Wie gaat/is er in Zottegem bevallen?

Moderators:Welcome, Keppebolle, Moderators

Ellentje
Pas blauw

Bericht door Ellentje » 01 mar 2005, 13:32

ben beetje ontgoocheld want bij thuiskomst stond er weer niks op de video :cry:

voor de rest: baby is ok, is op 4 weken tijd 1kg160 bijgekomen, en ik 1kg300 dus is eigenlijk puur haar gewicht dat ik bijgekomen ben.
Slechter is dat mijn bloeddruk te hoog stond, en ik naar de materniteit moest om aan de monitor en bloeddrukmeter te liggen.
Maar zal van zenuwen geweest zijn want uiteindelijk stond hijz elfs te laag :lol:
Vrijdag moet ik al teruggaan voor monitoring, maar ben niet ongerust

Isake
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door Isake » 01 mar 2005, 17:32

De ontgocheling was hier ook groot, op de video staat ook niets nieuws :( :? :cry: :evil:

Maaaaaaaaaaaaaaaaaaaar ben dol blij want trezebezeke ligt met haar hoofdje in mijn bekken :D :P :lol: en volgens de gyn ligt ze al goed vast en zou het moeten lukken dat ze nog zou draaien :lol:
En ja hoor, het is nog altijd een trezebezeke!
Toen ze bezig was met de echo vroeg ik haar of het nog altijd een meisje was en toen ze antwoorde ' HEB IK DAT GEZEGD MSS??? ' dan kreeg ik het toch efkes aan mijnen tikker!!!!!! Hihi, ze had het gezien , toen zei ze vlug, ' nee nee, hier zie je haar schaamlipjes ' wel grappig ze, want wij zagen eigenlijk niets :)
Zo, binnen 2 weken terug bij de huisarts en op 1 april terug bij gyn!!!

Groetjes,
Isake
Afbeelding
Afbeelding

Isake
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door Isake » 01 mar 2005, 17:43

Ellentje schreef:ben beetje ontgoocheld want bij thuiskomst stond er weer niks op de video :cry:

voor de rest: baby is ok, is op 4 weken tijd 1kg160 bijgekomen, en ik 1kg300 dus is eigenlijk puur haar gewicht dat ik bijgekomen ben.
Slechter is dat mijn bloeddruk te hoog stond, en ik naar de materniteit moest om aan de monitor en bloeddrukmeter te liggen.
Maar zal van zenuwen geweest zijn want uiteindelijk stond hijz elfs te laag :lol:
Vrijdag moet ik al teruggaan voor monitoring, maar ben niet ongerust
Hey Ellentje,

Merde van de video he!
Wie is uw gynaecoloog ook al weer?
Bij mij is het Waterschoot en de vorige echo's zijn altijd al gelukt maar toen zijn we in haar bureau moeten gaan voor de echo, nu heeft ze het in het kamertje gedaan waar we eerst bij de vroedvrouw altijd gaan en daar is die video blijkbaar nie aangesloten aan het scherm want hij heeft wel 2min opgenomen maar hij heeft blijkbaar geen beeld ontvangen :(

Tof dat bij u ook alles goed is!!!!
En het gewicht das goed he zeg!!!!!!! Nog efkes en jullie zullen van jullie kleintje kunnen genieten :-)
Succes voor vrijdag allesinds, zal aan u denken !!!!!
Groetjes
Isake
Afbeelding
Afbeelding

Ellentje
Pas blauw

Bericht door Ellentje » 01 mar 2005, 19:09

hey,

nu heb ik wel al een hele avond voorweeen, beetje ambetant. Alles zat nog potdicht vanmorgen maar denk dat dat door die toucher misschien aan het veranderen is.
Keymeulen is mijn gyn, ze was zeer grappig vandaag, toen ze binnenkwam en de bloeddruk zag die de vroedvrouw opgemeten had, schoot ze in een lach en vroeg ze of ik geslipt was met de wagen :lol:

Gast

Bericht door Gast » 02 mar 2005, 11:43

Hey hier zijn we weer eens ...

