Wie gaat/is er in Zottegem bevallen?

Moderators:Welcome, Keppebolle, Moderators

Ellentje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:24 feb 2005, 19:43
Locatie:Herzele

Bericht door Ellentje » 12 apr 2005, 16:39

Seg Isake, als ik het zo hoor kan dat toch een beginnend signaal zijn hoor!

Tja het is een schatje hoor, maar ik heb nu ondertussen veel andere foto's waar ze eigenlijk schoner opstaat, en met ogen open.
De foto voor den beiaard is ook maf zenne, daar staat ze gapend op, zo'n keelgat!

En dat haar, daar heeft iedereen het over hé... :lol:
Ge zou het moeten zien, in haar nek kan je bijna een staartje maken zo lang!

Dr Waterschoot zei tussen 2 persweeën door , en toen het hoofdje al verscheen, dat dat een oud gezegde is, als ge veel 't zuur gehad hebt, dat uw baby veel haar heeft. Dus ge kunt nagaan hoe ik last gehad heb van mijn maag!! :lol: :lol:


Ellentje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:24 feb 2005, 19:43
Locatie:Herzele

Bericht door Ellentje » 12 apr 2005, 16:44

hebt ge die 2e foto daaronder ook gezien, van haar eerste verzorging? Ja toen was ze dus een paar minuten oud, dus zo gaat uw boeleken daar ook binnenkort liggen!

Gebruikersavatar
Isake
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:18 feb 2005, 13:11
Locatie:Brakel (Sint-Maria-Oudenhove)
Contacteer:

Bericht door Isake » 12 apr 2005, 16:45

Pfff, ik denk dat het hier al weer over is hoor, hihi, das nie te doen hoor, Grrrrrrrrrrrr
Zal er mij maar nie in opjagen zeker :?

Oei, hihi ligt da aan het zuur :-) dan gaat ons meiske een kaalkopke zijn :lol: :lol: :lol: :lol:

Zouden jullie dan deze week in den beiaard staan? Ben benieuwd hoor, hihi, kijk er al naar uit!!!!!
Da wordt terug knippen en den boek in :-)

Groetjes
Afbeelding
Afbeelding

Gast

Bericht door Gast » 12 apr 2005, 22:16

He allemaal,
Heb nog geen tijd gehad om alles bij te lezen ... ZOVEEL :shock:

Vandaag om 16.30 afspraak in zottegem :roll: :roll: :roll:
Awell 6 bevallingen tegelijkertijd! Dacht, ik ga even naar de materniteit om kamer te reserveren. Liep in d egangen en zei nog tegen vriend, zo kalm, zoveel lege kamers ... Tja ze gingen ALLEMAAL geviuld worden tegen de avond, tussendoor hebben ze toch de kamer kunnen reservere, wel 3 kwartier op de gang naar de namen gekeken (want zijn daar nog niet uit), en gelukkig kwam Dr. Waterschoot tussendoor wel eventjes voor d econtrole. Ze nam dan nog haren tijd ook :D

Héél moe, tot morgen
Groetjes.

mei mama
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:23 mar 2005, 15:52
Locatie:Zottegem

Bericht door mei mama » 13 apr 2005, 10:45

Allé dan mogen wij er hier ook eentje verwachten met een flink kopje haar. Ik dacht vroeger altijd dat ik wist wat het zuur was, maar nu weet ik het wel zenne. Amai, er is een periode geweest dat ik van alles het zuur kreeg. maar sinds een week of 2 ben ik er precies van verslost. Zou dat willen zeggen dat het al een beetje gezakt is?
Ha Ellentje, ik heb ook de foto gezien hoor. Het is waar, het is echt een heel mooi boeleke. En precies ook nog een flinke brok hé? Of heb ik het gewicht hier ergens gemist?
Vandaag ga ik beginnen met de doopsuiker. Ik heb mijn blaadjes gevonden in den Boerenbond (dank u voor de tips allemaal) en het was nog niet eens zo duur ook.
Vanamiddag terug naar het ziekenhuis. Pffffffff, ik heb daar ook een abonnement zenne de laatsten tijd. Zou ik geen korting krijgen? :lol:
Groetjes allemaal


