bevallingsplan

Moderators: Welcome, Moderators

Sigri
Moderator

Berichtdoor Sigri » 09 okt 2006, 22:00

Marita
Pas blauw

Berichtdoor Marita » 09 okt 2006, 22:05

Katia

Berichtdoor Katia » 09 okt 2006, 22:06

Marita
Pas blauw

Berichtdoor Marita » 09 okt 2006, 22:08

Marita
Pas blauw

Berichtdoor Marita » 09 okt 2006, 22:18

bioMam
Pas blauw

Berichtdoor bioMam » 09 okt 2006, 22:25

Afbeelding
Afbeelding

Marita
Pas blauw

Berichtdoor Marita » 09 okt 2006, 22:36

Marita
Pas blauw

Berichtdoor Marita » 09 okt 2006, 22:39

Katia

Berichtdoor Katia » 09 okt 2006, 22:46

Marita
Pas blauw

Berichtdoor Marita » 09 okt 2006, 22:57

Marita
Pas blauw

Berichtdoor Marita » 09 okt 2006, 23:18

Marita
Pas blauw

Berichtdoor Marita » 09 okt 2006, 23:24

Marita
Pas blauw

Berichtdoor Marita » 09 okt 2006, 23:32

Katia

Berichtdoor Katia » 10 okt 2006, 00:34

ja die van ons werkt samen met 2 ziekenhuizen, vandaar dat we daar bevallen zijn en zelfs een nieuwe gyn gekozen hebben die daar ook zit!
Het tweede ziekenhuis staat hier in antwerpen nu wel bekend als 1 van de 2 "natuurlijkste" materniteiten... sint-vincentius is partner daarvan (ik had sint-jozef omdat het dichterbij is)

de website van de materniteit zelfs seh (en ons Atlanta staat er ergens op :lol: )

Katharina
Pas blauw
Contacteer:

Berichtdoor Katharina » 10 okt 2006, 09:04

Het St. Augustinus in Veurne, waar ik ben bevallen ben ik over het algemeen wel tevreden over...
Alleen was er toch wel een vroedvrouw die serieus op mijn zenuwen heeft gewerkt door aan te dringen een epidurale te nemen, omdat ik nog zo jong ben en blablabla...terwijl ik echt gene wou...
De dag na de bevalling heeft ze wel komen zeggen dat ze nooit had gedacht dat ik het ging volhouden :shock: wel dus :D

Marita wat je mij geantwoord hebt over dat knippen en die tang die de gyn heeft gebruikt...daardoor begin ik nu ook beter de visie te begrijpen van de gyn op dat moment...
Ik dacht dat ze gewoon gehaast was en ervan af wou zijn en daarom zo snel had geknipt...nu zie ik dat toch een beetje anders...

Voor de rest heb ik wel tamelijk goede begeleiding had voor mijn borstvoeding in het ziekenhuis...er waren er wel tussen die daar niet zo voor waren...maar gelukkig anderen ook...

Wel heb ik met nog een vroedvrouw een heel slechte ervaring gehad...ik heb dat ergens op het forum al verteld...
De kinderarts zou komen om Anaïs te onderzoeken maar toen hij kwam was Anaïs aan het wenen tot en met...dus ging hij eerst naar de andere kamers...
Ik stond nog niet sterk in mijn schoenen, was nog een schuchter ding...
Die vroedvrouw probeerde Anaïs te kalmeren, door haar op haar poep te zetten en zat dan met haar vinger in haar mondje en toen vroeg ze nog eens de tut om haar te kalmeren....en da luktje maar niet...Bjorn had al gezegd: Ik zal haar wel pakken...maar die vroedvrouw draaide haar gewoon met haar rug naar hem, zodat hij er niet bij kon :shock: :shock:
Mijn moeder heeft het niet lang kunnen aanzien...ze heeft gewoon haar kleindochter uit die handen gepakt en aan mij gegeven om te kalmeren aan de borst...ik was daar precies nog niet sterk genoeg voor toen...nu zou ik dat meteen doen...
Tegen dat de kinderarts terugkwam was Anaïs mooi kalm...

