Bevallen in Zottegem deel II

Moderators:Welcome, Keppebolle, Moderators

mei mama
Pas blauw

Bericht door mei mama » 04 jul 2005, 10:24

Hallokes, het is hier inderdaad heel kalm.
Wij gingen vandaag naar Aalst maar de regen gooit roet in het eten. Maar mijn lieve man hier heeft iets anders gevonden: Waasland shoppingcenter. Ge moet eens kijken op internet, er zijn daar 140 winkel. Dus ik ben weg. Hihi, ben precies een kind dat naar een pretpark gaat. Hopelijk valt het wat mee met Amy. Ik zal het jullie laten weten.
Ha Ellentje, Eva is een maandje ouder hé, dus wij hebben nog geen blauwe doos gekregen. Ik dacht dat dat op 4 maand was?

Ellentje
Pas blauw

Bericht door Ellentje » 04 jul 2005, 10:45

ik weet dat zijn waasland shopping center, heb familie in st niklaas, dat is nog makkelijk te vinden maar schijnt moeilijk voor parking.

Het is wat geweest zeg vannacht met de regen, zoveel water dat er uitgevallen is! En met die werken hebben wij geen rioolputjes meer en geen verharding op straat dus dat is hier één modderpoel. En we hebben ook een grote plas naast ons huis nu over de hele breedte van onze grond, daar hadden we altijd al wateroverlast dus liggen er daar al 3 jaar zandzakjes, een chance dat ik gevraagd heb om ze te laten liggen of het was hier weer wat. Onze gebuur die heeft water in zijne kelder.
Met die werken zou dat moeten opgelost worden, maar ja het is nu tijdens de werken hé. Dat het maar vlug gedaan is, zo een vuiligheid.

ik heb nu ook een postordercatalogus van babyartikels gekregen en ga daar een hekje bestellen om onze living af te sluiten. Het moet dus redelijk lang zijn en in de winkel heb ik dat nog niet gevonden.
'k Heb er al wat schrik van als ze gaat beginnen kruipen. Dr Naudts heeft gezegd dat ze dat rap zal doen omdat ze dat nu precies al wil.

Ellentje
Pas blauw

Bericht door Ellentje » 04 jul 2005, 18:02

HAAALOOOOOO-OOOOOO? Is daar iemand?
Aarde aan euh... iedereen!?

Ik ben zo eenzaam... :roll:

elske
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door elske » 04 jul 2005, 18:10

hallo iedereen,

hoe gaat het met jullie?

ik heb al veel te lezen gehad.

groetjes en tot later

Anna
Pas blauw

Bericht door Anna » 04 jul 2005, 18:25

Messchien zijn ze allemaal hun klerders aan het leegschepen door de regen!!
Er is naar ik meen te weten verdraaid veel schaade!!

Gast

Bericht door Gast » 04 jul 2005, 18:48

ja, ik ben hier!

Elske hoe is het met jou & je zwangerschap? Eens de zomer voorbij is jullie baby er ook gauw he.

Janeway, foto's kiezen doe ik zodra ik wat meer rust heb ...

Zeg Ugo gebruikt een tutje en die heeft zo'n witte vlekjes, gelukkig niet té véél in zijn mondje, vooral aan de zijkantjes meer aan de lippen. Ik vraag me af of dat spruw is? Morgen gelukkig op controle bij HA. Da's met dat getut van Noa hé, die tut zo graag en wil telkens ik het niet zie haar tut in zijne mond stoppen of ze wil persé al zijn tutten, een ware ramp hier dat tutgedoe :twisted: dat waarschijnlijk dat manneke nu last heeft van spruw. Iemand ervaring hiermee? Noa heeft dat nooit gehad omdat we dat allemaal steriel konden houden en er baas over waren he, nu is zij er die zijn tutten die gevallen zijn dan weer in zijne mond steekt enz ...
Is dat makkelijk weg te krijgen?
Ik gebruik voor de tutjes koude sterlisatietabletjes aangezien er hier niets anders gesteriliseerd moet worden qua flesjes.
En de borsten die zijn proper & onderhouden :wink:

