Wie gaat/is er in Zottegem bevallen?

Moderators:Welcome, Keppebolle, Moderators

Gebruikersavatar
Marina
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:20 mar 2005, 11:31
Locatie:Zottegem

Bericht door Marina » 21 apr 2005, 12:00

He,

Met mij is alles oke. Heb nog last maar denk dat die zal blijven.

Ellentje; hoe voel jij je na je dipje begin deze week.

Misschien is voor trui al alles achter de rug en heeft ze haar baby al vast.

Ben vandaag met mijn zus naar de markt geweest in oudenaarde. N?a een uur kon ik al niet meer en zijn we maar terug gekomen. Ben blij dat ik toch buiten ben geweest vandaag, goed weertje.


Gast

Bericht door Gast » 21 apr 2005, 13:25

He Marina,
Goed dat je je goed voelet even te zijn buiten geweest!
Heb zo'n schoonma die persé wil dat ik de zondag wat ga meeslenteren op de Floralieên ... :x , heb er echt geen zin in om tussen die drukte te gaan lopen.
De week erop vieren we de 2de verjaardag van ons dochtertje (met mijn ma naar Planckendaele). En daar heb ik wel zin in (tenminste bij goed weer anders wordt het verschoven). Zal dus weer wat zijn de komende dagen: Om met mijn met mijn ma te gaan lukt dat niet, met die van U wel. :lol:
Is een verschil, is openlucht, hoef er geen 15 of 17 euro voor te betalen want hebben een kaart en dochter heeft dara veel meer plezeir aan ipv binnen te slenteren in een buggy, aan niks te mogen aankomen enz ..;

Enfin, ik moest ergens kunnen zagen :roll:
Dochterlief zit in haar peuterpubertijd, héééééél vermoeiend vind ik dat, ben zelf zowiso al vermoeid & minder geduld. Nadien ben ik dan zo kwaad op mezelf dat ik daar zo op in ga en niet wat rustiger bij blijf. Maar hoe lief ze ook is ik zou ze soms achter het behang willen plakken d elaatste dagen. :wink:

Gebruikersavatar
Marina
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:20 mar 2005, 11:31
Locatie:Zottegem

Bericht door Marina » 21 apr 2005, 14:16

Luna;
Onze zoon heeft ook last van peuterpubertijd, dus weet wat je bedoeld . thuis laat je hun maar doen als ze een bui krijgen maar op een ander bekijken ze je direct van amaai bij mij zou dat niet waar zijn.
Hij is nu drie jaar en het begint te beteren, hij verstaat al beter wat hij mag en niet.

Dus de moed niet verliezen, als hij thuis een bui krijgt laat ik hem aleen in de kamer zo beseft hij dat hij geen aandacht krijgt en gaat dat soms vlug over. In de winkel laat ik hem waar hij staat en vanaf we uit het zicht zijn verdwenen dan is het van waar is mama. kinderen he. Toch zie ik mijn kids graaag.

Vanessa
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:13 mei 2004, 15:57

Bericht door Vanessa » 21 apr 2005, 16:35

Hey,

Ik heb daarnet Isake aan de telefoon gehad.
Alles gaat goed met haar. Ik moest jullie allemaal vele groetjes doen.
Ze vroeg ook of er al nieuws was van Trui, maar omdat ik zei dat we haar sinds dinsdag niet meer gehoord hadden zei ze dat er gisteren twee bevallen waren met keizersnede, en dat ze eens ging kijken in de gang van de materniteit of ze eventueel daar was.

Zaterdagmiddag komt ze naar huis, dus dan zullen we het hele verhaal van haar bevalling hier wel te lezen krijgen hé. :lol:
Ze zei dat alles alvast heel goed ging met haar dochtertje.
Gewicht en lengte heb ik niet onthouden, maar ik weet dat het iets van een 3kg300 of zo was.
Zo, dan ga ik jullie maar weer laten.
Ik hoop dat met jullie zwangerschappen ook alles vlot verloopt.
En... we horen het wel hé.

