voorbereiding

Moderators:Welcome, Moderators

bart
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:10 mar 2004, 21:51
voorbereiding

Bericht door bart » 10 jun 2004, 14:04

Hoe kan ik me voorbereiden op de bevalling van mijn vrouwtje? :?:
Wat staat me allemaal te wachten? :?:
Ga ik flauw vallen? :?:


Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 11 jun 2004, 09:39

Ik denk niet dat je je echt kan voorbereiden op een bevalling, als je naar alle bevallingsprogramma's op tv kijkt, dan zou je eerder schrik krijgen.. En wat het flauwvallen betreft: er zal altijd wel een kans zijn dat je flauwvalt, maar het is geen zekerheid dat dat gaat gebeuren.. Mijn vriend is niet flauwgevallen, net zoals alle papa's die ik tot nu toe ken. Mijn vriend ging ook regelmatig kijken hoe ons dochtertje geboren werd (toen was ik wel wat jaloers dat hij het zo goed kon zien en ik met een spiegel moest kijken), en hij heeft de navelstreng mogen doorknippen.. Dat vond hij geweldig en achteraf heeft hij heel fier tegen iedereen verteld dat hij niet flauwgevallen was, dat er niet veel aan is en dat hij de navelstreng heeft mogen doorknippen.. 't Enige waar hij last van had, was vermoeidheid.. Ik ben 's nachts binnengegaan om 's morgens te bevallen.. Waar ik niet tegen kon (maar dat zal ook van vrouw tot vrouw afhangen), was als hij kwam knuffelen als ik weer een wee had.. Dan moest hij gewoon van me afblijven (ik weet ook wel dat hij het goed bedoelde :oops: )..

bart
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:10 mar 2004, 21:51

Bericht door bart » 11 jun 2004, 23:55

Dag Dagmar, ik ben altijd heel blij dat jij komt antwoorden. Van jou heb ik al veel bijgeleerd. Dankjewel. :D
De navelstreng doorknippen zou ik ook wel willen. Is dat moeilijk? Kan ik daar iets verkeerd mee doen? Moet ik dat voorhand vragen?
Dat ik iets verkeerd ga doen bij mijn vrouwtje daar moet ik niet bang voor zijn want ze zal dat wel zeggen en ik weet al heel lang dat je beter kunt zwijgen en ja-knikken dan ruzie maken :roll: , zeker die dag. Hopelijk kan ze me ook zeggen wat ik wel kan doen. :?:
Wat we ook niet goed weten is of ik langs mijn vrouwtje blijf staan ofwel dat ik alles ga filmen. Wat zou jij aanraden?

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 12 jun 2004, 10:16

De navelstreng doorknippen was niet zo moeilijk (alleen heeft mijn vriend met de punt van de schaar in mijn been gestoken, gelukkig niet al te hard :D ), en de vroedvrouw stelde het zelf voor dat mijn vriend dit zou doen. Misschien dat dit van ziekenhuis tot ziekenhuis afhangt, maar vragen kan geen kwaad hé..
Het filmen dan, het is natuurlijk een mooi aandenken en als je vrouwtje er geen problemen mee heeft, waarom niet?

Gebruikersavatar
Patricia
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:08 mei 2004, 23:00
Locatie:Neerpelt, Limburg ( Belgie)

Bericht door Patricia » 13 jun 2004, 22:13

Hoi


Het doorknippen van de navelstreng word meestal wel aan de vader over gelaten tegewoordig zolang het niet rond het nekje gedraait zit anders doet de gyn of vroedvrouw het als het hoofdje eruit is voor de schouders komen.


Maar vragen kan nooit kwaad en zo weten ze ook dat je het wil doen want soms zijn er ook die het zo gewoon zijn om dat te doen dat ze de vaders vergeten te vragen of hij dat wil doen .



