heb angst voor de bevalling en nare dromen

Moderators:Welcome, Moderators

Plaats reactie
jonge mama
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:04 okt 2006, 19:28
Contacteer:
heb angst voor de bevalling en nare dromen

Bericht door jonge mama » 11 jan 2007, 14:30

hallo iedereen,hier ben ik dan weer met mijn zotte kuren en vragen. ik denk dat het aan mijn hormonen ligt maar de laatste tijd ben ik veel bezig met de bevalling en durf ik wel eens paniekeren. laatst had ik gedroomd dat ik een wolk van een baby op de wereld heb gebracht maar jammer genoeg was het geen onderwaterbevalling omdat ik te lang gewacht had om naar het ziekenhuis te vertrekken. ik vond het maar een nare ervaring want ik moest eerder binnen dan de vermoedelijke datum omdat mijn gyn in conge ging en dan moest ik in een klein kamertje wachten omdat er nog mensen aan het bevallen waren,ik voelde mij precies een nummer die moest wachten om te kunnen bevallen. kwam ik dan eindelijk in de verloskamer zei mijn gyn tegen mij leg je maar op die tafel en ik keek zo raar en zei tegen haar we hadden toch afgesproken dat ik in bad ging bevallen en waarop zei mij antwoordde ; ja meisje heb daarvoor nu geen tijd kmoet er nog veel doen vandaag en zou graag vroeg thuis zijn. wat een nare droom was dat. en dat zijn niet de enige heb er nog veel ik denk dat dit komt omdat ik niet zo goed weet hoe de bevalling in zen werk gaat je kunt er wel over lezen en zo maar iedere bevalling is toch uniek net zoals ieder kind uniek is. ik ben nu 5 maanden ver en ik denk er toch soms eens aan hoor. zijn er mensen die ook zulke dromen hadden of hebben tijdens hun zwangerschap? laat het mij eens weten want ik krijg er stress van.
Afbeelding

allen welkom met tips. ben jonge mama van 19 jaar en den papa is 20.


Sofie S.
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:25 apr 2006, 16:51
Locatie:Hooglede
Contacteer:

Bericht door Sofie S. » 11 jan 2007, 14:35

Dat is natuurlijk heel normaal dat je bang bent voor de bevalling en dat je je allerlei scenarios inbeeldt. Ik had dat ook hoor. En als het je gerust stelt; toen we naar de materniteit vertrokken was ik heel kalm, alle paniek en zenuwachtigheid was plotseling weg.
Probeer gewoon zoveel mogelijk te genieten van de bevalling!
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Mieke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 nov 2005, 10:56
Locatie:Bilzen
Contacteer:

Bericht door Mieke » 11 jan 2007, 14:39

Ja, die dromen, ik kan er van meespreken :lol: Maar ik veronderstel dat het volkomen normaal is hoor. Je bent dag en nacht met je kindje bezig, ook als je slaapt. Maar er komen ook mooie dromen hoor en heel grappige, allez, bij mij was dat toch zo.
Maar na zo'n nare droom voel je je idd weleens mottig als je wakker word.
Zo had ik gedroomd dat ik in Madagascar :!: :roll: was, marie zou daar in de rivier worden gedoopt :?: :?: :!: :!: :lol:
Om maar een voorbeeldje te geven

jonge mama
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:04 okt 2006, 19:28
Contacteer:

Bericht door jonge mama » 11 jan 2007, 15:18

ben ik blij dat ik niet de enige ben die daar last van heeft. ja soms kunnen mensen wel eens raar dromen he maar het leek allemaal zo echt dat ik er de hele dag niet goed van ben geweest. en mijn ventje lacht daar dan mee en ik misneem hem dat wel hoor op dat moment maar jah mannen kunnen nu eenmaal niet begrijpen wat er in een vrouwen hoofdt omgaat he. ik kan hem wel vanalles vertellen maar tenslotte kan hij ook maar luisteren naar mijn rare verhalen. ik hoop allezins dat alles op tijd klaar is voor de bevalling zoals de kinderkamer en de doopsuikers enzo daar maak ik mij soms ook zorgen over. aan hoeveel weken moet je daar eigenlijk mee beginnen want mijn vriendin is een maand te vroeg bevallen en nieks stond klaar bij haar enkel haar kinderkamer was gedaan. ik zou dat niet graag meemaken vandaar men vraag
groetjes lien en jonathan
Afbeelding

allen welkom met tips. ben jonge mama van 19 jaar en den papa is 20.

