Wie gaat/is er in Zottegem bevallen?

Moderators:Welcome, Keppebolle, Moderators

Gast

Bericht door Gast » 18 apr 2005, 09:23

He Ellentje,

Probeer die gevoelens te bekijken als iets van voorbijgaande aard ...
Ik herinner me die eerste dagen met ons dochtertje, wanneer mijn vriend gaan werken was! Die eerste dag heb ik CONSTANT gejankt! :roll: , ik voelde me zo alleen, Noa wou ook ALTIJD aandacht, gepakt worden enz ... het was zo vermoeiend maar ik kan je garanderen je slaat er je door! Zowiso blijven kinderen de eerste jaren "een beperking" en je zal nog zo blij zijn, echt.
Maar ik kan er inkomen, de mama wordt nogal gauw vergeten ...
Doe wat je wil doen, trek er af en toe op je eentje op uit, ik had dat ook nodig in het weekend gewoon "ALLEEN OP STAP", het deed wonderen.

En wil je wat kwijt, we zijn er he :D
Groetjes, hou je goed


Ellentje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:24 feb 2005, 19:43
Locatie:Herzele

Bericht door Ellentje » 18 apr 2005, 09:24

Inderdaad Vanessa, iedereen ziet die weliswaar schattige baby maar de mama heeft ook wel wat welgemeende aandacht nodig.

Ik weet nog, in het ziekenhuis was er maar 1 verpleegster die vroeg "en hoe is het met u?" en ik zag dat ze dat echt meende, en dat deed zo goed...

Mijn schoonouders ook, man die draaien bijna zot van dat kind. Ok ze zijn fier en blij en beter zo dan omgekeerd, maar ik denk dat de reeds-mama's mij wel zullen begrijpen. Ik ben er ook nog, en meer nog het gaat niet goed met mij!
't Is zoals je zegt Vanessa, als het nieuw er gaat af zijn...

Ook heb ik het wat moeilijk nu met het feit dat mijn lieve ventje zelfstandig is. De eerste week, als ik in de kliniek lag, ging hij niet werken maar dan had ik sowieso niet veel aan hem, da's dan toch anders.
De tweede week (dus de eerste week als ik thuis was) moest hij dan wel gaan werken.
In het weekend bezoek, en tussendoor van hier naar daar vliegen voor een boodschap.
Dan denk ik zo wel eens, moest hij bij een baas werken dan kon hij eens verlof nemen, en dan had hij ook 10 dagen bij de geboorte van de kleine. En ouderschapsverlof...
Ook in de grote vakantie moet ik het stellen met de 10 dagen dat hij thuis is.
Hij verdient dan wel veel geld, maar 't niet dat wat ik nu nodig heb... :cry:
Maar ja, dat wist ik van op voorhand zeker toen ik er mee trouwde...

mei mama
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:23 mar 2005, 15:52
Locatie:Zottegem

Bericht door mei mama » 18 apr 2005, 09:25

Goh Ellentje, kom het er hier gerust maar even uitgooien hoor als je je niet goed voelt. Het staat ons ook allemaal te wachten. Maak er eens een lekker verwendagje van. Lekker badje, languit in de zetel liggen. Dat kan echt eens deugd doen.
Isake, en wij maar denken dat jij al heerlijk van je baby aan het genieten was. Hopelijk voor jou moet je niet tot woensdag wachten hé.
Ik heb weer een rare droom gehad vanacht. Nu heb ik gedroomd dat ik op controle ging bij Waterschoot en dat ik daar flauwgevallen was en dat ik bevallen ben met een spoedkeizersnede, dat de baby in de couveuse lag (het was een jongen) en hij bleek ook nog eens 6 teentjes te hebben.
Eergisteren heb ik gedroomd dat ik op controle ging en dat het opeens een tweeling bleek te zijn. Dat was net de nacht voor ze onze kinderkamer kwamen brengen en toen heb ik de halve nacht liggen denken dat we nog een extra bed nodig hadden en een nieuwe buggy en meer kleren. De grootste grap van alles was dat de meter van onze pruts ook gedroomd had dat het een tweeling was.
Ik ben benieuwd wat ik nog allemaal ga dromen. En laat ons hopen dat mijn dromen zeker niet uitkomen.
Ellentje, hou u goed en als ge nog wat wil zeggen, ik ben de hele dag thuis hoor en kom hier regelmatig eens kijken.

Ellentje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:24 feb 2005, 19:43
Locatie:Herzele

Bericht door Ellentje » 18 apr 2005, 09:26

en Luna, 't is ook hoe jij het beschrijft...