Groetjes.

Vanessa.

Vanessa
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:13 mei 2004, 15:57

Bericht door Vanessa » 21 apr 2005, 17:18

mei mama schreef: Ik heb er twee zien uit het verloskwartier komen met hun pasgeboren baby (waarschijnlijk Isake?)
Hey Mei-mama,

Eén van die twee was dus idd Isake, hé :lol: . Ze heeft me gezegd dat ze gezien had dat er iemand zat te wachten.
Met donker haar en een bril. Was jij dat? :lol:

Groetjes.


mei mama
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:23 mar 2005, 15:52
Locatie:Zottegem

Bericht door mei mama » 21 apr 2005, 18:17

Inderdaad Vanessa, dat ben ik. Allé, tenzij er die dag toevallig nog iemand gezeten heeft met donker haar en een bril. Maar het zou al moeten lukken zeker?
Allé, dat is dan ook toevallig hé. Dat nu net Isake bevalt terwijl ik daar zit te wachten (en ik heb lang meten wachten ze, nu weet ik wiens schld het is :wink: )
Morgen moet ik weer gaan, wie zou er dan moeten bevallen? Nu is het de beurt aan Marina zeker? Maar jij kan beter nog wat wachten hé, nietwaar Marina?

mei mama
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:23 mar 2005, 15:52
Locatie:Zottegem

Bericht door mei mama » 22 apr 2005, 09:56

Amai, het blijft hier rustig zenne.
Vandaag weer naar de monitor. Ik ben eens curieus, want aan de monitor heb ik nog nooit een hoge bloeddruk gahad. Bij de gyn wel en thuis ook. (vanmorgen 170/110 :cry: )

Ellentje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:24 feb 2005, 19:43
Locatie:Herzele

Bericht door Ellentje » 22 apr 2005, 11:21

mei mama, aan de monitor was bij mij de enige plaats waar ik geen hoge bloeddruk had, bij de gyn ook 17/10 en thuis ook te hoog.
Aan de monitor zelfs wat aan de lage kant.

Ben nog steeds serieus in mijn dipje, gisteren op Koppen was er een reportage over postnatale depressies, heb zitten wenen voor de tv, want het was net alsof het over mij ging...
En als bij toeval gisteren ook een boekje gekregen vd mutualiteit, over het leven na de bevalling, en ook dat bezorgde me tranen want het leek alsof dat boekje alles beschreef wat ik nu doormaak.
Het zal dus wel normaal zijn hé...

Al 2 dagen hoofdpijn en spierpijn, en geen zin om te praten vandaar dat ik hier niet zo vaak geweest ben.
En veel, veel janken...

Mijn ma heeft voorgesteld dat Eva eens een nacht bij haar mag gaan slapen zodat wij (ik) wat kunnen recupereren, maar ik weet het nog niet.
Alsof ik goed zou slapen als mijn dochter niet bij mij is...

mei mama
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:23 mar 2005, 15:52
Locatie:Zottegem

Bericht door mei mama » 22 apr 2005, 13:03

Hoi Ellentje, ik denk dat je gevoelens wel wat normaal zijn zeker. Tenslotte is er toch plots heel veel dat er veranderd in je leven hé.
Ik zou toch proberen om er zoveel mogelijk over te praten hoor. Dat lucht toch op en voorkomt dat je je nog slechter gaat voelen. Die rare hormonen hé :?
Misschien moet je toch maar eens proberen van Eva een nachtje bij je ma te laten. Eens iets gaan drinken of het thuis gezellig maken met je man. Bevalt het je niet dan heb je er toch niets aan verloren hé. Maar misschien is het net dat wat je nodig hebt om je batterijen terug op te laden.
Nog veel sterkte hé, en als er iets is laat het maar weten hé.

