ervaringen ingeleide bevalling?

Moderators:Welcome, Moderators

Plaats reactie
Dagmar
Moderator
ervaringen ingeleide bevalling?

Bericht door Dagmar » 05 nov 2004, 18:55

Hallo iedereen,

Ons zoontje wilt dus maar niet komen en we gaan er al van uit dat het maandag ingeleid zal worden (of hij moest zich nu ineens gaan haasten). Heeft er iemand ervaring met een ingeleide bevalling en willen jullie even vertellen hoe alles is verlopen? Dan kan ik me er al een beetje op voorbereiden.. Alvast bedankt!!

Groetjes..
Laatst gewijzigd door Dagmar op 04 feb 2005, 21:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

Anouck
Pas blauw

Bericht door Anouck » 05 nov 2004, 22:58

Dag Dagmar :D Voor jou is het dus voor heel snel :D en ik kom hier juist op tijd kijken om je nog wat informatie te kunnen geven :D
Ik ben 2 keer ingeleid, met 2 verschillende methodes.
De eerste keer ben ik op 39 weken ingeleid omdat ik dat gevraagd had :?
Ik ben toen op een avond moeten binnengaan. Ik had toen nog een ongunstige hals met 1 cm ontsluiting. Ze hebben om 24h en om 6h een tabletje in mijn vagina gestoken. Er voor krijg je al een half uur monitoring en erna nog minstens een uur. Na het eerste tabletje zijn de weeën al een beetje begonnen dus heb ik die nacht niet kunnen slapen.
Na het tweede tabletje ben ik volop weeën beginnen krijgen en dan mag je rondwandelen, een bad nemen en uitzoeken wat je wil om de pijn te verdragen. Om 11h heb ik een peridurale gevraagd en gekregen. Ik had toen bijna 3 cm. ontsluiting. Ik ben pas 's avonds laat bevallen.
Ik was doodmoe na een nacht niet geslapen te hebben en ik heb dit als heel pijnlijk ervaren, dus dit wilde ik nooit meer.
Laatst gewijzigd door Anouck op 05 nov 2004, 23:19, 1 keer totaal gewijzigd.

Anouck
Pas blauw

Bericht door Anouck » 05 nov 2004, 23:01

De tweede keer heb ik dus de natuur afgewacht en ik ben op 39 weken en 6 dagen bevallen. Ik was toen zolang mogelijk thuis gebleven en ik heb het zonder peridurale verdoving gedaan. Ik ben er nog altijd fier op, ik vond dat een hele prestatie :D
Voor herhaling vatbaar dus :D

Anouck
Pas blauw

Bericht door Anouck » 05 nov 2004, 23:18

De derde keer ging mijn gynaecoloog op vakantie en ik wilde zeker niet bij zijn vervanger bevallen. Ik ben op 40 weken en 2 dagen ingeleid en deze keer had ik een rijpe hals (soepel, kort, 2 cm. ontsluiting)
Ik ben nu 's morgens moeten binnengaan en ze hebben een baxter gestoken (een venijnige prik) met een medicament (Syntocinon) om weeën te krijgen. Dat werkt met een pomp. Ze beginnen met heel weinig en komen regelmatig terug om het iets hoger te zetten.
Dat werkt heel snel, je krijgt heel snel weeën en ze zorgen dan dat die sterker en sterker worden (m.a.w. pijnlijker en pijnlijker)
Je ligt de hele tijd aan de monitor.
Wat ik hier erg vond was dat je pijn hebt en dan komt er telkens weer iemand binnen om te zorgen dat het nog meer pijn doet. Op een gegeven moment heb ik een peridurale verdoving gevraagd toen er weer iemand binnen kwam. Toen alle pijn weg was heeft de vroedvrouw de vliezen gebroken. Dan gaat het nog sneller en heviger.
In de vroege namiddag ben ik bevallen.

Anouck
Pas blauw

Bericht door Anouck » 05 nov 2004, 23:23

De vierde keer was het een combinatie van de natuur en inleiding.
Mijn vliezen zijn spontaan gebroken op 39 weken, mijn hals was gunstig en het begon al een heel klein beetje maar niet voldoende. Ik heb opnieuw een baxter gehad maar deze keer heb ik eerst een peridurale verdoving gevraagd.

