bevallingsplan

Moderators:Welcome, Moderators

Gebruikersavatar
bioMam
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 jul 2006, 15:44
bevallingsplan

Bericht door bioMam » 09 okt 2006, 16:59

ik kan het iedereen aanraden om een bevallingsplan te maken met je wensen en verwachtingen en dat met je gyn / vv op voorhand te overlopen. Ik had het bij de bevalling van R gedaan en ik moet zeggen dat 't me flink gerustgesteld heeft om te weten dat het zeker anders ging gaan dan bij de bevalling van J en ja de aanpak doet er veel toe !

Ik ga mijn bevallingsplan eens opdiepen voor eventuele geïnteresseerden maar ik wou alvast eens horen of er nog mensen zijn die dat deden ...
Afbeelding
Afbeelding


Gebruikersavatar
sterretje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:05 apr 2004, 19:08
Contacteer:

Bericht door sterretje » 09 okt 2006, 17:04

jeps,zit hier veilig en wel in de valies,en de gyn heeft er reeds een kopie van.....
AfbeeldingAfbeelding

AfbeeldingAfbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
bioMam
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 jul 2006, 15:44

Bericht door bioMam » 09 okt 2006, 17:11

een voorbeeld-geboorteplan (aan te passen naar eigen mening/goesting):

Als de geboorte normaal verloopt
Gelieve me aan te spreken met mijn voornaam en niet met 'mevrouw' of iets dergelijks.
Een lavement en het wegscheren van het schaamhaar dient worden te vermeden.
Als het niet noodzakelijk is, verkies ik om niet verplaatst te worden (naar een aparte bevallingskamer of zelfs een ziekenhuis) (en mijn voorkeur gaat uit naar een thuisbevalling tenzij er medishce redenen zijn die ditonmogelijk maken).
Als het niet noodzakelijk is, verkies ik geen doorlopende monitoring. Wanneer het toch noodzakelijk mocht blijken, dan een uitwendige monitoring die ik staand of zittend onderga.
Graag neem ik tijdens de arbeid de houding aan die mij het beste lijkt.
Ik krijg graag de mogelijkheid gebruik te maken van het bad of de douche tijdens de arbeid. (indien nodig)
Als alles voorspoedig verloopt, zou ik graag onderwater / op een baarkruk / op een zitbal / vertikaal / ... (keuze zelf in te vullen !!) bevallen.
Indien een onderwatergeboorte / mijn voorkeurshouding uitgesloten is, neem ik graag een verticale baringshouding aan, eventueel door middel van een baarkruk / ... / ondersteund door mijn partner.
Ik verkies te bevallen zonder pijnstillende middelen. Deze mogen enkel toegediend worden als ik hier uitdrukkelijk om vraag.

Graag zou ik tijdens de arbeid en de bevalling zelfgekozen muziek opzetten.
Graag zou ik hebben dat men bij de geboorte het licht dimt in de verloskamer, het geluid tot het absolute minimum beperkt en dat de mensen die medisch gezien niet noodzakelijk zijn, de verloskamer verlaten.
Ik wens dat er enkel ingeknipt wordt wanneer dit noodzakelijk is voor de baby en niet een routinematig gebeuren wordt.
Indien alles goed gaat met de baby, wens ik dat hij meteen na de geboorte op m’n buik wordt gelegd en dat men ons warm toedekt.
Ik wens, indien alles goed gaat met de baby, uitvoerig te kunnen kennismaken met het kindje, alsook mijn echtgenoot.
Na de geboorte wordt de kans gegeven de baby aan de borst aan te leggen, ten laatste binnen het halfuur na de geboorte.
De papa wenst de navelstreng door te knippen (tenzij er medische redenen zijn om het anders te doen).
Ik wens dat ik de baby (indien mogelijk) kan vasthouden terwijl de eerste onderzoeken worden uitgevoerd.
Indien er vitamine K wordt toegediend aan het kindje, gelieve dit dan oraal te doen en niet door middel van een inspuiting.
Indien het niet noodzakelijk zou zijn, gelieve dan ook geen ontsmettingsmiddel te gebruiken voor de oogjes.
Omdat ik de baby borstvoeding wil geven, vraag ik het ziekenhuispersoneel enkel in overleg met ons supplementaire voeding te geven.
Graag houd ik het kindje bij mij op de kamer en indien mogelijk bij mij in bed tijdens de dagen en nachten in het ziekenhuis.
Als alles goed gaat met de baby, wil ik graag onmiddellijk of ten laatste de dag erop, naar huis vertrekken samen met het kindje.