Veel succes met jullie spruit
Afbeelding
Afbeelding


bart
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:10 mar 2004, 21:51

Bericht door bart » 16 jun 2004, 18:08

Ik zal dat heel zeker wel vragen :D Ze zullen mij toch wel niet vergeten zeker als ik er bij sta :?: :roll: :? :shock:

*Nancy*
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 jun 2004, 11:23

Bericht door *Nancy* » 21 jun 2004, 13:17

Wat wij nog steeds grappig vonden was toen ik weeen kreeg hadden ze mij eerst iets gegeven om naar het groot toilet te kunnen gaan.Toen begonnen de weeen volop en ik wist niet wat het was, naar het toilet of het kindje die daar was(het was ook mijn eerste baby)Ik ben mij dan maar op het toilet gaan zetten en mijn man stond voor mij om mij bij te staan en ik had hem vast bij zijn trainingsbroek die hij in zijn haast die nacht aangetrokken had.Toen begon er weer een wee en heb ik tijdens het puffen en de pijn zijn broek tot op zijn knieen naar beneden getrokken. :lol:
Nancy, mama van 2 heerlijke dochters.
Mayté(03/11/1996)
Sidney(30/04/2004)

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 21 jun 2004, 13:44

:lol: :lol: :lol: :lol:

Nancy, dat is tenminste een grappig verhaal om later aan je dochter te vertellen! Het enige dat ik kan vertellen is dat de gynaecoloog er te laat bij was, hij was nog net op tijd om me te hechten.. Gelukkig wisselden de vroedvrouwen juist die moment van wacht, dus had ik er twee ter mijner beschikking!!!

bart
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:10 mar 2004, 21:51

Bericht door bart » 25 jun 2004, 17:39

Bedankt voor de tip Nancy, ik zal zeker mijn jeans aantrekken.
Ik heb wel hardop gelachen met jou verhaal, maar ik hoop het niet aan de hand te hebben. :D

Gebruikersavatar
Patricia
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:08 mei 2004, 23:00
Locatie:Neerpelt, Limburg ( Belgie)

Bericht door Patricia » 27 jun 2004, 01:01

Ik ben met 1 vroedvrouw bevallen en geen gyn. ja ze kwam gauw een draadje naaien wat op zich niet nodig bleek maar ja anders kreeg ze geen geld he :x .
Afbeelding
Afbeelding

bart
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:10 mar 2004, 21:51

Bericht door bart » 04 aug 2004, 11:23

Zolang als ik er maar niet alleen voor sta zonder vroedvrouw of zonder gynaecoloog vind ik alles goed. Wat moet ik doen als ons Bartje per ongeluk al thuis tevoorschijn komt?
Bij vrienden van ons heeft het kindje het helemaal alleen gedaan, ze lag ineens in bed onder de lakens en de mama had niets gevoeld want ze had een peridurale.
Als ons Bartje er helemaal alleen aan begint dan hoop ik ook dat hij het afmaakt en dat ik niet moet helpen, want ik weet echt niet hoe ik daar aan moet beginnen.

bart
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:10 mar 2004, 21:51

Kinesist

Bericht door bart » 10 aug 2004, 11:53

Wij zijn voor de eerste keer naar de kinesist geweest en op onze vraag heeft hij de ademhalingsoefeningen al uitgelegd (blijkbaar wordt dat pas later gedaan). We hebben al geoefend... :D :lol: dolle pret. :lol:

bart
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:10 mar 2004, 21:51

Bericht door bart » 18 sep 2004, 19:34

Voorbereidingen bij de kinesist, voordrachtavonden, bezoek aan het ziekenhuis, hopen boeken en tijdschriften, vragen op dit forum en aan mensen met een klein kindje,....
ik voel me ondertussen al voorbereid op wat er gaat komen :D