Anouck
Pas blauw

Bericht door Anouck » 05 nov 2004, 23:24

Dagmar, ik hoop dat je hier iets aan hebt :D
Als je nog vragen hebt dan stel je ze maar. Ik zal devolgende dagen af en toe komen kijken :D
Veel succes maandag :D

Dagmar
Moderator

Bericht door Dagmar » 06 nov 2004, 08:25

Wat ik vooral onthouden heb, is dat het zeer pijnlijk is :( ! Ik moet maandagochtend om half 7, 7 uur in het ziekenhuis zijn.. De verpleegster zei dat ze dan een tablet gingen steken.. Dus ik hoop dat ik maandags nog beval, zodat ik geen slapeloze nacht meemaak! En dan kan Mila 's avonds al naar haar kleine broer komen kijken!
Bedankt om je ervaringen te delen, je bent echt net op tijd terug! 't Gebeurt toch precies meer dan ik dacht.. Anna heeft ook al een ingeleide bevalling meegemaakt.. Voor mij is dat goed, dan kan ik jullie ervaringen een beetje al leidraad nemen, ik weet ook wel dat het voor iedereen anders uitvalt, maarja.. Nu heb ik een houvast!!!
Laatst gewijzigd door Dagmar op 04 feb 2005, 21:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

Anna
Pas blauw

Bericht door Anna » 06 nov 2004, 09:47

Dagmar, mike is twee weken ook te laat komen opdagen, en ze hebben er dan ook maar een baxter bij gezet, maar dat was zonder eipidurale.
Voor de allereerste bevalling was dit de hel voor mij!
Kijk, dit is maar om het te zeggen maar schaam je niet om een peridurale te vragen.
Er zijn zo van die mensen die zeggen dat dat een teken van zwakheid is of zo dat is noppes niks waar.
Het zal dan toch een ingeliede bevalling worden, maar vraag verdoving!
het is ook volledige nonsens dat er verhaaltjes ronddwarelen die vertellen dat verdoving schadelijk is...
Het enige wat wel schadelijk is, is dat je door de helse pijnen niet meteen een band kunt crééeren met je baby.
Zowel Stijn,Scarlett en joeri zijn gekomen met verdoving, en ik heb meteen een band kunnen hebbebn met die kinderen.
Met Lydie was ik in een ellendige staat naa de bevalling, en met Mike zat ik er volledig onderdoor.
Dus, wil je epidurale, doen meisje en van niemand zijn vooroordelen niks aantrekken!!

Anouck
Pas blauw

Bericht door Anouck » 06 nov 2004, 10:38

Dagmar schreef:Wat ik vooral onthouden heb, is dat het zeer pijnlijk is :( !
Met of zonder inleiding, het doet altijd pijn en als je doodmoe bent dan kan je niets verdragen dus had ik een peridurale nodig.
Met een baxter vond ik het zo sadistisch: je hebt pijn en dan zorgen ze voor nog meer pijn, dus wilde ik ook een peridurale.
Als ik nog ooit zou ingeleid worden wilde ik in ieder geval al op voorhand een peridurale en anders zou ik het zo proberen.
Maar eigenlijk is er heel weinig verschil tussen inleiding en spontaan bevallen. Ze zorgen gewoon dat het begint en als het begonnen is dan is het identiek hetzelfde als een andere arbeid of bevalling.
Ik raad je alleen aan om te proberen uitgerust in het ziekenhuis aan te komen...en als dat niet gelukt is dan kan je nog altijd een beetje slapen als je je peridurale hebt. Heb jij dat gehad voor de eerste of leg ik je uit wat dat is?

Anouck
Pas blauw

Bericht door Anouck » 06 nov 2004, 10:48

Dagmar schreef:De verpleegster zei dat ze dan een tablet gingen steken.. Dus ik hoop dat ik maandags nog beval, zodat ik geen slapeloze nacht meemaak!
Zou goed kunnen. Voor jou is het een tweede kindje: dat gaat sneller
en jij hebt al 2 cm. ontsluiting en dan is een hals al rijp. Ik had maar 1 cm. en dat is niet rijp, dus dat duurt veel langer.
en jij hebt al weeën (harde buiken): die zullen heel snel heviger en frequenter worden zal je zien.

Ze willen eerst jou hals verder aanrijpen met een tablet en met geluk beval je daarmee en anders zal je misschien ook nog een baxter te krijgen met weeënopdrijvende middelen.

Je krijgt als je in het ziekenhuis aankomt ook nog een lavementje. Dat zou de weeën ook bevorderen, dus heb je er belang bij om dat (ondanks de krampen) zolang mogelijk op te houden.

