ons meisje is een macrozoom???

Moderators:Welcome, Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
jenny
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:28 feb 2006, 13:00
Locatie:Brussel
Contacteer:
ons meisje is een macrozoom???

Bericht door jenny » 01 feb 2007, 20:43

hello dames,

Ik hoop dat er hier iemand mij gerust kan stellen... gisteren naar de gynae geweest... alles is in orde met ons pruts en met mij ook, maar mijne gynae schatte ons pruts op 4,2kg...

Als het niet spontaan zou in gang komen zal het ingeleid worden op zondag 11/02... dus 3 dagen overtijd...

Maar nu met wat nadenken en reacties van familie en vrienden begin ik te panikeren, 4kg is een brok... en ik heb schrik dat ze niet door mijn bekken zou kunnen.. de gynae heeft daar echter niets over gezegd, wel over het inleiden op zondagavond en water breken op maandag morgen... en wat als het te laat is voor epi... en ik volledig onder narcose moet... ik wil zeker de bevalling meemaken... keizersnede of niet!

De gynae had mij al gewaarschuwd dat als het vlot zou gaan ik geen epi zou krijgen, maar wat als ze dan merken dat ze niet door mijn bekken kan? alleen als het lang en zwaar word overwegen ze epi...

Is er kans op keizersnede??? wie heeft ervaring met zo'n geboorte???

ik hoop dat iemand mij meer uitleg kan geven... mijne gynae is met verlof tot dinsdag en ik heb woensdag afspraak...

Groetjes

Jenny


Gebruikersavatar
Mieke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 nov 2005, 10:56
Locatie:Bilzen
Contacteer:

Bericht door Mieke » 01 feb 2007, 20:56

Hoi Jenny,
Marie woog er 3810g bij geboorte. Ook een hele brok, maar das nog geen 4 kilo. Ik wist ook niet of ze wel door mijn bekken ging, maar ze heeft haar erdoor gewrongen hoor.
Nu op jouw vraag terug te komen, Er zal wss geen KS worden uitgevoerd als het niet nodig is. Want dat blijft tot nog steeds een operatie.
Maar laat je maar NIET opjutten door je familie en vrienden. Das niet goed voor de baby, al die stress.
Gewoon afwachten en nog zoveel mogelijk genieten met jullie tweetjes.
En het is ook zeer logich dat je bang bent voor de bevalling. Je weet niet wat er zal gebeuren enzo. Maar probeer die gedachten maar snel uit je hoofdje te verbannen!!
Oh, en nog iets, als jij een epi wilt, dan moeten ze die jou geven als het nog niet te laat is hé.

Katia

Bericht door Katia » 01 feb 2007, 21:05

ik ken iemand die thuis bevallen is en een kind van 5 kilo gebaard heeft...
geen zorgen, een vrouw is daarop gemaakt :wink:

Gebruikersavatar
zotteke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 apr 2005, 10:35
Locatie:kalken

Bericht door zotteke » 01 feb 2007, 21:09

Mijn schoonzuster geweest haar jongste woog 4kg600 en ze is ook geboren op de normale wijze,dus zou me nog niet te vlug ongerust maken.
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
goortjes
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:14 nov 2005, 10:20

Bericht door goortjes » 01 feb 2007, 21:25

uiteraard zal je nu van alle kanten horen:
niet panikeren, dat lukt wel
ik zou zeggen, vertrouw op je arts
en het komt wel in orde :wink:
heel veel succes!!
Afbeelding
Afbeelding


Gebruikersavatar
mama24
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 sep 2006, 15:03
Locatie:poperinge

Bericht door mama24 » 01 feb 2007, 22:11

ik zou me ook geen zorgen maken hoor
je gyn zal zich anders wel uitspreken daarover
geniet er nu nog maar van
hopelijk schiet het niet in gang nu je gyn in verlof is hé is altijd beter dat het je eigen vertrouwde gyn is
succes nog verder

Gebruikersavatar
mama24
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 sep 2006, 15:03
Locatie:poperinge

