Keizersnede

Moderators:Welcome, Moderators

spike
Pas blauw

Bericht door spike » 21 nov 2005, 21:30

Dag Fairytale,

Ja, je kan je baby niet zelf verzorgen hé, ik heb daar niet zo bij stilgestaan, had het veel te druk in het ziekenhuis. Bezoek, borstvoeding enz.

Was wel blij toen ik Maxim mocht wassen (de 4de dag), dit was ook de eerste x dat ik hem in zijn blootje zag! Ik heb hem zelfs niet gezien met zijn navelstreng nog eraan. T was al afgevallen.
Achteraf gezien vindt ik dat wel spijtig! Maar t ergste vindt ik dat ik geen weeën gehad heb. Misschien ooit nog eens?

Groetjes,
Trotse mama van Maxim 25/01/2005

goortjes
Moderator

Bericht door goortjes » 30 nov 2005, 13:21

hey,
Mijn vorige zwangerschap was redelijk zwaar.
De bevalling echter ook. De eerste 11u heb ik alles van een normale bevalling meegemaakt: weeen ed
Maar door al meer dan 8 u met een opening van 8cm te liggen, hoge koorts en een bloeddruk van 18 over 10, hebben ze besloten mij een spoedkeizersnede te geven.
Hier was ik wel enorm bang van.
Uiteindelijk is dat heel goed meegevallen.
ik had een enorm vriendelijke stagiaire vroedvrouw die constant bij me gebleven is en me enorm gesteund heeft die dag.
Achteraf viel het herstel uiteraard wel tegen.
Voor ik het ziekenhuis binnenging, verwachtte ik dat ik na de bevalling onmiddellijk kon rondhuppelen.
maar dat was niet zo.
de eerste 3 dagen kon ik niet uit mijn bed.
na 6 dagen mocht ik naar huis, op voorwaarde dat mijn omgeving mij ging helpen (wat zij uiteraard met liefde en plezier deden!)
ik kon wel al stappen, maar nog niet zo goed rechtop.
na een weekje ging dat al heel goed!
ben wel lang moe geweest, maar dat kwam door die enorm zware dag van de bevalling en omdat ik niet echt de kans gehad hem om voldoende te recupereren.
Nu in juni ga ik weer moeten bevallen met een keizersnede,
maar nu weet ik dat het helemaal anders gaat zijn.
Die uitputting zal er niet meer zijn, die koorts niet meer...
en achteraf zal ik waarschijnlijk ook sneller te been zijn
Dus ik ben er niet bang van!

Fairytale
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door Fairytale » 30 nov 2005, 18:51

Voor een volgende zal ik idd ook niet bang zijn, ik krijg dan weer een keizersnede ivm met een te smal bekken want idd dan kan ik van te voren eens goed rusten heb hoef ik niet eerst 2 dagen hard te werken. Zal vast schelen en dan weet ik wat te verwachten ong. Vind het alleen eeuwig jammer dat ik nooit zal weten hoe het voelt om zelf je kind eruit te persen en het dan zo op je te krijgen... Lijkt me zo speciaal, dat vind ik toch wel heel erg :cry:
Liefs Sara, trotse moeder van Lola Anaïs en Gobe Didier

Afbeelding

Afbeelding

goortjes
Moderator

Bericht door goortjes » 02 dec 2005, 08:35

Hey fairytale,

dat is inderdaad het jammere aan heel de zaak
je voelt je niet zo nauw betrokken bij de bevalling als je een keizersnede hebt hé.
Ik droomde er ook van om gewoon te bevallen en te weten wat dat betekent een kind baren
Maar helaas beslist moeder natuur daar anders over!

Toch ga ik er van genieten

leen
Pas blauw

Bericht door leen » 27 dec 2005, 01:33

leen schreef:Hier ook iemand die voor de 2de keer maandag onder het mes moet.
De eerste keer bij onze zoon Tibe was het onverwachts na een bekkenmeeting bleek dat mijn bekken niet alleen te smal zijn maar ook volledig vervormd.
Ik zal dus nooit normaal kunnen bevallen. :cry:

Nu tussen alle verhalen zitten er wel kleine dingen die verschillen met mijn Ks van mei vorig jaar.
Het zal vast van istelling tot instelling verschillen maar :