Gisteren dus naar d egyn, en ook nikske op video !!!!! Was ontgoocheld maar eigenlijk moest ik het meeste bekomen van het geslacht ...
hebben reeds een dochtertje en zou zo graag nog een 2de gehad hebben, is vooral praktisch, zou dezelfde kledij kunnen dragen, geen probleem qua kamer de eerste jaren, ... heb zelf een jongere broer die eigenlijk zo'n plantrekker is en waar we niet veel aan hebben of op moeten rekenen, misschien dat dat laatste zo doorslaggevend was dat ik dus liefst nog een dochtertje had.
Ons dochtertje zegt al zo lang dat z eeen zusje krijgt en noemt dat Cloé ... dus gisteren dacht ik, ik moet het weten. Zij ze "wel héél duidelijk een jongetje" :shock:
Moet ik nu daarvan bekomen zeg, oké ik weet als de baby gezond is ben ik zeer blij, maar toch zit dat in mijn hoofd en blijf ik het niet geloven, stom hé, ik zal wel moeten.
Dan is er nog de naam waar we helemaal niet mee eens zijn indien het een zoontje is, ook dat dus erbij.
Weet je, plots dacht ik dan zo, ik moet genieten van ons kleine meisje want zij zal dus de enige zijn. Stel me zo onrustige jongetjes voor, moet de positieve beelden over het andere geslacht dus gaan inzien.

Goed te horen dat het met jullie goed gaat.
Ik ben 28 weken en de baby zit alweer goed met het hoofdje, zoals verleden keer. Heb via de gyn gratis pakket besteld om navelstrengbloed te doneren (komt dan in ziekenhuis aan, moet ikzelf bijhouden & meebrengen bij de bevalling).

Ga stoppen, proberen te genieten & wat werken (indien ik mij kan concentreren)

Groetjes, tot gauw, hopelijk ben ik gauw over de shock.
Daaaag

Isake
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door Isake » 02 mar 2005, 12:48

Hey Luna,

Oei, een jongen en je had een meisje verwacht, tja, ik ken het gevoel hoor, ik had een jongen verwacht en het is een meisje!
Ik moest ook bekomen hoor toen ik het hoorde, maar nu ben ik er al aan gewoon he en kijk ik er echt naar uit naar ons kleine meisje!
Geef uzelf een beetje tijd en da komt wel inorde!!!!!!!!!!!!!!!
Wie is u gyn nu weer?
Afbeelding
Afbeelding

Trui
Pas blauw

Bericht door Trui » 03 mar 2005, 08:17

Wij hadden ook gedacht dat het een meisje zou zijn en het was ook een jongen. In het begin is dit inderdaad wennen omdat je u al een beeld gaat maken van hoe 'ze' eruit zal zien , de naam... En dan moet je dit beeld even bijschaven. Ik had toen ook zo iets van alle, ik zou moeten blij zijn dat alles in orde is, het geslacht doet er toch niet toe!! Ik voelde me een beetje schuldig dat ik er zo van gedaan was. Maar dit heeft gelukkig niet lang geduurt en nu ben ik dolgelukkig dat het een zoon zal worden!!

Ik heb sinds dit weekend steeds steken zeer laag aan m'n onderbuik. Ik was een beetje in paniek. Ik heb naar de kliniek gebeld en ze dachten dat het een infectie aan de urinewegen zou kunnen zijn. Dus ben ik gisteren naar de huisarts geweest. En het is geen ontsteking maar het is ons kindje dat al wat ingedaalt is en er is een lichte verweking van de baarmoederhals. Dit zou de druk en die steken verklaren. Een soort voorbereiding op de voorweeën zei hij. Maar ik mag gewoon verder doen zoals ik bezig was, ik moet niet rusten. Maar telkens als ik rondloop beginnen die steken weer. Ik denk dat ik me toch best op mijn gemak zal houden. Dinsdag mag ik terug naar de gyn en ik zal het dan nog eens vragen he!! Mijn moeder heeft dit bij haar eerste zwangerschap ook gehad en zij heeft moeten platliggen. Ik hoop juist dat ik nog geen opening begin te krijgen want ik zou liever hebben dat hij niet te vroeg geboren word hoor!! Hij mag nog acht weekjes blijven zitten!! Maar ja, daar heb je zelf niet over te beslissen he?!
Vanavond gaan we voor de eerste keer naar de prenatale lessen in de kliniek. Is dit een vroedvrouw die dat geeft? Anders kan ik het aan haar ook nog eens vragen. Dan ben ik toch gerust!!
Tot een dezer he...
Liefs Trui en buikje

Ellentje
Pas blauw

Bericht door Ellentje » 03 mar 2005, 08:26

Dag Trui!

Ben jij van Velzeke? Hihi, mijn baas woont daar ook!

