bevalling met kort ziekenhuis verblijf

Moderators:Welcome, Moderators

Gebruikersavatar
Mieke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 nov 2005, 10:56
Locatie:Bilzen
Contacteer:
bevalling met kort ziekenhuis verblijf

Bericht door Mieke » 13 apr 2006, 10:33

Hallo,

Vorige week kregen we een rondleiding in het ziekenhuis waar ik van plan ben te bevallen. En ik was echt aangenaam verrast. Je mag volledig zelf kiezen hoe je wilt bevallen, je moet niet eens op de verlostafel. En de arbeidskamer is voorzien van een klimrek, een bad en een grote bal. Je mag ook muziek meebrengen en er is sfeerverlichting op deze kamer.
Ze vertelden er ook dat je kan bevallen met kort zieknhuis verblijf en dat sprak me wel enorm aan. Daarna komt er een vroedvrouw aan huis en krijg je kraamhulp. Mijn man en ik waren er dadelijk voor te vinden. En dus hebben we de nodige afspraken gemaakt. Nu ik dat vertel in mijn omgeving kaatst iedereen dat af. Waarom blijf je niet langer in het ziekenhuis? Dan kan je eens goed uitrusten. Als je thuis komt moet je weer vanalles doen... En als je eens goed wilt slapen int ziekenhuis dan nemen ze je babytje weg... Ik werd er niet goed van! Ik dacht maar ik heb toch hulp in het huishouden? En ik wil niet dat ze ons kleintje snacht van de kamer nemen. En de vroedvrouw komt toch gedurende 10 dagen langs om te zien of alles goed gaat?
Daarmee wilde ik eens graag polsen of jullie ook al bevallen zijn met een kort ziekenhuis verblijf?

groetjes


Gebruikersavatar
sterretje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:05 apr 2004, 19:08
Contacteer:

Bericht door sterretje » 13 apr 2006, 11:02

ja,ik ben zo bevallen,donderdagmorgen bevallen,en vrijdagmorgen naar huis...vv komt dan idd 10 dagen aan huis,kraamhulp hadden we wel niet aangevraagd(voldoende hulp van ouders).
Ik wou gewoon niet in het ziekenhuis blijven,ik wou naar mijn vertrouwde stekje!en het is supergoed meegevallen!!!!
het is wel zo dat je dan alle bezoek thuis krijgt ipv in het ziekenhuis,maar we hadden een'rooster'opgesteld,zodat het bezoek per dag toch beperkt bleef,en ik voldoende kon rusten...

voor de volgende staat het ook vast->ik beval polyklinisch(als alles goed verloopt)

groetjes
AfbeeldingAfbeelding

AfbeeldingAfbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Schorpioentje73
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 sep 2005, 13:38
Locatie:Moorslede
Contacteer:

Bericht door Schorpioentje73 » 13 apr 2006, 11:18

hoi, ik ben dat ook van plan, onder meer ook omdat ik een hekel aan ziekenhuizen heb, en dat thuisbevallen wat gevaarlijk is
mijn huisarts raadde polyklinisch bevallen ook aan
en idd , velen bekijken u met een raar gezicht, maar wat is daar nu raar aan als je liever thuis in je vertrouwde omgeving bent dat in een kliniek
en rusten, kan je thuis ook hoor, ik toch beter dan in een ziekenhuis waar ik waarschijnlijk geen oog zal dicht doen
je moet doen waar je je goed bij voelt
ik krijg ook begeleiding van een vroedvrouw, ga er nu zelfs al naartoe, en zij zal me voor de bevalling ook begeleiden, zodat ik niet te vroeg binnen moet gaan, zij zal zeggen wanneer het tijd is om naar de kliniek te vertrekken, en als ik thuis ben zal ze ook langskomen
kraamhulp heb ik wel aangevraagd, vind het niet echt nodig, maar voor ons is het toch gratis, gezien ik stempel (wordt berekend op basis van u inkomen)
ik vond dat het ventje ook iets in het huishouden kon doen, en zo druk is dat hier niet, maar ah, misschien laat ik ze toch een paar uurtjes in de week komen