Gast

Bericht door Gast » 22 apr 2005, 14:53

he Ellentje,

Er zeker over praten, dat lucht op, zeker niet alles op je eentje proberen "op te lossen". Ga in op het aanbod van je moeder. Geniet van dat avondje, neem een zalig bad, glaasje wijn, gezellig boek of filmke of van het avondzonneke genieten (als dat er nog is tenminste :x )
Ik weet het zelle, ik heb dat ook niet gedaan toen ons dochtertje klein was! Je wil er zijn voor die baby. Herinner me op de materniteit, had al 2/3 nachten niet geslapen en wou de baby niet 's nachts elders laten slapen. Uiteindelijk stelde Waterschoot me voor: allé dat nachtje zal je deugd doen ... voelde me zo schuldig dat ik die baby die nacht heb meegegeven! Zat dan al te wenen van schuldgevoelens :shock:
Thuis viel het al bij al wel mee (behalve dus die eerste dag echt alleen ...) maar in 't ziekenhuis jankte ik elke avond wanneer vriend naar huis ging :roll: . Ik was blij met die baby maar voelde me zo onwennig. Ook wanneer ik nu terugdenk aan die periode, 't is maar met de tijd dat je je beter gaat voelen in die "moederrol".
Ik heb het gevoel dat ik nu met die 2de baby héél anders zal zijn, ook al zie ik die even graag. Ik "denk" dat ik die wel eens een nachtje ga meegeven want uiteindelijk wil ik ook uitgerust zijn.
Enfin, kan er uren over praten.

Mei mama,
Raar hé die verschillende monitor uitslagen! Hoe vaak moet jij nu aan de monitor? Wanneer ik dat zoal lees mag ik eigenlijk blij zijn hé dat alles toch vlot verloopt. Sta daar som ste weinig bij stil, is precies "gewoon" en dat is het allesbehalve. Ben blijkbaar iemand die makkelijk zwanger is (tja na 2 MK) en makkelijk bevalt kreeg ik te horen, een "makkelijke" patient. Ook nooit vele vragen (omdat het goed gaat zeker).


Voor de rest krijg ik nu last van gespannen vingers, denk dat binnen een 2 weken ze echt gaan opzwellen. Draag geen ringen dus merk het verschil niet echt. Tja en dan is het einde echt in zicht wanneer ik vergelijk met vorige zwangerschap. Eens gezwollen handen & voeten waren dat de laatste dagen, nog een weekske.

Van mij mag de baby ietske vroeger komen, maar ik wil de 37 weken wel halen om onder water te kunnen bevallen, da's dus binnen 2 weken.

Ga verder gras maaien, doe het met vele tussenpozen om terug op adem te komen :lol:

Aan iedereen, veel liefs en hoe dan ook alvast een prettig weekend.
Daaag

Ellentje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:24 feb 2005, 19:43
Locatie:Herzele

Bericht door Ellentje » 22 apr 2005, 17:25

Luna, dat verhaal over de materniteit ken ik ook wel...
Toen ze geboren was heb ik haar maar een uurtje of zo bij mij gehad, omdat we dan allebei in observatie moesten.
De tweede nacht was ik dan al op mijn kamer maar dan moest zij nog steeds onder observatie blijven.
De derde nacht heb ik haar wel bij mij gehad, de vierde nacht tot vijf uur 's morgens; toen had ze een moeilijke nacht gehad en uiteindelijk alles ondergekotst, mezelf, mijn bed en al, en dan wou ik tenminste nog 2uurtjes slaap...
De laatste nacht hebben ze haar weer meegenomen omdat ik het volgens de verpleging "wel nodig had" :lol:
Heb toen ook een slaappil gekregen.
Toen had ik het wel moeilijk want dan heb ik 's morgens bijna gebeld om te vragen om haar te komen brengen, maar toen waren ze der al mee.

En inderdaad dat huilen als mijn ventje naar huis ging...
Dat opgesloten gevoel op die paar vierkante meter, niet buiten kunnen, niet genoeg frisse lucht, 't was toen ook redelijk goe weer, amai...