Die lessen worden inderdaad gegeven door een vroedvrouw, en daar kan je inderdaad alles aan vragen. In mijn "klasje" was ik de enige die vragen stelde, de anderen zaten daar maar te zitten, vond dat wel een beetje ambetant. Maar uiteindelijk heb ik wel goeie vragen gesteld waar zij ook iets mee waren. :lol:

Pff, zit met een verkoudheid die precies nog gaat zwaarder worden, en dat net nu... Stel u voor dat ik moet bevallen met een verstopte neus :wink: 't is zo al moeilijk genoeg om u te concentreren op uw ademhaling

Ja, meisje/jongen, die situatie hebben we niet gekend want wij wisten al snel en met zekerheid dat het een dochter werd.
Maar heb van de vroedvrouw gehoord dat het bij een bevalling uiteindelijk nog steeds KAN dat het uiteindelijk anders uitdraait bij de bevalling en dat de moeder dan wel zware emotionele problemen heeft. Stel u voor...

Welcome
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Welcome » 03 mar 2005, 08:48

Wij zijn daar de laatste keer ook bevallen, is echt zeeeeer goed.
Wij hadden dr Mullier.
Geraardsbergen daarentegen (ik speek van enekel jaartjes terug voor geraardsbergen) liet het daar meer dan te wensen over.
Kinderarts BUYDENS is een man zonder scrupules die zijn vak niet kent en al zelg geschorst is in het verleden.
Hij was daar destijds de hoofdkinderarts.
Site - administrator
www.welcomebaby.be

Isake
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door Isake » 03 mar 2005, 09:17

Mijn vorige bevalling was ook bij Dr. Mulier, ik was erg content van hem, had wel Waterschoot als gyn, maar omdat het tweede pasen was, was het dr. van wacht he!
Ik zou er nie mee inzitten moest hij het terug zijn!!!!
Ik wel ne 8) he, hij kan nie es lachen, maar alle, 5 jaar geleden was ik blij dat hij daar stond!!!!!! :lol:
Afbeelding
Afbeelding

Ellentje
Pas blauw

de laatste loodjes...

Bericht door Ellentje » 03 mar 2005, 17:32

Hallo,

nog een paar vraagjes voor wie al betvallen is in st elisabeth:
als je binnengaat om te bevallen, wanneer krijg je dan je kamer toegewezen? Ik bedoel, je komt daar toe met uw valies en uw jas enzo, zit je daar dan eerst mee in de arbeidskamer of brengen ze dat al naar je kamer?

Beetje onbeleefd misschien, maar zou ik me best scheren onderaan? :oops:

Kan er een raam open op de kamer? Want zo 5 dagen zonder frisse lucht, ik gruw er al van!

Is het eten te vreten? :lol:

Voorlopig is't alles, maar zal mogelijk nog wel 't één en 't ander te vragen hebben! Tof dat ik medelotgenoten heb waar ik via deze weg iets kan aan vragen!!

Welcome
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Welcome » 03 mar 2005, 18:06

lekker eten...Wij kregen onmiddellijk de kamer toegewezen (maar was wel voorziene kijzersnede) ....Wij hadden een zeeeeeeeer luxueze kamer met alles erop en eraan...die waren nog maar net vernieuwd.

groeten
Site - administrator
www.welcomebaby.be

Isake
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door Isake » 03 mar 2005, 18:28

tja, wij waren met alles op de arbeidskamer!
We hebben pas ons kamer gekregen na de bevalling.
We hadden op voorhand een luxe kamer gereserveerd en als die vrij zijn dan wordt je daar gebracht, de kamers zijn tip-top inorde!
Als je u kamer gaat reserveren op materniteit dan krijg je een infoboekje mee waar ook alles instaat!
Wat da scheren betreft, voor onderwater bevalling is het allesinds nie nodig voor een andere bevalling zou ik het nie weten :lol:
Als je vragen hebt, ik wil u best alles wat in het boekje staat es mailen hoor :-) ik heb toch tijd :)
Het eten is te vreten en ook de ramen kunnen open! :-)

Groetjes,
Isake
Afbeelding
Afbeelding

Ellentje
Pas blauw

Bericht door Ellentje » 03 mar 2005, 18:57

OK DANK JULLIE !

dat boekje heb ik ook hoor maar denk dat ik tegenwoordig teveel tijd heb om na te denken en dan komen er zo van die vragen :lol:

ben ook van plan luxekamer te nemen, tenslotte lig je daar toch een kleine week hé

