bevalling

Moderators:Welcome, Moderators

Karlien
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:13 mar 2004, 10:55
bevalling

Bericht door Karlien » 13 mar 2004, 11:03

staat mij vandaag of morgen of ... te wachten.
Benieuwd hoe dat zal zijn want het is de eerste keer.
Ik heb wel heel veel gelezen en veel gevraagd aan vriendinnen.
ik ben er een klein beetje bang voor, maar ik neem een ruggeprik.


Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

snel vergeten..

Bericht door Dagmar » 13 mar 2004, 11:52

't Valt wel mee! Anders zou ik het toch nooit een tweede keer vrijwillig ondergaan :D .. De eerste dagen na mijn eerste bevalling had ik zoiets van "nooit meer, eentje is genoeg", maar ik had dan een beetje complicaties.. En daarna dacht ik: "Twee zou toch fijn zijn, eentje is zo alleen".. Het is maar dat ik weet dat het zo pijn gedaan heeft (maar dan vooral achteraf, het moment zelf had ik het te druk met persen), want ik kan het me niet meer voorstellen..

Dagmar
Laatst gewijzigd door Dagmar op 28 feb 2005, 11:27, 1 keer totaal gewijzigd.

Karlien
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:13 mar 2004, 10:55

Bericht door Karlien » 22 mar 2004, 15:15

Inderdaad, het is voor herhaling vatbaar. :D

Brenda
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:29 mar 2004, 22:54

Bericht door Brenda » 29 mar 2004, 23:07

Gelukkig. Je stelt me gerust. :)
Ik heb er ook wel een beetje bang voor. :?

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

erge verhalen

Bericht door Dagmar » 04 apr 2004, 10:26

En meestal hoor je alleen de erge verhalen.. Er zijn ook genoeg vrouwen die zonder problemen bevallen zijn, maar dat is niet interessant om naar te luisteren.. Bij mij persoonlijk viel de bevalling mee, maar waren de weeën zeer pijnlijk.. En dan was ik ingescheurd en hadden ze dat (inwendig) scheurtje niet opgemerkt, met als gevolg veel bloedverlies en opgezwollen schaamlippen :oops: .. Ze hebben me dan achteraf in slaap moeten doen om dat te hechten, maar ik zeg het.. Als je dan je baby in je armen hebt, dan vergeet je het :D .. En zoals ik al zei, als het echt zo tegenviel, dan zou ik het toch nooit vrijwillig een tweede keer doen :wink: ..

Dagmar..
Laatst gewijzigd door Dagmar op 28 feb 2005, 11:27, 1 keer totaal gewijzigd.


Gebruikersavatar
Patricia
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:08 mei 2004, 23:00
Locatie:Neerpelt, Limburg ( Belgie)

Bericht door Patricia » 08 mei 2004, 23:34

Hoi


Ik vond maar 2 dingen erg aan mijn bevalling

1 de weeen zijn idd pijnlijk en mijn liochaam kon de epidurale maar 30 min verdagen mijn bloedruk nam een val tot 8/4 wat enorm laag was en slecht voor het kind dus weg verdoving maar alles ging enorm vlug met die 30 min epidurale stond ik ver genoeg voor het echte werk tegen dat het uitgewerkt was.

Met als gevolg dat ik een zeer goede perskracht had .


om 17.00 uur ging ik binnen om 18.30 kreeg ik mijn epidurale om 19.00 ongeveer werd die stil gelegd en om 20.00 naar de verloskamer en om 20.22 was mijn zoon op de wereld

Voor een eerste kind was het zeer snel


Het 2de dat ik erg vond ik miste mijn buik meteen
Maar ik heb een mooi vooruitzicht in aug gaan we voor een broer of een zus

Al degene die nog moeten bevallen een voorspoedige bevalling en een gezonde baby toegewenst
Afbeelding
Afbeelding

kimpie
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:09 mei 2004, 13:46
Locatie:vilvoorde (België)

