even praktisch..

Moderators:Welcome, Moderators

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen
even praktisch..

Bericht door Dagmar » 12 sep 2004, 10:29

Ik heb een praktisch vraagje aan diegenen die al voor de tweede keer of meer moeder zijn of worden.. Hoe regelden jullie de opvang voor jullie ander(e) kindje(s)? Want als we ons dochtertje nog naar de oma en opa moeten brengen en dan nog naar het ziekenhuis moeten rijden, dan zijn we al dik een uur kwijt.. En bij een tweede gaat het toch meestal sneller?? Graag jullie ervaringen ermee, dan weet ik misschien hoe wij het kunnen oplossen.. En om haar enkele dagen bij de oma & opa te laten logeren, zie ik ook niet echt zitten (zijn serieuze rokers)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)


Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 20 apr 2005, 09:03

Hey,
echt helpen kan ik je niet. Ik ben ook zwanger van een tweede kindje en wij hebben het zo afgesproken: de gsm van mijn schoonma ligt vanaf deze maand klaar naast haar bed. Als het nodig is, dan kunnen we ze zeker wakker bellen. Ze is ook full-time huisvrouw, dus ze kan altijd komen babysitten. :wink:
Het is wel de bedoeling dat zij naar ons thuis komt en niet omgekeerd, want ik heb geen zin om alles van speelgoed, eten, luiers e.d. te beginnen sleuren als de arbeid begonnen is. En moeten we s'nachts naar de kraamkliniek vertrekken, dan zou ik niet graag mijn dochtertje haar nachtrust verstoren.
Uit jou verhaal kan ik wel opmaken dat je familie ver woont. Heb je geen goede onthaalmoeder die eventueel ook s'nachts wel eens zou willen oppassen?? Of desnoods vrienden??
Ze een paar daagjes laten logeren vind ik niet echt een goede oplossing, want voor hetzelfde geld beval je 3 weken te vroeg en dan beginnen de problemen opnieuw. Ik wil je echt niet ongerust maken, maar het kan natuurlijk altijd, hé. :D
Ik wens je in ieder geval veel succes en voor wanneer ben je precies uitgerekend??
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 20 apr 2005, 09:13

Karsten is ondertussen al bijna 5 maand en half.. Uiteindelijk hebben we ons dochtertje gewoon meegenomen naar het ziekenhuis (we waren er rond 7 uur, kwart na 7 als ik het mij goed herinner). Tegen dat het tijd was voor haar om naar school te gaan, heeft de papa haar weggebracht en is dan onmiddellijk teruggekomen, om dan net op tijd te zijn voor de geboorte van Karsten (9.23 uur)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

Gebruikersavatar
kyrodu
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 mar 2005, 11:21

Bericht door kyrodu » 20 apr 2005, 09:32

Kan je ook niet zo helpen hoor.
Van de tweede wist ik op voorhand dat ik binnen moest dus was de opvang al geregeld en was ons dochter al van de avond ervoor bij mijn ouders.
En nu van de derde ,mijn ouders wonen hier een goede 6 km vandaan dus zijn ze hier op enkele minuutjes.
Dus hebben ze de kinderen dan meegenomen en konden wij vertrekken naar het ziekenhuis.

Fanny
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 mar 2005, 11:28
Locatie:Gent
Contacteer:

Bericht door Fanny » 20 apr 2005, 10:27

Bij de tweede hebben we ons oudste (die toen nog niet leerplichtig was) bij mijn ouders gebracht. Ik moest 1 week na datum binnengaan en normaal ging ze 's morgens pas gebracht worden maar we hebben mijn man mogen bellen dat ik 's nachts al begonnen was :oops: dus hij snel Geneviève nog gebracht en dan is hij bij mij gekomen.
Nu is ze leerplichtig en een goede vriendin woont achter mijn deur en haar kinderen gaan er ook naar school waar de mijne gaan en zij gaat ze opvangen. Indien ik dan toch binnenmoet dan gaat zij ze naar school brengen en/of aar huis hale. Maar ze zullen wel bij papa daarna gaan slape))))

Fanny
Mama van Geneviève (5/8/98 ),Dorothée (18/9/2000)Sacha (2/5/05 )
Geneviève 1998
Afbeelding
Dorothée 2000
Afbeelding
Sacha 2005
Afbeelding


Vanessa
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:13 mei 2004, 15:57

Bericht door Vanessa » 20 apr 2005, 10:37

Bij ons tweede en derde moest ik 's avonds binnen om 's morgens te bevallen. Dan is mijn mama gewoon 's avonds bij ons thuis gekomen, om op te passen (ze lagen wel al in hun bed dan) terwijl mijn man me naar het ziekenhuis bracht.
's Morgens kwam mijn ma dan terug naar hier tegen dat mijn man bij mij moest komen naar het ziekenhuis, om mijn KS bij te wonen.
Dus hier eigenlijk geen problemen gehad met opvang.

Groetjes;

Katia

Bericht door Katia » 20 apr 2005, 15:26

Ben zelf maar zwanger van mijn eerste kindje, maar ik weet nog toen mijn moeder ging bevallen van mijn eerste broer (scheel 4,5 jaar met hem), toen is mijn tante mij komen halen gewoon.
Met mijn tweede broer was het toen makkelijker, ik was toen al 15,5 en mijn broer 11, dus wij zijn gewoon meegegaan naar het ziekenhuis. Mijn broer is gewoon op de kamer gebleven waar ons mama nadien naartoe zou gaan (en heeft daar gewoon verdergeslapen, was snachts!) en ik heb gewoon mee geweest en heb de hele bevalling mogen zien! (echt prachtige ervaring)

Mijn moeder is onthaalmoeder en als er ouders zijn die voor de tweede of meer keer zwanger zijn en niemand hebben voor hun eerste kindjes om op te passen, dan spreken die gewoon met ons mama af dat de kindjes gewoon bij haar thuis blijven tot de ouders bevallen zijn en de kindjes kunnen komen halen...
Als het snachts gebeurt dan bellen ze ons mama gewoon op en brengen ze de kindjes dan...
Dus er zijn echt wel onthaalmoeders die dit doen!
Ik zelf ben lang babysitter geweest en heb het 2 keer meegemaakt dat ouders mij wakkerbelden en ik snachts ben gaan babysitten.
Dus misschien is dat ook altijd een oplossing voor mensen met dat probleem!


Plaats reactie

Terug naar “De bevalling”