Oh Rampestamperke, ik ga je als eerste antwoorden, maar mijn verhaal is niet zo leuk!!!
Bij mij was het wel een spoedkeizersnede, na 11 uur zware weeën. Volgens de gyne heeft het daarom allemaal een negatieve bijsmaak.
De operatie zelf deed bij mij pijn. Maar bij de meeste vrouwen dus niet. Ik voelde ze snijden en trekken (wat iedereen doet), maar bij mij deed het ook heel pijn. Volgens de gyne omdat ik oververmoeid was van de arbeid.
Toen Hasse er was, ging ze onmiddelijk naar de papa.
Dat vond ik nog het meest positieve eraan. I.p.v. bounding met de mama, kwam nu eens de papa op de eerste plaats.
Ik heb wel gehoord van andere vrouwen, dat hun kindje bij de mama bleef, terwijl ze haar dichtnaaiden. bij mij dus niet. dat kan je wel vragen op voorhand hoe dat gebeurt in jouw ziekenhuis. Maar 2, dat wordt nogal moeilijk, hé
Het herstel, pffff
4 dagen heb ik in bed gelegen. Ook hier heb ik van vrouwen gehoord dat je beter de eerste dag al recht staat, omdat je dan vlugger herstelt. Maar ik was stikop, en bij mij heeft het 4 dagen geduurd. Ik kon Hasse niet zelf verversen, baden, opnemen uit haar bedje, ... Allemaal heel erg frustrerend, omdat ik het me allemaal heel anders had voorgesteld.
De verpleegsters zijn wel heel behulpzaam, maar toch...
Ik gaf dan nog borstvoeding, en moest voorstudernd de juiste houding zoeken, .. en dat deed heel hard pijn met mijn wonde.
MAAR
Binnen een hlaf jaar moet ik opnieuw een keizersnede ondergaan, en ondanks de negatieve bijsmaak van de eerste, zie ik het stilletjesaan beter zitten.
Als je het op voorhand weet, kun je ervoor zorgen dat je uitgerust bent, kun je je voorbereiden, je man kan zich voorbereiden, ...
Ik zou goed het verloop vragen aan je gyne, wat er met je kindjes gebeurt na de operatie, ...
Oh ja, mijn vriend heeft ook niet de navelstreng kunnen doorknippen omdat het allemaal heel vlug ging.