Bevallen in Zottegem deel II

Moderators:Welcome, Keppebolle, Moderators

Gast

Bericht door Gast » 12 sep 2005, 22:56

Pat,
Welkom hier! Duimen mee voor dat broertje of zusje voor Manu :lol:

Trui,
Dat is elke zaterdag, ik stuur je er morgen mailtje over. Is met sessies, die starten september, januari en na Pasen. Ik vind dat wel vermoeiend omdat dat zo vroeg is :roll: (relatief hé, binnenkort gaat Noa naar school en zal ze wel vroeger op zijn) Noa zit in de groep van 9.30 (ik vraag dan ook om op datzelfde tijdstip met Ugo te kunnen gaan, anders is onze ganse voormiddag onmiddellijk voorbij).
't Zou leuk zijn wanneer je komt maar vrees dat dat wat ver is, niet?

Slaapwel, daag


Trui
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:25 feb 2005, 15:33
Locatie:Velzeke

Bericht door Trui » 12 sep 2005, 23:23

Ah, gelukkig...ik ben daar gaan kijken en vond het er vreselijk!! Het was winter en die kindjes zaten daar gewoon in de kou!! En toen we binnen kwamen kwam er een hond naar ons gelopen en ik ging die strelen...zegt ze tegen mij: pas op, die bijt :shock: :shock: en dan zou ik daar mijn kindje moeten doen...no way!!
Wij zijn vrij vroeg gestart met het zoeken naar een onthaalmoeder, hadden niet veel keus meer, maar hebben er een fantastische gevonden...bij ons in Velzeke..niet te ver dus he..

Ellentje...dat wist ik niet (alllé denk ik he) van Hofstade..mijn moeder is er opgegroeid en een groot deel van mijn familie woont daar. Op de Blektestraat en de Lindeveldstraat...
Ik heb er als kind ook nog gewoond op de Blekte...en naar het kleuterschoolke geweest op het dorp..bij Nestor in zijne winkel..jaja jeugdsentiment he... :D
Afbeelding

Pat
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 sep 2005, 21:29

Bericht door Pat » 12 sep 2005, 23:31

Trui,
Ik ben daar ook nog gaan kijken en het stond me daar ook niet aan.
Wij hadden ook niet veel keuze.
Is er dan toch nog een onthaalmoeder in Velzeke?Ik dacht dat er geen was?Waar dan?
Mijn vriend is ook van Velzeke,zijn mama,zijn papa is nog niet zo lang geleden overleden,woont op steenbeke,altijd rozenkwekers geweest,ken je hen?

Ik kruip nu in mijn bedje,
tot binnenkort.
Slaapwel iedereen.

Ellentje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:24 feb 2005, 19:43
Locatie:Herzele

Bericht door Ellentje » 13 sep 2005, 08:29

Allé jong Trui dan heb je dichtbij mij gewoond! :shock: Steenweg op Aalst...

straks meer, baby wakker moet me klaarmaken

nee nog geen els...

mei mama
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:23 mar 2005, 15:52
Locatie:Zottegem

Bericht door mei mama » 13 sep 2005, 09:50

Ja toen wij op zoek gingen naar een onthaalmoeder hadden we ook niet zoveel keus meer. Eerst hadden we een hier een straat verder, maar die belde de dag erna dat het toch niet ging. Daar op de Buke zijn we niet gaan kijken, ook vanwege de slechte verhalen. Heb daar al gehoord van een mama die 10 minuten later was en ze had de kleine meegenomen naar de hondenschool :shock: Dan zijn we in Erwetegem geweest maar daar had ik niet zo een goede indruk van. En waar we nu gaan, dat is in strijpen op de st-andriessteenweg. Ja, je zou moeten op de moment dat je weet dat je zwanger bent beginnen zoeken. Ik ben nu wel tevreden, we hebben vrienden wiens kindje er ook gaat, maar had toch liever iets gehad dat of wat dichter bij huis, of op de baan naar het station was.