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 18 sep 2004, 21:21

bart schreef:Voorbereidingen bij de kinesist, voordrachtavonden, bezoek aan het ziekenhuis, hopen boeken en tijdschriften, vragen op dit forum en aan mensen met een klein kindje,....
ik voel me ondertussen al voorbereid op wat er gaat komen :D
Jullie zijn dus op alles voorbereid, behalve op de twee dingen waarop je je niet kan voorbereiden.. Nl. het lange wachten op het einde en het moment dat je je kindje zelf kan vasthouden.. Ben je ook zo benieuwd naar hoe hij er gaat uitzien?? Ik dus wel, echt enorm.. Maar waarschijnlijk vind ik onze Karsten de mooiste baby van de wereld ('t is wel een ex aequo met Mila).
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

bart
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:10 mar 2004, 21:51

Bericht door bart » 19 sep 2004, 11:15

Dat lange wachten is al begonnen. Van ons mag ons Bartje heel snel komen, maar we moeten nog 2 maanden wachten. In het begin vonden we het goed dat we veel tijd hadden om ons aan het idee van een leven met 3 aan te passen en een leven met 2 voorgoed vaarwel te zeggen, nu kijken we er al vol ongeduld naar uit.
Onze baby in onze handen: zal een geweldig gevoel zijn denk ik. Ik zal het je vertellen als het zover is :D
Wij zijn heel benieuwd hoe het zal verlopen, hoe ons Bartje er zal uitzien en hoe een leven met een baby is. Heel nieuw voor ons en dat kunnen we ons dus nog echt niet voorstellen. Hopelijk vinden wij ons Bartje ook de mooiste en liefste baby van de hele wereld 8)

Gebruikersavatar
teacher
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:28 aug 2004, 22:49

Bericht door teacher » 19 sep 2004, 13:44

bart schreef:Dat lange wachten is al begonnen. Van ons mag ons Bartje heel snel komen, maar we moeten nog 2 maanden wachten. In het begin vonden we het goed dat we veel tijd hadden om ons aan het idee van een leven met 3 aan te passen en een leven met 2 voorgoed vaarwel te zeggen, nu kijken we er al vol ongeduld naar uit.
Onze baby in onze handen: zal een geweldig gevoel zijn denk ik. Ik zal het je vertellen als het zover is :D
Wij zijn heel benieuwd hoe het zal verlopen, hoe ons Bartje er zal uitzien en hoe een leven met een baby is. Heel nieuw voor ons en dat kunnen we ons dus nog echt niet voorstellen. Hopelijk vinden wij ons Bartje ook de mooiste en liefste baby van de hele wereld 8)
Dat lange wachten is inderdaad vervelend als je er zo naar uitkijkt, ben al blij dat we donderdag nog eens naar de gynaecoloog megen en dat we 3 weken later een 3d echo gaan laten doen dan kunnen we al veel van ons kindje zien. Ik twijfel er niet over dat jullie en zeker jij bart jullie bartje het mooiste en liefste van de wereld gaan vinden. Zoals jij je voorbereidt dit is fantastisch. Ik weet zeker dat jij een superpapa gaat worden.

bart
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:10 mar 2004, 21:51

Bericht door bart » 19 sep 2004, 16:12

WAAAW Glenn, ik ben heel blij met dit compliment :D
Zelf had ik al gedacht dat het spijtig is dat we niet bij jullie in de buurt wonen want anders kon ons Bartje bij jou in het klasje komen zitten en dan had hij een hele lieve en goede kleuterleider :D
Jou kindje zal jou ook wel de liefste papa van de hele wereld vinden :D

Gebruikersavatar
teacher
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:28 aug 2004, 22:49

Bericht door teacher » 19 sep 2004, 23:09

Bedankt, ook dit complimentje doet me heel veel plezier.