sandy
Moderator

Berichtdoor sandy » 10 okt 2006, 09:10

Ik heb eens gekeken op die site en heb Atlanta gevonden. Heb ik nu de hoofdprijs? :lol: :lol:
Wel mooi van het zh dat ze je die kans geven om een foto van je baby erop te zetten :D
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!

bioMam
Pas blauw

Berichtdoor bioMam » 10 okt 2006, 09:27

Marita, ik ben blij dat het ook anders kan en dat ze niet overal kazerne-tactieken ;) toepassen maar ik ben nu eenmaal echt geen mesn voor ziekenhuizen - en tja dat is nu zo hè.
Als ik op TV een zieknhuisbevalling ize dan herken ik toch veel van die standaardproecedurens en ik zie vaak een aanpak die me niks aanstaat maar dat is ook persoonlijk natuurlijk. Iedereen zijn/haar ding.
Dat heeft echter niet per sè met dat plan te maken. De reden dat ik zo pro die plannen ben is dat er dan dingen concreet op een rij gezet worden - voor jezelf en dgene die je zal begeleiden. Ik denk dat het beevallingsplan vooral een richtlijn moet zijn om dingen bespreebaar te maken ... net zoals je al opperde eignelijk u dus daar ben ik het mee eens: het moet niet alleen zijn "aankomen en dat in de verpleging hun handen duwen" maar je overloot dat eerst met je gyn of vv. Mocht ik toch naar een zieknehbuis gemoetne zijn de 2de keer dan had ik het wel afgegeven: ik weet dat ik de eerste keer ben dichtgeklapt tijdens de bevlling dus dan heb je dat toch best op papier ... en ja vooral op voorhand bespreken is belangrijk. Wat ik herken bij Katia is dat onze vv alles vanzelfsprekend vond - behlve het eventueel late uitkloppen van de navelstreng en ze heeft uitgelegd wat e daar niet goed aan vond en dat was voor ons dan prima, als de papa ze maar mocht doorknippen ;) zolang het ging. Mijn 2de bevalling is voor mij echt een bewijs dat het heel anders (en veel beter) kon. Ik zou het bijna gezellig kunnen oemen zoals de sfeer toen was :lol: en da's dus echt heel veel waard geweest.
Afbeelding

Afbeelding

mell
Moderator

Berichtdoor mell » 10 okt 2006, 14:21

Hier waren ze heel vriendelijk. En effectief je mocht kiezen en desnoods bijschaven :lol: . Ik heb maar 2 vroedvrouwen gezien. En dat was er eentje van de nacht en later eentje van de ochtendploeg. Die vroedvrouw is de hele tijd daar geweest, af en toe eens buiten maar verder is er niemand gekomen. Later wel de gyne gekomen.

En ik had het volste vertrouwen in het personeel alsook de gyne dus moest ik op voorhand van een bevallingsplan geweten hebben ik zou het nog niet gebruikt hebben. Die mensen hebben jaren ervaring en ik: ahwel ik ging voor de eerste keer bevallen, weet ik dan veel hoe het in zijn werk gaat.

Zo hebben ze mijn dochtertje prima opgevangen na afloop. Ik heb haar eventjes mogen zien en toen hebben ze haar naar de speciale afdeling gebracht omdat ze zo licht woog. Maar daar mocht ik altijd bij haar en de eerste dagen mocht ik haar zoveel bij mij nemen als ik wou. Hoewel slapen en in het verwarmd bedje natuurlijk het beste aan te raden was. :wink:

En bv. Daar hebben ze geen enkel probleem van gemaakt. Ik heb zelfs via het ziekenhuis tijdens mijn zwangerschap een infoavond gaan volgen. Ze staan er hier heel positief over en doen er alles aan om zoveel mensen tijdens zo'n infoavond te bekeren :lol:

Zelfs toen Maaike dus in dat verwarmd bedje lag mocht ik bv geven. Wel heb ik moeten afkolven omdat men wilden zien hoeveel ze dronk. Ze viel ook in slaap aan de borst en ze mocht zeker niet te veel meer afvallen. Maar na het flesje mocht ik haar altijd aanleggen als ik wou. Geen enkel probleem.