Ellentje, gij kent uwe weg precies overal :D

Ellentje
Pas blauw

Bericht door Ellentje » 04 jul 2005, 19:11

da's vooral mijn ventje, die heeft vroeger nog gekoerst en die weet zowat alles zijn

geen idee ivm spruw heb er al van gehoord maar ja ik als verse mama weet daar nie veel over

eva was vandaag weer in hare knuffel en ze was moe maar ze wou niet slapen, dus heb ik haar warm ingeduffeld en dan is ze in slaap gevallen voor enkele uren zaaaalig!

elske
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door elske » 04 jul 2005, 19:37

hey luna

ja eens de zomer voorbij kunnen we aftellen

het is wel leuk nu ik voel het schoppen enzo zaaaaalig

ik ben spijtig genoeg wel ziek geweest (baarmoederhals ontsteking) :cry:

maar ja het gaat wel al weer beter

mei mama
Pas blauw

Bericht door mei mama » 04 jul 2005, 19:56

Hallokes, terug van mijn uitstapje.
Dat shoppingcentrum is dus echt de max. Een superaanrader met kinderen. Ten eerste is alles er echt heel breed zelfd in de winkels kan je overal door. Er waren daar ook wel veel mensen in een rolstoel dus ik denk dat het daar wel wat gekend is dat je er goed door kan met rolstoelen en buggys. En dan heb je daar in de toiletten een aparte "mama en baby ruimte" Er liggen een hele hoop verzorgingskussen, er staan microgolf ovens en er zijn zeteltjes waar je borstvoeding, flesjes of papjes kan geven. Er zijn zelf mini-toiletten voor peutertjes. Er was ook meer dan genoeg parking, maar wel buiten dus even een spurtje door de regen moeten doen.
De buit van de dag: broek, t-shirt en schoenen voor mij - broek en 3 hemden voor man- t-shirt, dekentje, bodys met korte mouwen ( :D ), sweater en speeltje voor Amy. Dus goed geshopt en veel geld kwijt :oops:
Ons dakgoot is overgelopen vannacht en er zit vocht in de muur. Dus nu hangt hier zo een vochtige geur, iemand tips voor dat weg te krijgen?

Elske, hopelijk gaat alles verder goed met je zwangerschap. Laat ons regelmatig iets weten hé?

Luna, sorry hoor, geen ervaring met spruw. Die tabletjes dat is even goed hoor voor te steriliseren. Toen Amy in het ziekenhuis was moest alles super-hygienisch zijn en werden haar flessen ook koud gesteriliseerd.

Het kan zijn dat ik morgen ook eens naar Naudts bel. Ik begin me wat zorgen te maken over Amy haar overgeven. Die van kind en gezin zei wel van anders over te gaan naar Nutrilon AR. Anders moet ik eerst dat proberen? Veel meer kan Naudts misschien ook wel niet aanraden.

Allé, ik ga mij een badje pakken.

Ellentje
Pas blauw

Bericht door Ellentje » 04 jul 2005, 20:04

Elske je hebt al een bol buikje zeker ondertussen? Als je bevallen bent kunnen we u met de hele zottegemploeg eens komen bezoeken :lol:

Eva die drinkt al van haar 2e week AR met een beetje gaviscon erbij. We proberen af en toe wel af te bouwen met de gaviscon maar dan huilt ze vaker dus moet het dan toch zijn dat het uitdoet.

Hebben ondertussen nóg foto's van ons meisje, zal ze nog eens op het online-album moeten bijzetten.
Het is nu ook al lang geleden dat we er afgedrukt hebben, en ik heb zoiets van als de pc crasht dan zijn we alles kwijt :?
Dus zal er toch écht eens werk moeten van maken.

elske
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door elske » 04 jul 2005, 20:18

hey ellentje

ja mijn buikje is nu al goed rond hihi :D maar ik ben er fier op hoor ik ben begin juni bij de gyn geweest en ze kon nog niet zien of het een meisje of een jongetje was

ja als ik beval zijn jullie allemaal meer dan welkom hoor vrijhouden dus voor rond 31 oktober :wink:

ik heb naar de foto's gekeken der zitten er erg schattige tussen

hey mei mamma

ik laat zeker af en toe iets van mij horen hoor

mei mama
Pas blauw

Bericht door mei mama » 04 jul 2005, 20:55

Ik ga morgen toch naar Naudts bellen. Ze heeft daanet 2 keer overgegeven en het is al 3 uur dat ze gedronken heeft (dus zure melk) het was zodanig veel, haar t-shirt nat, de relax vol, ik heb haar moeten wassen want het hing vol in haar haar en haar nekje. Ocharme mijn mieke :(

Marina
Pas blauw

Bericht door Marina » 04 jul 2005, 21:25

Hallo allemaal;

Amaai heb veel moeten bijlezen was al van donderdag geleden dat ik hier was.