Ben blij dat ik hier zo terecht kan; mijn pc is nu zowat mijn beste vriend :roll:

Bedankt girls...

Trui
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:25 feb 2005, 15:33
Locatie:Velzeke

Bericht door Trui » 18 apr 2005, 09:27

Hey Ellentje ik versta dat je het moeilijk hebt. Ik denk dat het inderdaad een zeer grote aanpassing is zo een nieuw leven in huis. En als je nog zwanger bent vragen ze ook altijd hoe het met jou is. En na de bevalling enkel hoe het met Eva gaat. Ja, jij bent er natuurlijk ook nog he. Maar ik denk dat de mensen dat niet met slechte bedoelingen zeggen en vragen hoor. Ze gaan er allemaal vanuit dat met de mama alles tiptop in orde is. Ze heeft toch haar kindje nu denken ze waarschijnlijk. Ok je hebt Eva maar je hebt graag ook een beetje aandacht en steun af en toe he. En al dat bezoek is ook niet altijd evident he. Je bent zelf nog moe en dan moet je maar blij lopen doen en telkens hetzelfde vertellen... Ik beeld het me zo al in. Kom maar af en toe eens naar het forum en dan slaan wij wel een babbeltje met jou!! Hopelijk vind je hier een beetje steun en aandacht, wij doen allessinds ons best. Kop op, binnen de kortste keren voel je je weer helemaal happy!! Gewoon een beetje tijd (ook voor jezelf af en toe he!!), rust... Geniet maar van je uitstapje!!
Liefs Trui en buikje
Afbeelding


Ellentje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:24 feb 2005, 19:43
Locatie:Herzele

Bericht door Ellentje » 18 apr 2005, 09:28

mei mama, heb zo eens gedroomd dat het een jongen was. Maar we zijn er altijd van uitgegaan dat het een meisje zou zijn, dus hadden we geen jongensnaam of niks, dus dat was ook effe een rare droom.
Ook heb ik eens gedroomd over het ziekenhuis, en over de kamer waar ik dan lag, en als ik dan echt bevallen was bleek dat die kamer te zijn waar ik over gedroomd had! Maf hé!

Ellentje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:24 feb 2005, 19:43
Locatie:Herzele

Bericht door Ellentje » 18 apr 2005, 09:30

en Trui: ook jouw uitleg klopt perfect!

Allé, ben blij met mijn persoonlijke pep-team :lol:
zo'n reacties allemaal! Tof, echt, bedankt iedereen!

Marita
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:31 mar 2005, 18:06

Bericht door Marita » 18 apr 2005, 09:55

Ellentje, wees gerust: jij en alle andere mama's zullen nog heel dikwijls spijt hebben dat jullie er aan begonnen zijn en je zal je kindje nog heel dikwijls verwensen en achteraf zal je je misschien generen voor wat je gezegd of gedacht hebt. Spijtig genoeg wordt dit niet dikwijls hardop gezegd, dus denk je zelf altijd dat je de enige bent.
Probeer te genieten van je dag alleen voor dat je je dochtertje te erg begint te missen en gaat terughalen.

mei mama
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:23 mar 2005, 15:52
Locatie:Zottegem

Bericht door mei mama » 18 apr 2005, 10:15

Hihi, we waren hier precies allemaal tegelijk en berichtje aan het posten.
Ja Ellentje, het is raar soms hoe gedetailleerd die dromen kunnen zijn. Ik droomde zelfs dat mijn man er niet bij was. En dat alleen omdat ik twee keer alleen op controle geweest ben en er twee keer een probleem was. Nu ben ik ervan overtuigd dat elke keer hij er niet bij is er iets aan de hand is en wil ik niet meer alleen gaan. Hihi, ik word volledig paranoia.

Gebruikersavatar
Marina
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:20 mar 2005, 11:31
Locatie:Zottegem

Bericht door Marina » 18 apr 2005, 10:18

Hallo;

Ellentje het is goed dat je je hartje lucht hier bij ons. Veel beter dan het op te kroppen want anders worden de gedachten daar rond erger.
Men zegt praten helpt ; hier in ons geval schrijven. :wink:

Isake; het is juist iedere pijn die je nu afziet is er een minder als je moet bevallen.
De verpleegster zei tegen mij dat dan meestal de arbeid vlugger gaat.