Ellentje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:24 feb 2005, 19:43
Locatie:Herzele

Bericht door Ellentje » 13 apr 2005, 11:18

Dag mei mama

ons pruts woog 3kg150 voor 50cm
Met haar kleertjes aan bedriegt dat een beetje want het is een lange smalle. En metd at lang haar, zitten hier altijd te zeggen dat't een fotomodel gaat worden :lol:

Soms is het wxel beu dat je zo altijd naar de kliniek moet hé, vooral als je je goed voelt. Maar ja, dan weet je nog's dat't goed gaat met de kleine spruit hé.

Vannacht maar 1x moeten opstaan, ze heeft geslapen van 22u tot 3u30 en dan weer tot 8u30 !

Gebruikersavatar
Marina
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:20 mar 2005, 11:31
Locatie:Zottegem

Bericht door Marina » 13 apr 2005, 11:22

Morgen allemaal.

IK wou altijd al een kindje met veel haar,en bij mijn vorige zwangerschap had ik ook last van het zuur maar niet een jongen met veel haar.Had nu meer last vh zuur wie weet krijg ik er nu wel een met veel haar.

Mei mama goed dat je nu je doopsuiker kan maken naar je zinnen.

Isake, het komt nu wel dicht bij voor jullie.

Voel me zo moe de laatste twee dagen echt geen fut, heb terug pijn in mijn rug en onderbuik; constant opspanningen. Ja ik ben weer ah zagen weet het. SORRY.


Marina

Gebruikersavatar
Isake
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:18 feb 2005, 13:11
Locatie:Brakel (Sint-Maria-Oudenhove)
Contacteer:

Bericht door Isake » 13 apr 2005, 11:38

hey Marina,

Jaja, het komt zeker dichter he hihi, gelukkig maar!
Hou het nie lang meer vol :)

En je bent nie aan het zagen hoor, hihi, wat moet ik dan zeggen, ik heb nog nie anders gedaan, daarbij, iedereen hier begrijpt u dus je bent hier op de juiste plaats om u hartje te luchten he!!!!
Voor wanneer is da nu juist bij u?
Afbeelding
Afbeelding

mei mama
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:23 mar 2005, 15:52
Locatie:Zottegem

Bericht door mei mama » 13 apr 2005, 12:16

Help, weet iemand hoe je een banner kan plaatsen? Zo weten jullie ook hé hoe lang ik nog te gaan heb.

Gebruikersavatar
Marina
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:20 mar 2005, 11:31
Locatie:Zottegem

Bericht door Marina » 13 apr 2005, 12:21

Isake, het is bij mij maar voor 15/05/05.

Kijk er naar uit ; maar hoop dat hij niet voor 8 mei komt omdat onze dochter dan haar communie doet en ik geen kleren (feestelijk) zal hebben voor die dag.

Inderdaad hier kunnen we ons hart luchten.Anders had ik mijn ma tijdens mijn twee zwangerschappen om tegen te klagen. of om raad te vragen.
Bedankt.[/url]

Trui
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:25 feb 2005, 15:33
Locatie:Velzeke

Bericht door Trui » 13 apr 2005, 12:23

mei mama, voor die banner heeft Janewaye me geholpen. Je moet het haar eens vragen in een pm-ke.
Ja, als het van het zuur afhangt zal het bij ons ook een goed kopje haar hebben. Mijn slokdarm staat hele dagen precies in brand!! Niet zo plezant.
Ik heb deze nacht veel last gehad van harde buiken, da's eigenlijk ook de eerste keer... Alles zal zich beginnen gereed maken zeker?? Hopelijk duurt het niet meer te lang. Maar ja, we hebben niet te kiezen he?!
Straks naar de gyn. Ben benieuwd. Maar ik denk dat we snel buiten zullen zijn. Maar tien minuten per persoon is niet veel he...?
Afbeelding

mei mama
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:23 mar 2005, 15:52
Locatie:Zottegem