Isake
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door Isake » 03 mar 2005, 19:02

de luxe kamer is echt een aanrader hoor, echt wel!!!!!!!!!!!!
Afbeelding
Afbeelding

Vanessa
Pas blauw

Bericht door Vanessa » 03 mar 2005, 19:23

Toen ik van mijn eerste kindje binnen gegaan ben, waren er op dat moment geen luxe-kamers vrij, dus hebben ze mij eerst begeleid naar een gewone kamer, nog voor de bevalling .
Uiteindelijk hebben ze mij dan naar de arbeidskamer laten gaan, en na de bevalling mocht ik dan terug naar mijn gewone kamer.
Maar vanaf het moment dat er een luxe-kamer vrij was hebben ze mij naar daar verhuisd, omdat ik ze gereserveerd had.

Het eten is te doen (ziekenhuiseten is natuurlijk nooit zoals thuis, hé), en de ramen kunnen idd open.
Op de luxe-kamers heb je ook airco, dus dan heb je eigenlijk geen open raam nodig.

Groetjes.

Isake
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door Isake » 04 mar 2005, 08:37

Ellentje moet vandaag terug naar ziekenhuis voor haar bloeddruk!
Hopelijk is alles ok!!!
Ik duim allesinds hoor Ellentje, veel sterkte!!!
Groetjes,
Isake
Afbeelding
Afbeelding

Ellentje
Pas blauw

Bericht door Ellentje » 04 mar 2005, 13:49

JOEPIEEEE !!!

alles is weer ok, was wel een beetje bang en bovendien heb ik bijna anderhalf uur moeten wachten in de warme gang voor er een monitor vrij was, dus da's ook niet bevorderlijk voor de bloeddruk hé :evil:

Maar goed, uiteindelijk hebben ze mij in de arbeidskamer met het bad gelegd dus kon ik gelijk ook al eens wennen aan die omgeving :lol:

Dus mogelijk als mijn bloeddruk zo blijft zou ik nog onder water kunnen bevallen. Maar ja, als het niet zo is dan niet, want denk dat het niet gezond is om je al op voorhand vast te pinnen op een bepaalde bevallingsvorm.

Omdat ik nu toch al op mijn einde loop moet ik maandag terug naar de monitor, en (ik citeer dr keymeulen) als ge vrijdag dan nog niet bevallen zijt komt ge om 18u op consultatie
Mijn man werd ineens lijkbleek :lol:

De realiteit drong ineens BOEM PATS tot hem door en hij was er effe niet goed van
Hij is zelfstandige en heeft dus een agenda met allerlei afspraken en hij ging nu vandaag al eens kijken om de dringende afspraken dan zo snel mogelijk af te handelen.
Vind het eigenlijk wel schattig. Bij mij is het baby-besef al enige tijd aanwezig, maar nu dringt het ook tot hem door.
Hij pinde zich altijd vast op de datum van 40weken, dus 22 maart, maar nu besefte hij dat het ook vroeger kan.

Mannen hé, 't zijn toch schatjes hé :wink:

Anna
Pas blauw

Bericht door Anna » 04 mar 2005, 14:18

dat is pas goed nieuws!!
Hoe je dan ook bevalt, maakt het gewoon het beste van!!
profiteer nu maar van je week-end!!
het zijn één van de laatste babyvrije week-enden!! :D

Isake
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door Isake » 04 mar 2005, 15:07

Hey Ellentje, da is goed nieuws he meiske!!!!!
Je bent er bijna!!!!
Hopelijk kan je onder water bevallen maar is het niet zo, voornaamste is dat met kleintje alles goed is he en dat alles goed verloopt he!!!!
Hou ons hier maar op de hoogte he!!!!!!!!!!!!!!!!
Geniet nog maar een beetje van de stilte he, het zal er rap zijn hoor nu!!!!
Groetjes!!!!!!!!!!!
Afbeelding
Afbeelding