Als er tijdens de geboorte problemen rijzen
Hoe de situatie ook is, als het enigszins mogelijk is, willen we graag uitleg over de situatie, zodat we samen een beslissing kunnen nemen.
Ik wens zoveel mogelijk privacy tijdens de arbeid en de geboorte, dit houdt ook in dat het aantal mensen in de kamer beperkt wordt en dat er niet onnodig binnen en buiten wordt gelopen.


In geval van keizersnede
Indien mogelijk verkies ik een epidurale verdoving boven een volledige narcose.
Indien mogelijk wens ik dat mijn echtgenoot bij mij aanwezig is en blijft tijdens de keizersnede en na de geboorte bij het kind blijft.
Bij een volledige narcose wens ik uitdrukkelijk dat het kindje samen met mijn echtgenoot aanwezig is in de ontwaakruimte wanneer ik wakker word.
We vragen de baby niet te voeden terwijl ik onder narcose ben, aangezien ik het kindje volledige borstvoeding wil geven.
Ik zou de baby graag zo snel mogelijk na de geboorte aanleggen voor de eerste borstvoedingspoging.

Als de baby ziek is
Als de baby dient te worden opgenomen op intensieve zorgen, wil ik graag zoveel als mogelijk erbij aanwezig zijn en hem zo vaak en zo lang mogelijk vasthouden als er geen medische bezwaren zijn.
Indien medisch mogelijk, zouden we graag zoveel mogelijk de verzorging van het kind op ons nemen.

We wensen uitdrukkelijk alle medische handelingen op het kindje verklaard en uitgelegd.

Ik zou graag m’n melk afkolven en via een flesje aan de baby geven.



Zo heb je een lijst die je op voorhand kan overlopen met je gyn of vv en als je in een ziekenhuis bevalt dan print je die af en neem je 'm mee in de hoop dat ze er rekening mee gaan hoduen en je een persoonlijke bevalling gunnen ...
Afbeelding
Afbeelding

Katia

Bericht door Katia » 09 okt 2006, 17:34

wij hebben dat toen mondeling besproken met Jo...
en die vond het niet nodig zo'n plan op te stellen aangezien het ziekenhuis standaard werkt zoals wij willen :lol: en zij van krakdezelfde mening is.

Gebruikersavatar
Katharina
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 jun 2005, 16:27
Locatie:Veurne (West-Vlaanderen)
Contacteer:

Bericht door Katharina » 09 okt 2006, 17:59

Ik had mijn wensen opgeschreven, maar ze hebben me er nooit om gevraagd en ik ben die dan niet gaan geven :roll: Tjah twas de eerste keer...en nu weet ik wel beter...

De volgende keer maak ik zeker zo'n plan op! Want nu ben ik geknipt, zonder dat ze mij dat hadden gezegd :shock: :roll: gelukkig maar een klein knipje...ook hebben ze op het einde met de tang moeten helpen, dat weet ik van Björn want heb daar zelf nooit op gelet...
Ik weet wel beter voor de volgende...Bevallingsplan
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding


Marita
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:31 mar 2005, 18:06

Bericht door Marita » 09 okt 2006, 20:07

toen ik hier dagelijks zat was ik aan het wachten tot iemand mij die vraag stelde en nu ga ik reageren, want ik zou het iedereen afraden.
Nu is het moment om allemaal uw vragen te stellen want nu ben ik hier. Ik begin al met een lange reactie.