1) ik heb nooit een morfinepomp gehad, enkel infuus met baxter.
Maar kon zelf niets regelen.
2) die urinezak (sonde) heb ik 2 dagen in moeten houden.
3) ik kreeg pas eten op de 2de dag nadat ik terug windjes had kunnen laten :oops:
4) ik heb pas op de 3de dag mogen proberen op te staan
5) ik moest 7 dagen blijven anders moest ik tekenen op eigen risico
6) Mijn snede is idd erg subtiel aan de rand van de onderbroek maar toch z'on 15 cm lang.
7) Mijn draadjes zijn er nooit uitgehaald, het waren verteerbare dus moesten ze enkel de uiteindes afknippen en klaar was kees.
8) ik heb 6 weken lang niets mogen heffen nadien maar heb dat wel aan mijn laars geveergd want ik voelde me 2 weken na de KS als herboren en heb nooit een voos gevoel gehad onderaan.

Hopenlijk gaat het maandag weer zo goed als vorig jaar in mei ....
He He, eindelijk kan ik eens komen vertellen dat mijn 2de KS reuzegoed is meegevallen.
Mijn herstel was beter, de KS zelf was rapper, ik had ons Nomi langer mogen vasthouden, lag rapper terug op de kamer, ...
Het is veel beter gegaan dan de eerste keer :lol:
Hup naar de 3de KS :wink:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Kim.D.
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door Kim.D. » 06 jan 2006, 12:00

Hallo

Ik ben ook met een keizersnede bevallen omdat ons zoontje in stuitligging lag, hij stak met zijn tenen in zijn oren. :D

Na de geboorte hebben ze hem naar neonatoligie gebracht omdat hij iets te weinig woog.

Toen ik terug op mijn kamer lag, nadat ik lander heb mogen bezoeken, heb ik veel bloed verloren (omdat mijn baarmoeder niet wou krimpen) en was ik verplicht plat te blijven liggen.

De dag erna ben ik met de rolstoel naar boven gegaan en heb ik met hulp zelf voor mijn zoontje mogen zorgen. Toen Lander 2 dagen oud was kon ik alles zelf al terug doen. Het enige dat ik last van had waren stijve buikspieren.

groetjes

Dina
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door Dina » 12 jan 2006, 13:14

Ik heb ook te horen gekregen dat ik met een keizersnede moet bevallen wegens een misvorming aan mijn bekken en mijn kleine gestalte zegt de gynaecoloog! :cry:
AfbeeldingAfbeelding

AfbeeldingAfbeelding

Schorpioentje73
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door Schorpioentje73 » 10 mei 2006, 17:03

ik had van de vorige gyn al te horen gekregen dat ik meer risico had door mijn kleinere gestalte
nu heb ik mijn nieuwe gyn, hele lieve en vriendelijke trouwens, die zei er niks over en heb het gisteren eens eerlijk gevraagd
nu zou ik meer kans hebben 1/3 ipv 1/5 omdat mijn bekken niet ideaal zou zijn, eerder ovaal dan rond
maar ze wil geen ks plannen :roll: , zou het ook liever natuurlijk doen, maar het moet lukken
plannen ze pas als ze heel zeker zijn dat het niet gaat ? of laten ze je zowiezo ook afzien en in arbeid gaan als ze toch al bijna weten dat het niet lukt
de gyn zei dat ze liever geen ks doet, en het natuurlijk wil proberen, dat er kan is dat het lukt omdat het geen groot zwaar kindje wordt
ik heb natuurlijk schrik, omdat ik hier hoor dat die spoedkeizersnedes erger zijn dan de geplande
moet ik het nu positief of negatief inzien, maak me wel zorgen eerlijk gezegd, ben er niet zo gerust meer in
moest ze bijna zeker zijn dat het niet lukt, zou ze me dan uren laten afzien in arbeid, om dan op het einde van de rit alsnog een ks te moeten doen en dan nog wat langer af te zien ? dat is dan wel dubbel :oops:
sorry, maar begin zowat den daver te krijgen eerlijk gezegd

Dina
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door Dina » 10 mei 2006, 19:19

