Geboortehuis

Moderators:Welcome, Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
major
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:17 nov 2005, 07:45
Locatie:kortrijk
Contacteer:
Geboortehuis

Bericht door major » 22 feb 2006, 20:57

Hoi,

Op het nieuwe werk van mijn vrouw is iemand momenteel ca 8 maand zwanger en zij heeft gegevens doorgegeven aan mijn vrouw over een geboortehuis. Geboorte huis "de minne" gaf ze door.
Nu is mijn vrouw er enorm voor te vinden om niet in een hospitaal te bevallen, maar toch niet thuis. Ze zou nl graag "natuurlijk" bevallen. ER is ook kine te volgen en lessen babymassage en haptonomie en zo... en het lijkt allemaal aanlokkelijk.
Ik moet echter toch nog aan het idee wennen en we zitten alletwee nog mat vragen.
Is hier iemand in een geboortehuis bevallen? en hoe ging het in het werk? en zou je het nog doen, maw, tevreden???

groetjes
Een papa is een mama met ballen !
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


Gebruikersavatar
Tamaravh
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:24 sep 2005, 22:12

Bericht door Tamaravh » 22 feb 2006, 21:18

Zelf heb ik daar geen ervaring mee want ik ben 2x in het ziekenhuis bevallen maar ik heb daar wel eens een reportage van gezien op tv en hetgeen mij altijd bijgebleven is dat die ouders vlak na de bevalling samen met hun kindje in een groot bed mochten gaan liggen en zo aan elkaar wennen zonder dat ze door iets of iemand werden lastig gevallen. Dat vond ik zo mooi en dat leek mij echt een huiselijke en rustige sfeer.

Groetjes

Tamara
De 2 allerliefste meisjes ter wereld:
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 22 feb 2006, 21:32

Ik heb er ook twee ziekenhuisbevallingen opzitten.
Maar ik denk wel dat een geboortehuis iets leuks is, rustgevend en meer je eigen zin kan doen.
Alhoewel ik ook nooit te klagen heb gehad over het zh waar ik ben bevallen.
Tamara, ik denk dat we hetzelfde programma hebben gezien, want ik kan me dat ook herinneren. Als ik me het nog goed herinner dan mocht de papa in het grote bed blijven slapen, samen met mama en baby.
Niets moet, alles mag...
Major, je zei dat je vrouw natuurlijk wil bevallen. Maar stel nu dat ze toch voor epi kiest in het heetst van de strijd, kunnen ze dat dan doen in zo'n geboortehuis?
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Schorpioentje73
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 sep 2005, 13:38
Locatie:Moorslede
Contacteer:

Bericht door Schorpioentje73 » 22 feb 2006, 21:35

ik zou hier ook wat meer willen over weten, want ben ook niet zo zot van ziekenhuizen, en thuisbevallen is net iets te gevaarlijk
Major, is dat in de buurt dan ?

Gebruikersavatar
major
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:17 nov 2005, 07:45
Locatie:kortrijk
Contacteer:

Bericht door major » 22 feb 2006, 21:43

sandy schreef: Major, je zei dat je vrouw natuurlijk wil bevallen. Maar stel nu dat ze toch voor epi kiest in het heetst van de strijd, kunnen ze dat dan doen in zo'n geboortehuis?
wel, ik vraag me dat ook af, maar mijn vrouw wil er zelfs niet over spreken om epi te kiezen, zelfs niet om vragen
ik vind het bewonderenswaardig, maar ze zegt dat ze zich er wel door zal trekken, mocht het zo ver komen

Schorpioentje73 schreef: Major, is dat in de buurt dan ?
hier is een link
http://geboortehuizen.bollebuik.com/deminne/
da's in Aalbeke, dus niet ver
Een papa is een mama met ballen !
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


Gebruikersavatar
greet mama van yoran
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:28 okt 2005, 12:42
Locatie:Beerse, Turnhout, Antwerpen
Contacteer:

Bericht door greet mama van yoran » 22 feb 2006, 21:45

hoi major


je kunt altijd is naar dat huis bellen en vragen of je mag langskomen om kennis te maken en dan kun je nog beslissen he wat je nu zelf wil


grtz greet
fiere mama van yoran & Ylian & Ylenia & ?? Afbeelding
fiere meter van dieuwke

http://www.babyforum.be/phpforum_NL/alb ... ser_id=630

Gebruikersavatar
major
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:17 nov 2005, 07:45
Locatie:kortrijk
Contacteer:

Bericht door major » 22 feb 2006, 21:50

dat zijn we ook van plan, maar we zijn bang dat we dan maar de positieve punten zullen horen :?
Een papa is een mama met ballen !
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tamaravh
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:24 sep 2005, 22:12

Bericht door Tamaravh » 22 feb 2006, 21:53

sandy schreef:Tamara, ik denk dat we hetzelfde programma hebben gezien, want ik kan me dat ook herinneren. Als ik me het nog goed herinner dan mocht de papa in het grote bed blijven slapen, samen met mama en baby.
Ja, ik denk het ook dat we het over hetzelfde hebben. Ik weet dat ze onder een dik dekbed lagen en het kindje lag in hun armen. Dat leek mij zo een mooi moment.
De 2 allerliefste meisjes ter wereld:
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
greet mama van yoran
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:28 okt 2005, 12:42
Locatie:Beerse, Turnhout, Antwerpen
Contacteer:

Bericht door greet mama van yoran » 22 feb 2006, 21:55

het is wel zo ieder ervaart het anders he vincent.

grtz greet
fiere mama van yoran & Ylian & Ylenia & ?? Afbeelding
fiere meter van dieuwke

http://www.babyforum.be/phpforum_NL/alb ... ser_id=630

Gebruikersavatar
Schorpioentje73
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 sep 2005, 13:38
Locatie:Moorslede
Contacteer:

Bericht door Schorpioentje73 » 23 feb 2006, 12:18

major schreef:
Schorpioentje73 schreef: Major, is dat in de buurt dan ?
hier is een link
http://geboortehuizen.bollebuik.com/deminne/
da's in Aalbeke, dus niet ver
hmm, lijkt interessant
maar tis idd ook zonder dokters, dus als er iets misgaat, net zoals bij thuisbevallen
ik was graag thuis bevallen, maar mijn ventje durft dat risico niet nemen, en in zo een geboortehuis is blijkbaar ook geen arts, dus misschien ook dat risico :cry:
ik weet het soms echt niet meer, zou dan graag polyklinisch bevallen, en hopen natuurlijk dat alles goed gaat, zodat dit mogelijk is

Gebruikersavatar
poke0931
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:22 jan 2006, 12:20
Locatie:West Vlaanderen

Bericht door poke0931 » 26 apr 2006, 19:18

@ majoor

hebben jullie dan meer informatie bekomen ( de minnne, avelgem)? Ik heb ook contact opgenomen met hen, maar ik werd doorverwezen naar een vroedvrouw die een praktijk heeft in Avelgem.

Ze begonnen al direct over de onderzoeken enzo ... Ik wil helemaal niet in een ziekenhuis bevallen (tenzij het echt moet) maar anderzijds heb ik wel schrik om alles te regelen met vrouwelijke verloskundigen ... Het klinkt misschien wel raar, maar ik heb nu eenmaal moeilijkheden met het vertrouwen van vrouwen. Alhoewel ik heel goed besef dat ze het goed menen en dat veel andere mensen heel tevreden zijn van hun werk ...
AfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
major
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:17 nov 2005, 07:45
Locatie:kortrijk
Contacteer:

Bericht door major » 26 apr 2006, 19:37

we hebben beslist om de arbeid thuis te doen en de bevalling in het ziekenhuis
daarom komt er een vroedvouw bij ons thuis langs
we hebben dus het geboortehuis laten varen, wat niet betekent dat we in het vervolg er niet aan zullen denken
Een papa is een mama met ballen !
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 26 apr 2006, 22:11

In het vervolg??? :lol: :lol: :lol:
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
major
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:17 nov 2005, 07:45
Locatie:kortrijk
Contacteer:

Bericht door major » 27 apr 2006, 00:23

oeps :oops: :P
Een papa is een mama met ballen !
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 27 apr 2006, 08:48

:lol: :lol:
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
poke0931
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:22 jan 2006, 12:20
Locatie:West Vlaanderen

Bericht door poke0931 » 27 apr 2006, 17:29

:D

bedankt voor je reactie :)
AfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
poke0931
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:22 jan 2006, 12:20
Locatie:West Vlaanderen

Bericht door poke0931 » 03 mei 2006, 17:58

Ben ondertussen zelf op consultatie geweest bij geboortehuys 'Het prille begin' in Avelgem. (doorverwezen van de minne)

en dit lijkt de ideale oplossing te zijn voor ons: er wordt gewerkt naar een thuisbevalling toe, maar mocht dit in het gedrang komen door problemen, dan wordt ik overgebracht (of eventueel wordt er al zo afgesproken) om te bevallen in een ziekenhuis waarvan ze weten dat er zal gewerkt worden naar onze wensen toe. (en ook naar de optimale veiligheid van het kindje natuurlijk)
Sowieso komen ze met ons mee, of het nu thuis of in een ziekenhuis is.