Mei mama; hopelijk is het niet erg voor je kleine meid. Heb je motilium in huis voor kleine kinderen , anders trek je de spuit op volgens haar gewicht en geef haar dat.

Ellentje toffe foto's.

Trui, de moed niet op geven meisje, je moet doen wat je hart je ingeeft, het is wel vermoeiend voor jou dat Seppe steeds wil drinken zo heb je geen tyd meer voor je zelf. EN als je hart wil luchten we zijn er voor jou.
Probeer anders eens met een fles vd materniteit, Zou me er een gaan vragen , je weet nooit dat hij dan meer drinkt . Onze Rune drinkt ook nog uit die flessen als hij de andre weigert.

Elske ; zo moet je nog wat langer in spanning zitten om het geslacht te weten.

Wij gaan met de kindjes steeds naar oostende op hotel . Hotel Bero Je steekt de straat over en je bent op de dijk en je zit niet ver van het winkelcentrum.
ER is daar ook een binnen speeltuin voor de kids en heel vriendelijk en proper.

Slaapwel en tot morgen.

Trui
Pas blauw

Bericht door Trui » 04 jul 2005, 22:31

Ik ben net een superlange tekst verloren :evil: :twisted: Ik zal moeten leren van in kleinere stukjes te schrijven want mijn teksten zijn altijd redelijk lang he... Ik kom straks of morgen terug want heb nu niet veel tijd meer :( Alles is wel ok, dat kan ik nog vlug schrijven hoor!! Tot later :D :D
Afbeelding

Ellentje
Pas blauw

Bericht door Ellentje » 04 jul 2005, 22:46

:lol: :lol: :lol: mijn oproep heeft zijn effect precies niet gemist :lol: :lol: :lol:

slaapwel meisjes!!!!

mei mama
Pas blauw

Bericht door mei mama » 05 jul 2005, 09:22

Hihi Trui, ik ken dat, ik heb dat ook dikwijls eens voor dat ik een superlange tekst kwijt ben. Hoe ik er in slaag ik weet het niet. En een korte tekst ben ik nog nooit kwijtgeraakt.

Ik heb gebeld naar Naudts en het was de secretaresse denk ik. Dus heb ik maar direct een afspraak gemaakt. Ik mag vanavond al. het zal zeker kalm zijn met de vakantie. Daarmee moet ik zelf nog niet beginnen prutsen met andere melk of medicijnen. Ik kan gewoon wachten tot vanavond en zal het wel horen hé wat ik moet doen.

Ik heb gisteren mijne vis gekregen die ik gewonnen had, tof ding hoor. Er zitten belletjes in, hij piept als je er op nijpt en er zit zo van dat knisperpapier in de vinnen.

Ellentje, heb jij je bavet al gekregen van Qmusic? Het duurt wel lang hé?

Ellentje
Pas blauw

Bericht door Ellentje » 05 jul 2005, 09:35

ik heb de bavet gekregen toen ik het hier gemeld had, was naar aanleiding daarvan dat ik het hier postte.

kan je dan eens vragen aan dr Naudts wanneer ze met verlof gaat? Het is in juli maar ben vergeten vragen wanneer exact, kan wel interessant zijn om weten.

toen ik moest veranderen van melk heeft ze me enkele dozen meegegeven om te proberen, dat zal ze bij u dan misschien ook wel doen.

voor de spuitjes moet ik met ons pruts teruggaan op 1 augustus dat is dan makkelijk te onthouden het is dan altijd op de 1e vd maand, en een zeer praktisch uur vind ik 16u, dan ben je de eerste en moet je zeker niet wachten, K&G daarentegen...