We hebben besloten om Eva nog bij ons te houden vantweekend, omdat we haar anders toch gaan missen...
Dit weekend zal waarschijnlijk wel anders zijn want vorig weekend heb ik door het vele bezoek mijn man bijna niet "gezien" en daar had ik achteraf bekeken wel nood aan.
Gek toch hoe je iemand kan missen die toch bij je is.
Zondag komen mijn ouders wel naar hier en dan gaan wij met ons twee eens gaan eten. Mogelijk naar San Marco maar we zijn daar nu al zo vaak geweest dat ik misschien wel eens iets anders wil.
Iemand een suggestie? Ik ken hier eigenlijk niet zo heel veel restaurants.

Vanessa
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:13 mei 2004, 15:57

Bericht door Vanessa » 22 apr 2005, 17:30

Ellentje schreef:Zondag komen mijn ouders wel naar hier en dan gaan wij met ons twee eens gaan eten. Mogelijk naar San Marco maar we zijn daar nu al zo vaak geweest dat ik misschien wel eens iets anders wil.
Iemand een suggestie? Ik ken hier eigenlijk niet zo heel veel restaurants.
Wij zijn laatst in de Hoogstraat gaan eten, in 't Genoegen. Was voor ons ook de eerste keer daar, maar is heel goed meegevallen.
En in de Cocoon natuurlijk hé. Da's één van onze favoriete stekjes.

Groetjes.

Ellentje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:24 feb 2005, 19:43
Locatie:Herzele

Bericht door Ellentje » 22 apr 2005, 19:11

waar is de cocoon? :?

ha ja dat "genoegen" is 1 van die 2 nieuwe zaken daar zeker?

Gebruikersavatar
Marina
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:20 mar 2005, 11:31
Locatie:Zottegem

Bericht door Marina » 22 apr 2005, 22:54

Hoi ,ik ben André de man van Marina,
ik ben er nu in haar plaats omdat mjn vrouw vandaag om 17.17u bevallen is van een flinke zoon .
Gewicht 2,985kg .
groeten en tot later. :D

Trui
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:25 feb 2005, 15:33
Locatie:Velzeke

Seppe

Bericht door Trui » 22 apr 2005, 23:03

Hallo, ik ben Robby de fiere man van Trui en ze had me gevraagd een berichtje te plaatsen. Ze is woensdagavond omstreek 23u25 bevallen van een flinke zoon Seppe. Hij weegt 3,580 kg en is 51 cm.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 23 apr 2005, 07:56

Marina & André, Robby en Trui.. Proficiat met jullie wondertjes! Alles vlot verlopen??
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

Ellentje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:24 feb 2005, 19:43
Locatie:Herzele

Bericht door Ellentje » 23 apr 2005, 08:15

wat een babyboom ineens hé!

Anna
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:13 jun 2004, 12:42

Bericht door Anna » 23 apr 2005, 08:52

Wat een mooi manier om de "lente" te vieren!!
Dikke prficiat aan beide vaders.
En dank jullie voor het melden! :D

vliegjebroem
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 nov 2004, 19:08

Bericht door vliegjebroem » 23 apr 2005, 09:34

[/color]een meer dan dikke proficiat!!! allebei


groetjes vke.
mama van .....................4.

Marita
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:31 mar 2005, 18:06

Bericht door Marita » 23 apr 2005, 11:24

Marina schreef:Hoi ,ik ben André de man van Marina,
ik ben er nu in haar plaats omdat mjn vrouw vandaag om 17.17u bevallen is van een flinke zoon .
Gewicht 2,985kg .
groeten en tot later. :D
Proficiat Marina :D
mooi gewicht om te vroeg bevallen te zijn.

mei mama
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:23 mar 2005, 15:52
Locatie:Zottegem