Wel al waar jij schrik voor hebt is mij overkomen... Ik had een uitstulping op mijn bekken maar de gyn zei ook, we gaan het eerst zo proberen en dan zien of het lukt... Ik heb héél lang afgezien en op het laatste moment omdat de hartslag van onze zoon daalde hebben ze een spoedkeizersnede gedaan, met alle gevolgen vandien natuurlijk.
Nu ik denk dat deze situatie eerder uitzonderlijk is hoor, maar ik kan je wel de raad geven, gewoon rustig blijven... Op het einde van de rit blijkt het het allemaal dubbel en dik waard te zijn... Ik dacht ook, die pijn vergeet ik nooit, maar nu na 3 maanden ben ik ze toch grotendeels vergeten hoor...
AfbeeldingAfbeelding

AfbeeldingAfbeelding

Schorpioentje73
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door Schorpioentje73 » 10 mei 2006, 22:40

daar vrees ik dus idd voor hoor
zouden ze zowiezo proberen op natuurlijke manier, ook al schatten ze de kans hoog in de het niet zal lukken ?
tegen mij ziet ze grote kans dat het wel lukt, maar heb zo mijn bedenkingen, de baby mag nog klein zijn, het hoofd blijft toch iets rond he, en dat heeft toch plaats nodig om te passeren, dus als mijn bekken wat ovaal is, of wat smal, stel ik me toch vragen
natuurlijk hoop ik dat het lukt, maar zou het jammer vinden, uren afzien voor niks om dan toch ks te moeten hebben, dan heb je het beide he, en dat zou toch de bedoeling niet mogen zijn, dubbel afzien

Dina
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door Dina » 10 mei 2006, 23:25

Toen de gyn mijn bekken gemeten heeft wou hij het zelfs nog niet zeggen in het begin, heb er toen zelf achter moeten vragen... En hij zei: "waarschijnlijk keizersnede maar we gaan je toch eerst een proefarbeid laten doen"... Dat was de theorie, maar toen de moment van de praktijk daar was, was het iets heel anders... Na een goei paar uren van pijn had ik eindelijk epidurale gevraagd, en echt na 5 minuutjes voel je echt niks meer, echt zalig...
Neen inderdaad het zou niet mogen... En als je er niet op voorbereid bent is het echt wel een hele klap hoor. Probeer er al wat over te lezen dan voel je je al wat geruster en dan sta je al vele sterker in je schoenen ook. Omdat bij mij alles ineens zo vlug moest gaan heb ik wel een paniekaanval gehad gewoon van de pure schrik omdat je niet weet wat er allemaal met je gaat gebeuren en das helemaal niet aan te raden... Als ik je met iets kan helpen of je hebt vragen stel ze gerust hoor... Ik vertel dit niet om je bang te maken integendeel zelfs ik wou dat ik iemand gehad had om mij te helpen en te steunen.
AfbeeldingAfbeelding

AfbeeldingAfbeelding

goortjes
Moderator

Bericht door goortjes » 11 mei 2006, 09:42

Toch mag je je niet zo bang laten maken hoor.
ik ken er genoeg die ze waarschuwden voor een KS en toch eerst gewoon geprobeerd hebben omdat de gyn het beter vond. En waarbij het wel gelukt is!
Denk dat je gyn er wel een goed zicht op heeft hoor...
bij mij was het niet zo evident. Dat kon men op voorhand niet zomaar voorspellen. uiteraard is nu de reden wel gekend en daarom wordt er nu weer overgegaan op een KS.
Als je met een gewone bevalling begint en men gaat dan over tot een KS, dan kan dat nog heel goed meevallen hoor.
Ik had gewoon de pech dat ik enorme koorts en een hele hoge bloeddruk kreeg. Maar dat had ik tijdens mijn zwangerschap ook al. Dus dat is ook een indicatie dat ik het lastiger ging hebben.
Maar echt waar hoor... als je gyn er het vertrouwen in heeft om eerst gewoon te proberen, stook jezelf dan niet te veel op en heb vertrouwen in je dokter... die hebben echt wel het beste met je voor.
Een operatie is niet niks, en dokters willen dat maar al te graag vermijden als het enigszins mogelijk is!
Ik hoop van harte dat je een pracht van een bevalling hebt!
Duimen staan hier omhoog!!!
sterkte!
Afbeelding
Afbeelding