Marita
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:31 mar 2005, 18:06

Bericht door Marita » 09 okt 2006, 20:15

de laatste jaren zien wij meer en meer bevallingsplannen en eigenlijk zijn wij daar niet blij mee:
om te beginnen zeggen ze op die manier al bij de opname dat ze totaal geen vertrouwen hebben in ons, dat ze het beter weten, maar aan de andere kant maken ze ons duidelijk dat ze er niets van weten want in elk bevallingsplan staan er wel domme dingen in. Het is elke keer duidelijk dat het gewoon ergens overgenomen is.

Nu zal ik telkens stukjes nemen uit het plan van Biomam en er op reageren en dan zal ik een beter alternatief voorstellen, want jullie moeten echt niet zo maar alles ondergaan, wij vragen niet liever dan samen met jullie tot een resultaat te komen waar jullie gelukkig mee zijn. Bevallen doe je trouwens niet alle dagen.

Muisje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 apr 2006, 17:09

Bericht door Muisje » 09 okt 2006, 20:23

Je kan toch je lijstje samen overlopen met de gynecoloog/vroedvrouw?

Ik zou ook 1001 vragen hebben denk ik...
En door dit op te schrijven lijkt me dit niet slecht.

Je moet dat daarom toch niet interpreteren als 'denken dat we dom zijn'?
Het is zoals je zegt hé, bevallen doe je niet elke dag :wink:

Ze hebben me altijd gezegd 'domme vragen bestaan er niet, wel domme antwoorden' :lol:

Gebruikersavatar
sterretje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:05 apr 2004, 19:08
Contacteer:

Bericht door sterretje » 09 okt 2006, 20:24

Ik heb mijn 'plan'samen met de gyn opgesteld....
ttz,alles besproken met hem wat ik erin had staan...

vooral dan dat ik wou dat de baby,als alles in orde is,onmiddelijk bij me gelegd w,en dat ik navelstrengbloed wil laten opvangen..

verder staat er eigenlijk niets in,enkel dat als alles ok is,ik polyklinisch beval..
dat met dat navelstrengbloed heb ik opgeschreven(en steekt in mijn dossier)omdat ik weet dat ik dat gaat vergeten te zeggen in het heet van de strijd....
Laatst gewijzigd door sterretje op 09 okt 2006, 20:25, 1 keer totaal gewijzigd.
AfbeeldingAfbeelding

AfbeeldingAfbeelding

Afbeelding

Marita
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:31 mar 2005, 18:06

Bericht door Marita » 09 okt 2006, 20:24

Gelieve me aan te spreken met mijn voornaam en niet met 'mevrouw' of iets dergelijks.

mmm, het begint hier al een beetje moeilijk, want mijn werkgever verwacht van mij..... en nu schrijf jij dat zo maar op.

en als je nu eens binnen komt en je zegt: ik heet B.... (de B van Biomam) en dat is Patrick (of hoe je wil). Dan antwoord ik wel: en ik ben Marita, maar ik mag jullie eigenlijk niet met jullie voornaam aanspreken en achteraf in de kamer met ons 3 doen we wat we willen en als er iemand binnen komt dan weet je al ineens waarom ik ineens je voornaam niet meer ken.

Marita
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:31 mar 2005, 18:06

Bericht door Marita » 09 okt 2006, 20:27

Een lavement en het wegscheren van het schaamhaar dient worden te vermeden.

als je me dat zegt dan zal ik je wel uitleggen waarom en dan kies jij wat er gebeurt. Nu ben ik echt niet geneigd om dat te doen en achteraf merk jij misschien waarom het toch beter gedaan was.