Nu we toch over Aalst bezig zijn, ik heb ook nog in aalst gewoond. Vond het daar niet zo tof eigenlijk. Wel tof voor de winkels, je hebt alles in de buurt en zo, maar ik ben niet zo een stadsmens eigenlijk. Als ge naar de supermarkt moet in aalst ben je een half uur onder de baan omdat het file is. :?

Ik maak mij nu toch wel zorgen over Elske, laat ons maar hopen dat alles Ok is.


Gast

Bericht door Gast » 13 sep 2005, 10:15

Idd lang geleden nu van Elske :?:
Zeg Ellentje, jij weet waar ze woont? Mocht je in de buurt komen kan je er anders eens een papierke in de bus stoppen? Met onze afspraak donderdag, wie weet, mocht alles in orde zijn dat ze dan eventjes kan langskomen als ze wil & het haar lukt? Had zij ook een verhoogde bloeddruk?

Zou naar het stad moeten: bank & bib maar de moed om me klaar te maken met die 2 hé, die ontbreekt. Probeer deze namiddag, dan is de markt al voorbij want Noa is weeral wat ambetant :roll: zo babygedragingen nabootsen om aandacht te krijgen, ik krijg daar echt de kriebels van hé en terwijl is den Ugo aan het lachen. ZE weet van wanneer hij weent gaan ze kijken dus ik doe nu zoals broer en dan geven ze me ook wel aandacht. Vriend die hoort dat niet :roll: :shock: :roll: - tja die hoort mij soms ook niet als ik praat :wink: 't Wordt echt tijd dat ze af en toe eens naar school zal kunnen hoor.

Ellentje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:24 feb 2005, 19:43
Locatie:Herzele

Bericht door Ellentje » 13 sep 2005, 10:49

ja Luna mannen die hebben toch die fijne kantjes niet van een vrouw hé. Laatst zijn we op de baan en eva is aan het zingen maar ik hoor daar dan al een ondertoon in van "ze gaat beginnen wenen". Op een bepaald moment heb ik dan gezegd keer om we gaan naar huis want ze gaat eten moeten hebben. En wat raad je, binnen de kortste keren schreeuwt ze moord en brand want als zo een kleintje honger heeft dan moet het snel gaan.
Ik kan me daar vrij nerveus in maken eigenlijk.
Of didier die kan haar zo laten wachten tot ze aan het krijsen is voor eten, ik laat dat zo ver niet komen.

Vanmiddag naar de kapper, heb geen zin maar het zal wel een goede afleiding zijn... Het is nog altijd moeilijk om haar af te zetten aan de creche...
Dus pat, ons meisje gaat hier een beetje verderop naar een mini-creche, ik ben nog tot eind sept thuis wegens bekkeninstabiliteit.

Ik heb nog steeds geen PM gekregen?

Luna ik weet wel waar elske woont maar dat is hier nu ook niet direct in de geburen, die woont in onkerzele. Heb haar gisteren nog een sms gestuurd maar niks...

Gast

Bericht door Gast » 13 sep 2005, 11:06

Ja, Onkerzele da's idd niet vlakbij Ellentje ...
Straks meer, ben iedereen toch aan 't klaar maken om te vertrekken.
Oef ... ik ken dat zo een verhaaltje, vriedn die laat hen ook eerst krijsen. Zoals wanneer Noa moe is en ik begin dat te voelen, hij laat haar rondlopen tot wanneer het te laat is en ze moet gekalmeerd worden enz ...

Tot later op de dag. Voor de middag naar de bank en de bib is vanaf 12.00 open. Hoop dat ze een dutje zullen doen tijdens het wandelen :?:

Pat
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 sep 2005, 21:29

Bericht door Pat » 13 sep 2005, 11:13

hallo iedereen

Over een onthaalmoeder zal ik het later,als we samen komen,nog wel s hebben,ik durf mij er hier niet goed over uit spreken.
(Maar als er ergens bij een lieve onthaalmoeder van jullie kindjes een plaatsje vrij is,mogen jullie het altijd laten weten)

Ellentje,ik heb je al 3 PM's gestuurd,hopelijk is het mij gelukt,
toch gewoon op PM klikken,berichtje schrijven en OK???
Amai,ik kan er niet veel van,hihi.
Waar ga jij naar de kapper,ik ben hier nog altijd op zoek naar een goede kapper?!