Sofie S.
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:25 apr 2006, 16:51
Locatie:Hooglede
Contacteer:

Bericht door Sofie S. » 11 jan 2007, 15:25

Hoe ver ben je nu? misschien eens een banner maken zodat we beter kunnen meevolgen :wink:

Ik denk dat ik van in het begin al ben beginnen uitkijken naar doopsuikers en kaartjes, maar alles pas gaan bestellen op een maand of 6. als je alles zelf maakt, moet je natuurlijk op tijd beginnen; want als je dan inderdaad een maand te vroeg bevalt. Laat je alles doen, gewoon tijdig bestellen, zij doen de rest :wink:
Afbeelding

Afbeelding


jonge mama
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:04 okt 2006, 19:28
Contacteer:

Bericht door jonge mama » 11 jan 2007, 15:33

ik ben nu 5 maanden ver en mijn moeder heeft ons allemaal "gekocht" aan 6 maand en zeven maand. maar dat wilt niets zeggen he maar ik sta daar soms wel eens bij stil. ja zo banner maken,ik ben al geen goede computertechnicus dus tzal nog efkes duren denk ik voor ik zo een banner heb want ik zal dat moeten aan katharina vragen of aan mijn ventje. :oops:
Afbeelding

allen welkom met tips. ben jonge mama van 19 jaar en den papa is 20.

Gebruikersavatar
sterretje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:05 apr 2004, 19:08
Contacteer:

Bericht door sterretje » 11 jan 2007, 16:10

een droom die me héél erg is bijgebeleven,tijdens de zwangerschap van tjorven...


:arrow: ik was midden in de winkel,en had tjorven vast.Maar dat kind was poedelnaakt!!geen pamer aan,geen kleertjes..Ik hou daar zo een winkelmadam tegen,en vraag aan haar "waar liggen de mutsen voor kindjes,aub"

verder kocht ik niets,alleen een muts..

ik ben daar lang niet goed van geweest,omdat ik met een bloot kind door de winkel liep,en het me blijkbaar niets deed,zolang hij maar een mutske op had..



van arvid heb ik zo geen dromen meer gehad,allesinds toch geen die me echt zijn bijgebleven!
AfbeeldingAfbeelding

AfbeeldingAfbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Katharina
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 jun 2005, 16:27
Locatie:Veurne (West-Vlaanderen)
Contacteer:

Bericht door Katharina » 11 jan 2007, 17:03

Ik heb ook wel eens gedroomd, maar echt erge dromen herinner ik mij niet...ik had ook wel een beetje schrik om te bevallen, maar toen ik in het ziekenhuis zelf was, was ik ook heel kalm
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding

Sofie
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 nov 2005, 15:28
Locatie:Hasselt

Bericht door Sofie » 11 jan 2007, 17:10

Ik had enorm veel schrik voor de bevalling! Ik wou vroeger zelfs nooit zwanger zijn omdat ik die bevalling niet wou meemaken. Maar in mijn laatste maand had ik zoiets van; tja, het moet er nu éénmaal uit hé. Toen mijn weeën begonnen, had ik ook totaal geen zenuwen. Ik was erg op mijn gemak en liet het allemaal maar gebeuren.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tamaravh
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:24 sep 2005, 22:12

Bericht door Tamaravh » 11 jan 2007, 17:13

Toen ik zwanger was van Amber had ik dat ook die dromen. Ik denk dat elke mama dat wel heeft bij een eerste kindje. Je bent daar zoveel mee bezig gewoon omdat je niet weet hoe de bevalling gaat zijn omdat het je eerste kindje is. Toen we naar het ziekenhuis moesten vertrekken dan liep Angelo superzenuwachtig de trap op en af terwijl ik mij rustig klaar aan het maken was voor te vertrekken. Ik schrok er achteraf zelf van hoe kalm je zelf bent op die moment.
De 2 allerliefste meisjes ter wereld:
Afbeelding
Afbeelding

Katia

Bericht door Katia » 11 jan 2007, 17:27

raadpleeg anders eens een vroedvrouw...
iemand die in het ziekenhuis bij je mag blijven, je hoeft daarom niet thuis te bevallen om een zelfstandige vroedvrouw te hebben...

Dat was bij de bevalling nog het ergste, vond ik: al die vreemden!!!
Bij mijn 2e ben ik in het ziekenhuis bevallen met mijn eigen vroedvrouw die mij tijdens de zwangerschap begeleid had en die ik dus kende en vertrouwde en dat was een droombevalling!
Wij daar met ons 3'tjes en enkel op het einde moest er een 2e vroedvrouw bijkomen van het ziekenhuis zelf omdat Atlanta de hele tijd bleef steken en er op mijn buik geduwd moest worden (na 1 keer meeduwen was ze er trouwens)
Echt, heel sereen en kalm en vertrouwend was die bevalling!