mei mama
Pas blauw

Bericht door mei mama » 05 jul 2005, 09:59

ah dan moet ik waarschijnlijk ook niet lang wachten want ik heb half vijf.
Ja ze zit hier naast mij in de relax en ze heeft overgegeven zo een halve meter van haar relax op de grond. Dus het is echt wel zo met klutsen. Pfffff, het is te hopen dat we het snel kunnen oplossen want zo is dat niet meer te doen ze. Het wordt slechter met elke fles. Dat kind zit hier constant in een bavet want anders moet ik haar 4 keer per dag herkleden.
Ik zal het zeker vragen wanneer ze in verlof is.

mei mama
Pas blauw

Bericht door mei mama » 05 jul 2005, 11:00

Weet er iemand wanneer het markt is in Brakel?

Ellentje
Pas blauw

Bericht door Ellentje » 05 jul 2005, 11:05

oei dan heeft ze het precies goed zitten :shock: ocharme dat schaapke, dat kind weet natuurlijk niet wat er met haar aan de hand is... En voor u ook mei mama niet plezant hé. Eva heeft dat ook gehad maar enkel haar eerste dagen in de kliniek, en zo eens in een straal overgegeven om 4u 's nachts in mijn bed, maar toen moest ik dat niet verschonen hé :lol:

En ook heeft dat wat tijd nodig, als het wat reflux is dan is dat niet van de eerste fles opgelost, dat moet een paar dagen tijd hebben.
Ze zeggen toch dat dat rond 4mnd beter is, wel dan leef ik op hoop zeker...
Ben blij dat wij het in de hand kunnen houden met die NAN AR en gaviscon. Kotsen doet ze dus al lange tijd niet meer, maar als ik haar op haar buikje leg dan komt er altijd wat terug ook als ze al enkele uren niet meer gegeten heeft.

Ze heeft nu een pakje aan van 3mnd en... het past :shock:
Ons meisje wordt groot... En ikke altijd maar foto's trekken :lol:
Ze zit nu in de relax naar tv te kijken. En de héle dag maar babbelen hé.
Vanavond gaan we bij een vriendin eten om haar appt te vieren en normaal ging ze mee maar mijn ma komt babysitten. Dan zijn we eens op ons gemak, en moeten we aan niks denken.

En vanmiddag ga ik bij de kapper, da's hier nog zo echt op den buiten, met een taske koffie, en de laatste nieuwe roddels :lol:
En de nieuwste boekjes liggen daar altijd, dan blijf ik ook op de hoogte van de BV's :lol:

Gast

Bericht door Gast » 05 jul 2005, 11:34

Ocharme Amy ... hoop dat er gauw beterschap is!
Noa heeft dat ook eventjes gehad (ik dacht zelfs aan projectielbraken :( maar gelukkig was het dat niet).

Wat futloos vandaag, vanavond op controle bij HA, zal eens extra vitamines vragen. En in Noa haar keel laten kijken (die eet amper en heeft "keelpijn" ... zegt ze, vraag me af of het haar amandelen zijn? )

Tot later, dochterlief zet alles over hoop.

Trui, kan zijn dat ik voor de 22ste toch naar Zottegem (balegem) ga, ne keer kletsen met een mama, wat kledij ga bekijken om over te nemen. Anders laat ik weten wanneer en breng ik je de bon wel.

Ellentje
Pas blauw

Bericht door Ellentje » 05 jul 2005, 16:56

SLIK :shock: tijdens de hittegolf heeft Eva een groeispurt gemaakt want nu vergelijk ik de pyjama die ze gisteren aanhad met die van voor de hittegolf en die zijn allemaal te klein geworden :shock:
Toen heeft ze altijd in haar body of in een t-shirt geslapen dus het is nu wel al even geleden dat ze een pyjama aangedaan heeft. Wist niet dat het zo snel kon gaan, ben dat niet gewoon bij haar.
In het begin ging het traag en heeft ze al haar kleren veel kunnen dragen, maar nu heb ik er moeten wegleggen die ze nog maar 1x aangehad heeft!

elske
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door elske » 05 jul 2005, 18:27

hey iedereen,

hey mei mama ik hoop dat alles al een beetje beter gaat?

hey ellentje ja dat groeit zo snel he je moet echt profiteren van elk moment.

soms zijn die 9maanden toch lang hoor ale 1 augustus keren wij terug bij keymeulen want daarna gaat ze in vakantie dan ben ik al 27weken !!!!! :D

en daarna is dat dan om de 4 weken bij de gyn ofzo en daarna 2weken???

