Onderwaterbevallen in Roeselare mogelijk?

Moderators:Welcome, Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Anneliefje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:27 nov 2005, 18:01
Onderwaterbevallen in Roeselare mogelijk?

Bericht door Anneliefje » 16 apr 2007, 19:40

Ik zou het eigenlijk over een kleine 2 weken kunnen vragen aan de gyn maar ben weer (te) ongeduldig ...
Weet er iemand of je onderwater kan bevallen in het moederhuis verbonden aan het Stedelijk ziekenhuis? Googlen brengt tot nu toe geen raad.

Het Heilig Hart heeft een bevallingsbad maar mijn gyn is verbonden aan het Stedelijk, vandaar ...

Mocht iemand iets weten, laat maar horen en anders heb ik nog wel even geduld :wink:


Sofie S.
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:25 apr 2006, 16:51
Locatie:Hooglede
Contacteer:

Bericht door Sofie S. » 17 apr 2007, 08:59

Ik vrees er voor.
Ze hebben het niet gevraagd aan mij, de gyn heeft het er ook nooit over gehad, ik heb nergens een bad zien staan, en ik heb nog nooit gehoord dat er iemand in Roeselare onder water bevallen is :? Waarschijnlijk redenen genoeg om aan te nemen van niet :?
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Schorpioentje73
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 sep 2005, 13:38
Locatie:Moorslede
Contacteer:

Bericht door Schorpioentje73 » 17 apr 2007, 21:19

ik heb er ook nog niets over gehoord in het stedelijk hoor

Gebruikersavatar
Aicha
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 jun 2006, 19:42
Locatie:Lauwe (West-Vlaanderen)

nee

Bericht door Aicha » 18 apr 2007, 08:11

Nee, volgens mij ook niet! oftewel gaat ge uw eigen zwembadje moeten meenemen :lol: :lol:

Ik heb in menen een onderwaterbevalling gehad;
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Anneliefje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:27 nov 2005, 18:01

Bericht door Anneliefje » 19 apr 2007, 19:36

mhm dorie, ik vreesde er al voor.
In HH zouden ze een nieuwe bevallingskamer hebben met bad en sterrenhemel ... :shock:
Kzal anders nog eens polsen bij de gyn en al het echt nodig is, neem ik mijn eigen badje mee hé :lol:


Gebruikersavatar
Aicha
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 jun 2006, 19:42
Locatie:Lauwe (West-Vlaanderen)

hh

Bericht door Aicha » 19 apr 2007, 20:24

ja, de verloskwartieren van HH zijn helemaal vernieuwd! chique zunne (allée da van Menen toch :lol: :lol: )

met op zonder bad, succes hé!!!!!!

groetjes Aicha
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Sofie S.
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:25 apr 2006, 16:51
Locatie:Hooglede
Contacteer:

Bericht door Sofie S. » 20 apr 2007, 13:56

sowieso zul je moeten puffen é, dan kun je die adem evengoed gebruiken om tegelijkertijd je badje op te blazen é :wink: :mrgreen:
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Anneliefje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:27 nov 2005, 18:01

Bericht door Anneliefje » 20 apr 2007, 19:35

Sofie S. schreef:sowieso zul je moeten puffen é, dan kun je die adem evengoed gebruiken om tegelijkertijd je badje op te blazen é :wink: :mrgreen:
:lol: :lol:
ik zie me al bezig :lol:

Sofie S.
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:25 apr 2006, 16:51
Locatie:Hooglede
Contacteer:

Bericht door Sofie S. » 20 apr 2007, 21:47

ik ook :roll:
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Snuffie
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:19 sep 2006, 16:15
Locatie:Brugge

Bericht door Snuffie » 25 apr 2007, 10:32

Ha ha, zo grappig... Nu op dat moment gaat dat waarschijnlijk niet zo grappig zijn.
Afbeelding
Afbeelding

eefke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 mei 2007, 15:18
Locatie:WEVELGEM

bevallingsbad HH menen

Bericht door eefke » 11 mei 2007, 15:22

Aisha,

Binnen een klein maandje moet ik ook bevallen in Menen. Ik ga ook bevallen in het bevallingsbad. Hoe gaat dit juist in zijn werk? moet je dan extra dingen meehebben? En is het echt zo chique zoals men zegt?

Groetjes,
Evelien

Gebruikersavatar
Aicha
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 jun 2006, 19:42
Locatie:Lauwe (West-Vlaanderen)

bevallen

Bericht door Aicha » 11 mei 2007, 16:42

Eefke,

Eigenlijk hoef je niets speciaals mee te nemen maar ik had wel het bovenstukje van een bikina aan omdat ik geen ghoesting had om daar helemaal naakt in te gaan :wink:

De kamer met het bevallingsbad is echt heel mooi!!!!! het bad staat in de midden van de kamer. je hebt ook een aparte badkamer kunt douchen met moderne douche.

De kamer beschikt eveneens over tv met dvdspeler en ook cdspeler; Als je dus je lievelingsmuziekje of film wil meenemen om de tijd te passeren indien de arbeid lang duurt... Eerste kindje?