Mijn zoontje is vandaag thuis gebleven van school; hij wou alleen bij mama zijn kon dat dan moeilijk weigeren.
Moet morgen bij waterschoot ben benieuwd. stond gisteren op zonder pijnlijke weeen ; ik blij zei net tegen man dat het zalig was zo eens op te staan. kwam beneden half weg de trap had ik weeral prijs.

Ellentje,geniet van je dag.
Isake veel sterkte en als de weeen doorzetten doe dat goed.

Ellentje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:24 feb 2005, 19:43
Locatie:Herzele

Bericht door Ellentje » 18 apr 2005, 10:20

Ben hier al terug. Was vertrokken richting stad maar voor ik er was voelde ik me al niet goed, draaierig, en ben dan weer naar huis gereden.
'k Ga nu wat in mijn bed liggen, zal wel van vermoeidheid zijn.

Gebruikersavatar
Isake
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:18 feb 2005, 13:11
Locatie:Brakel (Sint-Maria-Oudenhove)
Contacteer:

Bericht door Isake » 18 apr 2005, 11:00

Oei Ellentje, das idd wel vlug terug!
Rust gij maar ne keer goed uit, dat zal u ook deugd doen!!!
Het weer zit natuurlijk ook niet mee he!
Moest het zonneke er nu ne keer zijn he, dat zou u toch ook al wat vrolijker maken toch.... ?

Hey mei mama, over die dromen kan ik ook spreken, ik heb ook de gekste dingen gedroomd, hihi, das nu precies wel over, gelukkig maar hoor!
Heb zo es gedroomd dat het een tweeling was en dat ik maar een borst had en dat ik mijn vriendin moest bellen om een van de twee borstvoeding te komen geven.... ze is op 1 januari bevallen ....

Hey Truike, hoe is het met u?
Morgen terug bij Waterschoot?
Hoop dat het mee gaat vallen, allesinds, weet dat er aan u gedacht wordt he!!!

Marina, ik heb hier voor het ogenblik ook terug weeën, hoop dat het gaat blijven duren maar ik denk het niet.... och ja, we zien wel, blijven zitten kan ze allesinds nie doen he, het zal wel ne keer verder doen he!!!!
Als ze nie wil komen dan mag ik woensdag terug op controle, ben benieuwd wat we dan gaan te horen krijgen!!
Afbeelding
Afbeelding

mei mama
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:23 mar 2005, 15:52
Locatie:Zottegem

Bericht door mei mama » 18 apr 2005, 11:19

Alé, het zal daar morgen druk zijn bij Waterschoot. Ik moet ook morgen gaan. Hopelijk voor iedereen goed nieuws hé morgen. Niet zoals vorige week.

Gebruikersavatar
Marina
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:20 mar 2005, 11:31
Locatie:Zottegem

Bericht door Marina » 18 apr 2005, 12:16

Ellentje, zou inderdaad van vermoeidheid kunnen zijn, maar als het blijft duren ga maar eens langs bij de dokter.

Isake; blijven zitten kan je kleintje inderdaad niet. ze moet er eens uit maar als je al weeen hebt zal de gyn je niet lang meer laten rondlopen zo.

Ellentje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:24 feb 2005, 19:43
Locatie:Herzele

Bericht door Ellentje » 18 apr 2005, 14:02

Marina, kijk eens aan, je hebt de maandag gehaald! :D
IS toch alweer goed, weer een paar daagjes (grammekes) erbij!
Gaat het een beetje met je nu?

Trui
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:25 feb 2005, 15:33
Locatie:Velzeke