Bericht door mei mama » 13 apr 2005, 12:59

Hallo Trui,
Ik ben nu weg ze naar de kliniek. Eerst nog eens naar de monitor. Dus misschien komen we elkaar nog tegen hé.

mei mama
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:23 mar 2005, 15:52
Locatie:Zottegem

Bericht door mei mama » 13 apr 2005, 19:08

Hallo allemaal,

hier goed en slecht nieuws. Het goede nieuws is dat mijn bloeddruk nog altijd normaal is. Het slechte nieuws (of toch minder goed nieuws) is dat onze pruts last heeft gehad van toen mijn bloeddruk te hoog was. Het kindje groeit niet zo snel als het zou moeten door een mindere doorbloeding van de moederkoek. Als het aan het tempo blijft groeien zoals nu dan is er niet echt een probleem maar zal het wel een keine baby zijn als het geboren wordt (en ik heb alleen maar kleertjes in maat 56 omdat het bij ons in de familie allemaal grote baby's zijn)
Als het nog trager gaat groeien of helemaal niet meer dan zal de bevalling moeten ingeleid worden.
Nu moet ik dus 2 keer in de week naar de monitor en 1 keer bij Waterschoot voor een echo om de groei te controleren.
Dus ik ben terug niet zo happy :cry: maar blijf toch hopen dat alles nog goed afloopt. Alleen zal ik dan misschien een kleine pruts hebben in plaats van een grote.

Trui
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:25 feb 2005, 15:33
Locatie:Velzeke

Bericht door Trui » 13 apr 2005, 19:21

Hier eveneens niet zo goed nieuws. Hij is nog niet ingedaalt en dit kan twee redenen hebben: ofwel is het een koppigaard en heeft hij nog geen zin gehad, ofwel is mijn bekken te smal en zal het dus een keizersnede zijn!! Teleurstelling alom!!
Morgen moet ik dus mijn bekken laten fotograferen om het zo mooi te zeggen!! Ik hoop op goed nieuws!! Maar het word zo wie zo een moeilijke bevalling denk ik want hij heeft een grote hoofdomtrek. Dus ik denk dat mijn ideale bevalling in het water zonder epidurale in het water valt!! Maar het goede is dat met de baby nog alles in orde is en dat is het belangrijkste!! Dinsdag moet ik terug om het met dr. Waterschoot te bespreken. Ik vind het wel lang wachten hoor!! En ik vrees dat ze morgen mij niet veel meer zullen vertellen.
Awel mei mama, dan hebben we beiden niet zo plezant nieuws gehoord he? Ik hoop dat voor jou alles goed afloopt en dat ze snel nog een beetje groeit. Hopelijk bij jou wel een gewone bevalling!! Zat je nu in de wachtzaal?? Ik heb het me afgevraagd omdat ze ook redelijk laat begonnen is. Zat je in het tweede deel van de wachtzaal??
Ik laat jullie iets weten van zodra ik het zelf weet. Liefs Trui en buikje
Afbeelding

mei mama
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:23 mar 2005, 15:52
Locatie:Zottegem

Bericht door mei mama » 13 apr 2005, 20:03

Hoi Trui,
allé, het was vandaag precies niet de goeie dag om bij Waterschoot te zijn. :wink: Hopelijk voor jou komt het ook allemaal in orde hé. Het is iets hé, de jouwe een te groot hoofd en de mijne een te klein. En misschien wordt jouw bevalling toch nog zoals je het geplant hebt.
Het is lastig hé als al je plannen in duigen vallen. Ik had eerst in mijn hoofd van tot 9 mei te werken en nu ben ik al 2 weken thuis. Dan had ik gedacht van een flinke baby te hebben, dus ik koop geen kleren in de kleinste maatjes, nu is het een kleine baby. Ik hoop nu alleen nog dat het niet te vroeg moet komen want dat gaat mijn onderwaterbevalling ook al niet door. Ah ja, het is niet leuk al die veranderingen in mijn planning maar op dit moment wil ik alleen een gezonde baby hoe , waar of wanneer hij ook geboren wordt.
Ah ja, ik zat in de wachtzaal als je ervoor staat aan de linkerkant. Ben denk ik maar rond half vier binnengegaan. Was jij dat soms met die witte jas aan. Ik had jeans jas en broek aan. Dinsdag heb ik ook een afspraak om half vijf. En vrijdag naar de montor.