Als je echt zo'n schrik daarvoor hebt, zou ik je dat echt aanraden.
Je zoekt een goede zelfstandige vroedvrouw en een ziekenhuis waar ze mee samenwerkt.
Zo leer je ze ook nog kennen tijdens je zwangerschap en kan zij ze geruststellen.
Dat is ook iemand die je vertrouwt (want anders zoek je beter een andere) en op de moment van je bevalling kan dat possitief uitkomen...

ik zou er toch eens over denken :wink:

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 11 jan 2007, 20:34

Ik denk dat iedereen die fase wel doormaakt. Heel normaal lijkt me ook. Je weet immers helemaal niet wat en hoe het zal gebeuren.
Ik was ook bang, maar was wel al veel verder dan jij.
Veel gepieker, van ga ik het wel kunnen en wat met de pijn...
Eenmaal de weeën begonnen, had ik absoluut geen stress meer...
En weet je wat? Dromen zijn bedrog, dus genieten maar van die laatste maanden en alles komt goed.
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Molly
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:03 mar 2006, 23:21
Locatie:GERAARDSBERGEN

Bericht door Molly » 11 jan 2007, 22:39

Ik had eigenlijk geen schrik om te bevallen.
Ik dacht zo, als een ander het kan... kan ik het ook.
En weet je... eens het zover is, neemt een oerinstinct het van je over... en alles gaat gewoon als vanzelf.
Geniet maar van je zwangerschap. Het is geen avance van je zorgen te maken, je hebt het allemaal niet in de hand.
Elke bevalling is anders.
Véél succes!
Afbeelding


Afbeelding

Sofie
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 nov 2005, 15:28
Locatie:Hasselt

Bericht door Sofie » 12 jan 2007, 09:03

Die tip van Katia zeker in overweging nemen! Ik wou het je zelf nog aanraden, maar een zelfstandige vroedvrouw contacteren kan een grote steun zijn. Ik ben zelf thuis bevallen en voelde mij daardoor enorm op mijn gemak (en ook omdat ik wist dat ik in goeie handen was). Maar er zijn ziekenhuizen waar je vroedvrouw de bevalling mag begeleiden of toch tenminste steun geven.
Afbeelding

Gebruikersavatar
kyrodu
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 mar 2005, 11:21

Bericht door kyrodu » 13 jan 2007, 11:36

Die dromen heb ik ook gehad.
Zo droomde ik tijdens de eerste zwangerschap dat ik beviel van een geitje.
Heel normale bevalling maar toen ze mij de baby lieten zien was dat dus een geitje.
Heb ook nooit geweten wat dat kon betekenen.
Van de tweede had ik ook zo rare dromen.
Ging ik binnen om te bevallen,niet van een baby maar van een kind dat al 3 jaar oud was.
In een andere droom was het een baby met een hoofd van een hond.
Van de jongste heb ik eigelijk zo geen rare dromen gehad.
Maar bij hem zat de schrik er in dat ik veel te vroeg zou bevallen en dus had ik blijkbaar geen vat op dromen.
Had het veel te druk met platte rust en twee kinderen die al naar school gingen.

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 13 jan 2007, 13:44

kyrodu schreef:Heel normale bevalling maar toen ze mij de baby lieten zien was dat dus een geitje.
:lol: :lol: kom dat tegen!!!
Als je daar nu aan terugdenkt, kan je dan toch wel eens mee lachen??
zo'n dromen heb ik toch nooit gehad hoor :lol:
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
bioMam
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 jul 2006, 15:44

Bericht door bioMam » 13 jan 2007, 14:19

typisch hoor die nachtmerries en zo ... had ik ook (andere weliswaar maar toch ook "erge" zenne)
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
mama24
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 sep 2006, 15:03
Locatie:poperinge

Bericht door mama24 » 13 jan 2007, 14:20

ikzelf heb er geen last van gehad hopelijk deze keer ook niet hé :lol:

Gebruikersavatar
kyrodu
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 mar 2005, 11:21

Bericht door kyrodu » 15 jan 2007, 09:09

De moment zelf vond ik het niet grappig.
Maakte mij zelfs enorm bang.
Maar nu al die jaren later kan ik er zeker mee lachen.
Ze zien er alle drie heel normaal uit,meer moet dat niet zijn voor mij.
:lol:

Galadriel
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:25 okt 2006, 13:49
Locatie:Rumst

Bericht door Galadriel » 16 jan 2007, 09:55

Als je ongerust bent voor de bevalling, kan je er misschien eens een goed boek over lezen, zodat je tenminste weet wat je te wachten staat. Ik heb enorm veel gehad aan 'duik in je weeën'! Daarmee wist ik alles en moest ik geen prenatale lessen of zo volgen. Doordat ik goed wist wat er zou komen en wat ik moest doen, kon ik ook heel kalm en ontspannen de weeën opvangen en ging de bevalling zelf ook supervlot!