Marita
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:31 mar 2005, 18:06

Bericht door Marita » 09 okt 2006, 20:32

Als het niet noodzakelijk is, verkies ik om niet verplaatst te worden (naar een aparte bevallingskamer ...

die zinnen staan ook echt in de bevalllingsplannen in de ziekenhuizen waar er aparte arbeidskamers zijn en aparte verloskamers. In dat geval is er geen mogelijkheid om aan die wensen te voldoen. Er zijn ook ziekenhuizen waar je bevalt in de kamer waar je binnenkomt (een arbeids/verloskamer). Je kan je altijd op voorhand informeren en daar naar toe gaan.

Marita
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:31 mar 2005, 18:06

Bericht door Marita » 09 okt 2006, 20:34

ik heb al gezien dat er reacties zijn. Eerst ga ik verder en achteraf reageer ik op elke reactie. Wel even geduld hebben, want ik typ met 1 vinger.

Marita
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:31 mar 2005, 18:06

Bericht door Marita » 09 okt 2006, 20:41

Als het niet noodzakelijk is, verkies ik geen doorlopende monitoring. Wanneer het toch noodzakelijk mocht blijken, dan een uitwendige monitoring die ik staand of zittend onderga.


medisch gezien is er totaal geen reden om iedereen tijdens de hele arbeid aan een monitor te leggen. Het resultaat is niet verbeterd door dat te doen. Toch gebeurt dat in praktisch elk ziekenhuis. De reden daarvoor is dat er heel veel processen zijn tegen gynaecologen en dat een gynaecoloog veroordeeld wordt als er geen constante monitoring was. Die monitorpapieren blijven ook bewaard (voor eventuele processen).
Je moet wel weten dat als je dat op papier zet dat je dan zelf de verantwoordelijkheid op jou neemt. Ook dat papier blijft bewaard in je dossier.

Marita
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:31 mar 2005, 18:06

Bericht door Marita » 09 okt 2006, 20:50

Ik verkies te bevallen zonder pijnstillende middelen. Deze mogen enkel toegediend worden als ik hier uitdrukkelijk om vraag.

soms wordt dat nog uitdrukkelijker geformuleerd op papier en de nodige keren mondeling herhaalt, maar een epidurale is geen verplichting, wordt niet opgedrongen.
Je maakt je soms wel belachelijk als je dan bij de eerste echte wee ai roept en heel snel een epidurale wil. Bij een eerste kindje stellen veel vrouwen het zich anders voor dan het is.

Kun je dan niet beter bij de opname zeggen dat je graag puur natuur bevalt. Dan weet ik het ook en als je van gedacht veranderd dan zeg dat ook maar.

Marita
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:31 mar 2005, 18:06

Bericht door Marita » 09 okt 2006, 20:55

Graag zou ik tijdens de arbeid en de bevalling zelfgekozen muziek opzetten

ja. Breng toch gewoon mee wat je wil en zet maar aan. Zolang als je niet te veel decibels produceert (ook aan de anderen denken) zal ik niets zeggen. In sommige ziekenhuizen is een CD-speler voorhanden (informeer dus eerst) en dan breng je je CD's maar mee. Als dat in de kamer staat dan mag je dat gebruiken. (nog eens vragen is misschien wel beleefd).
Moest dat heel echt op papier?

Marita
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:31 mar 2005, 18:06

Bericht door Marita » 09 okt 2006, 21:01

Ik wens dat er enkel ingeknipt wordt wanneer dit noodzakelijk is voor de baby en niet een routinematig gebeuren wordt.

knippen gebeurt al heel lang niet meer systematisch, wel wordt een knip verkozen boven een scheur.
Eigenlijk is het erg als de gynaecoloog achteraf zegt: 'ik heb maar laten scheuren, want ik mocht niet knippen'...

Marita
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:31 mar 2005, 18:06

Bericht door Marita » 09 okt 2006, 21:07

ik wens....

O.K., het enige waar je rekening mee moet houden is dat je in het ziekenhuis niet alleen bent: ik volg meestal ook nog andere vrouwen en de verloskamer dient ook voor de anderen,....
Je mag natuurlijk ook een eigen vroedvrouw of kinesiste meebrengen (bespreken met je gynaecoloog; die moet je wel zelf betalen)

Gebruikersavatar
mell
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:20 aug 2006, 14:29

Bericht door mell » 09 okt 2006, 21:08

Amai hier had ik nog nooit van gehoord.