Bericht door kimpie » 11 mei 2004, 17:46

ik heb ook een ruggeprik gehad met mijn bevalling.
het enige probleem dat ik had was dat ik van de epidurale verdoving jeuk over heel mijn lichaam had doordat mijn lever erop reageerde.
voor de rest is alles meegevallen.
groetjes kim,

annemieke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:27 feb 2005, 23:12

Bericht door annemieke » 28 feb 2005, 02:32

Kan je reageren op een epidurale en kan je daar jeuk van krijgen?
Heeft er nog iemand iets onaangenaams gehad?
wij verwachten ons eerste kindje rond 5 oktober

Ness
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:06 jan 2005, 09:44
Locatie:Essene

Bericht door Ness » 28 feb 2005, 09:03

Bij mij is alles vlot gegaan met de epidurale.

Ness

Karlien
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:13 mar 2004, 10:55

Re: bevalling

Bericht door Karlien » 28 feb 2005, 11:26

Karlien schreef:staat mij vandaag of morgen of ... te wachten.
Benieuwd hoe dat zal zijn want het is de eerste keer.
Ik heb wel heel veel gelezen en veel gevraagd aan vriendinnen.
ik ben er een klein beetje bang voor, maar ik neem een ruggeprik.
he :!: dat ben ik :D
Dat is allemaal wel meegevalen en ondertussen is Iris al meer dan 11 maanden (17/3)

Karlien
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:13 mar 2004, 10:55

Bericht door Karlien » 28 feb 2005, 11:28

annemieke schreef:Kan je reageren op een epidurale en kan je daar jeuk van krijgen?
Heeft er nog iemand iets onaangenaams gehad?
jeuk heb ik niet gehad en iets anders onaangenaams ook niet.

KAREN
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:06 sep 2004, 07:01
Locatie:LEOPOLDSBURG

allee,...meisjes toch

Bericht door KAREN » 02 mar 2005, 17:22

Ik begrijp niet goed waar al die angst voor nodig, trouwens die hele ziekenhuis en epidurale toestand stoort me enorm :!:
Vroeger kregen de vrouwen ook gewoon kinderen...zonder al die opgefokte toestanden...
Ik heb er vier momenteel, alle vier thuis geboren...dus zonder epidurale...
weeen doen pijn en persen is verschrikkelijk, maar wat zijn die paar uurtjes in je gehele leven ???
Vind dat wij vrouwen ons "in t'zak laten zetten " door de meeste gynecologen.

Anna
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:13 jun 2004, 12:42

Bericht door Anna » 02 mar 2005, 18:11

het mag je dan storen Karen die toestanden, maar ik gaa eerlijk zijn,
mij stoort het absoluut niet!!
iedere vrouw heeft haar pijndrempel, en blijkbaar ben jij één van die vrouwen die die pijn wel verdraagt!!
Fijn voor jou, maar andere mama's moeten daarvoor niet
voelen wat jij voelt...

vroeger kregen vrouwen inderdaad ook hun kinderen, zonder verdoving en het liep niet altijd goed af!!

Een verdoving mag je vragen, ik ken geen enkele gynicicoloog
die je die opdringt...
het is een bewuste keuze van iedere vrouw, en wat haar keuze ook is, dat
moet zeker niet bestempled worden als " al die toestanden"!!

Bovendien is thuis bevallen in ons land, niet zo goed ingeburgerd...
En meeste vrouwen doen gewoon zoals, bijna iedereen...
Ze laten zich netjes opvolgen door hun dokter en bevallen in het ziekenhuis...

Ik bewonder, en ben zelfs een beetje jaloers op vrouwen die thuis bevallen, want dat moet toch super zijn!!
Maar ik vb, mag het al niet meer, en als ik er goed over naadenk,
zou het niet doen...


je zei ...


Vind dat wij vrouwen ons "in t'zak laten zetten " door de meeste gynecologen.

Wel, ik moeder van vijf, nooit meegemaakt!!
Zelfs zo dat ik hun leven dank, dat van mij en mijn dochter aan een stelletje in t'zak laten zetters!!


ik begrijp jonge moeders, en moeders van meerdere kinderen maar al te goed om een peridurale te willen...
ik ben zelf twee keer bevallen zonder en heb het ervaren als een ticket hell zonder terugkeer!!