Bericht door mama24 » 01 feb 2007, 22:12

oja nog iets
ze kunnen soms ook missen van gewicht hoor.
en vorige week in de bevalling is er ook iemand bevallen van een baby van 5kg dus niet pannikeren hé

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 01 feb 2007, 22:14

Stel ik je een beetje gerust als ik zeg dat mijn jongste kindje 11 dagen overtijd geboren is, op natuurlijke wijze en 4,320 kg woog? :wink: (en zelfs een redelijk groot hoofd had :lol: )
Vertrouw op je arts en laat je hoofd niet op hol brengen door je familie en vrienden! :wink:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

Gebruikersavatar
sterretje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:05 apr 2004, 19:08
Contacteer:

Bericht door sterretje » 01 feb 2007, 22:15

idd,ze kunnen missen in gewicht!!hier zaten ze er een halve kilo naast,wat toch niet niks is!!!

veel succes!!
en laat je idd niet opjutten!!
AfbeeldingAfbeelding

AfbeeldingAfbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
mama24
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 sep 2006, 15:03
Locatie:poperinge

Bericht door mama24 » 01 feb 2007, 22:19

mijn gyn was van alletwee wel bijna juist hoor
milan was geschat op 3kg300 en woog 3kg170 en was 14d tevroeg
maité was geschat op 4kg en woog 3kg675 en was 10d tevroeg
groetjes :lol:

Gebruikersavatar
bioMam
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 jul 2006, 15:44

Bericht door bioMam » 01 feb 2007, 22:29

Jenny,

ik zou no niet direct panikeren ... Runar was 9 dagen "te laat" en woog er 3kg820 bij geboorte die thuis VLOT verliep (met een eigen vroedvrouw) en hij had een serieuze hoofdomtrek ook ... Laat je NIET opjutten door je familie en vrienden. Probeer gewoon op alles voorbereid te zijn en als het natuurlijk kan, ga er dan voor, als het keizersnede wordt dan zal je dokter jet toch ook wel goed begeleiden hè.
Het is normaal hoor dat je bang bent voor de bevalling: dat hebben we allamaal gehad ;) zenne.

Ivm die epi: ik ben er niet voor maar als je kans op keizersnede groter is dan kan je er beter relatief snel (toch op tijd) eentje krijgen hoorde ik van mijn schoonzu die een lichte epi kreeg omwile van een natuurlijke stuitbevalling (die gelukt is) want als het spoedkeizersnede wordt dan moetn ze je volledig verdoven en dat is veel "erger" omdat je je bevalling dan eigenlijk mist en moeizamer bijkomt enz. dus dan beter met epi hè. Dat is maar een lichter verdoving waardoor je de pijn niet meer voelt dus uiteindelijk niet echt een ramp maar als je graag volledig natuurlijk bevalt dan begrijp ik je zorg wel en ik zou zeggen: proberen en afwachten hoe het loopt ... je hoeft je niet rot te voelen als je een epi nodig hebt of omdat een keizersnede krijgt - het gaat ten slotte echt om medische redenen.
In elk geval veel succes met je bevalling en alvast een wolk van een dochter gewenst hè.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
poke0931
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:22 jan 2006, 12:20
Locatie:West Vlaanderen

Bericht door poke0931 » 02 feb 2007, 13:51

Inderdaad niet panikeren, onze Jasper was 2 weken overtijd en was geschat op 4kg350. De dokter zei ook dat het neit het gewicht is dat telt, maar het hoofdje. Bovendien: het lichaam van een vrouw en een baby is er echt wel op gebouwd; onze Jasper had een langwerpig hoodje vlak na de geboorte (was 2 dagen later weg) en het persen zelf heeft neit lang geduurd, ik denk ong. 30 à 45 minuten ...

Laat je niet ongerust maken door al die reacties van mensen die het goed menen, ons lichaam kan het aan, mocht er iets tussenkomen, dan grijpt de dokter tijdig in...
AfbeeldingAfbeelding


Plaats reactie

Terug naar “De bevalling”