Trui
Pas blauw

Bericht door Trui » 04 mar 2005, 15:12

Helokes allemaal,

ik begin precies ook te beseffen dat het echt niet lang meer is. Nog zeven weekje (en een half!!). Maar ik had zo iets van oei, hij is al ingedaalt en mijn baarmoederhals die al verweekt is...zou hij dan ook niet vroeger komen?? Naar het schijnt wil dit nog niets zeggen!!! Je pint je inderdaad eigenlijk vast op een bepaalde datum en je denkt altijd maar aan overtijd gaan, maar meestal niet op te vroeg bevallen he?
Hopelijk blijft hij zijn 40 weken veilig en wel in m'n buik zitten!! Ik moet nog vanalles en nog wat doen!!
Gisteren zijn we naar de eerst les geweest in de kliniek. Het was als ik me niet vergis de vroedvrouw Inge. Het was wel interessant vond ik. Al die mama's met hun dikke buik, eigenlijk grappig he? En allemaal ongeveer voor dezelfde periode. Wie weet liggen we dan ook samen op de materniteit. Ik wou ook mijn kamer al gaan boeken, maar de vroedvrouw zei dat we dat in de les eens zouden doen. Ik zou ook een luxe kamer willen als die nog vrij zijn. Je hebt dan als ik me niet vergis een eigen douche op de kamer. Da is wel plezanter he? Anders moet je altijd op de gang. Ik vraag me af hoe dat gaat zijn zo een weekje in de kliniek. Ik heb nog nooit in de kliniek gelegen, nog nooit zo lang alleen geslapen... Da gaat raar doen! Gelukkig heb ik dan onze zoon op de kamer!! Ik zal mijn tijd kunnen vullen met naar hem te kijken. Naar zo een klein kindje kan je toch uren kijken. Vinden jullie dat ook niet?
En hopelijk valt het wat mee van het bezoek. Maar dat zullen we allemaal wel zien he?!
Geniet nog allemaal van de laatste dagen, weken...

@Isake: staat er in dat boekje ook wat je allemaal moet meenemen? Dat vraag ik me al een tijdje af...?
Afbeelding

Trui
Pas blauw

Bericht door Trui » 04 mar 2005, 15:17

@Janewaye: merci voor het plaatsen van mijn zwangerschapsbalkje he!! Ik heb geprobeerd om u een persoonlijk bericht te sturen, maar ik denk niet dat het gelukt is.
Prettig weekend

Liefs Trui en buikje
Afbeelding

Isake
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door Isake » 04 mar 2005, 15:19

Hey, tof dat het is meegevallen gisteren!!!!
ja en voor april zijn er wel veel blijkbaar he, zo heeft de gyn mij toch gezegd!
En luxe kamer is zeker een aanrader hoor, zoals je zegt, je hebt dan een douche op de kamer en ook een aparte box voor kindje in te zetten!!!
In da boekje, alle, het zijn eigenlijk zo blaadjes, daar staat idd in wat je allemaal moet in u valies steken voor u en voor u kleintje!!!

Groetjes
Afbeelding
Afbeelding

Trui
Pas blauw

Bericht door Trui » 04 mar 2005, 15:32

Hey Isake,

ik moet nu dinsdag naar de gyn. en ga misschien mijn kamer dan toch al bespreken. Voor de zekerheid he?! Dan heb ik die informatie ook; dan kan ik al beginnen met alles klaar te zetten. Ge moet op zoveel dingen denken he?
In die luxe kamer kan je uw kindje ook in een kamertje apart zetten als ik me niet vergis? Langs de ene kant vind ik da een beetje raar om uw kindje zo achter glas precies te gaan tentoonstellen maar langs de andere kant kunnen de mensen er dan niet aan. Ik weet niet of ik da plezant zou vinden moest iedereen dat binnenkomt er zo direct aan zit te prutsen. Het is een beetje te zien wie da is vind ik. Da klinkt misschien een beetje egoistich? Maar ik heb zo iets van ik heb ons kindje al negen maand bij me en voel me er verantwoordelijk voor en zou dat niet plezant vinden moest iedereen daar direct beslag op leggen. Klinkt dat grof??
Als je zelf zegt van neem het maar eens vast oke dan, maar ik zou niet graag hebben dat het als een popke van hand op hand gaat.
Ik vraag me af of ik nu regelmatiger op controle zal moeten gaan omdat hij al wat ingedaalt is?? Ik zal da wel zien he. Ik ga me er niet druk over maken hoor!! Want da is niet goed he?!
Alle, tot een dezer he...
Liefs
Afbeelding

Ellentje
Pas blauw

Bericht door Ellentje » 04 mar 2005, 16:39

Hey girls!