En dat laatste zijn zo dingen die ik nooit zou geweten hebben en als ik het dan in een bevallingsplan ik weet niet wat had over geschreven had ze misschien geen bv gehad daardoor.
--><--

Katia

Berichtdoor Katia » 10 okt 2006, 16:32

spotje
Pas blauw

Berichtdoor spotje » 10 okt 2006, 17:45

Het ZH waar ik bevallen ben houdt goed rekening met wat men wil. Je bent elk moment welkom bij de VV's en ze geven je alle uitleg die je maar wenst.
Daarnaast organiseert K&G rondleidingen en geeft je alle info.
K&G hier staat enorm achter het geven van BV 8)

Het is de filosofie om zo weinig mogelijk in te grijpen en de natuur zijn gang laten gaan.

Zo komt het dat ik pas op het max van overtijd gaan ingeleid werd (wat spijtig genoeg mislukte). Omdat mijn lichaam op was, kwam er geen baxter meer: ook slecht voor de baby.

Omdat het dan niet van nature toch in gang ging, opnieuw ingeleid, met bakster omdat die pillen bij mij geen effect hebben.

Ik heb heel lang gearbeid en veel steun gehad aan de VV's;
Ze wisten dat ik onder water wou bevallen, en ze hielpen mij om de pijn te verzachten: met de bal: en dat hielp.
Jammer genoeg was ik op (had al uren gearbeid) en toen toch epi.

Het is dus MIJN keuze geweest, ik kon nu geen onderwaterbevalling meer ondergaan.

Toen dat laatste randje maar niet wou verstrijken, hebben ze een KS gedaan, omdat er geen andere mogelijkheid meer was.

Ik kon Timothy niet meteen aanleggen: hij moest de nacht in de couveuse doorbrengen omdat hij vruchtwater ingeslikt had.
's Morgens pas kon ik hem aanleggen.
Omdat hij zo zwaar was en omdat ik KS had ondergaan ging het niet: het kwam te traag op gang en er was te weinig van die voormelk om aan de behoefte van Timothy te voldoen.

Maar ik verzeker je: die VV's hebben ALLES geprobeerd omdat ik de BV op gang zou krijgen en behouden.

Helaas.... :?

Toch ben ik zeer tevreden over hoe zij mij trachtten te helpen :wink:
Afbeelding

Marita
Pas blauw

Berichtdoor Marita » 10 okt 2006, 20:56

Marita
Pas blauw

Berichtdoor Marita » 10 okt 2006, 21:06

Marita
Pas blauw

Berichtdoor Marita » 10 okt 2006, 21:12

Marita
Pas blauw

Berichtdoor Marita » 10 okt 2006, 21:18

Dagmar
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Dagmar » 10 okt 2006, 21:18

Om een "totaal overbodige" reactie te geven.. Ik ben twee keer heel tevreden geweest van de vroedvrouwen (ahja, de gyn was twee keer te laat :lol: ) en ik denk niet dat het anders gestaan zou hebben in mijn geboorteplan.. :lol: :wink: Ik ben dus gewoon content van hoe het gelopen is..
En de bv, ik ben blij dat ze mij op dag 3 door een dip gesleurd hebben of ik zou hier ergens anders op het forum niet kunnen zagen dat ik de bv maar niet afgebouwd krijg.. :lol:
Laatst gewijzigd door Dagmar op 10 okt 2006, 21:29, 1 keer totaal gewijzigd.

toekomstige meter van Monchichi ;-)

Marita
Pas blauw

Berichtdoor Marita » 10 okt 2006, 21:28

bioMam
Pas blauw

Berichtdoor bioMam » 11 okt 2006, 15:32

Afbeelding

Afbeelding

bioMam
Pas blauw

Berichtdoor bioMam » 11 okt 2006, 15:34