Ellentje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:24 feb 2005, 19:43
Locatie:Herzele

Bericht door Ellentje » 13 apr 2005, 20:12

mei mama, ik heb een paar bodykes van maat 50 die voor Eva iets te nipt zijn, kan ik je die anders bezorgen?
Ze kan er wel in maar gezien ik haar pamper zowat moet dubbelvouwen tussen haar beentjes zijn die lijvekes van die bodykes iets te klein.
Ook heb ik sokjes die voor Eva te klein zijn, met haar grote platvoeten :lol:
Ge ziet maar hé.

Een tip misschien wat kleertjes betreft: pyjamas in 2 stuks, broekje en vestje, die kunnen ze wat langer aandoen dan die in 1 geheel.
En in "die winkel rechtover de kliniek" :wink: verkopen ze kleertjes in maat 00 dus nog kleiner dan voor pasgeborenen.

Hoe klein zou je baby dan kunnen zijn?

Dames, jullie zijn sowieso in goede handen! Ik denk niet dat ze in zottegem iets aan het toeval zullen overlaten, dus alles komt wel op z'n poten terecht!

mei mama
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:23 mar 2005, 15:52
Locatie:Zottegem

Bericht door mei mama » 13 apr 2005, 20:49

Hoi Ellentje, bedankt hoor. kleine bodytjes is nu net wat ik wel heb. Gekregen van familie. Ik denk dat ik wat afwacht en dan zie ik wel hoe het evolueert en kan ik nog altijd zien of ik wat kleertjes bijkoop. Ik heb nu wel het geluk dat ik maar 1 pakje in 1 stuk gekocht heb. Een apart broekje kan je nog altijd wat omvouwen hé.
Wel ze heeft gezegd als het aan dit trage tempo verdergroeit dan zal her er misschien eentje worden van 2.5 kg of zo. Dus niet rampzalig of zo, maar wel klein. Maar ik ben natuurlijk toen ik thuiskwam beginnen zoeken op internet (ze had in mijn boekje geschreven IUGR en gestoorde flow) en dan krijg je van die doemscenario's van baby's van net 2 kg. die de rest van hun leven klein blijven en zo. Ze spreken zelfs van leerproblemen en zo. Allé ja, niet zo goed om te lezen als je je al zorgen maakt.
Nu kan ik maar beter wat gaan rusten want dat blijft heel belangrijk. Ik mag het goede nieuws niet vergeten hé, dat het rusten wel mijn bloeddruk omlaag heeft geholpen. :D
Daaaaaag en tot morgen

Gast

Bericht door Gast » 13 apr 2005, 22:37

He Meimama & Trui,

Jullie niet teveel zorgen "baren" :P (vanwaar zou dat spreekwoord komen?).
Trui, jij merkt het wel na de foto van je bekken, ik hoop voor jou dat het aan 't karakter van jullie ventje ligt. En wordt het een keizersnede dan kan je je er toch nog wat op voorbereiden, niet?

Meimama,
Ons dochtertje was ook een kleintje hoor maar geen enkel probleem, ja je gaat alles opzoeken hé wat men neerschrijft, maar men volgt je op de voet dus betrouw op de kunde.