Trui, ik ben mijn kamer ook al vooraf gaan bespreken hoor, dan krijg je al dat foldertje en als er kamers vrij zijn kan je de verschillen ook eens zien. En dat doen ze sowieso ook tijdens de rondleiding met die lesjes hoor. De luxekamers verschillen dag en nacht met de gewone, vandaar denk ik dat ze 10 luxekamers hebben en maar 4 standaardkamers (en 3 dubbele maar dat vind ik al uitgesloten!)
En voor die 2euro verschil moet ge het niet doen!

Begin nu zo wat achterdochtig te worden hé, bij alles wat ik voel denk ik van "jaja". Zo heb ik nu ook witverlies terwijl ik dat anders niet had. Kan misschien de komst vd slijmprop aankondigen?

Ben wel blij dat ik dichtbij het ziekenhuis woon, want er zijn er zoveel die naar gent of aalst gaan, maar als je zoals ik nu 2x per week moet gaan, dan zit je toch met die afstand.

Zal vantweekend dan maar eens definitief mijn valies maken zeker, nu is het nog maar zozo en moet ik nog mijn pyjamas strijken.
:roll:

Gast

Bericht door Gast » 08 mar 2005, 16:52

He da's lang geleden ... en zoveel bijgeschreven. Ben niet al te goed mee wie & wanneer er moet bevallen.

Allesinds, Ellentje, denk ik dat jij intussen al bevallen bent? Moest je regelmatig aan de monitor?

Toen ik op controle ging de 1ste Maart zei de vroedvrouw me dat ik een kamer moest reserveren????? De vorige zwangerschap heeft men d evoorkeur genoteerd op papiertje tijdens die prenatale lessen. Maar vroedvrouw zei toen ook dat dat niet veel uithaalde ...
Had luxerkamer gevraagd en pas de dag na de bevalling kunnen verhuizen, wat een verschil met de gewonen eenpersoonskamer, tenminste wat ruimte. was wel lastig met geboortekaartjes wanneer je maar een tijdelijke kamer hebt.

Voor de rest ben ik stilaan aan het "bekomen" van het onverwachte geslacht. Uiteindelijk ben ik blij dat ik het toch gevraagd heb, het zou een ware schock geweest zijn indien ik er niet op voorbereid was, had zoiets voor ogen "2 dochters". De meisjeskledij mag ik dus al allemaal inpakken, schattige roze eerste pakjes van vriendinnen, is toch beetje raar hoor. Ook de kledij van ons dochtertje hoef ik niet langer te houden, al wacht ik voor de zekerheid nog tot na de geboorte :roll:

Ga nog wat voort werke, aan iedereen hou jullie intussen goed.
Daaaaag

Anna
Pas blauw

Bericht door Anna » 08 mar 2005, 17:36

trui graag gedaan hoor!!
is mijn jobeke als modje he!!

Luna,

Eens je die kleine jongen in je armen hebt, ben je dat vergeten zulle!!
En nog iets dat hier al 3 keer is bewezen...
Jongens zijn mama kindjes en plakken veel meer aan hun mama
dan aan hun papa!!

Ellentje
Pas blauw

Bericht door Ellentje » 08 mar 2005, 18:54

Hey girls,

ben ondertussen nog niet bevallen hoor, ben nu "nog maar" 38 weken maar volgens Keymeulen wordt het tijd dat ik binnenkom om te bevallen :lol:

Aan de reeds-mama's: hadden jullie ook het gevoel dat het voor binnenkort zou zijn als het dan ook effectief kort daarna gebeurde? (begrijpe wie begrijpen kan :D )
Ik zit daar namelijk zo mee in mijn gedachten en ik kan het niet van me afzetten. Ja, da's zo'n gevoel.
Maar ja, dat wil nog niks zeggen zeker want uiteindelijk is een week of anderhalve ook niet lang meer.
Zijn er zo nog zaken waaraan ik een nakende bevalling zou kunnen herkennen?
Kuiswoede of nestdrang heb ik niet maar ben sowieso al een maniakske.

Gisteren nogmaals naar de monitor gemoeten tegen mijn zin want als ik me goed voel waarom moet ik dan aan de monitor? Weer een dik uur moeten wachten voor er 1 vrij was, maar uiteindelijk bleek mijn bloeddruk zeer goed, namelijk 10/6 !!
Vreemd dat ik op de materniteit altijd tot rust kom, 't zal binnenkort anders zijn :lol: :lol:

Vrijdag moet ik op consultatie, ben benieuwd...