Maar hier in Mol mocht je alles kiezen wat je wou. Dus het bad gebruiken, zitbal, ... Zelf muziek op of geurtjes, ...

Marita
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:31 mar 2005, 18:06

Bericht door Marita » 09 okt 2006, 21:17

Indien mogelijk verkies ik een epidurale verdoving boven een volledige narcose.

dit is dus een vb van die domme dingen. Ik heb nog geen enkele algemene narcose geweten tijdens mijn 18 j. carrière, want er zijn heel veel redenen om dat niet te doen. Als het over een superurgentie gaat dan hoop ik dat je niet discussiëert, maar dat je vertrouwen hebt in de mensen die er zijn. Anesthesist en gynaecoloog discussiëren ook niet: iedereen zijn vak. Ze overleggen wel: gynaecoloog zegt hoe dringend het is en anesthesist oordeelt dan over de vorm van verdoving. Soms zegt de anesthesist hoeveel minuten hij nog nodig heeft en oordeelt de gynaecoloog of dat kan (anders algemene verdoving).

Marita
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:31 mar 2005, 18:06

Bericht door Marita » 09 okt 2006, 21:21

We vragen de baby niet te voeden terwijl ik onder narcose ben, aangezien ik het kindje volledige borstvoeding wil geven.

wees gerust, dat was ik niet van plan. Er wordt ten onrechte nogal kritiek gegeven op ziekenhuizen en BV, maar wij volgen hier ook regelmatig bijscholing over en staan daar helemaal achter.

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 09 okt 2006, 21:21

Ik had ook nog nooit gehoord van een bevallingsplan. En had ik het geweten toen ik zwanger was van Milan, ik had het niet gedaan.
Ik heb nu wel twee goede bevallingen gehad :wink:
Toen ik binnenging van Milan, had ik het volste vertrouwen in mijn vv.
Van Milan heb ik geen lavement gehad, ik heb er ook niet aan gedacht om het te vragen. Moest het mij te binnen zijn geschoten : ik zou het zeker gevraagd hebben, om genante toestanden op de verlostafel te vermijden :? en wees maar zeker dat ik er gehad heb.... :?
Als er iets is wat je stoort tijdens de bevalling, zou ik het gewoon zeggen. Een plan afgeven is in mijn ogen iets van weinig vertrouwen.
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Saartje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 nov 2005, 21:01
Locatie:Glabbeek

Bericht door Saartje » 09 okt 2006, 21:26

Ik heb dat ook niet opgemaakt, omdat ik het volste vertrouwen heb in het medische personeel van het ziekenhuis, anders zouden ze er niet werken he.
En ik ben heel tevreden over het verloop van mijn bevalling en mijn verblijf, dus zo een plan is echt niets voor mij. Ik denk trouwens dat mijn gyn het niet fijn zou vinden als ik met zo een gedetailleerd plan zou afkomen, ik vind dat het overkomt als een gebrek aan vertrouwen. Maar dat is mijn persoonlijke mening he. Ik vind dat alles bespreekbaar moet zijn met je gyn of vroedvrouw, en als je duidelijke wensen hebt moet je ze ook weergeven he.
Mijn beste vriendin had het ook opgemaakt en die haar gyn was er helemaal niet mee opgezet. Het zal verschillen van ziekenhuis tot ziekenhuis.

Marita
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:31 mar 2005, 18:06

Bericht door Marita » 09 okt 2006, 21:27

Zo heb je een lijst die je op voorhand kan overlopen met je gyn of vv en als je in een ziekenhuis bevalt dan print je die af en neem je 'm mee in de hoop dat ze er rekening mee gaan hoduen en je een persoonlijke bevalling gunnen ...