Wel ik ben dus gisteren op controle gegaan en heb wat onder mijn voeten gekregen van Waterschoot :oops: :oops: :oops:
Ons dochtertje was ook zo rustig en nu deze zwangerschap heb ik weeral zo'n rustige baby, nog rustiger dan onze Noa. Ik wil me niet nodeloos zorgen maken dus ben ik blij wanneer ik dan weer wat bewegingen voel na de lange stilte. Nu heeft Waterschoot me beveelt naar de monitor te komen wanneer de baby langer dan 24 uur stil is. :o
Zal die raadgeving maar best opvolgen, maar Zottegem is ook niet bij de deur om dan dagelijks eens naartoe te rijden + een extra kind bij me.
Ondanks die stilte is alles prima, alweer volledig ingedaald op bijna 34 weken (zoals vorige zwangerschap, had toen ook al opening van 1 cm - rugweeën). Ze wou bijv. nakijken of de baby voldoende vruchtwater had, was ook oké qua groei & aantal weken zwangerschap.
Heb volgende afspraak normaal gezien op donderdag 12 Mei, zal dan wel de voorlaatste keer zijn, nog de laatste keer de dag voor de uitgerekende (indien ik nog niet zou bevallen zijn natuurlijk).
Het einde is in zicht en ik begin al een beetje weemoedig te worden, de laatste keer zwanger, nooit nog zo'n bol buikje. :cry:

Ga naar bed, ben d elaatste dagen weer ontzettend vermoeid, zou uren kunnen (willen) slapen maar is onmogelijk met zo'n actieve meid rond mij.

Groetjes, daaag

Trui
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:25 feb 2005, 15:33
Locatie:Velzeke

Bericht door Trui » 13 apr 2005, 22:47

mei mama, ik had geen witte jas aan maar een donkergroene pull. De mevrouw die bij me zat te wachten had wel een witte jas. Had je een gestreepte trui aan? We zijn precies een spelletje wie is het aan het spelen he...
Ik hoop dat alles goed komt voor ons kindjes!! Maar dat zal wel he. Ze weten daar wat ze doen he!!
Ik ga dan ook maar eens slapen, ben moe en heb al enkele dagen slecht geslapen.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Marina
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:20 mar 2005, 11:31
Locatie:Zottegem

Bericht door Marina » 14 apr 2005, 08:51

Dag,

Mei mama; hopelijk groeit je kleintje nog door veel te rusten aangezien je toch al moet voor je bloeddruk. Als er wat is we zijn er voor jullie.
In die verhalen komen toch het meeste van de negatieve ervaringen op die site maar niet ieder kind is het zelfde.

Trui; ik moet er dinsdag om 10 u zijn bij waterschoot. hopelijk zijn je bekken goed en je kleintje een beetje koppig, zodat je toch nog gewoon kan bevallen.

Ik ben gisteren ook terug naar de monitoring gegaan; om de drie min weeen en ze deden pijn maar nog niet genoeg om meer opening te geven. de verpleegster bleef bij mij om te kijken hoe het was en ze zei dat ik goed tegen de pijn kon omdat ze toch vlug na eklkaar kwamen.
Ik verloor vocht maar het was geen vruchtwater.
Mocht kiezen blijven of terug komen als ze zwaarder werden niet lang nagedacht; ik naar huis.Waterschoot zegt toch dat hij niet lang meer zal wachten en ze me niets meer mag geven. ga alles nog eens overlopen want het wordt op zijn gemakske toch al lastiger , zorgen dat alles voor de andere kids in orde is.
We zien wel, het kan terug evengoed stil vallen.

Dames de moed niet laten zakken.
Het komt allemaal in orde.

Ellentje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:24 feb 2005, 19:43
Locatie:Herzele

Bericht door Ellentje » 14 apr 2005, 09:02

ik heb hier precies de trend gezet van "bevallingen die niet lopen zoals verwacht"; sorry hé :wink:

Maar zoals al gezegd, en ik ben er zeker van dat jullie daar ook van overtuigd zijn, ze weten wat ze doen in de kliniek en ze zullen jullie wel goed opvolgen. Tenslotte doen ze alles in het belang van de baby.

En misschien loopt het dan allemaal nog beter dan jullie nú verwachten!