Gebruikersavatar
Tamaravh
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:24 sep 2005, 22:12

Bericht door Tamaravh » 13 apr 2006, 11:19

Ik ben van Caro ook zo bevallen. Ik ben woensdagnamiddag bevallen en donderdagnamiddag ben ik naar huis gekomen. Dat is echt heel goed meegevallen en moest ik opnieuw kunnen beginnen dan deed ik het juist hetzelfde. Ik heb ook zo een reacties gekregen toen ik zei dat ik dat van plan was maar ik heb er geen seconde spijt van gehad. Ik heb dat eerst besproken met de gynaecoloog, kinderarts en de vroedvrouw die hier aan huis kwam. Ik had een heel lieve vroedvrouw. Wij hebben een babyborrel gedaan dus veel bezoek thuis hebben we niet gekregen, enkel van familie en vrienden die hier sowieso regelmatig aan huis komen.

Als ik van jou was, ik zou niet twijfelen.

Groetjes

Tamara
De 2 allerliefste meisjes ter wereld:
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Schorpioentje73
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 sep 2005, 13:38
Locatie:Moorslede
Contacteer:

Bericht door Schorpioentje73 » 13 apr 2006, 11:21

ja juist, wij doen ook een babyborrel, om al dat bezoek thuis te vermijden
en vind dat een heel goeie oplossing :wink:


Gebruikersavatar
Mieke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 nov 2005, 10:56
Locatie:Bilzen
Contacteer:

Bericht door Mieke » 13 apr 2006, 11:59

Dank je wel voor de reacties!
Een babyborrel gaan we ook doen. Dus verwacht ik eigenlijk ook niet massa's volk hier over de vloer. En wat de kraamhulp betreft, zij zal zo 2x per week komen gedurende 4 uurtjes en voor de rest denk ik wel dat ik veel hulp heb aan mijn echtgenootje. :wink:

groetjes

Gebruikersavatar
Tamaravh
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:24 sep 2005, 22:12

Bericht door Tamaravh » 13 apr 2006, 12:08

Angelo had toen ook verlof en ik heb toen meer kunnen rusten dan toen ik 5 dagen in het ziekenhuis lag na de bevalling van Amber. En nu was dat ook ideaal voor Amber, ze was in haar vertrouwde omgeving en kon zo rustig wennen aan haar nieuwe zusje.

groetjes

Tamara
De 2 allerliefste meisjes ter wereld:
Afbeelding
Afbeelding

spotje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 dec 2005, 11:23
Locatie:De Kust

Bericht door spotje » 13 apr 2006, 17:51

Mieke, je moet je daar nix van aan trekken! Natuurlijk makkelijk gezegd, maar het beter :wink:
Jij kunt de bevalling kiezen die jij wilt, waar jij je goed bij voelt en dat is wat telt!
Zelf wou ik een zh bevalling met alles erop en eraan, maar ik ga daarom niet een ander dat opdringen :wink:
Ga er maar voor, als jij en je man daar goed bij voelen 8)
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 13 apr 2006, 22:24

Bij Yana heb ik mijn 5 dagen uitgedaan. Maar ik heb me steendood verveelt in het zh.
Bij Milan mistte ik Yana teveel en hadden we op voorhand afgesproken dat ik maar een paar dagen ging blijven.
Ik ben de maandagmorgen bevallen en donderdagmorgen naar huis gekomen. Kraamhulp heb ik nooit geregeld, maar ik zou je dat wel aanraden.
Ik heb me zwaar mispakt, zonder kraamhulp.
Maar ik vind het wel tof om zo vroeg met baby thuis te zijn.
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding


Plaats reactie

Terug naar “De bevalling”