Bericht door mei mama » 23 apr 2005, 12:46

Proficiat Trui en Robby, Marina en André.
Ja je raad het nooit hoor maar ik denk dat ik Marina gezien heb. Ik lijk altijd op de eerste rij te staan als er iemand hier bevalt. Ik heb iemand van de epidurale zien komen toen ik zat te wachten voor mijn monitor (Marina) en toen ik aan de monitor lag wat Waterschoot daar ook ergens want ze kwam iemand haar water breken (Marina?)
Ik ben na mijn monitor wel nog eens naar de consultatie gemoeten. Maar alles was nog altijd in orde (mijn bloeddruk was goed aan de monitor en bij de gyn ook :D ) Ik zal dus waarschijnlijk wel wat vroeger bevallen. Waterschoot zei dat ik nog redelijk lang stabiel blijf (langer dan verwacht) maar dat ze toch verwacht dat mijn bloeddruk opeens fel zal stijgen en dat ofwel ik, ofwel de baby er last zal van krijgen. Ik omdat ik problemen kan krijgen met mijn lever of nieren en de baby als hij stopt met groeien.
Hopelijk duurt dat nog een paar weekjes zodat het niet veel te vroeg geboren wordt.
Ik kom straks nog even terug voor meer uitleg, moet nu weg

Ellentje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:24 feb 2005, 19:43
Locatie:Herzele

Bericht door Ellentje » 23 apr 2005, 13:57

Hellokes weer,

die epidurale, waar doen ze dat gewoonlijk?
Bij mij is dat op het verloskwartier gebeurd omdat het de anesthesist van wacht was.
Voor mij was dat nu ook nog goed uitgevallen want stel u voor dat ik op verplaatsing moest gaan voor de epi en er zit daar dan juist iemand te wachten of er komt bezoek voor de materniteit en ik zou daar met mijn weeën om de minuut liggen gillen hebben :wink:

Ben zoooooooooo benieuwd naar de bevallingsverhalen!! Hopelijk is alles goed gegaan, maar dat zal wel zeker?
En Marina joh, nog zo'n goed gewicht, wie had dat durven dromen?

Mei mama, voor wanneer ben jij eigenlijk uitgerekend?
Bloeddruk is toch een raar iets hé. Ik heb altijd al last gehad van bloeddruk, maar hij heeft nog nooit zo laag gestaan als in mijn zwangerschap. Zelfs bij de bevalling was hij prima. En nu staat hij nog altijd zeer goed, 12/8, ook al ben ik zeeeeeeeer moe.

De laatste dagen valt het me op dat ik een zeer droge huid heb, wat ik anders ook niet had, zal ook wel met zwangerschap en ontzwangering te maken hebben zeker?

Kan er mij iemand helpen ivm het plaatsen van zo'n leeftijdsbalkje want ik heb zelf al zitten foefelen en het lukt maar dan komt die balk onder mijn naam te staan ipv onder mijn bericht?
Zal waarschijnlijk dus maar een kleinigheid zijn dat ik over het hoofd zie?

mei mama
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:23 mar 2005, 15:52
Locatie:Zottegem

Bericht door mei mama » 23 apr 2005, 14:03

Ben terug. Weet ondertussen al niet meer wat ik nog wou zeggen.
Ah ja, volgende keer zal ik eens vragen hoe het zit met dat onder water bevallen. Eigenlijk durf ik het niet echt vragen want ik denk toch dat het niet zal gaan. Ben een beetje bang voor de teleurstelling dat ik liever nog wat wacht om het te vragen. En ze had ook niet zo veel tijd meer want ze moest nog naar de verloskamer. Dat zal dan wel voor Marina geweest zijn want ik denk dat ik rond 16.45 u. buiten was en aangezien ze om 17.15 u. bevallen is :wink:
Maar daar lig ik dan allemaal 's nachts aan te denken. Met als resultaat dat ik dan opsta als een wrak want ik heb de halve nacht niet geslapen.
Moest het niet zijn dat ons prutske nog flink moet groeien ik zou niets liever hebben als dat het eindelijk allemaal eens gedaan was ze. Twee keer per week naar de monitor, bij de gyn. Altijd hopen dat alles goed is. Bijna altijd wel een teleurstelling te verwerken krijgen. En dan die onzekerheid of onze kleine schat gezond geboren gaat worden (maar dat laatste zal iedereen wel hebben zeker) Pfff, het is allemaal emotioneel erg vermoeiend. Ik wou dat ik gewoon normaal was, zoals de meesten. 40 weken zwanger, af en toe eens op controle en een flinke gezonde baby.
Luna, das wel handig hé, dat je handen en voeten zo een beetje een barometer zijn om je bevalling aan te kondigen. :wink: Ik heb er al een hele tijd last van, ik denk al sinds 28 weken of zo.
Ellentje, geniet maar van je uitstapje hoor. Wij gaan ook vaak naar de Cocoon. Dat is in de Kazernestraat. Die straat recht over de bushaltes. Daar op de hoek rechtover sporthal Helios. Wel reserveren want het kan er druk zijn.
Allé, ik ga nog wat doopsuikers maken. Nog 30 te gaan. Ik wil alles klaar nu voor als onze pruts wat vroeger komt.