Blijkbaar heb jij meer geluk als anderen...



annemieke

Nooit iets van enige nadelen er van over gehouden, of iets raar gevoeld.
Stond 5 uurtjes naa de bevalling al lekker te douchen!!
heb drie erpiduralen gehad, en ook een keizersnede met epidurale.
jeuk?? Zeker niet!!

Anna
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:13 jun 2004, 12:42

Bericht door Anna » 02 mar 2005, 18:34

iets was ik wel vergeten!!
Naa de bevalling beefden mijn benen een beetje!!

Gebruikersavatar
natasja
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:06 sep 2004, 09:45
Locatie:Nijlen
Contacteer:

Re: allee,...meisjes toch

Bericht door natasja » 02 mar 2005, 22:51

KAREN schreef:Ik begrijp niet goed waar al die angst voor nodig, trouwens die hele ziekenhuis en epidurale toestand stoort me enorm :!:
Vroeger kregen de vrouwen ook gewoon kinderen...zonder al die opgefokte toestanden...
Ik heb er vier momenteel, alle vier thuis geboren...dus zonder epidurale...
weeen doen pijn en persen is verschrikkelijk, maar wat zijn die paar uurtjes in je gehele leven ???
Vind dat wij vrouwen ons "in t'zak laten zetten " door de meeste gynecologen.
ik heb bij Jamie wel 48 uur weeën gehad. dat wordt wel een beetje veel op het einde. ik was doodmoe en kon bijna niet meer persen daarom heb ik wel epidurale gekregen toen. bij Alexi heb ik in totaal 3 uur weeë gehad en zonder epidurale bevallen. ik had hem wel maar hij was te laat ingezet. ik had hem toen gevraagd omdat ze mijn water braken en direct had ik volledige ontsluiting en dat is niet goed voor je lichaam. dan krijg je alles ineens. dus ik had het wel nodig ook al ben ik bij de tweede dan toch nog zo bevallen.
ik ben mama van Jamie (30/08/03), Alexi (21/12/04) en Nicky (11/01/06)

Afbeelding

KAREN
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:06 sep 2004, 07:01
Locatie:LEOPOLDSBURG

EINDELIJK...

Bericht door KAREN » 03 mar 2005, 09:30

Een beetje leven en reactie,...
Ik dacht...ga maar even de controversiele toer op..zal wel reactie op komen...
Persoonlijk vind ik dat vrouwen zelf moeten kunnen beslissen of ze een epidurale nemen of niet, en ik vind niet dat er grote verschillen bestaan tussen een kind ter wereld brengen met of zonder pijnstillend middel...het blijft de grootste emotionele gebeurtenis die wij, vrouwen kunnen/mogen meemaken.
Vind wel niet dat we de amerikaanse toer op moeten gaan...geen keuze dwz iedereen bevalt in het ziekenhuis, met epidurale en indien mogelijk keizersnede...

Ness
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:06 jan 2005, 09:44
Locatie:Essene

Re: allee,...meisjes toch

Bericht door Ness » 03 mar 2005, 09:36

KAREN schreef:Ik begrijp niet goed waar al die angst voor nodig, trouwens die hele ziekenhuis en epidurale toestand stoort me enorm :!:
Vroeger kregen de vrouwen ook gewoon kinderen...zonder al die opgefokte toestanden...
Ik heb er vier momenteel, alle vier thuis geboren...dus zonder epidurale...
weeen doen pijn en persen is verschrikkelijk, maar wat zijn die paar uurtjes in je gehele leven ???
Vind dat wij vrouwen ons "in t'zak laten zetten " door de meeste gynecologen.
Vroeger was alles beter? No WAY!!
Ik denk dat veel mensen die denken dat vroeger alles beter was, vergeten welke slechte dingen er vroeger ook waren.
Ik ben hier dus echt niet mee akkoord
en elke vrouw moet uitmaken hoe een bevalling zij wenst en waar ze zich goed bij voelt.
Ik vind dat ook fijn mensen die thuis bevallen, maar als ik aan mijn euigen bevalling denk (in het ziekenhusi) die zou ik nooit thuis willen overdoen!! Als er complicaties zijn...