bart
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:10 mar 2004, 21:51

Bericht door bart » 27 okt 2004, 21:31

Bij de kinesist zijn we nu helemaal klaar :D
We oefenen elke avond even wat we geleerd hebben om klaar te zijn voor de echte keer :D

bart
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:10 mar 2004, 21:51

Bericht door bart » 30 okt 2004, 17:31

generale repetitie gisterenavond :D We hebben nu echt kunnen doen wat we bij de kinesist geleerd hebben :D (rug masseren, weeën wegpuffen,...)
maar het is na enkele uren stilgevallen :roll:
We hopen dat het niet voor niets was en dat mijn vrouwtje nu een beetje ontsluiting heeft :D

bart
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:10 mar 2004, 21:51

Re: voorbereiding

Bericht door bart » 17 nov 2004, 23:16

bart schreef:Hoe kan ik me voorbereiden op de bevalling van mijn vrouwtje? :?:
Wat staat me allemaal te wachten? :?:
Ga ik flauw vallen? :?:
Nu is alles achter de rug en dat viel echt wel mee :D
Ik ben niet flauwgevallen :D

bart
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:10 mar 2004, 21:51

Bericht door bart » 17 nov 2004, 23:20

Dag allemaal :D
Bedankt voor de tips hier :D
Dagmar, heeft je vriend deze keer de navelstreng ook doorgeknipt :?:
(zonder accidenten?)
Nancy en Patricia, hoe gaat het met jullie :?:

Gebruikersavatar
teacher
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:28 aug 2004, 22:49

Re: voorbereiding

Bericht door teacher » 18 nov 2004, 21:38

bart schreef:
bart schreef:Hoe kan ik me voorbereiden op de bevalling van mijn vrouwtje? :?:
Wat staat me allemaal te wachten? :?:
Ga ik flauw vallen? :?:
Nu is alles achter de rug en dat viel echt wel mee :D
Ik ben niet flauwgevallen :D
Dan hoef ik mij ook geen zorgen te maken, hoop ik!! :P

bart
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:10 mar 2004, 21:51

Bericht door bart » 19 nov 2004, 12:16

Ik denk het niet :D
Je gaat daar helemaal zo in op dat je niet denkt aan flauwvallen :wink:
Zelfs van dat bloed was ik niet onder de indruk :D Van die enorme knip heel even wel, maar toen ik zag dat mijn vrouwtje dat niet gevoeld had keek ik verder naar de geboorte van ons Bartje terwijl ik mijn vrouwtje volop aaan het aanmoedigen was :D
Echt geweldig :D

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 19 nov 2004, 13:48

bart schreef:...
Dagmar, heeft je vriend deze keer de navelstreng ook doorgeknipt :?:
(zonder accidenten?)
..
Jaja, hij heeft de navelstreng ook deze keer doorgeknipt.. En deze keer niet met de schaar in mijn been geprikt :D .. Hij was er wel een beetje ondersteboven van dat het deze keer zo snel ging.. Hij heeft me bijna niet moeten aanmoedigen.. Maar hij is wel enorm fier op Karsten.. Hij vertelt erover tegen iedereen..
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

bart
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:10 mar 2004, 21:51

Bericht door bart » 19 nov 2004, 15:03

ik kan het me dus helemaal voorstellen :D
Ik denk dat ik dat vergeten ben: zou jij Filip van mij willen proficiat wensen :?:

Gebruikersavatar
teacher
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:28 aug 2004, 22:49

Bericht door teacher » 19 nov 2004, 20:10

Hopelijk mag ik de navelstreng ook doorknippen, ik kijk er al naar uit. :D

bart
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:10 mar 2004, 21:51

Bericht door bart » 23 nov 2004, 11:09

Je moet het gewoon vragen en zeker niet in een hoekje gaan staan, maar er bij blijven, dan vergeten ze je niet :wink:

Gebruikersavatar
teacher
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:28 aug 2004, 22:49

Bericht door teacher » 23 nov 2004, 18:23

Ik blijf er zeker en vast bij, mijn vrouwke heeft zowieso ondersteuning nodig met een whip plash die ze tijdens een verkeersongeluk 2 jaar geleden heeft opgelopen.

bart
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:10 mar 2004, 21:51

Bericht door bart » 24 nov 2004, 11:08

Ai, dat lijkt me pijnlijk. Heeft ze daar nu geen last van :?:


Plaats reactie

Terug naar “De bevalling”