Schorpioentje73
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door Schorpioentje73 » 11 mei 2006, 10:51

bedankt allebei voor de steun alvast

tja Dina, heb het ook gevraagd, omdat de vorige me bang maakte, en zij had er nog niks over gezegd, dus laatste keer dat ik ging maar gevraagd of het zou lukken of niet
maar een bekkenmeting hoe doen ze dat ? heb niet de indruk dat ze dat bij mij hebben gedaan
ze zei gewoon dat mijn bekken niet ideaal is, wat ovaal, maar dat het goed mogelijk was dat het wel lukte, maar hoe weet ze dat, aan de hand van dat echotoestel dan ?
en dat ze liever niet opereren en op de gewone manier proberen is idd juist, maar dan toch liefst als ze de kans groot zien dat het lukt
als ze die maar klein inschatten hoeven ze de mensen ook niet nodeloos te laten afzien he
ik heb al een hekel aan ziekenhuizen en wou polyklinisch bevallen, begeleiding arbeid thuis en ook zo snel mogelijk naar huis, met hulp van vroedvrouw
maar als ik het zo hoor, als het maandag niet begonnen is zou ze willen inleiden, mag je daar al gaan liggen nog voor het begint, een dag afzien, en dan misschien uiteindelijk, als je al uitgeteld bent, nog een ks op de koop toe, dat is het ergste wat ze je kunnen aandoen he op die manier, veel slechter kan je al niet meer hebben, en dat voor iemand die al een angst heeft, ziet er naar uit dat het een nachtmerrie wordt, pff

beam
Pas blauw

Bericht door beam » 11 mei 2006, 12:55

Ik heb dat gehad met mijn eerste bevalling : gestart de donderdag met weeën, de vrijdag gans de dag in de materniteit aan de monitor en 's avonds weer naar huis om dat de zaterdagmorgen om 1 uur toch weer binnen te gaan en dan te bevallen met een spoedkeizersnee 's middags om 11.45 u pffffffffff :twisted: , echt niet te doen. Me hubbie mocht er dan nog ne keer nie bij zijn ook niet (omdat spoed was). De volgende twee ks is hij wel aanwezig geweest :) , chance, en dat waren twee prachtige ks'en :mrgreen: met twee prachtige kids :wink:

Schorpioentje73
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door Schorpioentje73 » 11 mei 2006, 14:12

amaai Beam, mag er niet aan denken
krijg den daver :?

vonny
Pas blauw

Bericht door vonny » 11 mei 2006, 19:54

hey schorpioentje, als je nu al in volle paniek gaat slaan gaat het nog erger worden. Je moet idd rekening houden met alle mogelijke dingen die er kunnen gebeuren maar je moet je angst niet laten overheersen. Het is makelijk praten zo ,ik weet dat je het niet hebt op een gyne en zh.
Er zijn al duizenden vrouwen voor je geweest en hebben het allemaal ook meegemaakt. Je leest de verhalen van de anderen ook en ziet dat alles uiteindelijk toch in orde is gekomen en dat ze het de moeite waard vinden voor het geen ze in de plaats krijgen. Ik hoop voor je dat alles vlot verloopt en dat je een droombevalling krijgt. Je weet wat je in de plaats krijgt, een engeltje dat wat jij gemaakt en gedragen hebt met heel veel liefde.
groetjes
Afbeelding
Afbeelding

Dina
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door Dina » 11 mei 2006, 20:14

Mijn bekken hebben ze "gemeten" aan de hand van een inwendig onderzoek... Mijn gyn heeft de uitstulping gevoeld... Paniek is je grootste vijand en kalmte je beste vriend, ik weet dat het makkelijk praten is voor mij maar ik spreek echt uit ondervinding... Alles komt heus wel goed hoor... En je gaat een pracht van een kindje krijgen.
AfbeeldingAfbeelding

AfbeeldingAfbeelding

goortjes
Moderator

Bericht door goortjes » 11 mei 2006, 20:22

idd zo is het!!
gewoon rustig blijven en jezelf echt niet te veel opstoken
Ken dat gevoel hoor. Af en toe steekt dat hier ook de kop op. Maar dan de dag nadien voel ik mee weer beter...
ik weet dan al zeker dat ik een KS ga hebben, maar toch krijg ik het af en toe wat benauwd. ik ben ook helemaal geen ziekenhuistype en helemaal niet gek op operaties ed.... maar ... zoals gezegd: rustig blijven is de boodschap!!