8weken is toch lang hoor en dan nog die hittegolf gehad :roll:

elske
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door elske » 05 jul 2005, 18:30

nu moet ik ook die suikertest doen als ik ga blijkbaar is dat suikerwater niet te drinken is dat zo slecht? :?

ik heb enkel de nekplooimeting gedaan en de suikertest die trippletest heb ik niet gedaan vinden jullie dat dat voldoende is?? Ik ben wel maar 23jaar dus loop niet echt veel risico maar soms twijfel ik. :roll:

Anna
Pas blauw

Bericht door Anna » 05 jul 2005, 20:09

te vroeg, denk ik!!
in de zwangerschap dus.
Alles op zijn tijd...
niet alle dokters doen dat hoor.
Ik heb gewoon weer geluk dat ik een dokter heb die graag bloed laat prikken en nog meer van dat gedoe!!

Marina
Pas blauw

Bericht door Marina » 05 jul 2005, 20:32

He;

Hopelijk is het vlug beter met Amy,

Onze Rune heeft zijn eerste spuitjes gekregen gisteren en vandaag had hij koorts daar van , mijn hart deed zeer als ze hem zijn spuitjes gaven.
Hij weegt nu 5k 150 en is 55 cm groot.

Ben vandaag ook voor hem nieuwe kleren gaan kopen want bij ons is het ook zo dat hij uit zijn kleertjes van voor de hitte is gegroeid.
Onze kleintjes worden al groot , ik vind dat het baby zijn er al af is.

Moet donderdag bij de tandarts en zie er op tegen, maar ja wie gaat daar wel graag naar toe.

Ik moet op 15/7 terug bij collaert gaan voor een evaluati maar ik ben ziek van die medicatie die hij mij heeft voor geschreven enneem ze daarom niet zo graag maar het moet. nog een paar weken en dan zouden ze moeten beginnen werken.

Ga jullie laten
groetjes.

Trui
Pas blauw

Bericht door Trui » 05 jul 2005, 20:57

K'ben hier nog eens geraakt!! Ik heb zodanig veel te vertellen dat ik al niet alles meer weet... Seppe heeft zondag na zes dagen eindelijk kunnen kaka doen, ik was content!! Anders moest ik er gisteren mee naar de KA. Maar zo ne stank :shock: amai, en dat uit zo een klein poepeke!!
Mei mama, ik hoop dat Amy snel betert, ocharme da meiske... Je zou ze willen helpen he maar je kan er niets aan doen... Een mamahartje he...
Toen Seppe zijn spuitjes kreeg had ik het ook zo lastig!!
Stom dat mijn tekst nu gisteren verdwenen is!! Ik weet niet meer wat ik ging en wou schrijven :(
Luna, mijn ouders wonen in balegem. Mag ik zo curieus zijn en vragen waar in balegem je moet zijn?? Misschien ken ik ze ook...
Marina, ik hoop dat je niet meer te lang die pilllen moet nemen waarvan je ongemakkelijk bent en dat je snel weer de oude bent!! We proberen je zoveel mogelijk te helpen en steunen!!
Morgen ga ik met een vriendin naar St-Niklaas, naar het shoppingcenter. Hopelijk valt het mee met Seppe... Ik zal me weer moeten inhouden voor te kopen ook... Kleerkes voor Seppe altijd!! Ik was vorige week naar die winkel op de buke geweest en had 3 broekjes, 3 t-shirts, een vest voor Seppe en een topje voor mij mee. Ah en kousjes voor Seppe ook. En dit allemaal voor geen 25 euro!! Die 3 paar kousjes waren maar 8 cent!! :shock: Het is niet te geloven dat ze dat kunnen maken voor die prijs!! Ik kan er maar goed mee zijn he met die soldekes :D Voor de tijd dat ze dat aandoen maar he... Seppe is ook zo gegroeid!!
Ik ga eerst posten voor ik mijn tekst terug kwijt ben... :D
Afbeelding