Ook zonder dat het op papier staat zouden wij jou heel graag laten bevallen zoals jij dat wil en overleggen vinden wij de gewoonste zaak, natuurlijk willen wij jou over alles informeren, maar zonder je extra te stresseren.
Dat papier stoort ons, want daarmee zeg je al ineens dat je ons niet vertrouwt en dat we het niet goed doen. Heel wat van de dingen die in geboorteplannen staan doen wij al systematisch.

Marita
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:31 mar 2005, 18:06

Bericht door Marita » 09 okt 2006, 21:31

Katia schreef:wij hebben dat toen mondeling besproken met Jo...
en die vond het niet nodig zo'n plan op te stellen aangezien het ziekenhuis standaard werkt zoals wij willen :lol: en zij van krakdezelfde mening is.
dit klinkt al heel anders en dialoog bestaat ook nog altijd. Wij dringen je niet op wat je niet wil.

Gebruikersavatar
Tamaravh
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:24 sep 2005, 22:12

Bericht door Tamaravh » 09 okt 2006, 21:42

Ik heb bij geen één van mijn 2 bevallingen zo een plan opgesteld, ik wist zelfs niet dat dat gedaan werd :oops: Ik had ook niet echt speciale eisen. Vooraf heb ik wel met mijn gyn besproken dat ik polyklinisch wou bevallen. Alles is eigenlijk heel vlot verlopen en ik had lieve vroedvrouwen die regelmatig kwamen polsen of ik iets nodig had en of alles in orde was.
De 2 allerliefste meisjes ter wereld:
Afbeelding
Afbeelding

Marita
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:31 mar 2005, 18:06

Bericht door Marita » 09 okt 2006, 21:43

Katharina schreef: Want nu ben ik geknipt, zonder dat ze mij dat hadden gezegd :shock: :roll: gelukkig maar een klein knipje...ook hebben ze op het einde met de tang moeten helpen, dat weet ik van Björn want heb daar zelf nooit op gelet...
Ik weet wel beter voor de volgende...Bevallingsplan
Katharina, een tangverlossing wordt alleen gedaan als dat heel echt moet. Zet vooral nooit op papier dat je dat niet wil, want dan neem je onnodig risico voor je kindje. Wat je beter doet is de volgende keer tegen de gynaecoloog zeggen dat je deze keer hoopt zonder tang of andere hulpmiddelen te bevallen. Dan heeft hij het gehoord, weet hij het en doet hij uiteindelijk wat het beste is voor jou en je kindje.
Knippen wordt op het laatste moment beslist: vlak voor het gaat scheuren ofwel als het kindje snel moet geboren worden. Dan is er geen tijd meer voor uitleg. Hier ook hetzelfde: als je dat op papier zet dan vraag je om een scheur of neem je onnodig risico voor je kindje. Zeg gewoon dat je hoopt deze keer zonder knip te bevallen.
Tijdens een arbeid en bevalling horen wij ook heel wat 'ik hoop dat...' en daar wordt heel positief mee omgegaan, ook door gynaecologen. Met een geboorteplan hebben we meer problemen.

Mag ik vergelijken? Als je naar de kapper gaat dan zeg je hoe je je haar wil. Je schrijft dat toch ook niet op papier hoe hij het moet doen en je schrijft zeker niet dat je wil dat hij een scherpe schaar gebruikt. Je veronderstelt dat hij zijn vak kent en dat doet zoals het moet met het materiaal dat daarvoor dient.

Marita
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:31 mar 2005, 18:06

Bericht door Marita » 09 okt 2006, 21:50

Muisje schreef:Je kan toch je lijstje samen overlopen met de gynecoloog/vroedvrouw?

Ik zou ook 1001 vragen hebben denk ik...
En door dit op te schrijven lijkt me dit niet slecht.