Pat
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 sep 2005, 21:29

Bericht door Pat » 13 sep 2005, 11:20

Hier ben ik nog eens met een vraagje,

De papa is jarig vandaag,
en zou graag een kadootje gaan kopen,
maar ik weet echt niet wat of waar,
eigenlijk heeft hij niets nodig,
maar toch wil ik iets klein van mij en ook nog een pakje van Manuel voor zn papa afgeven,
maar wat?
Hebben jullie leuke ideetjes?

Danku

Ellentje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:24 feb 2005, 19:43
Locatie:Herzele

Bericht door Ellentje » 13 sep 2005, 11:36

Luna, voila dat is nu wat ik bedoel! Zal ook wel iets met dat moedergevoel te maken hebben zeker, een extra sensor ofzo :lol:

Pat waar ik altijd wel iets vind is in het zeepwinkeltje in de hoogstraat in zottegem! Daar hebben ze ook zeep met dingen ingedrukt zoals bvb "gelukkige verjaardag" dat is dan iets wat de kleine kan afgeven :)

Als ik het ook niet weet dan ga ik naar daar en al bij al moet iedereen zich toch wassen en zeep gebruiken hé :lol:

nog geen PM gezien, zal zelf eens proberen!

Ik ga bij een SUPER kapster in voorde dus voor u is dat wel een eindje rijden, het is voor mij al 10min. Maar ze is echt fantastisch, mijn ma die komt nu zelfs ook daar voor haar haar!
Dat is daar echt gelijk de tijd van toen, met een taske koffie en de roddels van de week :lol:

Gast

Bericht door Gast » 13 sep 2005, 13:23

Terug thuis

Wat een martkt :roll: , ik ben geen marktmens maar moest erdoor en wist niet dat dat nu zo een enorme markt geworden is!
Alle boodschappen gedaan en rara hoe ze het doen weet ik niet maar weer zoiets laten aanpraten van abonnement (terwijl ik dat helemaal niet wou) :twisted: Ik ben razend op mezelf, echt! :twisted:
Zit opzegging bij binnen de 8 dagen dus donderdagmorgen dat ding aangetekend opsturen = onnodige kosten die ik me wel kon besparen .
Mijn bioritme staat denk ik nogal flauwkes voel het zelf, soms ben ik erg attent en gauw bij d epinken en andere dagen zoals vandaag zit ik niet helemaal in mijnen haak.

Ugo zijn oogjes af en toe dicht gedaan. Noa niks, die moet nu in bed, is heel moe.

Salukes.

mei mama
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:23 mar 2005, 15:52
Locatie:Zottegem

Bericht door mei mama » 13 sep 2005, 14:18

Ben ook naar de markt geweest. Er stond daar bij ons ook iemand met papieren in zijn hand: "heeft u even tijd?" Ik zeg altijd snel van nee. Vind dat dan zielig voor de mensen die daar de hele voormiddag staan, maar als ik luister naar wat ze te zeggen hebben dan laat ik mij ook altijd vangen.
Toen Amy in de kliniek lag stonden ze daar altijd met sleutelhangers. Ik moest daar 3 keer per dag passeren, uiteindelijk heb ik dan ook maar 1 gekocht.

Ik was content van mijn marktbezoekje, ik ben ook naar een klerenwinkel geweest en heb voor Amy een broek gekocht die ik wou, maar bij bellini hadden ze haar maat niet meer. Nu komt ze toch bijna toe tot de solden denk ik. Misschien nog een paar t-shirts.

Pat
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 sep 2005, 21:29

Bericht door Pat » 13 sep 2005, 14:29

Ik vertrek nu,ga eens met Manuel naar Zottegem.
Auto moet in de garage voor een uurtje,
terwijl ga ik een wandelingetje doen met de buggy,
ook eens een kijkje nemen in het zeepwinkeltje.

Ja,Voorde is wel wat ver hé!Weten jullie een goede kapper in Zottegem?