Zelf ben ik 2 weken te laat geboren met een gewicht van 2kg800 en dat is er met de jaren goed bijgekomen :wink: :wink:

Trui, hoe doen ze dat die foto nemen? Ben wel benieuwd naar de uitslag, samen met de rest hier denk ik.
Gelukkig had ik dat bekken probleem niet, Waterschoot zei dat ik een zeer gunstig bekken had.
Ik heb een smalle taille en brede heupen; dan is mijn dik gat toch nog eens voor iets goed geweest :lol: :lol: :lol:

Tja, een keizersnede, denk dat niemand daar zou staan om springen, maar mocht het moeten ja...
Ik weet nu nog levendig, bij mijn bevalling, na al 8u afzien, toen dan dat woord van een mogelijke "keizersnede" gevallen is, brrrr....


Luna, kan je geloven dat ik nu ook nog altijd mijn bolle buikje mis... Ik probeer het uit mijn hoofd te zetten en er zo weinig mogelijk aan te denken, want anders komen de traantjes.
Mijn man begrijpt dat logischerwijze niet, en ik kan het hem ook niet ten gronde uitleggen.
Ze is nu wel in levende lijve bij ons maar toch is het ergens alsof ik een kind verloren heb. Ze is niet meer bij mij, en van mij alleen.

Seg, weet iemand dat, ik heb nu nog zo'n blubberbuik, gat dat vanzelf wegtrekken of zou ik daar mettertijd oefeningen moeten voor doen?

Ellentje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:24 feb 2005, 19:43
Locatie:Herzele

Bericht door Ellentje » 14 apr 2005, 09:04

Marina,

succes en hou ons op de hoogte!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Gebruikersavatar
Isake
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:18 feb 2005, 13:11
Locatie:Brakel (Sint-Maria-Oudenhove)
Contacteer:

Bericht door Isake » 14 apr 2005, 09:08

Alle Marina, da ziet er goed uit he, jullie kleintje is op komst!!!!!
Heel veel sterkte en doe da goed he!!!!

Truike, de moed nie laten zakken he meiske, da komt allemaal wel goed!
Hopelijk heb je een koppig bazeke en maakt hij mama gewoon wat zenuwachtig he!!! Zoals je zelf zegt, altijd positief blijven denken he!!!
U nie te veel zorgen maken op voorhand, da kan allemaal nog goed komen he!!!!!

Mei mama, een klein boeleke is toch nie zo erg he, het kan groeien he, als het maar gezond is, en wat je opgezocht hebt, daarom is het dat niet he, Waterschoot zou het toch wel zeggen hoor, ze doet er toch geen doekjes om he, ze is altijd eerlijk....
En de kleertjes zijn beter te groot dan te klein hoor en er is vlug om een pakje gegaan he!!!!

Luna, hihi, onder u voeten gehad van Waterschoot? Kan die da? Ze keek dan gewoon zo heel serieus of wa?
Ge hebt dan es een rustig babieke en tis dan nog nie goed!

Hier nog altijd hetzelfde, nog alle dagen voorweeën die plots terug stoppen!
Ons trezeke heeft er duidelijk geen zin in, of zou het mijn lichaam zijn die er geen zin in heeft!
Gisteren heeft ze toch wel zitten duwen en duwen, maar er komt hier maar geen verandering in!
Blijven afwachten dus!!!

xxxxxxxxxxxx
denk aan jullie hoor meiskes!!!!
Groetjes Isake
Afbeelding
Afbeelding

mei mama
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:23 mar 2005, 15:52
Locatie:Zottegem

Bericht door mei mama » 14 apr 2005, 09:54

Luna, wat was dat daar jong gisteren bij Waterschoot. Ik en Trui niet zo goed nieuws en jij onder je voeten gehad. Tegen mij heeft ze gezegd dat zelfs als ik de baby nog voel maar wat minder dan anders ik naar de monitor moet. Maar hij heeft mij vannacht wakker geschopt dus daar moet ik mij al geen zorgen in maken. Ja voor mij is het natuurlijk niet zo ver naar het ziekenhuis maar als je altijd van Ninove moet komen is dat wel wat minder natuurlijk.
Wat ik wel wat raar vond is dat Mulier vorige week niets gezien heeft. Mijn man was daar wat boos over want hij zij nog "de lengte is goed volgens het gemiddelde". Maar nu heb ik dat eens opgezocht :wink: en bij groeiachterstand zien ze dat eerst aan de buikomtrek. En die heeft hij verleden week niet gemeten en zij wel gisteren wel een keer of 3. Maar ik voel me gerust want alles wat in dat boekje stond wat ze moeten controleren bij groeiachterstand dat heeft zij gecontroleerd (onder andere hoeveelheid vruchtwater en de bloedstroom van de baby)
Ja Luna, je bent ook goed aan de eindspurt begonnen. De onze ligt ook al goed naar beneden, wel nog met het gezichtje naar omhoog. Je moet toch maar proberen zoveel mogelijk te rusten hoor. Als je zo moe bent is het een teken dat je lichaam je wil zeggen dat je rust nodig hebt.

