info onderwaterbevalling

Moderators:Welcome, Moderators

Daphne
Pas blauw
info onderwaterbevalling

Bericht door Daphne » 13 nov 2005, 00:15

Hey allemaal,

Ik overweeg serieus om voor een onderwaterbevalling te kiezen. Ik heb er al veel positieve dingen van gehoord. Maar zijn er geen nadelen aan? Ik kan me echt niet voorstellen dat er alleen maar positieve kanten aan zijn.
Ik zou me graag hiervoor goed informeren voor ik een beslissing maak en van gynaecoloog én van ziekenhuis verander.

Kan er iemand mij ook vertellen hoe de kostprijs ligt in verhouding met een gewone bevalling of een bevalling met epidurale?

In welke ziekenhuizen rond het Antwerpse kan je onder water bevallen?

alvast bedankt!

veel liefs Daphne
xxx

björn
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door björn » 13 nov 2005, 00:44

hallo ik weet geen ziekenhuis in antwerpen
maar mijn vrouw is ook onder water bevallen en is zzer content
en ja da kost minder dan gewone bavalling maar
je kan wel geen ipidurale krijgen als je onderwaterbevalling doet
Afbeelding

papa van anaïs

Katharina
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door Katharina » 13 nov 2005, 00:51

Hoi Daphne

ik ben dus de vriendin van Björn, ik ben onder water bevallen en heb er echt een goeie ervaring mee.
Ik kan dan wel weer niet vergelijken met een gewone bevalling...maar het was heel ontspannend om tussen het persen even tot rust te komen in het warme water. Nadelen weet ik er niet meteen aan...ik kan het uit mijn ervaring alleen maar aanraden.

Laat iets weten als je beslist hebt.
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding

Sarah
Pas blauw

Bericht door Sarah » 13 nov 2005, 10:55

Ik heb ook geen nadelen ontdekt bij mijn onderwaterbevalling. Ja, eentje. Toen ons meisje geboren was, moesten ze het water laten weglopen en ik moest uit het bad komen. Ik bibberde van de kou want je komt nog altijd uit bad, he? En je bent al zo aan het bibberen van de inspanning! :shock: Maar da's echt het enige nadeel...

beagle
Pas blauw

Bericht door beagle » 14 nov 2005, 09:02

Hallo

nog even een bijkomend vraagje: wordt de onderwaterbevalling gedekt door de hospitalisatieverzekering van AGF? of door de ziekenkas?

Ik zou eens moeten bellen naar die dienst, maar ben er nog niet toe gekomen :) Daarom eventjes hier....

Thx
x
"A spoonful of sugar helps the medicin go down, in the most delightful way" by Mary Poppins

Afbeelding
Afbeelding

Daphne
Pas blauw

Bericht door Daphne » 17 nov 2005, 17:43

Allereerst bedankt voor al jullie reacties!!! :wink:
Ik heb al nagevraagd in het ziekenhuis waar ik naartoe ga of het mogelijk was om daar onder water te bevallen. Tijdens de weeen kon ik daar wel in bad maar de bevalling zelf doen ze zowiezo boven water omdat ze vinden dat het een risico nemen is voor als er iets moest gebeuren.
Ikzelf heb zoiets van: ja, er kan altijds iets gebeuren. Maar ik ben er niet echt ongerust in.
Maar mijn man, die ook mee was naar de gynaecoloog, zei onmiddellijk als we buitenkwamen van het ziekenhuis: Dat zie ik dan toch niet zitten, ik wil niet dat je dat risico neemt... :roll:
Dus voorlopig is dat even van de tafel geveegd. :(
Ik ga het hier in elk geval niet bij laten.Ik vond een ziekenhuis in Brasschaat (Klina) die onderwaterbevallingen doen. Ze geven ook info-avonden. Ik ga hem daar eens mee naartoenemen. Misschien verandert hij dan wel van mening. :?

veel liefs Daphne
xxx

Katharina
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door Katharina » 01 dec 2005, 00:29

Heb je al beslist Daphne...er zijn geen hele grote risico's denk ik aan een onderwaterbevalling...aan elke bevalling zijn er sowieso...hoe je het ook doet...wat ik wel weet is dat het minder traumatisch is voor de baby om geboren te worden van water in water...
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding

Daphne
Pas blauw

Bericht door Daphne » 15 dec 2005, 18:02

Hallo allemaal!

Lang geleden, hé.
Ik heb het afgelopen weken nogal druk gehad, maar ik ben jullie zeker niet vergeten!!!
Ondertussen ben ik naar een info-avond geweest in het ziekenhuis te Brasschaat.
Via mail had ik gevraagd of er info-avonden waren over onderwaterbevallingen. Ik kreeg een bevestiging terug met de mogelijke data.
Dinsdag was het zover...
Nu bleek die info-avond te gaan over de materniteit in het algemeen. :?
Over onderwaterbevallingen werd er niet gesproken buiten dan de vermelding dat het wel mogelijk was. Dus ik ben momenteel nog niet wijzer geworden over dit onderwerp.
Maar ik heb wel een rondleiding gehad in het ziekenhuis en een zak gekregen met allerlei staaltjes!!! :D
één van die vrouwen die de avond leidde, heb ik hierover aangesproken en die stuurt mij door naar een huisarts die de meeste onderwaterbevallingen doet in dat ziekenhuis.
Nu ga ik daar een afspraak mee maken om eens een gesprek hierover te hebben.
Weet iemand van jullie misschien wat het verschil gaat zijn tussen een opvolging van een zwangerschap door een huisarts of door een gynaecoloog :?:

Veel liefs Daphne xxx :wink:

spotje
Pas blauw

Bericht door spotje » 23 dec 2005, 23:00

Ben een tijdje terug naar het ziekenhuis geweest om vriendin te bezoeken die een kleine ingreep had ondergaan. Terwijl ik daar toch was ben ik aan de wroedvrouwen gaan vragen hoe zo'n onderwaterbevalling verloopt:

- Vanaf 5 cm opening zou je in het ontspanningsbad mogen
- Volledige ontsluiting: in het bevallingsbad. De wroedvrouwen doen al het werk en de gynae komt dan het kindje 'opvangen'. Ze leggen het kindje effkes bij je, dan nemen ze het mee voor onderzoek, slijmpjes, enz... samen met de papa, en dan verhuis je naar de tafel, voor de verlossing van de moederkoek.
Afbeelding
Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “De bevalling”