Tot later!

mei mama
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:23 mar 2005, 15:52
Locatie:Zottegem

Bericht door mei mama » 13 sep 2005, 14:35

Pat, ik ga bij kapsalon Ilse in Erwetegem. Ik ben er tevreden van en vooral:ze is niet duur.

Ellentje, ik heb die maiil ingevuld van Royal canin. Ik heb nu een code gekregen maar weet niet goed wat ik daar moet mee aanvangen

sharon
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:09 sep 2005, 15:20
Locatie:Erwetegem

Bericht door sharon » 13 sep 2005, 14:40

allereerst hallo aan pat! join the club

ben deze morgen bij gyne geweest, kleintje :!: weegt al 2kg 640, dus met dat gewicht mag hij al op 35 weken geboren worden, alhoewel het natuurlijk beter is als hij nog een beetje wacht e! en ikke dan ook... maar ale we zullen zien e

weet nog niet of ik donderdag ga kunnen komen, valt een beetje te zien hoe ik me voel, maar ik weet waar het is, dus..

Gast

Bericht door Gast » 13 sep 2005, 15:10

Sharon, toch maar rusten he :wink:
Heb vriendin en de baby zou zgz ook genoeg gewogen hebben tot dat die geboren was, zaten er toch wel effe naast en moest dus in de couveuse :cry:
Hoe langer de baby bij jou, des te beter he! Hopelijk tot donderdag?

Allé, een al in bed, al neut hij nog een beetje (maar aan dat stemmeke te horen - he Ellentje :wink: valt die gauw in slaap. Nu Noa proberen, tegen dat die slaapt is de andere weer wakker. :roll: Da's hier altijd zo, nooit ne keer tesamen dat ik helemaal rust heb he.


Alle Ugo is al in dromenland - geneut voorbij. Nu de andere proberen.
Daaag

Ellentje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:24 feb 2005, 19:43
Locatie:Herzele

Bericht door Ellentje » 13 sep 2005, 15:42

Ben net naar de kapper geweest, heb de story en de tv familie gelezen :wink: en een limonadeke gedronken

Sharon dat is langs de ene kant wel al goed hé dat uw buikbaby zoveel weegt, moest er nu onverwachts iets gebeuren dan heb je dat dan toch al mee. Maar allé, we zullen hier allemaal een bougieke doen branden dat ge nog 5 weken kunt blijven lopen :lol:
Hoeveel woog Kjell als hij geboren is? En op hoeveel weken was dat dan?

Ge ziet maar voor donderdag, we nemen het u nie kwalijk als ge nie komt want dan gaan we er vanuit dat ge in uw bedje ligt 8)

Ah ja! Els is terecht! Ze is ok maar blijkbaar wel verstrooid want ze heeft enkel gezegd dat alles in orde is maar nu heeft ze nog niet gezegd of ze komt of niet :roll: en op mijn volgende sms heeft ze nie meer geantwoord :?

Oei mei mama ik heb gewoon een mailke gestuurd en gezegd dat we een airedale terrier hebben van 26kg en of het mogelijk is om staalkes te krijgen.
Heb dan nadien met de post 3 kleine zakjes gekregen en een bon van 3euro.

Trui
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:25 feb 2005, 15:33
Locatie:Velzeke

Bericht door Trui » 13 sep 2005, 16:15

Ben deze morgend ook met een vriendin naar de markt geweest...we hebben elkaar niet tegen het lijf gelopen... :( och ja, ik zie jullie donderdag he... :lol:
Seppe heeft nog steeds geen kaka kunnen doen...vandaag dag 7!!! Ik had hem zo een glycerine suppo'tje opgestoken maar hij weet dat al he...krijsen en tieren en dan krijg je het er niet in of komt het toch terug...resultaat...een mini-mini bolleke samen met jaja...de suppo :shock: :evil: Ze zeggen dat ik dan maar eens een lavementje voor kindjes moet proberen...vind dat eigenlijk allemaal wel drastisch voor zo'n kleintje..maar ja...7 dagen :shock: :cry:
Luna, ik zou toch niet meekunnen gaan zwemmen...moet elke zaterdag werken... :cry: k'zou het anders wel plezant vinden hoor!!
Pat, Seppe gaat in de Paddestraat in Velzeke..zal ik eens bellen om te vragen of ze nog plaats heeft?? Ik was drie maand zwanger en had zo van die lijsten opgevraagd met de onthaalmoeders die nog plaats hadden..een blz of vier en geen tien meer vrij :shock: Ge moet er toch vroeg aan beginnen zulle...gelukkig hebben wij geluk gehad :lol:
Afbeelding