Trui, nee ik had geen gestreepte trui aan hoor. Een lichtblauw T-Shirt.

Marina, jij bent bij de gelukkige. Hopelijk voor jou loopt alles vlot. Veel succes hé, ik zal voor je duimen. Misschien kom ik je daar nog tegen als ik naar de monitor ga.
Ja, tegen dat ik zal bevallen zal ik de vroedvrouwen daar al kennen als ik vanaf nu 2 keer per week moet gaan (dat is in totaal nog 14 keer pffffffff)

Ellentje , ik vrees toch dat je wat oefeningen zal moeten doen hoor voor je buikje. Mijn kinesist ziet er al naar uit naar de "martelsessies" na de bevalling. Ik moet vandaag gaan voor de 4de keer prenatale oefeningen.
Ik denk niet dat ik mijn buik zal missen. Ik heb niet zoveel last gehad tot nu toe maar zwanger zijn is toch niet echt mijn ding hoor. Toch niet zo van "zwanger zijn was de tofste tijd uit mijn leven" Het is soms wel leuk als je een opmerking krijgt over je buikje of als je kindje schopt maar dat is dan ook alles vind ik.

Isake, ja Waterschoot heeft ook gezegd hoor dat ik mij geen zorgen moet maken. Dat ik gewoon goed moet opgevolgt worden. Maar ja, wat doe je als mama hé (en de papa ook hoor) je maakt je toch zorgen. Het was nu ook juist de eerste keer dat mijn man er niet bij was en ik was wat overdonderd, had het niet verwacht omdat mijn bloeddruk goed was. En dan vergeet je natuurlijk vanalles te vragen.

Amai, wat een lang bericht. Aan allen die bijna gaan bevallen (hihi dat rijmt) veel succes hé.

Trui
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:25 feb 2005, 15:33
Locatie:Velzeke

Bericht door Trui » 14 apr 2005, 10:14

Goedemorgend allemaal,

plezant dat je hier ziet dat iedereen iedereen steunt en goede raad geeft. Vind ik fantastisch. Gisteren nog zei mijn ventje of ik verslaafd was aan het forum. Ik wou het zo snel mogelijk hier ook vertellen. En opschrijven lucht op vind ik!! En als er dan nog lieve reacties opkomen is het helemaal goed!!
Luna geniet nog van de laatste weken van je zwangere buikje. Ik ga ook zo lang mogelijk genieten van dat buikje!! Ik ga dat ook echt missen. Net als Ellentje zegt ga ik denk ik een gevoel van leegte voelen. Die band is zo speciaal dat ik er moeilijk afscheid van zal kunnen nemen. Ook al heb je dan iets prachtigs in de plaats. Een mens zit toch raar ineen he?? De één vind er niets aan om zwanger te zijn en de ander vind het zalig!!
Marina, het eind is in zicht!! We duimen voor je dat alles perfect mag verlopen!!
Mei mama, ik denk niet dat ik je gezien heb dan gisteren. Ik zal waarschijnlijk net binnen geweest zijn. Volgende keer misschien meer geluk. Ik moet dinsdag om 18u30 gaan. Laat he. Ze heeft dit zelf extra op de lijst geschreven omdat die al volstond.
Ik vraag me af of ze eigenlijk al niet bijna zeker zou weten van die keizersnede. Want ze zei kom dan dinsdag eens terug om het te bespreken. Ja, wat moet je daarvan denken he??
Die foto's nemen ze onder de scanner. Vind ik wel een beetje akelig! En die straling zal ook wel niet zo goed zijn. Maar ja, het is maar goed dat ze zo iets kunnen controleren he. Vroeger of in de arme landen weten ze dit niet he, en dat zijn dan de bevallingen waar moeder en kind inblijven. Dus we zitten hier wel goed in ons Belgiëlandje!!
Ik ben wel een beetje zenuwachtig. Ik laat jullie iets weten van zodra ik zelf meer weet. Maar ik vrees dat het niet voor dinsdag zal zijn dat ik meer weet.
Groetekes aan iedereen!!
Xxx
Afbeelding

