35 weken zwanger

Moderators:Welcome, Moderators

Gebruikersavatar
Dina
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:20 nov 2005, 13:55
Locatie:Tienen
Contacteer:
35 weken zwanger

Bericht door Dina » 19 mei 2007, 16:09

Bij wie daalt het babytje ook al in en is langzaam aan de moederkoek aan het verdwijnen? (de gyn liet mij op de echo allemaal witte spikkeltjes zien in de moederkoek en zei dat die langzaam aan het afnemen was)?
Is dit normaal? Bij Mathiasje ben ik 37 weken bevallen maar heb ik véél moeilijkheden gehad meteen spoedkeizersnede als resultaat en nu zou het een natuurlijke bevalling worden zegt hij! Heb niet echt een praatvaardige gyn, moet er bijna alles uitsleuren, misschien kunnen jullie me wat helpen!
AfbeeldingAfbeelding

AfbeeldingAfbeelding


Gebruikersavatar
Saartje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 nov 2005, 21:01
Locatie:Glabbeek

Bericht door Saartje » 19 mei 2007, 22:44

Heb je Riphagen als gyn?

Ik vind daar niets over op internet, anders moet je eens naar je huisarts bellen voor meer info?

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 20 mei 2007, 09:16

http://nl.wikipedia.org/wiki/Moederkoek#Anatomie

Kijk eens op deze link. Wegvallen van de moederkoek vind ik niet terug, maar doorlees alles eens goed, dan vind je mss wel iets wat je herkent.
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Dina
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:20 nov 2005, 13:55
Locatie:Tienen
Contacteer:

Bericht door Dina » 21 mei 2007, 21:12

Neen mijn gyn is Dokter Verjans! Bij Mathiasje was het keizersnede omdat zijn hartslag daalde na mijn epidurale verdoving! Nu wil hij mij laten bevallen op de natuurlijke manier, als de baby goed indaald en mijn opening normaal vordert zegt hij! Ben er niet echt gerust in!
AfbeeldingAfbeelding

AfbeeldingAfbeelding

Molly
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:03 mar 2006, 23:21
Locatie:GERAARDSBERGEN

Bericht door Molly » 21 mei 2007, 22:06

Misschien ga je best een langs bij je HA om zijn opinie te vragen...
Maar ik heb wel al meer gehoord dat het kindje bij de eerste bevalling via spoedkeizersnede komt omdat hij/zij niet indaalt en bij een tweede op een natuurlijke manier geboren wordt, omdat het daar wel lukt.
Heeft jouw gyn nagekeken wat de reden was waarom je zoontje niet ingedaald was?
Heeft hij een bekkenmeting gedaan?

Als je er niet gerust in bent, moet je een 2 opinie vragen, desnoods bij een andere gyn in een andere kliniek.
Al is het maar om je eigen gerust te stellen!
Succes en probeer toch maar van je zwangerschap te genieten.
Hopelijk verloopt alles vlot!
Afbeelding


Afbeelding


Gebruikersavatar
mama24
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 sep 2006, 15:03
Locatie:poperinge

Bericht door mama24 » 21 mei 2007, 22:31

milan is vlug ingedaald maar kan niet meer zeggen aan hoeveel weken :(
maité heeft tot de laatste uren hoog gezeten ik weet nog goed:
ik ben in het ziekenhuis binnen gegaan om 14u en om 18u25 bevallen
ik mocht als ik kon zoveel mogelijk rondwandelen om maité nog tedoen indalen en dat heeft ze dan uiteindelijk gedaan :lol:
ze zeggen wel meer dat een tweede niet vlug indaald hoor

Gebruikersavatar
Dina
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:20 nov 2005, 13:55
Locatie:Tienen
Contacteer:

Bericht door Dina » 22 mei 2007, 09:45

Mijn water was zaterdag rond 17u gebroken en ben toen direct naar het ziekenhuis gegaan! Ik heb pas een epidurale gevraagd toen het 9u de volgende dag was, toen had ik nog maar 1 cm opening want ze wilden mij in het begin nog geen epidurale geven omdat ze dat pas doen vanaf 3cm maar ondertussen kwamen de weeen wel om de minuut, ik had amper tijd om te bekomen! En toen zakte de hartslag van Mathias ineens en een goei kwartier erna lag ik op de operatietafel, alles ging razendsnel... Ik heb toen wel effe een paniekaanval gehad en wil zoiets niet meer meemaken, had mij voorgenomen om deze keer voorbereid te zijn! Maar kan mij dan beter gewoon aan het ergste verwachten! Mathias is geboren met een serieus 'teuteke' op zijn hoofd, van vast te zitten! Hij heeft mij eigenlijk nooit een verklaring gegeven voor dat plotse dalen van de ademhaling! Mathiasje woog 2980kg en was 3 weken te vroeg!
Hij heeft inwendig gevoeld aan mijn bekken (allerminst prettig) en heeft in mijn boekje geschreven "bekken tamelijk". Ik denk dat ik de vorige keer nog wat naief was en niet goed durfde iets te zeggen maar als hij mij nu weer zo lang laat afzien ga ik wel serieus van mij laten horen denk ik!
AfbeeldingAfbeelding

AfbeeldingAfbeelding


Plaats reactie

Terug naar “De bevalling”