Groetjes,

E.

Gast

Bericht door Gast » 08 mar 2005, 23:13

he Ellentje,

Wel ik was uitgerekend voor zondag 27/4/03.
Iedereen vertelde me dat het wel een meikindje zou worden ... Vrijdagavond nog tot 02.00 bij vrienden gezeten, ging de dag erop nog vanalles doen TOT zaterdagochtend 26/4 07.30 ik zo stillaan weeën kreeg, maar niet ongerust, dacht zelfs nog niet dat ik zou bevallen die dag :D
Aangezien dat terug kwam de klok wat in het oog beginnen houden, eerst om de 20 minuten, later om de 15 minuutjes. Vriend nog laten slapen, uiteindelijk vaak onder de douche gaan staan, op toilet zitten (gewoon makkelijkste houding voor mij).
Rond 11.30 zei mijn moeder "vetrek toch maar, is het loos alarm dan kan je altijd terugkomen". Vriend wou nog boodschappen gaan doen, maar heb hem toch maar gezegd dat niet meer te doen ...
Rond 12.00 met 5 cm opening aangekomen en om 15.12 was ze er al! Zo snel, ik besefte zelfs die zaterdag ochtend nog niet dat ik echt ginge bevallen ... iedereen was zo verrast, vooral de vrienden waar ik nog zo lang mee heb gekletst de vrijdagavond.
Weet je vooraleer ik vertrok naar het ziekenhuis herinner ik me nog levendig dat ik me kon voorstellen hoe een kip zich voelde wanneer z eeen ei moet leggen, ik vergelijkte het daarmee.

Echte tekens meer vooraf ??? Bij mij (naderhand bekeken) de dikke handen & vingers, kon mijn vingers bijna niet meer plooien. Dat was zo''n 2 dagen ervoor. Dus wanneer ik dat terug heel erg heb denk ik dat de bevalling niet lang meer zal uitblijven. Voelde me een echte olifant!

Weet niet, is dit voor iedereen anders? Ik kan alleen maar uit eigen ervaring spreken.

Janeway,
Bedankt voor het lieve berichtje, al is het toch echt wennen hoor .... Raar, want ik ben echt wel blij hoor, had alleen wat anders voor ogen. Misschien heb ik er last mee omdat ik nooit een goede ba,nd met een jongere broer & vader heb gehad!

Groetjes & slaapwel.
daaag

Trui
Pas blauw

Bericht door Trui » 09 mar 2005, 07:47

Helokes,

ben gisteren bij de gyn geweest en alles was gelukkig ok. Ik was een beetje ongerust op voorhand omdat de huisarts me gezegd had dat hij al ingedaalt was en dat mijn baarmoederhals al een beetje verweekt was, maar alles is stabiel gebleven. Oef!! Niets wijst er voorlopig op dat ik al ontsluiting zal krijgen of vroeger bevallen. En dat vind ik wel belangrijk dat ons kindje volledig volgroeid is alvorens het geboren zal worden.
We hebben er wel lang moeten wachten gisteren! Ze had net een bevalling gehad en wij hadden normaal gezien een afspraak om 17u20. Alles moest een beetje vlug gaan omdat ik denk da ze graag naar huis wou gaan. Het was zo geen uitgebreidde echo. Spijtig want ik vind het altijd zalig om ons kindje op da schermke te bewonderen. Nog eventjes geduld en ik kan het in levende lijve bewonderen!!
We wouden ook al een kamer gaan vragen, maar ze zeiden dat er zo laat op de materniteit geen volk genoeg zou zijn om ons te helpen. Volgende keer...binnen drie weekjes zal wel nog op tijd zijn hoop ik??
Ik hoop dat de lente snel zal beginnen nu. Dan kunnen we eens ons kindje er is al een beetje meer buitenkomen. Hopelijk hebben we een beetje een goede zomer ook he dit jaar? Niet teveel, maar warm genoeg om lekker veel buiten te zitten. In de schaduw weliswaar...!
Eigenlijk is dit wel de ideale tijd van het jaar om te bevallen denk ik? De meeste griepjes zijn uit het land tegen dan en de meeste kou normaal gezien ook. Dus tegen de tijd dat het weer kouder zal worden is ons babyke al wat ouder en weerbaarder denk ik. Alhoewel elke periode zijn charmes heeft zeker?
Alle, tot een dezer he. Groetekes aan allemaal!!!
Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “Oost Vlaanderen”