Je moet dat daarom toch niet interpreteren als 'denken dat we dom zijn'?
Het is zoals je zegt hé, bevallen doe je niet elke dag :wink:

Ze hebben me altijd gezegd 'domme vragen bestaan er niet, wel domme antwoorden' :lol:
Niet alle gynaecologen nemen daar de tijd voor, een consultatie duurt gemiddeld 15 min. en moet geen 30 min. duren. Vooral de gynaecologen verdragen dit niet, maar daarom zeggen ze dat niet tegen de zwangere vrouwen maar wel tegen ons.
Er bestaan goede boeken en er is het Babyforum :wink: :D om vragen te stellen en verder moet je soms gewoon vertrouwen op je gynaecoloog en je vroedvrouw. Er is tijd voor vragen, maar vraag wel niet te veel. Sommige mensen willen een opleiding tot vroedvrouw en die tijd heb ik niet.

Katia

Bericht door Katia » 09 okt 2006, 21:55

weet je, ik snap bio wel...
ooit al in het middelheim gewerkt marita? :lol:
dan zou je snappen waarom mensen zo'n blad opmaken, echt waar! (ik ben daar van troia bevallen, blij dat ik van atlanta ergens anders ben bevallen!!!)
Normaal zou het zo moeten zijn zoals Marita zegt, maar het gebeurt ook anders, wees gerust :?

In het Middelheim kom je binnen en beneden aan de balie geven ze al meteen papieren voor een epi mee want 9 kansen op de 10 'heb je dat toch nodig'...
boven kom je binnen en het eerste wat ze zeggen is: "vul snel die papieren van de epi in, dan kunnen we de anesthesist al roepen..." als je dan zegt dat je het zonder wil proberen, lachen ze je letterlijk in je gezicht uit!
Voor de rest is het een mentaliteit van zo rap mogelijk lossen: de moeder op de zenuwen werken en constant vragen of je geen epi wil zodat de moeder het uiteindelijk beu is, het opgeeft en dan toch verdoving nodig heeft... standaard met de verdoving geven ze een bakster om de weeën rapper te laten komen zodat het allemaal rap gaat!
Eer je te weten gekomen bent waarvoor die bakster dient, is de zak al voor de helft leeg :roll: (rap zijn ze wel)

muziek? nee want bij een bevalling heb je daar toch niks aan :roll:

knippen is van zodra je de bevallingskamer inkomt, ze vragen niet eens of je wel geknipt wil worden, dat gebeurd standaard en zelfs door de assistent gynaecoloog :roll:

borstvoeding wordt vanaf de eerste moment gedemotiveerd (ben ik blij dat ik een tegendraadse ben!)


Ik ben echt blij dat het bij Atlanta was zoals jij beschreef Marita, ik wou dat dat bij Troia ook zo gegaan zou zijn...
een bevallingsplan vind ik nog altijd niet nodig, maar ik beval nooit nog in een ziekenhuis zoals het Middelheim!

Marita
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:31 mar 2005, 18:06

Bericht door Marita » 09 okt 2006, 21:58

sterretje schreef:Ik heb mijn 'plan'samen met de gyn opgesteld....
ttz,alles besproken met hem wat ik erin had staan...

vooral dan dat ik wou dat de baby,als alles in orde is,onmiddelijk bij me gelegd w,en dat ik navelstrengbloed wil laten opvangen..

verder staat er eigenlijk niets in,enkel dat als alles ok is,ik polyklinisch beval..
dat met dat navelstrengbloed heb ik opgeschreven(en steekt in mijn dossier)omdat ik weet dat ik dat gaat vergeten te zeggen in het heet van de strijd....
dan heb je zelfs geen plan nodig. Dat van dat navelstrengbloed staat in je dossier, dus dan weten we automatisch wat klaarleggen, ook als jij dat vergeet. We geven de kindjes altijd dadelijk aan hun mama, tenzij er dringend moet ingegrepen worden en dan gaan we meestal zo snel mogelijk terug naar de mama.
Polyklinisch bevallen kan je ook zeggen bij de opname of om het even wanneer, dus moet ook niet echt op papier staan.


Plaats reactie

Terug naar “De bevalling”