Er zullen misschien genicologen zijn die je liever zelf niet wil, maar je moet ook vertrouwen hebben in de mensen hun kunnen. En als je geen vertrouwen hebt in een genicoloog, dan zoek je best een andere.

Ness

Anna
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:13 jun 2004, 12:42

Re: EINDELIJK...

Bericht door Anna » 03 mar 2005, 14:09

KAREN schreef:Een beetje leven en reactie,...
Ik dacht...ga maar even de controversiele toer op..zal wel reactie op komen...
Vind wel niet dat we de amerikaanse toer op moeten gaan...geen keuze dwz iedereen bevalt in het ziekenhuis, met epidurale en indien mogelijk keizersnede...

Denk je nu echt dat een vrouw met een beetje verstand vrijwillig zou kiezen voor een keizersnede??
Ik heb er één moeten ondergaan, omdat de placenta voor het geboortekanaal lag.
En om eerlijk te zijn...
Dan nog liever de geboorte van mijn oudste dochter die 22 uur heeft geduurd zonder verdoving!!
Nooit de dokters vergelijken van ons eigen landje, met die Amerikaanse dokters!!
Er bestaat zo een verschil tussen enorm!!!
Onze dokters denken met hun verstand, Amerikaanse dokters met hun dollars en de angsten dat gelijk welke patient hun voor de rechter sleept!!
Wij hebben de keuze en dat is net het goed ervan...
En die keuze moet ook kunnen blijven!!

je schreef ook "ga maar even de controversiele toer op..zal wel reactie op komen..."
Mag je wel doen, maar...
hier houden we het liever rustig..
dat is één van de dingen die ons forum gezellig houd!!
Laten we het zo houden!!

Gebruikersavatar
Poison Ivy
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:16 mar 2005, 15:11

Bericht door Poison Ivy » 16 mar 2005, 17:24

Bij de eerste bevalling ben ik in het ziekenhuis aangekomen met 2 cm opening en toen ze me een epidurale verdoving aanboden heb ik direct volmondig JA gezegd. Bij de tweede bevalling heb ik bij aankomst in het ziekenhuis direct maar om een epidurale gevraagd...en gekregen. En ik dacht dat het de derde keer niet anders zou zijn; maar wat een verschil! Magalie is onverwacht enkele weken vroeger gekomen dan gedacht (ik was uitgerekend voor 1 april). Mijn moeder (een zeer "aardse" vrouw, ik weet niet hoe ik het anders moet omschrijven) was bij ons en ik prijs mij daar gelukkig voor! Ze moedigde me aan om niet direct naar het ziekenhuis te rijden bij de eerste weeën. Ze is niet gediplomeerd, maar heeft al vele "natuurlijk" bevallingen bijgewoond (en ze heeft zelf 4 dochters op de wereld gezet). Ze heeft me geholpen de weeënstorm te doorstaan en uiteindelijk heeft Magalie het levenslicht gezien in onze eigen slaapkamer (amper drie uurtjes na de eerste wee). Mijn huisarts is kort daarna toegekomen en alles was piccobello in orde! Wat een wereld van verschil tussen mijn vorige "medische" bevallingen en deze emotionele, natuurlijke bevalling. Ik heb nu zo'n spijt dat ik bij de bevallingen van Maxime en Mégane ook niet voor een meer natuurlijke bevalling heb gekozen, maar ja, dat is nu te laat.
Afbeelding

Anna
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:13 jun 2004, 12:42

Bericht door Anna » 16 mar 2005, 17:48

waawwwwwww....
dat is nog eens een verhaal!!
In de kliniek mag je niks he!!
En je kent maar één ding en dat is die pijn!!
uiteraard vragen er dan veel vrouwen om een rugprik!!
Ik met een keizersnede, ( meer dan 9 jaar geleden) mag vb, nooit thuis bevallen

vliegjebroem
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 nov 2004, 19:08