Voel mij alvast een pak geruster dan voordien, al die griezelverhalen die je soms hoort van andere bevallingen... Of gyne's die gepresseerd zijn ... :shock:

Er komt natuurlijk meer bij te kijken dan wat ik nu vertel, maar geinteresseerden kunnen gerust informeren hee
AfbeeldingAfbeelding

Katia

Bericht door Katia » 03 mei 2006, 19:01

dat noemen ze een thuisbevalling hoor :lol:
zo gaat dat er bij ons ook aan toe...
thuisbevallen, maar rekening houden met het feit dat áls er iets niet loopt zoals het zou moeten lopen, we direct naar het ziekenhuis gaan mét vroedvrouw!
daar heeft het geboortehuis zelf niet veel mee te maken...

Gebruikersavatar
poke0931
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:22 jan 2006, 12:20
Locatie:West Vlaanderen

Bericht door poke0931 » 04 mei 2006, 18:27

Blijkbaar is het één vroedvrouw en een huisarts die de boel runnen. Soms roepen ze andere vroedvrouwen hun hulp in... Er zijn ook infoavonden enzo over alles wat zwanger zijn, bevallen en zorgen voor het kindje aangaat ...

Blijkbaar fixeerde ik me op het feit dat ze die thuisbevallingen doen zo nauwaansluitend mogelijk bij mijn wensen, ik had nooit gedacht dat ik zoiets zou vinden ...

Ben zelfs nog steeds een beetje overdonderd van die begeleiding op maat, vandaar ... sorry :) Natuurlijk komt er veel meer bij te kijken ivm geboortehuis :D
AfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
major
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:17 nov 2005, 07:45
Locatie:kortrijk
Contacteer:

Bericht door major » 04 mei 2006, 18:37

ik heb ook al gehoord over de info-avonden en ze lijken me interessant. Er zijn bv avonden over babymassage en over draagdoeken. Ik zou graag een aantal van die sessies bijwonen.
ik ben heel content dat je gevonden hebt wat je wou, poke :)
ondertussen is hier ook een vroedvrouw langsgeweest (ook één die aangeraden geweest is door het geboortehuis) en we zien het al helemaal zitten :D
Een papa is een mama met ballen !
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Katia

Bericht door Katia » 04 mei 2006, 18:39

sorry? maar meid toch... je moet gewoon je hart volgen en er vooral op toezien dat het volgens jouw richtlijnen gaat (dat is uiteindelijk JOUW moment, zelfs niet dat van je man, jij bent degene die in arbeid gaat!)
Of dat nu thuis is of in een geboortehuis of in een ziekenhuis... speelt totaal geen rol. Zodat je later, ondanks de pijn, toch kunt terugblikken op een mooie bevalling!
Ik ben blij dat je iets hebt gevonden dat bij je wensen past!
Ik wou dat ik bij Troia ook afwist van de verschillende keuzes... (had toen zelfs nog niet gehoord van de mogelijkheid tot thuisbevallen :roll: )

Gebruikersavatar
poke0931
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:22 jan 2006, 12:20
Locatie:West Vlaanderen

Bericht door poke0931 » 04 mei 2006, 18:43

:oops:

Heb wel een grote mond als het me uitkomt, maar als je daar zo hulpeloos ligt in die *ieuw* beugels lijkt het me hatelijk om op zo'n moment assertief te zijn tegen bvb een gyne die je nog nooit gezien hebt en die eens zal zeggen hoe ik moet bevallen... dat was mijn grootste schrik denk ik, de rest komt wel vanzelf :) hihi
AfbeeldingAfbeelding

Katia

Bericht door Katia » 04 mei 2006, 21:56

awel ja... ik heb zo'n bevalling gehad... gelukkig nog met mijn eigen gyn! maar toch, nooit meer!!!


Plaats reactie

Terug naar “De bevalling”