Bericht door Trui » 18 apr 2005, 14:04

Amai, goed doorgeschreven!! Ik vond het al raar dat er voor mijn vorig bericht berichten stonden die ik nog niet gelezen had. We hebben dus bijna allen op hetzelfde moment een berichtje geplaatst! Grappig he!!
Ik moet straks naar de tandarts. Bah!! Maar liever nu nog dan dat ik in de kliniek met een zere tand zou liggen hoor!!
Het zal inderdaad druk zijn morgen bij Waterschoot!! Ik denk dat ik de laatste ben. Moet er maar om 18u30 zijn. Maar ik denk dat ze dat bewust gedaan heeft. Ik denk dat ze al een vermoeden heeft dat het inderdaad ks zal zijn en dan neemt ze misschien wat meer tijd om het een en het ander te bespreken. Wie weet. Ik zal het morgen maar te weten komen. Eigenlijk ben ik wel blij dat ze zo iets al op voorhand hebben gezien want ik heb net gehoord van een vriendin van mijn moeder dat haar dochter net bevallen is en ze heeft zeer lang afgezien tijdens de arbeid en dan hebben ze uiteindelijk toch beslist om een ks te doen. Haar bekken waren te smal. Dus ja, afzien voor niets natuurlijk. Bij mij vermoeden ze het dus enkel omdat hij niet wil indalen denk ik. Ach ja, als het kindje maar gezond is he. Moest het zo een lange moeilijke bevalling zijn en het kindje heeft bv zuurstof tekort gehad dat zijn dingen die allemaal veel erger zouden zijn dan een ks. Het belangrijkste is dat ik hem binnenkort kan vasthouden. Ik droom daar ook soms van. Onlangs droomde ik dat het een meisje was. We hebben helemaal geen naam voor een meisje!! Maar ze heeft twee keer gezegd dat het zeeeeer duidelijk een jongen was, dus we vertrouwen op haar kennis. Maar het zou niet de eerste keer zijn zeker...??
Moest het nu goed weerke zijn ik denk dat we dan allemaal beter gezind zouden zijn. Dat werkt ook op het humeur he?! Dat het maar snel een beetje meer zomers weer word!! Zullen we de forumdans doen om het weer te doen veranderen?? Ik zie ons al allemaal swingen achter de computer. Hihi, een mens moet toch een beetje fantasie hebben he!!
Alle, hou jullie allemaal goed he!!
Liefs en een knuffel voor iedereen!!
Afbeelding

Gebruikersavatar
Marina
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:20 mar 2005, 11:31
Locatie:Zottegem

Bericht door Marina » 18 apr 2005, 14:36

Trui;
Wat je schrijft is juist; zou het ook moeilijker hebben als ze op de laatste moment zouden zeggen dat het een keizesnede zou zijn. Denk dat het emotioneel zwaarder is dan ipv dat je je er kan op voorbereiden.

Ellentje; inderdaad de maandag gehaald, iedere dag bij is beter voor onze zoon.

Isake; hoe is het daar met de weeen?

Gebruikersavatar
Isake
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:18 feb 2005, 13:11
Locatie:Brakel (Sint-Maria-Oudenhove)
Contacteer:

Bericht door Isake » 18 apr 2005, 14:46

Hey Trui,
Je ziet het nu toch al wat positiever, daar ben ik blij om hoor meiske!!!

Hey Marina,
Ik heb hier een beetje kunnen slapen met als resultaat dat het terug gestopt is, ongelooflijk toch!!!
En bij u?
Gaat het een beetje beter?
Afbeelding
Afbeelding

Vanessa
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:13 mei 2004, 15:57

Bericht door Vanessa » 18 apr 2005, 14:53

Hey Isake en Marina,

Jullie zijn dus duidelijk nog van de partij.
Ik duim mee met jullie hoor.

Groetjes.

Vanessa.

Gebruikersavatar
Isake
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:18 feb 2005, 13:11
Locatie:Brakel (Sint-Maria-Oudenhove)
Contacteer:

Bericht door Isake » 18 apr 2005, 14:54

spijtig genoeg ben ik hier nog altijd ja :?
Maar nie lang meer ze, alle, da hoop ik toch :wink:
Afbeelding
Afbeelding

Vanessa
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:13 mei 2004, 15:57

Bericht door Vanessa » 18 apr 2005, 20:27

En nu is 't hier ineens zo stil.
Ze zijn toch allemaal niet gaan bevallen zeker? :lol:

Trui
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:25 feb 2005, 15:33
Locatie:Velzeke

Bericht door Trui » 18 apr 2005, 21:04

Ik ben hier toch nog. Maar niet voor lang (alle da hopen we toch...!)
Eigenlijk als je kijkt op het forum zijn we toch altijd met een beetje dezelfde mensen die hier zijn he. Wil ik zeggen dat we dat goed doen he!! Oost-Vlaanderen doet dat goed!! Plezant toch he. En als we allemaal bevallen zijn dan praten we verder over ons kindje en dan steunen we de mensen die nog moeten bevallen. Plezant!!
Ja Isake, mijn dipje is zo goed als over. De teleurstelling is verwerkt. Ik weet dat ze het doen om goed te doen he en als het zo is, ja dan is het zo he. Niet dat ik het niet spijtig zou vinden als het een ks zou worden maar ik heb me erbij neergelegd! De geboorte is er sowieso en ons kindje ook. En de manier waarop ja, moet je nemen zoals het komt he!! Ik denk dat je toch gelukkig bent eens je op de kamer ligt met uw kindje in uw armen. En op de bevalling moet je niet elke dag denken en mee bezig zijn he eens die gepasseerd is met uw kindje wel!! Dus we maken er het beste van!! Ik laat jullie morgenavond of woensdag zeker ook wat weten. En Isake hopelijk liggen we samen op de materniteit. Marina ik zou het ook plezant vinden moest je er dan bij zijn (voor u dan he!!), maar voor uw kindje is het beter dat het nog een beetje in uw warm beschermde buik blijft groeien he!!
Slukes he allemaal!!
Afbeelding

mei mama
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:23 mar 2005, 15:52
Locatie:Zottegem

