Wie gaat/is er in Zottegem bevallen?

Moderators:Welcome, Keppebolle, Moderators

Gast

Bericht door Gast » 26 mar 2005, 08:08

He allemaal,

Hier niet veel nieuws dit paasweekend ...
beginnen straks aan verhuiske, huurcamionette. Heb stapelbed gekocht dat moet afgehaald & gemonteerd worden + ineens vanalles van hier naar Antwerpen (hoop op redelijk vlot verkeer), morgen tussendoor eitjes zoeken & rapen. Voor ons dochtertje d eeerste maal. Verleden jaar kreeg ze nog geen chocolade. Nu kent ze jammer genoeg het bestaan ervan :roll: tja mama & papa snoepen ook eens graag :roll: en dan vraagt ze ook ééééééén cocola :lol:

Amuseer jullie, geniet van dat buikske nog met volle teugen want eens dat weg is, ook al ben je zo blij de inhoud in je handjes te houden, de weemoe naar dat bol buikje was er bij mij redelijk vlug :P

daaaag

Dagmar
Moderator

Bericht door Dagmar » 26 mar 2005, 09:40

Ellentje schreef:...Ons pruts reageert nogal op chocolade hoor, niet te doen! Als dat geen paaskindje wordt...
:D :lol:
Je kan proberen om haar te lokken met chocolade.. :D
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

Marina
Pas blauw

Bericht door Marina » 26 mar 2005, 10:50

Goedemorgen,
Ellentje ik ben blij dat alles goed gaat met de kleine meid. Onze jongen is verzot op twixys, zo van die potten uit de colruyt. Als ik dat eet is hij ook allert.
Hopelijk verloopt de verhuis vlot en vermoei je niet te veel.

Marina

Ellentje
Pas blauw

Bericht door Ellentje » 26 mar 2005, 18:02

Bonjourkes,

amai wat een drukke dag! Heeeeel de dag buiten gewerkt, bijna niet neergezeten, maar ben echt happy nu, na die "zuurstofkuur". 't Leven is toch zo anders als de zon schijnt hé.

Waarschijnlijk weten jullie dat ook wel, dat er gezegd wordt van ananas dat dat weeën opwekt, heb gisteren één gekocht en heb hem nu al in stukken gedaan, ben alleen nog niet zelfzeker genoeg om er van te eten. :shock:

Trui
Pas blauw

Bericht door Trui » 26 mar 2005, 19:38

Oei, da van die ananas wist ik niet. Ben vandaag gaan winkelen en had er bijna eentje mee. Nog even mee wachten dus!!
Ik ben best wel moe!! De hele dag van hier naar daar gecrosst, maar het resultaat mag er zijn!! Ons badmeubel, commode...er is veel in orde gebracht voor onze kleine spruit!! Stilletjesaan komt alles toch goed. Ben moe maar content!! Straks gaan we nog gaan eten in San Marco met een hele bende. K'hoop dat de stoelen een beetje meevallen want anders zal ik gebroken buiten komen denk ik...
Alle, geniet nog van het paasweekend en vergeet morgen niet om paaseitjes te rapen en een heerlijk paasontbijt met zacht gekookte eitjes te eten he!!! Geniet ervan!! Liefs
Afbeelding

Ellentje
Pas blauw

Bericht door Ellentje » 26 mar 2005, 20:08

Hmmm! San Marco, jammie jammie!!! We zijn daar al meerdere keren geweest, en telkens was het heerlijk!

Trui
Pas blauw

Bericht door Trui » 27 mar 2005, 09:08

Zalige Pasen allemaal!! Allemaal lekkere chocolade eten voor ons kindje ook een beetje een paasgevoel te geven. Hihi, goede uitvlucht he?! K'ben dol op chocolade!!
Afbeelding

Marina
Pas blauw

Bericht door Marina » 27 mar 2005, 10:42

Goede pasen gewenst van ons hier.
man wou me verassen, koopt een javanais gebakje voor mijn pasen.
lust dat niet maar het gebaar telt; toch lief dat hij aan mij dacht.
Nog een goed weekend.

mei mama
Pas blauw

Bericht door mei mama » 29 mar 2005, 09:02

Hallo iedereen,
Ja op de GVO lessen heeft de vroedvrouw dat ook gezegd van die vrouwemantel thee. Ik ken het niet, weet dus ook niet hoe het smaakt. Ik ken wel iemand die het dronk na de bevalling om de baarmoeder sneller terug te laten krimpen. Dus misschien ook daarom dat het de bevalling op gang kan doen brengen, omdat het de baarmoeder doet samentrekken.
Pfff.. ik was dit weekend van mijn gezwollen enkels vanaf nu ben ik vanmorgen opgestaan met gezwollen handen en polsen. Maar allé, aan mijn handen moet ik tenminste geen schoenen doen hé :lol:
Daaaaaaaaag.