Wat vroedvrouwen en gynaecologen ook soms doen is je tijdens een vaginaal onderzoek pijn doen en dan zeggen ze dat ze de vliezen hebben losgemaakt en dat dat de zaak versnelt. (vliezen breken doet geen pijn)

en als je nog vragen, bedenkingen,...hebt dan laat je het maar weten.
en anders veel succes.

jong moederke
Pas blauw

Bericht door jong moederke » 03 jan 2006, 15:06

ik heb bij mijn ingeleide bevalling een baxter gekregen en dan nog een tabletje of twee opgestoken gekregen. Ze hebben op 3cm mijn water dan gebroken en toen was het vermoeiend en heb ik epidurale gekregen ook op vraag van gyn zodat ik zeker mijn nier niet verder zou belasten
Afbeelding

Nog eventjes maar....
Afbeelding

WWW.GEZINSFORUM.BE (mijn forum)

spotje
Pas blauw

Bericht door spotje » 03 jan 2006, 16:46

en ik hoop dat ik het niet tegenkom :oops: hij mag komen
Afbeelding
Afbeelding

jenniferv
Pas blauw

Bericht door jenniferv » 03 jan 2006, 21:41

hey,

Ik ben ingeleid op 40w 3 dagen, eerst hebben ze me onderzocht en dan een pilletje opgestoken, daana een baxter komen steken en vliezen komen breken(omdat die er al half uitlagen)
Daarna een epi laten steken, wat een verlossing :oops:
En dan afwachten tot die 10 cm, langzaam maar zeker, ik heb die dag geslapen, dan kwam het ogenblik waarbij we allemaal op lagen te wachten, ik mocht persen. Ik voelde niks, geen weeen, geen pijn, niks. En dait duurde en duurde, de gyn. verloor z'n geduld en nam de vacum erbij, en dan met veel geduw en getrek is ons lucy ter wereld gekomen. Ze wou niet indalen en zat een beetje gedraait met haar hoofdje zodat ze zelf nie kon zakken. Maar het is goed meegevallen hoor, ik wil je succes en een vlotte bevalling wensen!

groetjes

Dagmar
Moderator

Bericht door Dagmar » 04 jan 2006, 10:29

jenniferv schreef:... ik wil je succes en een vlotte bevalling wensen!
...
Als dat nog op mij slaagt, Karsten is er dus al lang en hij had uiteindelijk toch maar beslist van zelf te komen. Van zondag-op-maandagnacht is het toen begonnen..
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

spotje
Pas blauw

Bericht door spotje » 17 jan 2006, 22:58

De kans is dus groot dat ik ingeleid zal worden hé. Wat ik hier zoal lees....brrrr :cry: :cry: :?

Langs den andere kant... kindje is al goed ingedaald, ligt schoon met hoofdje beneden...

Ik hoop dan moeder natuur alsnog inspringt, want ik wil zo graag in het bad bevallen, en als je dan epi vraagt, moet je eruit en dat zou ik graag willen vermijden.
Afbeelding
Afbeelding

Frieke
Pas blauw

Bericht door Frieke » 17 jan 2006, 23:34

Van Ferre is de bavalling ook ingeleid, en heb daar zeker geen slechte ervaring mee! Ze steken gewoon pilletjes op, de weeën komen op gang, ze breken de vliezen (als die zelf niet breken) en dan bevallen geblazen! :D Na mijn tweede pilletje op te steken ben ik vier uur later bevallen, en mijn weeën waren maar echt begonnen toen, dus da viel goed mee he
Afbeelding
Afbeelding

Hele fiere mama van Febe en Ferre

jong moederke
Pas blauw

Bericht door jong moederke » 18 jan 2006, 09:45

mijn weeën begonnen sterk toen ze mijn water kwamen breken en dat is vermoeiend natuurlijk!

dat is een nadeel zeggen ze dat je weeën ineens zo fel komen terwijl je thuis anders zoveel mogelijk zelf kan opvangen
Afbeelding

Nog eventjes maar....
Afbeelding

WWW.GEZINSFORUM.BE (mijn forum)

kyrodu
Pas blauw

Bericht door kyrodu » 18 jan 2006, 11:06

Van de eerste was mijn water gebroken en is alles na enkele uren stil gevallen.
Omdat ik 4 weken te vroeg was hebben ze mij dan een baxter gegeven met een weeënopwekkend middel in.
Had enorme rugweeën en heb dan rond de middag een epuderale gevraagd.
Uiteindelijk ben ik dan savond's bevallen.
De tweede hebben we in gang laten steken omdat ik niet meer kon lopen van de pijn in mijn bekken en ik daardoor al uitgeput was.
Was ongeveer een week voor de uitgerekende datum.
Weer enorm veel rugweeën en een epuderale en rond de middag was onze zoon er.
Van onze jongste is alles vanzelf in gang geschoten.
Heb die hele bevalling zonder enige verdoving kunnen doorstaan.
Had enkel rugweeën,dus enorm lastig,maar ik ervaar die bevalling als minder pijnlijk dan mijn vorige 2.

Plaats reactie

Terug naar “De bevalling”