Gast

Bericht door Gast » 13 sep 2005, 16:15

Peace in the house :lol:
'k Ga even in detuin werken, hopelijk voor minstens een uurke?

Trui
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:25 feb 2005, 15:33
Locatie:Velzeke

Bericht door Trui » 13 sep 2005, 16:20

Seppe heeft een uurtje geslapen...k'mag al content zijn voor vandaag..hij is nu weer aan het kneuten :roll:
Afbeelding

Vanessa
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:13 mei 2004, 15:57

Bericht door Vanessa » 13 sep 2005, 16:43

mei mama schreef:Ben ook naar de markt geweest. Er stond daar bij ons ook iemand met papieren in zijn hand: "heeft u even tijd?"
Hey,

Ik ben ook heel heel vlug naar de markt geweest, en 'k heb ze ook zien staan.
Allé, ik moest eigenlijk met Jarno bij Labaere voor zijn kostuumpje te gaan passen voor den trouw van mijn zus hare zoon.
Echt schattig, jong, zo een kostuumke met een jacquet, ge kent da wel hé.

Groetjes.

Vanessa
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:13 mei 2004, 15:57

Bericht door Vanessa » 13 sep 2005, 16:44

mei mama schreef:Pat, ik ga bij kapsalon Ilse in Erwetegem. Ik ben er tevreden van en vooral:ze is niet duur.
Ik ga ook bij Ilse met mijne cheveux. Is eigenlijk zelfs een achternicht van mijne man. Heel content van, en zeker niet duur.

Groetjes,

mei mama
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:23 mar 2005, 15:52
Locatie:Zottegem

Bericht door mei mama » 13 sep 2005, 16:46

Ons poppemie heeft daarjuist ook zo zitten duwen voor kaka te kunnen doen. Resultaat weer enkele bollekes. Maar ik ben tenminste al blij dat zij elke dag kaka kan doen. Ik kan mij voorstellen een week dat dat manneke daar van afziet. Vandaag heeft ze kiwi gegeten, dus ik hoop morgen op een flinke kakapamper.

Blij dat alles ok is met Elske. :D

Ellentje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:24 feb 2005, 19:43
Locatie:Herzele

Bericht door Ellentje » 13 sep 2005, 17:02

Mei mama, bedankt voor het aanbod maar morgen is het ventje thuis en dan crossen we van hier naar ginder, heb al een lijstje met to do :roll:
Denk dat we eerste eva gaan afzetten en dan doorrijden naar ninove, en dan gelijk daar boodschappen doen ipv in zottegem.
En dan gaan we morgen in principe ook ons slaapkamer verhuizen, het is nu geverfd met een 2e laag amai zo een kleur! Donkerblauw en 1 schuine muur en plafond nog wit, chique zenne!
Maar dat is dan eigenlijk niet alleen verhuizen maar ook grondig kuisen want stof dat verzamelt zich nogal. :evil:

En dan moet ik om 14u30 naar de kine, moest eerst donderdag VM gaan maar heb het verzet :wink:

Dus de keuken verven zal voor een andere woensdag zijn :?

Als ik jullie zo bezig hoor, baby heeft dit gedaan, baby heeft dat gedaan, en ik zit hier... baby-loos :roll: heb om 16u30 gebeld naar de creche ze was aan het slapen dus gaat didier er om tegen 17u30.
En in tegenstelling tot jullie kindjes heeft die van ons dan weer altijd platte pampers... Maar ja beter dat dan niks zeker?
Volgens mij komt dat van die potjes fruitpap.

