moet het even kwijt

Moderators:Welcome, Moderators

Gebruikersavatar
jenny
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:28 feb 2006, 13:00
Locatie:Brussel
Contacteer:
moet het even kwijt

Bericht door jenny » 06 feb 2007, 13:23

Hallo iedereen...

Ik zit nu ongeveer 2,5 week thuis, heb moeten rusten door een te hoge bloeddruk... dit gaat gelukkig veel beter en is zowat weer normaal...

Verlede week heeft de gynae afgesproken dat als ik deze week niet spontaan zou bevallen, hij het zal inleiden, ons pruts zou nu al ongeveer 4kg wegen en hij wilt niet te lang wachten... dus nog 5 dagen en het groot werk zal ingezet worden indien ze het zelf niet doet...

Vandaag dinsdag en er is nog geen verbetering in zicht, ze zal niet spontaan komen, ze zit nog hoog, had nog geen ontsluiting, voel niets veranderen...maar de zenuwen en angsten komen wel regelmatig langs, en dit niet alleen bij de mama in spé

Vandaag is mijne vent naar den dokter moeten gaan, hij heeft last van zijn darmen, maar er mankeert niets buiten dat hij op is van stress... maar hij babbelt er niet over, hij houd alles voor hem... en om hem niet ongerust te maken met mijn angsten hou ik het ook voor mij... met als resultaat dat we op van de zenuwen zijn en het elkaar niet durven zeggen...

Ons angsten blijken dus dezelfde te zijn, wat gaat er gebeuren, zal ik het aankunnen, gaat alles goed verlopen, inleiden zou meer pijn doen, ga ik een epi kunnen krijgen? zal ik de pijn aankunnen? zal alles goed gaan voor ons pruts en voor mij...

Dit zal wel normaal zijn zeker, maar ik moest dit even kwijt...nog 5 dagen... het lijkt zo kort en ook zo lang... wou dat ik er al was en soms al voorbij was, dat ik weet dat alles goed gekomen is...

groetjes

Jenny


Sofie S.
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:25 apr 2006, 16:51
Locatie:Hooglede
Contacteer:

Bericht door Sofie S. » 06 feb 2007, 13:30

Tuurlijk is het normaal dat jullie nerveus zijn; jullie zijn nu echt aan het wachten é.
En als het een troost mag/kan zijn; velen zijn de rust zelve eens de bevalling in gang geschoten zijn. Het oerinstinct van een moeder neemt dan eventjes de bovenhand.

Good luck!!!
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
mell
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:20 aug 2006, 14:29

Bericht door mell » 06 feb 2007, 13:42

Heeeeeeel normaal. En op dat moment loopt dat gewoon vanzelf. Je gaat er dan gewoon voor, je kunt ook niet anders he?! :lol:

Dat gaat goed lukken hoor. En vergeet niet er staan professionelen genoeg aan je bed om je er door te helpen :wink:

Succes!!

Gebruikersavatar
mama24
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 sep 2006, 15:03
Locatie:poperinge

Bericht door mama24 » 06 feb 2007, 13:46

ja jullie niet nerveus maken hé
alles zal wel in orde komen en mms schiet het toch plotseling in gang :wink:
de moed nu niet opgeven hé je bent er bijna :wink:

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 06 feb 2007, 13:51

Tuurlijk ga je het kunnen en waarom zou je geen epi kunnen vragen?
Ik denk dat iedereen dat wel eens denkt als je zover in de zwangerschap bent. Moest het echt zo erg zijn, er zou niemand een tweede kind moeten hebben...
Angstgevoelens voor een bevalling is wel normaal, maar je mag niet vergeten te genieten, want tenslotte is het een zalige gebeurtenis in je leven. Al is dat nu mss moeilijk te geloven. Maar ik weet waarover ik praat, heb het 2 keer meegemaakt :D
En dat je man zijn gevoelens voor hem houdt , is mss om je niet te belasten....mss zou hij er wel beter over praten maar eruitsleuren gaat ook niet.
Veel succes met je bevalling en genieten maar!!!
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding


Gebruikersavatar
mell
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:20 aug 2006, 14:29

Bericht door mell » 10 feb 2007, 13:27

sandy schreef:waarom zou je geen epi kunnen vragen?
Omdat je ineens aan zo'n 8cm opening zit of zo :lol:

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 10 feb 2007, 14:38

Zo bedoeld... :lol: :lol: Dan kan je idd geen meer krijgen, maar is het eind ook in zicht hé? :lol:
Ik ben zo binnengegaan van Milan, een uur laten was hij er. :lol:
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding


Plaats reactie

Terug naar “De bevalling”