Bericht door mei mama » 19 apr 2005, 09:24

Hallokes,
vanacht weer een ziekenhuisdroom gehad. Nu was het dat ik ging voor de monitor (wat ik vandaag dus moet doen) en dat mijn bloeddruk veel te hoog was. En mijn bloeddruk is echt te hoog ook, al sinds gisteren namiddag. :cry: Hopelijk betert het nog. Ben nu natuurlijk zenuwachtig om op controle te gaan vandaag. Ik ben mijn valiesje aan het klaarzetten, uit schrik dat ik daar ga moeten blijven. :lol:
Laat ons maar hopen van niet ze.
Ons kamertje is ook klaar sinds gisteren. Met alle minikleertjes in de kast en mini-kapstokjes met mini-jasjes aan. Schattig hoor.

Ellentje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:24 feb 2005, 19:43
Locatie:Herzele

Bericht door Ellentje » 19 apr 2005, 09:46

onder het motto " 't is de geste die telt" hebben we gisteren een kadootje gekregen voor Eva: een skipak maat 3maand :lol:
Ja, dat is voor het geval het sneeuwt in juli hé :lol:

mei mama
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:23 mar 2005, 15:52
Locatie:Zottegem

Bericht door mei mama » 19 apr 2005, 09:52

Hihi Ellentje, ik vrees dat het zo je laatste kadootje nog niet zal zijn hoor. :lol:

Vanessa
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:13 mei 2004, 15:57

Bericht door Vanessa » 19 apr 2005, 09:54

Ellentje schreef:onder het motto " 't is de geste die telt" hebben we gisteren een kadootje gekregen voor Eva: een skipak maat 3maand :lol:
Ja, dat is voor het geval het sneeuwt in juli hé :lol:
LOL.
Ja, sommige mensen denken toch echt niet na, als ze iets kopen hé.
Omwille van dat ben je natuurlijk altijd beter om een geboortelijst te leggen,hé, maar er zijn er dan nog hoor die met een cadeau afkomen waar je de botten kan mee doen.
Maar allée, ja, 't is idd de geste die telt hé :lol: .
Er zijn genoeg tweedehandssites waar je zoiets kan trachten te verkopen :wink: .

Groetjes.

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 19 apr 2005, 10:00

Of gewoon bijhouden voor het geval er nog een broertje of zusje bijkomt?
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

vliegjebroem
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 nov 2004, 19:08

Bericht door vliegjebroem » 19 apr 2005, 10:01

Vanessa?????????, moede gij niet kuisen!!!!??????? :lol: :lol:
mama van .....................4.

Vanessa
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:13 mei 2004, 15:57

Bericht door Vanessa » 19 apr 2005, 10:05

vliegjebroem schreef:Vanessa?????????, moede gij niet kuisen!!!!??????? :lol: :lol:
Oh, gij stoute mie :lol: . 'k ben bezig, maar ne mens mag toch es twee minuten pauzeren, hé :lol:

Groetjes.

Ellentje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:24 feb 2005, 19:43
Locatie:Herzele

Bericht door Ellentje » 19 apr 2005, 10:08

de mop is, we hebben zowel een lijst als een pamperrekening, om iedereen te "plezieren", en toch heb ik al massa's andere kado's gekregen. Ge verstaat dat toch niet hé.
Vooral kleertjes, en allemaal voor 6 maand. Gelukkig nog geen dubbele en voor 90% ook mijn smaak.
Ook komen de meeste kleertjes uit dezelfde winkel, waar ook mijn lijst ligt (dus waarom dan niks vd lijst??), en die dame is zo lief dat, als ik iets dubbel heb of niet graag zie, ik dat mag gaan ruilen.

Ha, en we hebben ook zo'n enorm fluoriscerend kleedje gekregen, met grote oranje en fuchsia bloemen met bijhorend hoedje en slofjes. Als ze dat aanheeft gaan we haar niet kwijtraken! :lol:


Plaats reactie

Terug naar “Oost Vlaanderen”