mei mama
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:23 mar 2005, 15:52
Locatie:Zottegem

Bericht door mei mama » 23 apr 2005, 14:10

Hoi Ellentje, we waren juist samen aan het typen.
De epidurales doen ze als het tijdens de week is in het operatiekwartier beneden. Dat is omdat iedere anesthesist zijn eigen operatiezaal heeft en ze moeten dus daar blijven voor als ze hen nodig hebben in hun zaal.
Ik ben dus uitgerekend voor 30 mei maar zal dus vroeger zijn. Het ziet er dus naar uit dat ik hier de volgende ben hé.
Hihi ik lees niet mijn berichtje van donderdagavond. Wel grappig, ik heb zowat voorspeld dat Marina vrijdag ging bevallen. :lol:
Voor dat balkje heeft Janewaye me geholpen, bij mij lukte het ook niet.

Ellentje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:24 feb 2005, 19:43
Locatie:Herzele

Bericht door Ellentje » 23 apr 2005, 14:23

ik moest ook wekenlang 2 of 3 keer per week naar de monitor hoor, dus denk dat dat niet zo abnormaal is
Op den duur wordt ge dat wel beu natuurlijk, omdat dat daar eigenlijk niet zo goed geregeld is, ge moet altijd wachten op een vrije monitor en op een vrije kamer. Ook zouden ze beter een "wachtzaal" hebben.
Heb daar eens bijna 2uur zitten wachten, ook niet bevorderlijk voor de bloeddruk!

mei mama
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:23 mar 2005, 15:52
Locatie:Zottegem

Bericht door mei mama » 23 apr 2005, 16:07

ik vind dat ze beter een monitor zouden hebben op gynaecologie. Dat je dan gewoon een half uurtje voor je afspraak komt. Ja dinsdag moest ik ook meer dan een uur wachten. Uiteindelijk was het al 16.05 u. voor ik aan de monitor kon en ik had een afspraak om 16.30 u. Dus had niet eens meer tijd voor een half uur er aan te liggen en dan uiteindelijk heb ik bij de gyn ook nog een uur moeten wachten. Maar ja, ze kunnen moeilijk op voorhand plannen hoeveel bevallingen er die dag gaan zijn hé.

Gebruikersavatar
Isake
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:18 feb 2005, 13:11
Locatie:Brakel (Sint-Maria-Oudenhove)
Contacteer:

Bericht door Isake » 23 apr 2005, 17:37

Heykes iedereen,

Hier zijn we dan!
Terug thuis en we hebben er een dochterke bij!!!
Eindelijk!
En het is idd verschrikkelijk snel gegaan!
's morgens was ik dus de slijmprop verloren en had veel last van weeën rond 11 uur is hier thuis mijn water gebroken en zijn we vlug naar Zottegem gereden!
We mochten onmiddelijk de 'suite' binnen .....
De vroedvrouw heeft dan maar het groot en het klein bad laten lopen omdat de weeën nogal kort op elkaar kwamen!
Toen we binnen kwamen had ik reeds 3cm
Toen mocht ik het groot bad al in en een beetje later had ik al 5 cm
Dan ben ik uit veiligheid naar het klein bad over gegaan want ze hadden schrik dat ik in het groot ging bevallen omdat het zo vlug ging!
Na een paar hevige weeën kwam Waterschoot es langs en dacht dat het nog efkes ging duren, ze is dan terug weg gegaan maar ze hebben haar moeten opbellen want de persweeën waren er al, na drie keer persen was ons meiske geboren om 13h50 - LAURA - 3,465kg - 50,3cm
Het was wel eventjes paniek want ons meiske haar navelstreng was afgescheurd en ze hadden moeite om het klemmetje erop te krijgen!
Na de nodige verzorging hebben ze ons naar en arbeidskamer gedaan waar we eventjes moesten wachten tot er een kamer klaar was waar we konden verblijven!
Ik had geen knip of was niet ingescheurd!! Ik was zo gelukkig want dat maakt het genezen nog gemakkelijker!
Maar naar een paar uurkes bleek dat ik een inwendige scheur had!
Omdat Waterschoot al weg was heeft Keimeulen dan een ingreep gedaan!
Ik moest naar het OK om de bloedophoping open te snijden en te hechten!
Ik was toch wat teleurgesteld en ook een beetje geschrokken natuurlijk want toen ik het had gezien lag ik al in een hele plas bloed!
Na een uurke mocht ik dan terug bij ons meiske ....
Tis zo een engelke!
De eerste nacht hebben we geen oog dicht gedaan!
De tweede nacht heeft ze de laaste keer gedronken om 24uur en om 9uur hebben we ze moeten wakker maken of ze sliep nog :lol:
De vorige twee nachten heeft ze maar een keer wakker geweest om te drinken ... nu maar hopen dat het zo blijft!!!!

Voila das ons verhaal sie, we zijn blij dat we thuis zijn!!!!
Afbeelding
Afbeelding

mei mama
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:23 mar 2005, 15:52
Locatie:Zottegem

Bericht door mei mama » 23 apr 2005, 19:03

Proficiat hé Isake. Amai zo een vlotte bevalling, dat zou iedereen wel willen. Alleen jammer natuurlijk van die scheur. Dat moet inderdaad schrikken zijn.
Naar het schijnt moet ik u zien passeren hebben toen je naar je kamer ging. Ik zat te wachten voor de monitor.
Geniet maar van je kleine wondertje.
Daaaaaaaaag

Ellentje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:24 feb 2005, 19:43
Locatie:Herzele

Bericht door Ellentje » 23 apr 2005, 19:29

PROFICIAT !!!!!

Goh ik krijg de tranen in mijn ogen als ik je berichtje lees, dat prille baby-gevoel, zalig toch hé...

Je was zeker blij onder water te kunnen bevallen? Wie was je vroedvrouw?

Maar zo jammer seg van die scheur, is dat iets wat regelmatig voorkomt?
Hoe is Keymeulen meegevallen?

En wat zegt de grote broer van de nieuwe "indringer" :lol: ?

Geniet nog maar van je kleine ukje!

Dikke kussen!

Gebruikersavatar
Isake
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:18 feb 2005, 13:11
Locatie:Brakel (Sint-Maria-Oudenhove)
Contacteer:

Bericht door Isake » 23 apr 2005, 20:55

mei mama schreef:Proficiat hé Isake. Amai zo een vlotte bevalling, dat zou iedereen wel willen. Alleen jammer natuurlijk van die scheur. Dat moet inderdaad schrikken zijn.
Naar het schijnt moet ik u zien passeren hebben toen je naar je kamer ging. Ik zat te wachten voor de monitor.
Geniet maar van je kleine wondertje.
Daaaaaaaaag
Hey Mei mama, jaja ik heb u zien zitten!
Toen we binnen gingen was ik nog aan het denken dat het moest lukken dat jij die dag terug voor monitor moest!!!!
En als ze ons naar de kamer brachten zag ik iemand zitten en ik dacht wel dat jij het was!!! :lol:
Afbeelding
Afbeelding


Plaats reactie

Terug naar “Oost Vlaanderen”