Trui
Pas blauw

Bericht door Trui » 05 jul 2005, 21:05

Ah, over het groeien heb ik ook nog een verhaalke... Ik was naar K&G geweest en ze hadden Seppe twee keer gemeten en het was telkens 60 cm, maar ze vonden dat teveel. Hij was dan 4,5cm gegroeid op 14 dagen tijd en dat vonden ze teveel en dus hebben ze 58cm opgeschreven...belachelijk he?! Ik weet eigenlijk niet of ik dit nu al wel of niet verteld had...vergeetachig zijn is iets he..!!
Seppe zijn flesje geven is niet te doen!! Zo schreeuwen en zich boos maken. Ik denk dat ik weer ga bv geven want ik voel me echt schuldig. Ocharme da ventje!! Maar ja, hij zal het natuurlijk eens moeten leren he... Ik vraag me af of het aan de melk ligt? Zou dit kunnen?? Robby heeft hem daarnet (ik was even weg en Seppe was lastig) een flesje melk gegeven dat ik afgekolfd had en hij heeft dit zonder probleem uitgedronken. Dus nu vraag ik me af of het aan de melk ligt?? Smaakt elke flesjesmelk hetzelfde? Anders moet ik eens een andere proberen...
Ah, ik weet wat voor belangrijk nieuws ik nog moest vertellen... Seppe slaapt al de hele week van 23 a 24u tot 5u30 a 6u30!! :D En deze morgen zelfs tot 7u30!! Hopelijk blijft het zo!! Oei, ik moet gaan...er is er eentje wakker...tot binnenkort :D
Afbeelding

mei mama
Pas blauw

Bericht door mei mama » 05 jul 2005, 21:09

Ik zal maar in stukjes werken, dat ik niet voorheb zoals Trui.
Het is dus reflux, niets ernstiger of zo maar ja, het kan wel lastig zijn hé. Moet nu Nutrilon AR geven, nog geen medicijnen want ze heeft er niet echt heel veel last van (ze geeft wel over maar heeft geen pijn, anders zou ze meer wenen) Voor de rest was alles goed. Ze weegt 4.350 kg is en is 54.5 cm. Ze zit nu met gewicht lengte en hoofdomtrek op de 3-curve. Dus alles goed in proportie. Ze is ook qua motoriek en zo heel goed mee. Ze zei zelfs dat ze steviger is dan de doorsnee 2 maand oude baby. Ze was zodanig aan het manoeuvreren dat ze bijna van de tafel lag. En ze had Naudts hare stetoscoop ook al vast :lol:
Het lijkt ook dat haar kaka-probleem ook beter is want ze heeft vandaag al 3 pampers gevuld, dus ik ga weer wat afbouwen met de Hépar.

Ellentje, ze is in verlof volgende week en de week daarna (vanaf 9 juli)

Even posten

mei mama
Pas blauw

Bericht door mei mama » 05 jul 2005, 21:17

hi hi Trui is tegelijkertijd met mij stukjes aan het posten.

Elske, die nekplooi hebben wij alleen gedaan omdat ze dat toch doet bij de echo. De tripletest hebben we bewust niet gedaan omdat ik wist dat ik zelfs als er iets mis was ik het kindje toch niet zou wegdoen. Dus ja, je moet een beetje overwegen wat je van plan bent met de uitslag van zo een onderzoek hé. Als je erover denkt zoal ik is zo een test volkomen nutteloos en alleen maar om je zenuwachtig in te maken.

Zeg Trui, over je flesjes. Ik heb gelezen in de Brieven aan jonge ouders dat je de eerste flesjes na borstvoeding door iemand anders moet laten geven. Omdat Seppe jouw geur associeert met bv, dus als jij hem dat flesje wil geven dan protesteert hij omdat hij je ruikt en dus bv wil. Misschien daarom dat hij het van Robby wel wil?
Welke melk geef je? Elke melk smaakt en ruikt anders hoor. Anders eens bellen naar de kinderarts welke melk het best is na bv?

Plaats reactie

Terug naar “Oost Vlaanderen”