Na de bevalling: wekenlang pijn bij zitten

Moderators:Welcome, Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
suzynatascha
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:10 sep 2004, 15:37
Locatie:Lier
Na de bevalling: wekenlang pijn bij zitten

Bericht door suzynatascha » 19 nov 2005, 15:43

Ik vroeg me af of veel meer net bevallen vrouwen hetzelfde probleem hadden als ik.

Ik had een erg moeilijke bevalling van Joaqhim, hij is ook een maand te vroeg geboren. BIj de bevalling is dan ook vanalles gebeurt om hem eruit te krijgen, zuigknap op de buik duwen en ze hebben ook moeten knippen.

Daarna hebben ze mij uiteraard genaaid, en gelukkig kon de vroedvrouw die mij en Joaqhim na het ziekenhuis verzorgde mij vertellen dat er één draadje is die een beetje tegentrekt.

Vanaf de bevalling tot zeker 6 weken later had ik constant pijn als ik wou zitten. Ik kon niet anders dan op mijn zijde liggen in de zetel. Als ik wou eten aan tafel dan moest ik wat krom gaan zitten en later ging het al beter met een kussentje eronder. Heel pijnlijke ervaring vooral als je dan borstvoeding wou geven of de fles, dan moet je ook rechtzitten en zo. Nou ja, ik heb het uiteindelijk overleefd, maar het was natuurlijk verre van aangenaam.

Hebben nog meer vrouwen dit probleem gehad?

Grtjs,
Natascha
Ik ben 24 jaar en ben in verwachting van mijn tweede kindje!

Afbeelding

Afbeelding


Gebruikersavatar
Annubis
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:27 okt 2005, 15:17
Locatie:pulderbos(zandhoven)
Contacteer:

Bericht door Annubis » 19 nov 2005, 16:22

ik heb dit bij mijn eerste zoontje ook gehad . heb echt veel pijn daarvan gehad vooral als ik borstvoeding moest geven was dit erg pijnlijk. ik had ook precies het gevoel of er prikte constant een draadje en dit wis echt irriterend en pikte heel veel.

bij mijn tweede bevalling heb ik geen last van het scheuren gehad . ik denk dat dat er echt vanaf hangt hoe je genaaid bent .
ALESSIO(16/09/2003) EDWARDO(13/06/2005) EN IMILIO(19/09/2006)

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 19 nov 2005, 21:01

Bij de geboorte van Milan ben ik ingeknipt en genaaid. Na een dag heb ik erg veel pijn gehad, reden was hiervoor dat er een draadje door een onvoorzichtige beweging was beginnen trekken. Resultaat: de knip was weer wat opengescheurt. Maanden nadien had ik een prikkelend gevoel daar vanonder :wink: Het was precies alsof ze met een naald priktten.
Op de nacontrole zei de gyn me enkel dat het nog moest genezen. En nu heb ik er totaal geen last meer van.
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
jong moederke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:27 jul 2005, 14:54

Bericht door jong moederke » 20 nov 2005, 10:40

hey ik heb ook best lang pijn gehad....

In het ziekenhuis raadde ze me aan om op een harde stoel te gaan zitten maar dat deed ook veel pijn. Eens thuis ben ik veel beginnen rond te lopen en ging het beter maar heb het ook serieus lang gevoeld...

In het ziekenhuis hebben ze ook 3 van de 6 draadjes verwijderd wat ook al een verschil uit maakte alhoewel die pijn toch nog irritant was. Zo een prikkend en brandend gevoel...

Ik genoot dus dagelijks nog van een soort spoeling dat ik dan thuis zelf maar een beetje deed...
Afbeelding

Nog eventjes maar....
Afbeelding

WWW.GEZINSFORUM.BE (mijn forum)

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 20 nov 2005, 12:18

Bij mij waren het wel draadjes die wegteerden. :wink:
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding


Gebruikersavatar
Katharina
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 jun 2005, 16:27
Locatie:Veurne (West-Vlaanderen)
Contacteer:

Bericht door Katharina » 20 nov 2005, 17:26

Ik ben ook ingeknipt geweest en genaaid met verteerbare draadjes, in het ziekenhuis kwamen ze 2 maal per dag spoelen, en thuis spoelde ik het dan ook een beetje zelf en deed ik met een kompresje zalf op mijn knip. Ik had een speciaal kussen uitgeleend van mijn moeder. in een soort schuim....maar ik heb het niet lang gebruikt. 2 en na de bevalling was het goed genezen.
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
jong moederke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:27 jul 2005, 14:54

Bericht door jong moederke » 20 nov 2005, 22:23

ik had ook verteerbare draadjes maar omdat mijn gyn bekend staat voor het nogal aantrekken van de draadjes hebben ze er enkele gelost...

De rest is er na een 6tal weken uitgevallen of zoiets
Afbeelding

Nog eventjes maar....
Afbeelding

WWW.GEZINSFORUM.BE (mijn forum)

Gebruikersavatar
jenniferv
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 dec 2004, 13:05
Locatie:Schelle

Bericht door jenniferv » 21 nov 2005, 10:30

hoi,

ik heb ook een mega-knip gekregen, veel pijn een week niet kunnen zitten tot gevolg, en daarbij ook nog eens ontstoken. na drie dagen werd er een draadje uitgedaan omdat dit heel hard tegentrekt, kwam etter uit. na 6 dagen mochten alle draadjes eruit, en de rest is er vanzelfs uitgekomen. ik heb afgezien maar het was het waard en nu heb ik er niks last van!

groetjes

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 08 feb 2006, 21:40

Wat ik wel gehad heb na de geboorte van Milan dat is dat er zo'n draadje serieus is beginnen tegenwerken en dat is uitgescheurd. En dat was ook pijnlijk.
Ik heb dan van de vv zo'n flesje gekregen ik dacht dat het blauw water was.
Ik moest dat daar dan aandoen met een compresje en dat versnelde het genezingsproces.
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Sigri
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:05 sep 2004, 13:19
Locatie:Wezemaal

Bericht door Sigri » 07 mar 2006, 18:32

Bij beide bevallingen ben ik geknipt.
Bij Jonas heb ik van de knip erg vanaf gezien. Kon niet zitten. Heb een tijd op een zwemband gezeten. En de knip is nog beginnen te ontsteken. Dus dat was niet fijn !
Had deze keer ook enorme schrik voor een nieuwe knip.
Maar het is goed meegevallen . Het kan dus ook anders ! Het is al bijna genezen nu en ik kan goed zitten op een stoel.

Groetjes,
Sigri
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Tatty
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:28 jul 2005, 17:48
Locatie:Zedelgem
Contacteer:

Bericht door Tatty » 05 apr 2006, 18:45

Ik ben ook geknipt geweest en genaaid met verteerbare draadjes en heb daar niet veel last van gehad. Na een paar dagen kon ik al terug goed op mijn bed zitten. Op een harde stoel was minder.
Ik had een klein beetje last van aambeien en dat vond ik pijnlijker dan die knip.
Afbeelding
Afbeelding


Plaats reactie

Terug naar “De bevalling”