denk maar aan dat kleine hummeltje dat op weg is naar jouw armen!! :wink:
Afbeelding
Afbeelding

beam
Pas blauw

Bericht door beam » 11 mei 2006, 20:33

Maar schorpioentje ! Ge moet den daver niet krijgen zunne, den eerste keer was da al bijna elf jaar geleden ! En 't verschil tussen mijn eerste en mijn laatste ks is hemelsbreed : de verdoving was ten eerste al anders (ander product), de ks zelf, en de verzorging daarna was super goe ! Ge moogt dan ook nie uit het oog verliezen dat ik thuis kwam na 7 dagen voor mijn laatste ks, bij tien dagen bij m'n eerste, en dat als ik thuis kwam nog es mocht mijn andere twee kids verzorgen, was en plas, strijk, gans de rattaplan. Al bij al genomen valt het reuze mee, anders zouden we niet uitkijken voor nog een vierde ukkepuk :lol:

Schorpioentje73
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door Schorpioentje73 » 11 mei 2006, 21:20

bedankt allemaal en ik probeer het zo goed mogelijk van me af te zetten en er niet te veel aan te denken
maar ik denk dan, als ik me op het ergste voorbereid, kan ik niet bedrogen uitkomen, en kan het misschien beter gaan, dan is het nog in mijn voordeel
beter dan te positief te zien , en er van uit te gaan dat het zo wel lukt, en dat het dan een nachtmerrie wordt
duimen maar dat het goed komt he dan :oops:

Marita
Pas blauw

Bericht door Marita » 11 mei 2006, 21:23

Schorpioentje73 schreef: maar ze wil geen ks plannen :roll: , zou het ook liever natuurlijk doen, maar het moet lukken
plannen ze pas als ze heel zeker zijn dat het niet gaat ? of laten ze je zowiezo ook afzien en in arbeid gaan als ze toch al bijna weten dat het niet lukt
de gyn zei dat ze liever geen ks doet, en het natuurlijk wil proberen, dat er kan is dat het lukt omdat het geen groot zwaar kindje wordt
ik heb natuurlijk schrik, omdat ik hier hoor dat die spoedkeizersnedes erger zijn dan de geplande
moet ik het nu positief of negatief inzien, maak me wel zorgen eerlijk gezegd, ben er niet zo gerust meer in
moest ze bijna zeker zijn dat het niet lukt, zou ze me dan uren laten afzien in arbeid, om dan op het einde van de rit alsnog een ks te moeten doen en dan nog wat langer af te zien ? dat is dan wel dubbel :oops:
sorry, maar begin zowat den daver te krijgen eerlijk gezegd
natuurlijk laten ze je niet afzien als ze zeker weten dat het niet lukt. Natuurlijk geloven ze er nog in.
De verhalen van spoedKS die je gelezen hebt en waar je schrik voor had ging over problemen en stresssituaties.

goortjes
Moderator

Bericht door goortjes » 11 mei 2006, 21:27

voilà, onze kenner heeft gesproken!!! :wink:
Afbeelding
Afbeelding

Schorpioentje73
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door Schorpioentje73 » 11 mei 2006, 21:29

Marita schreef:natuurlijk laten ze je niet afzien als ze zeker weten dat het niet lukt. Natuurlijk geloven ze er nog in.
De verhalen van spoedKS die je gelezen hebt en waar je schrik voor had ging over problemen en stresssituaties.
ja, misschien wel, mocht ze er niet in geloven dat ze het niet zou proberen
maar ja, ze zei dat ze dat maar zouden zien, eens in arbeid, hoe de kleine in het bekken geduwd werd
dus gaan ze idd maar dan beslissen vrees ik

en die verhalen over spoed ks zijn stuk voor stuk niet al te leuk om lezen :oops:

Marita
Pas blauw

Bericht door Marita » 11 mei 2006, 21:29

Schorpioentje73 schreef:bedankt allebei voor de steun alvast

tja Dina, heb het ook gevraagd, omdat de vorige me bang maakte, en zij had er nog niks over gezegd, dus laatste keer dat ik ging maar gevraagd of het zou lukken of niet
maar een bekkenmeting hoe doen ze dat ? heb niet de indruk dat ze dat bij mij hebben gedaan
ze zei gewoon dat mijn bekken niet ideaal is, wat ovaal, maar dat het goed mogelijk was dat het wel lukte, maar hoe weet ze dat, aan de hand van dat echotoestel dan ?
en dat ze liever niet opereren en op de gewone manier proberen is idd juist, maar dan toch liefst als ze de kans groot zien dat het lukt
als ze die maar klein inschatten hoeven ze de mensen ook niet nodeloos te laten afzien he
ik heb al een hekel aan ziekenhuizen en wou polyklinisch bevallen, begeleiding arbeid thuis en ook zo snel mogelijk naar huis, met hulp van vroedvrouw
maar als ik het zo hoor, als het maandag niet begonnen is zou ze willen inleiden, mag je daar al gaan liggen nog voor het begint, een dag afzien, en dan misschien uiteindelijk, als je al uitgeteld bent, nog een ks op de koop toe, dat is het ergste wat ze je kunnen aandoen he op die manier, veel slechter kan je al niet meer hebben, en dat voor iemand die al een angst heeft, ziet er naar uit dat het een nachtmerrie wordt, pff
maar neen, dat wordt geen nachtmerrie. Je gaat gewoon binnen en ze leiden in. Je moet je er alleen aan verwachten dat het langer gaat duren en probeer je je nu al voor te stellen dat dat waarschijnlijk met epidurale zal zijn. Eerst een dag pijn lijden als het dan misschien voor niets is....
Met epidurale heb je een comfortabele situatie: je ligt gewoon zonder pijn in je bed en laat de natuur met wat hulp zijn werk doen. Met epidurale kunnen ze de natuur veel beter een handje helpen. Met een monitor kunnen ze je kindje volgen. Als ze na een dag zien dat het niet lukt dan kunnen ze nog gewoon een keizersnede in ideale omstandigheden plannen.

goortjes
Moderator

Bericht door goortjes » 11 mei 2006, 21:30

gewoon niet lezen dan!! :wink:
negeren is de boodschap! :lol:
Afbeelding
Afbeelding

Marita
Pas blauw

Bericht door Marita » 11 mei 2006, 21:35

http://www.babyforum.be/phpforum_NL/vie ... php?t=1222
hier heb ik iets geschreven over bekkenmeting. Zoek jij morgen nog eens in mijn hoekje: radiopelvimetrie.

Schorpioentje73
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door Schorpioentje73 » 11 mei 2006, 21:38

bedankt Marita

en ja, ik weet wel met epidurale dat je situatie comfortabeler is
maar ik wou thuis zoveel mogelijk de arbeid doen, en pas op laatste binnengaan, daarmee zie ik een inleiding niet zitten, dat duurt idd langer
en waarvoor ? gewoon omdat ik misschien paar dagen overtijd ga
zo lang er geen probs zijn, kan dat toch geen kwaad
zou liever , als alles goed blijft uiteraard, wachten tot het vanzelf op gang komt, is toch altijd beter he
dan hoeft het niet perse veel langer te duren he

Marita
Pas blauw

Bericht door Marita » 11 mei 2006, 21:39

soms kunnen ze beter iets te vroeg inleiden als het kindje er nog uit kan dan je overtijd laten gaan. Je kindje komt nu ongeveer 250g per week bij en zijn hoofdje wordt ook dikker. Hoe dikker hoe moeilijker de bevalling en hoe minder kans dat het hoofdje kan indalen.
Een inleiding duurt gewoonlijk wel langer dan een spontane bevalling.

Marita
Pas blauw

Bericht door Marita » 11 mei 2006, 21:44

Wij leiden dus heel veel in en toch zijn dat meestal mooie rustige bevallingen. Met een epidurale (dus zonder pijn) kunnen we de weeën kunstmatig sterker maken zodat ze het kindje toch door het bekken kunnen laten gaan. We kennen ook heel wat manieren om je bekken te kantelen zodat je kindje er beter door kan en doordat je geen pijn hebt kunnen we dat ook allemaal proberen.

Marita
Pas blauw

Bericht door Marita » 11 mei 2006, 21:47

de eerste 2 dagen ben je wel 'wat gehandicapt'. Vraag je echtgenoot misschien om bij jou te blijven. Samen kunnen jullie heel veel en dan doe je het zoals je zelf wil. Met alles (pampers,...) op je nachtkastje kan je ook al heel wat meer.
Na 48h is het te doen om naar huis te gaan als je vroedvrouw dan komt. Je hebt wel hulp nodig voor je huishouden.

Plaats reactie

Terug naar “De bevalling”