Ben eens benieuwd, vandaag ging ze tomaat krijgen, hoe ze er gaat uitzien want gisteren was het rode biet en mama heeft alles direct te week mogen zetten...

Gisteren was er daar in de creche eentje met een blauw oog, ne klop gekregen met een speelgoedje van een ander kindje, mag daar allemaal niet aan denken :(

Doen ze bij labaere ook zo kleine suitekleding? Schattig jong!!
Morgen gaat een deel van mijn familie naar daar om te passen voor den trouw van mijn nonkel met zijn luie vriendin in november.

sharon
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:09 sep 2005, 15:20
Locatie:Erwetegem

Bericht door sharon » 13 sep 2005, 17:10

hey ellen,
kyell die wou ook al op zeven maand komen, maar in gent houden ze de bevalling tegen tot 37 weken, en hij is dan geboren op 38 weken met 3kilo 510 en 53 cm, ik kan zeggen: ik heb het gevoeld.
Nu zou ik liever hebben dat ik gewoon mijn tijd kan uitdoen, maar je voelt da toch he, dat da nie lang meer ga duren!

aan pat,
ik ga bij de kapper in het centrum van zottegem, aan de luchtbal, ik weet nu niet of ik de naam mag zeggen, maar het is ook ne hele goeien, heel modern en niet zo duur (wassen, knippen, kleuren en brushen is zo ietske rond de 60 euro)

Ellentje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:24 feb 2005, 19:43
Locatie:Herzele

Bericht door Ellentje » 13 sep 2005, 17:15

sharon schreef:hey ellen,
kyell die wou ook al op zeven maand komen, maar in gent houden ze de bevalling tegen tot 37 weken, en hij is dan geboren op 38 weken met 3kilo 510 en 53 cm, ik kan zeggen: ik heb het gevoeld.
Nu zou ik liever hebben dat ik gewoon mijn tijd kan uitdoen, maar je voelt da toch he, dat da nie lang meer ga duren!
jawadde, en eva die is 6 dagen overtijd gegaan met 3kg150 :shock:

Tja, ge moest gij ne grote vent hebben hé :lol: da komt er dan van :lol:

sharon
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:09 sep 2005, 15:20
Locatie:Erwetegem

Bericht door sharon » 13 sep 2005, 17:15

luna
ga mijn best doen voor donderdag, maar kan nog niets beloven.
Ben eigenlijk wel benieuwd om al die babytjes van jullie eens te bezien hoor, maar binnenkort kan ik er ook bij zitten. Mijn oudste ga ik dan wel maar thuis laten, want als die meekomt, amai, er zit leven in! (i love it!)
en ik weet het, het is eigenlijk een beetje egoistisch van mij da ik nu zo vlug wil bevallen, en ik weet dat het niet goed is, maar ik ben toch zo'n ongeduldige. Straks ga ik nog overtijd, stelt u voor!

sharon
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:09 sep 2005, 15:20
Locatie:Erwetegem

Bericht door sharon » 13 sep 2005, 17:18

ellen;
ja en ze zeggen dan dat een tweede meestal wat groter en dikker is! haleluja!

Gast

Bericht door Gast » 13 sep 2005, 17:28

Trui,
Jammer dat je niet mee kan gaan zwemmen. Ocharme Seppe, geen wonder dat dat manneke de slaap niet kan vatten en zo weent :? Wat zegt de KA daarover? Wat eet hij nu zoal? Ugo heeft nog enkel BV, nog geen bijvoeding dus da's allemaal plat hé, nog nooit bollekes :shock: Ga proberen wachten met papjes tot een maand of 5 en dan eerst groenten geven. Tot 6 maanden mag je in principe alleen BV geven, vanaf dan bijvoeding noodzakelijk anders ijzertekorten. Heb je al veel geprobeerd? Anders moet je misschien langer eens altijd eenzelfde groenten of fruit geven en afwachten?

Ze gaan hier gaan wakker worden, toch wat kunnen krabben in den tuin.

Ellentje, pas op hé al dat werken - heffen :?: dat je niet teveel last krijgt van je bekken achteraf! Doet op het gemakske.


Plaats reactie

Terug naar “Oost Vlaanderen”