Je mag dus wel pas in bad op ongeveer 7 cm anders zouden de weeen kunnen stilvallen.
Wie epidurale neemt kan uiteraard niet in het bad want je zou er niet meer uitgeraken (onderste ledematen slapen dan hé).

Eigenlijk is het in Menen een relaxatiebad maar als je echt wil (zoals ik dus) mag je blijven liggen om te bevallen hoor!

Kweet niet of je de voordelen kent van het onderwaterbevallen?
Ik heb er in ieder geval heel positieve herinneringen aan en heb deze bevalling als de mooiste van mij 3 ervaren!

Bij welke gyneacoloog ben je? En hoe voel je je voor de moment?

Als je nog vragen hebt, vuur maar af!!!!!

groetjes Aicha

Ps: ben eigenlijk ook van Wevelgem
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

eefke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 mei 2007, 15:18
Locatie:WEVELGEM

bevallen

Bericht door eefke » 14 mei 2007, 15:45

Dag aisha,

Het is mijn 2de kindje, Jarno is 2,5 jaar (hij mag volgende week naar school...)

Ik ga bij Bart (Demyttenaere), kben der heel content van, ge moogt vragen wa ge wilt, en tis ne zeveraar (wa mijn vriend zeer apprecieert).

Hetgeen je zegt van da bikinitopje, da ga ik zeker ook meenemen, want kwas al aan 't denken, moe kik daar dan helemaal in mijn naki zitten??? :? :lol: tis gelijk zo heel bloot é...

Ik voel me redelijk, uitgezonderd de rug. K sukkel met zwangerschaps - scéatic, dus de onderrug die lastig (soms zeer lastig) doet. Ik ben uitgerekend voor 10 juni, maar kweet nie wanneer dak ons kindje zal mogen verwachten, want kheb al meer dan een maand voorweeën, en de laatste tijd meer en meer 'steken' helemaal langs onder in de buik, ong. rond de schaamstreek. ik weet niet of dit tekenen zijn ofzo. Van ons eerste heb ik dat allemaal niet gehad, want ze hebben het een week over tijd moeten in gang steken, ik had totaal niets van 'vreemde' gevoelens in de buik...

Gebruikersavatar
Aicha
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 jun 2006, 19:42
Locatie:Lauwe (West-Vlaanderen)

ook

Bericht door Aicha » 15 mei 2007, 07:12

Hallo Eefke,

Ik ga ook bij hem! De eerste keer toen ik naar een gyn ging was omdat ik juist zwanger was van Andrès en ik wou zo snel mogelijk op controle en aan de balie zeiden ze van; tja, vandaag is het dr demyttnaere en hij heeft nog een plaatske vrij. Ik dacht van: als hij mij niet aanstaat dan verander ik maar tklikte meteen. Ge voelt u direct op uw gemak en 't is een zottemutse é :lol: :lol:

Bij onze eerste kindje werd ik ook 1 week na datum ingeleid en toen Bart polste naar harde buiken wist ik niet eens wat ik mij daarbij moest voorstellen! Bij ons 2e weer een inleiding ondanks veel harde buiken (al sinds de 5e maand) en 4cm opening. Dat was 3 dagen na datum.
Van ons kleine poppemie braken mijn vliezen op zondagmiddag (9 dager voor uitgerekende datum) en mijn vroedvrouw zei dat ik mocht rustig afwachten. maar nee, op maandagmorgen toch weer een baxter nodig gehad om alles deftig op gang te krijgen.

Weet je wat ik zoveel beter vond aan een onderwaterbevalling? Je kunt de geboorte zelf veel beter volgen en je doet alles alleen. Pure oerkracht!
Het enige wat gedaan wordt is het controleren of de navelstreng niet rond het nekje zit. Ook nadien heb je veel minder last bij het plassen enzo. Je scheurt veel minder makkelijk in en er hoeft haast nooit geknip te worden. Dat komt door het warme water dat de weefsels veel minder bruusk opgerokken worden. Allemaal mooi meegenomen dus é!!!!

groetjes Aicha
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
sp
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 jun 2007, 17:11
Locatie:8700
Contacteer:

onderwater

Bericht door sp » 18 jul 2007, 16:47

in deinze (sint-vincentius) kan je onder water bevallen. ze hebben daar blijkbaar veel mogelijkheden: een zitbal, een koord om aan te gaan hangen (zoals tarzan in de wildernis), die baden,...
de (more or less) vertikale positie die je inneemt in dat bad staat me erg aan, de zwaartekracht helpt je dan mee he.
er is nog 1 dwazere manier van bevallen dan de normale manier (dus op je rug), en dat is ondersteboven...
ik ben van gynaecoloog veranderd om die reden... ik had eerst ook een gynaecologe die verbonden was aan roeselare, een hele lieve, maar deinze zou het mekka zijn van de bevallingen...
Afbeelding


Plaats reactie

Terug naar “West Vlaanderen”