Vanessa
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:13 mei 2004, 15:57

Bericht door Vanessa » 14 apr 2005, 10:17

Ellentje schreef:Tja, een keizersnede, denk dat niemand daar zou staan om springen, maar mocht het moeten ja...
Ik weet nu nog levendig, bij mijn bevalling, na al 8u afzien, toen dan dat woord van een mogelijke "keizersnede" gevallen is, brrrr....
Dames,

Ik wou jullie gewoon allemaal nog eens een hart onder de riem steken dat alles vlot mag verlopen voor jullie allemaal.
En Trui, mocht het toch uitdraaien op Ks, daar hoef je echt niet bang voor te zijn hoor. Ik heb 3 keer KS gehad op 3 jaar tijd.
Het is natuurlijk wel een opdoffer als je te horen krijgt dat het niet mogelijk is om 'gewoon' te bevallen, maar uiteindelijk heb je dat wondertje 9 maanden in je gedragen, en de manier waarop het geboren wordt is op dat moment echt niet belangrijk hoor.
Het genezingsproces duurt natuurlijk wel iets langer dan bij een natuurlijke bevalling, maar het valt echt goed mee.
Neem het maar aan van een 'ervaren KS-mama'. :D

Groetjes, en hopelijk loopt alles zoals jullie verwacht hadden.

Vanessa.

Ellentje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:24 feb 2005, 19:43
Locatie:Herzele

Bericht door Ellentje » 14 apr 2005, 11:46

maar ik bedoel dat niet slecht hoor :cry:

Trui
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:25 feb 2005, 15:33
Locatie:Velzeke

Bericht door Trui » 14 apr 2005, 11:49

Wat bedoel je niet slecht Ellentje? Ben even niet mee hoor!!
Afbeelding

Ellentje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:24 feb 2005, 19:43
Locatie:Herzele

Bericht door Ellentje » 14 apr 2005, 11:53

van die keizersnede :cry:

Anna
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:13 jun 2004, 12:42

Bericht door Anna » 14 apr 2005, 11:57

Dames,

Ik wou jullie gewoon allemaal nog eens een hart onder de riem steken dat alles vlot mag verlopen voor jullie allemaal.
En Trui, mocht het toch uitdraaien op Ks, daar hoef je echt niet bang voor te zijn hoor. Ik heb 3 keer KS gehad op 3 jaar tijd.
Het is natuurlijk wel een opdoffer als je te horen krijgt dat het niet mogelijk is om 'gewoon' te bevallen, maar uiteindelijk heb je dat wondertje 9 maanden in je gedragen, en de manier waarop het geboren wordt is op dat moment echt niet belangrijk hoor.
Het genezingsproces duurt natuurlijk wel iets langer dan bij een natuurlijke bevalling, maar het valt echt goed mee.
Neem het maar aan van een 'ervaren KS-mama'. :D

Groetjes, en hopelijk loopt alles zoals jullie verwacht hadden.

Vanessa.[/quote]


hier nog eentje die bevallen is met ks.
Ging vanzelf, was klaarwakker heb de baby gezien, effe aangeraakt en de papa zat naast mij.
En het is inderdaad zo dat herstellen ietsje langer duurd!!
Maar eens die draadjes dan ook weer weg zijn, gaat het heel vlug!!


Plaats reactie

Terug naar “Oost Vlaanderen”