Bericht door vliegjebroem » 17 mar 2005, 10:44

annemieke schreef:Kan je reageren op een epidurale en kan je daar jeuk van krijgen?
Heeft er nog iemand iets onaangenaams gehad?
Ja bij ons laatste heb ik idd iets ongaangenaams gehad!!!
Drie keer misstoken en de vierde keer dat het goed zat had ik al totale ontsluiting, dus zat ze daar voor niks, nu nog voel ik soms enorme pijn in de rug, mijn man is slager van beroep en keek toe, maar hij had heel veel zin om te zeggen dat ze moesten stoppen, naar het schijnt stroomde er nogal wat bloed uit mijne rug, met gevolg dat mijn ventje echt wel misselijk werd!! En hij is nochtans slager en staat alledagen met bloed te knoeien bij wijze van spreken.
In ieder geval als er hier ooit nog zo een klein spruitje bij komt!! dan is het van de eerste keer zonder!!!! (nochtans mag ik niet wegens medische redenen, maar het is me nu ook zo gelukt uiteindelijk).
mama van .....................4.

Fanny
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 mar 2005, 11:28
Locatie:Gent
Contacteer:

Bericht door Fanny » 17 mar 2005, 11:14

Vliegjebroem

Mijn man vertelde me wanneer ze bij de eerste bevalling een spuitje gaven dat hij er niet zo mee bezig was, hij keek een keer dan weer niet en dat was niet goed voor hem, hij zei me of je kijkt toe of je draait je direct om. Hij moest enorm geconcentreerd zijn blijkbaar haha. Bij mij hebben ze dacht ik ook een paar keer moeten proberen daar mijn rug blijkbaar wat krom loopt (wist ik zelfs niet).
En bij de tweede had ik er ook een gevraagd en die zat er veel sneller in dan de eerste keer. En Jean-Bernard heeft de hele tijd goed gekeken en kon er toen véél beter tegen.
Wat me wel opviel en bij anderen heb ik dat ook gehoord dat de vroedvrouw nooit meekijkt naar de spuit, ze houd zich volledig met jou bezig en zit voor u maar heb gehoord dat er ook zijn die dat doen daar ze daar ook niet tegen kunnen haha, zie het al voor me.

Nu had ik wel gezegd tegen de gyn dat ik nog ga zien, want bij mijn tweede ben ik in slaap gevallen met die spuit en de weeën kwamen niet meer op, ze hebben toen moeten spuiten om het op te wekken en ik dacht nu van we gaan het eens proberen. Indien ik het echt niet meer kan uithouden dan zal die spuit wel komen hoor, allee we zien wel nog enkele weken te gaan he hihi.

Fanny
Mama van Geneviève (5/8/98 ),Dorothée (18/9/2000)Sacha (2/5/05 )
Geneviève 1998
Afbeelding
Dorothée 2000
Afbeelding
Sacha 2005
Afbeelding

Anna
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:13 jun 2004, 12:42

Bericht door Anna » 17 mar 2005, 11:53

Bij de drie periduralen die ik heb gekregen, heeft de dokter nooit misprikt.
Wat ik wel weet is dat hij altijd zei " en nu niet meer bewegen"...
Ging vanzelf...
Ik denk dat ik eerder geluk heb gehad!! :!:

Sarah
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:26 jan 2005, 12:55

Bericht door Sarah » 17 mar 2005, 12:07

Ik zou mijn bevalling zo overdoen!
Om 3u15 brak mijn water
om 3u45 waren we in het ziekenhuis (waar we normaal een 25 min. overdoen, nu waren we er op een kwartier)
Ik had al 3cm opening
Om 5u. ging ik in het bad zitten, om 9u.30 mocht ik beginnen persen en om 11u15 was ze er. Ik heb wel heel lang moeten persen en mijn persweeën zijn 15 min. stilgevallen.
Ik vond de pijn al bij al goed meevallen. Ik bedoel, ok, het doet verschrikkelijk veel zeer maar ik had het echt erger verwacht.

Er is nooit in mijn hoofd gekomen dat ik een epidurale wou. Ik heb zoiets van:
Zoveel vrouwen hebben het voor me al zoveel keer zonder verdoving gedaan, dan kan ik dat ook!