Die dromen had ik ook. Ook een nare droom gehad als Luna pas geboren was: ik droomde dat een verpleger haar kwam halen, maar toen bleek het een nep-verpleger die haar ontvoerde!!
groetjes, Galadriel

Afbeelding

Afbeelding

jonge mama
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:04 okt 2006, 19:28
Contacteer:

die dromen e grrr

Bericht door jonge mama » 06 feb 2007, 09:34

hallo daar ben ik weer. alles goed hoop ik met iedereen. nog iemand last had van nare dromen? ik wel hoor en vind het eigenlijk niet zo fijn. ik heb vroeger iets ergs meegemaakt die mij een trauma bezorgde en heb daar lang niet meer bij stilgestaan en nu komt dit bijna elke nacht voor dat ik daar over droom. terwijl ik het liever allemaal zou verdringen. die dromen lijken ook allemaal zo echt en krijg er kippenvel van. er over praten helpt mij wel wat verder maar toch als ik probeer te slapen dan denk ik aan iets anders maar midden in de nacht ben ik er dan toch weer mee bezig. wat kan ik eraan doen? het houdt mij verschrikkelijk uit mijn slaap en ben dan overdag geen mens. kan iemand mij helpen of zijn er andere mensen die vroeger ook traumas hebben opgelopen en erover willen praten? je mag mij anders toevoegen op msn of een mailtje sturen hoor en ik garandeer je dat ik discreet kan zijn. mijn msn of email :TAUFOURTJE@HOTMAIL.COM zo we zien wel he. tot later dan groetjes lien
Afbeelding

allen welkom met tips. ben jonge mama van 19 jaar en den papa is 20.

Gebruikersavatar
Dunnie
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:05 apr 2007, 11:40
Locatie:Belgie
Contacteer:

Re: heb angst voor de bevalling en nare dromen

Bericht door Dunnie » 05 apr 2007, 12:53

hallo,zelf ben ik ook een jonge moeder,ben 20jaar!Ook ik heb een beetje angst voor de bevalling.het is ook mijn eerste zwangerschap en weet niet echt wat mij te wachten staat bij de bevalling en dat maakt mij toch wel angstig.Ik ben nu 23weken en 4dagen zwanger!![/quote][/i]

con
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:08 okt 2006, 20:34

Bericht door con » 05 apr 2007, 13:13

Tijdens mijn zwangerschap was ik ook heel nerveus. Ik kreeg ook de raarste dromen: partner die me in de steek liet, onze baby die niet gezond was, gruwelijke bevallingstaferelen... :roll: Dat is normaal, je bent onbewust altijd al bezig met je ongeboren kindje. Hoe meer 't einde van mijn zwangerschap naderde hoe ongeduldiger ik werd om ons baby'tje te mogen bewonderen en hoe rustiger ik werd voor de bevalling zelf. Toen ik hoorde dat 't een keizersnede werd bij me, was ik eerst wat nerveus. Maar daarna had ik zoiets van "nu weet ik wanneer we ons kleintje voor de eerste keer gaan zien" en ik keek er echt naar uit.

Het beste is om nu nog zoveel mogelijk van je zwangerschap te genieten. Want... geloof 't of niet de eerste dagen na de bevalling gaat 't echt wel wennen zijn dat je buikje weg is. Maar je krijgt er iets ongelooflijk moois voor in de plaats. :wink:

Groetjes
Con

Gebruikersavatar
Sabtje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 jan 2007, 16:21
Locatie:West - Vlaanderen

Bericht door Sabtje » 05 apr 2007, 20:24

ik was niet echt "bang" voor de bevalling, maar had toch ook rare dromen...
zo heb ik eens gedroomd dat ik aant bevallen was, en toen mn dochtertje geboren was zei de gyne, nog es persen, er komt er nog eentje, en dat waren er in totaal 4 :shock: :shock:
4meisjes, en ik had voor alle 4namen :roll: (zelfs namen die niet op mn lijstje stonden :? ): Amy, Audrey, Aïcha en Anaïs :roll:
echt die droom vergeet ik nooit meer :lol: :lol: :lol:
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Myla
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 nov 2005, 18:50
Locatie:Lummen
Contacteer:

Bericht door Myla » 05 apr 2007, 21:53

Heb ik ook gehad van die rare dromen :? Ne keer bevallen van een wit konijn, en ne keer van ne tweeling ook MET namen Kyan en Kendra. Toch raar eh...
AfbeeldingAfbeelding

Ontzettend trotse mama van Kyan!!!


Afbeelding


Plaats reactie

Terug naar “De bevalling”