opening

Moderators:Welcome, Moderators

Gebruikersavatar
Saartje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 nov 2005, 21:01
Locatie:Glabbeek

Bericht door Saartje » 31 jul 2006, 12:48

Ik had gedurende 3 weken 1cm opening. De dag na mijn uitgerekende datum (maandag) nog op consultatie geweest bij de vroedvrouw en besloten om op vrijdag binnen te gaan om in te leiden. En heel onverwacht is het dan van dinsdag op woensdag nacht vanzelf begonnen. Toen ik binnenging had ik 4cm. Dus het kan opeens snel gaan he.


Gebruikersavatar
bioMam
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 jul 2006, 15:44

Bericht door bioMam » 31 jul 2006, 13:07

vuur schreef:wat gebeurt het meest eerst breken van de vliezen of eerst weeën :roll:
Bij mij waren het eerst weeën, maar da's bij iedereen anders.

Mijn vliezen zijn bij den oudste niet vanzelf gebroken (heeft de vv gedaan) en bi de jongste zijn ze maar kapotgeknald op 't moment dat zijn kopke al beboren aan 't worden was - last minuts nog, anders was hij "met de helm" geboren zoals ze dat noemen ...

Als uw water breekt en ge hebt nog geen weeën dan mag je daar dacht ik nog max 24 uur mee rondlopen - heb dat eens gehoord van iemand, maar ik heb er dus geen ervaring mee.

Opening op voorhand, wat is dat? ;) Ik heb beide keren tot dez dag zelf moeten wachten eer er een mm openging en bij den eerste heeft het lang geduurd eer ik de 4à5 cm voorbij geraakte maar bij de jongste toen vloog dat vooruit: puur door de andere begeleiding (betere aanpak) maar ik heb dus wel altijd heel hevige weeën van begin af aan en dè truc om het rap vooruit te laten gaan is naar beneden denken en zoveel mogelijk ontspannen blijven: denk "open" zei mijn vv :lol: en echt het helpt. Ze hebben ook over mijn benen gemasseerd en wat ik in de haptonmie had geleerd om naar de handen van je begeleider te voelen (die dan bv je voet vasthoudt) dat hielp ook enorm ...

Toi toi toi en een prachtbevalling gewenst alvast hè!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 31 jul 2006, 14:33

Nooit ingeleid, 2 keer eerst weeën, 2 keer kunstmatig water gebroken.
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Lena
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:12 jun 2005, 12:43
Locatie:Zuid-Limburg

Bericht door Lena » 31 jul 2006, 14:43

1e x vliezen gebroken en dan pas weeën en 2e x eerst weeën en vliezen kunstmatig gebroken in verloskamer

Als uw vliezen eerst breken, moet je altijd binnen een bepaalde tijd in het ZH zijn (hangt van gyn af). Die van mij bijvoorbeeld had graag dat ik binnen de 2 à 3 uur in het ZH was. Bijgevolg had ik niet veel opening toen ik daar aankwam, en het dus nog 'een lange weg' was (om 23u30 aangekomen en om 12u40 bevallen)
Bij de 2e had ik eerst weeën en ben ik zo lang mogelijk thuis gebleven (wat echt een hemelsbreed verschil was dan met de 1e). Aangekomen in ZH om 6u55 en bevallen om 7u40. Super gewoon :!:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
goortjes
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:14 nov 2005, 10:20

Bericht door goortjes » 31 jul 2006, 16:14

bij mijn eerste eerst veel weeen, geen opening
daags voor geboorte 1cm opening
de dag zelf vliezen kunstmatig gebroken
en uitgedraaid op een ks

bij de 2de veel weeen op voorhand
geen opening
en onmiddellijk overgegaan tot geplande KS
Afbeelding
Afbeelding


Marijke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 dec 2005, 16:15

Bericht door Marijke » 31 jul 2006, 19:54

Bij mij werd nooit gevoeld of ik opening had, enkel tjidens de zware persweeënstorm en dan had ik direct 10 cm na 6 uren gewone weeën.
Afbeelding

Afbeelding

vonny
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:31 dec 2005, 21:41
Locatie:limburg

Bericht door vonny » 01 aug 2006, 09:27

Bij de 1ste nog op een woensdag op controle gegaan en alles zat toen nog hoog en dicht. Vrijdag op zaterdag nacht zijn de weeen begonnen . Zaterdag namiddag rond 16 uur binnen gegaan met 3 cm opening, vliezen hebben ze gebroken en om 20.55 was ze er. IK had nog een afspraak voor die komende week maar die heb ik dus niet gehaald. Het was ineens begonnen en heel snel gegaan.
Afbeelding
Afbeelding

falderie
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:31 mei 2006, 16:21
Locatie:Heestert

Bericht door falderie » 01 aug 2006, 11:04

Bij de meeste mensen komen eerst de weeën en daarna breken de vliezen (dat zei mijn gynecoloog toch).

Bij mij was het omgekeerd, bij mijn 1ste waren de vliezen gebroken, en zijn daarna de weeën spontaan begonnen.

Bij het tweede zijn de vliezen ook gebroken maar kwamen de weeën niet spontaan op gang, dus na 24u in gang gestoken.

Het was telkens wel een scheurtje bovenaan de vliezen dus het druppelde er uit, geen hele plas in 1x dus.

Veel succes!


Plaats reactie

Terug naar “De bevalling”