Zo een beetje oppeppen, ken je het?

Ik heb 1 keer gevraagt om me iets te geven waarvan ik kon slapen. Ik was echt heel moe. Maar ja, da's wel normaal om 4u 's nachts, he?

Ness
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:06 jan 2005, 09:44
Locatie:Essene

Bericht door Ness » 17 mar 2005, 13:44

hoi
ik vind het wel raar dat jullie man daar bij was toen ze een epidurale gestoken hebben! Die ruggeprik werd bij mij gedaan in een aparte afdeling , door de anesthesist, een aparte ruimte waar iedereen die er was speciale hygienische voorzorgen namen. Mijn venteke moest op de kamer blijven wachten.
Bij mij ook is alle zeer vlot gegaan, je moet wel goed de instructies opvolen van die dat prikt: rug bol houden en aangeven wanneer er geen wee is.

Ness

vliegjebroem
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 nov 2004, 19:08

Bericht door vliegjebroem » 17 mar 2005, 14:11

hey, het is niet dat ik niet wist welke houding ik moest aannemen, dat weet ik maar al te goed, was nu mijn vierde bevalling, en bij de andere drie moest ik ook een epi hebben en die waren heel goed gestoken, dat is wel goed gelopen, de anesthesist heeft me achteraf gezegd dat het gewoonweg mikken is, dat ze niet echt kunnen zien waar ze moeten steken, ook zei hij iets over mijnen rug, en hij ging me dat dan es uitleggen, maar bij de vierde prik had ik totale ontsluiting, dus van het uitleggen is er niks meer van in huis gekomen, jammer maar soit.
Het is achter de rug das het voornaamste.
mama van .....................4.

Ness
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:06 jan 2005, 09:44
Locatie:Essene

Bericht door Ness » 18 mar 2005, 08:50

oei vliegjebroem, dat is wel pech hebben drie keer goed en de vierde keer zo slecht afgelopen!!
Enfin, het is waar, achteraf vergeet je dat misschien wel snel?
Geniet nog maar van je nieuwe leventje!!!


Ness

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 05 feb 2006, 21:23

Ik heb twee ziekenhuisbevallingen gehad en heb er geen spijt van!
Bij de eerste bevalling heb ik zelf om epi gevraagd, de vroedvrouw had er voordien geen woord over gezegd.
Bij de tweede bevalling was het Filip die aandrong op een epi, maar ik wou niet. En de vroedvrouw tegen Filip: laat haar maar doen, ik denk wel dat ze het gaat aankunnen.
Er zijn voor en tegenstanders van ziekenhuis en thuisbevallingen. En alles heeft zijn goede en minder goede kanten.
Maar iedereen moet dit voor zichzelf uitmaken wat en hoe.
Het ligt misschien ook aan de vroedvrouw die je op dat moment voor je hebt...
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

spotje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 dec 2005, 11:23
Locatie:De Kust

Bericht door spotje » 06 feb 2006, 07:24

Ik denk dat ik nog tijd zal nodig hebben om de bevalling te verwerken.
Toen de kleine er pas was uitgehaald en ze me weer dichtnaaiden, zei de gyn " ik zal een rits steken, gereed voor een 2de" :roll: :lol:

Nix van! :twisted:
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
jong moederke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:27 jul 2005, 14:54

Bericht door jong moederke » 06 feb 2006, 08:53

dat heeft zijn tijd nodig he dat verwerken

ik had ook een epi en dat viel best mee. Je krijgt eerst een plaatselijke verdoving en die doet het meeste pijn! Ik had er wel veel schrik voor maar het viel nog mee.

Dan de prik in de rug zelf mocht mijn man erbij zijn maar mocht nie tover mijn haar strelen of over mijn rug ofzo wegens mogelijke huidschilfers. Ik lag sowieso al op het verloskwartier omdat alle arbeidskamers vol lagen dus dat is al een steriele ruimte
Afbeelding

Nog eventjes maar....
Afbeelding

WWW.GEZINSFORUM.BE (mijn forum)


Plaats reactie

Terug naar “De bevalling”