Trui
Pas blauw

Bericht door Trui » 29 mar 2005, 10:19

Helokes iedereen,

sinds enkele dagen begin ik ook enorm veel vocht op te houden!! Benen, handen, voeten...allemaal gezwollen!! Kan je daar iets tegen doen?? Want het geeft geen tof gevoel he?! Gelukkig dat we naar het eind van de zwangerschap gaan, want stel je voor dat we de hele zwangerschap gezwollen zouden hebben gelopen. Waarschijnlijk is dit ook door het weer, warmer he...
En mijn slokdarm staat in brand!! Zuur!!! Verschrikkelijk!!
Ik had altijd gedacht dat ik het niet erg zou vinden van een beetje overtijd te gaan, maar nu hoop ik eigenlijk stiekem dat hij toch een beetje vroeger zal komen. Zolang alles maar in orde is met het kindje zou dit geen kwaad kunnen he?
Alle, k'ga stoppen met zagen want ik ben anders altijd de persoon die zou zeggen dat je positief moet blijven!!!
Afbeelding

Trui
Pas blauw

Bericht door Trui » 29 mar 2005, 10:59

Oei, oei... ik heb net gebeld naar de huisarts om te vragen of ik iets kan doen tegen dat vocht ophouden. Ik heb naar de gyn moeten bellen en moet deze namiddag op monitorcontrole. Want mijn bloeddruk was te hoog. Hopelijk is alles ok!! Maar het zal misschien van me op te jagen zijn dat ik een beetje een hoge bloeddruk heb. U kalm houden zeggen ze, maar da vind ik niet zo makkelijk!!
Alle, k'ga me een beetje platleggen, da zal wel helpen. K'laat jullie iets weten deze namiddag. Liefs
Afbeelding

mei mama
Pas blauw

Bericht door mei mama » 29 mar 2005, 12:03

Hoi Trui,
Ik heb ook al een paar keer last gehad van een beetje te hoge bloeddruk. Het is omdat een hoge bloeddruk en vocht ophouden kan wijzen op zwangerschapsvergiftiging. Maar dan blijft je bloeddruk wel stijgen. Bij mij durft het nogal eens te schommelen. En rusten is er wel heel goed voor om uw bloeddruk weer te laten dalen.
Laat ons alleszinds weten hoe het is geweest hé.

Gast

Bericht door Gast » 29 mar 2005, 17:36

He allemaal,

Vrolijk pasen, al is het wat laat :D
Trui, je bent er bijna meid, die gezwollen ahnden & voeten had ik heel extreem de laatste week ... dus van zodra ik die symptomen zelf heb denk ik dat het niet meer zolang zal duren. Kon mijn handen bijna niet meer buigen, bewegen.

Mei mama,
Jij je kamer al gereserveerd? Kreeg van vroedvrouw te horen dat ik dat nu moet doen. Verleden zwangerschap is dat geregeld via die GVO lessen.Dus mag het volgende keer zeker niet vergeten.

Dochtertje is even bij mijn moeder, akn zo wat meer werk verrichten zonder goedbedoelde hulp.
Straks even langs huisarts om oorprop te laten verwijderen.

Groetjes.

PS: Ellentje, nu zijt ge denk ik intussen wel bevallen! 't Is maar ne gok. Hopelijk dus gauw met mooi nieuws van jou.

Trui
Pas blauw

Bericht door Trui » 29 mar 2005, 17:39

Oef, alles ok!! Waarschijnlijk had ik een te hoge bloeddruk van me op te jagen... Als ik aan de monitor lag was die zelfs vaak te laag. Die machine sloeg altijd in alarm als het te laag was. Beter te laag dan te hoog he. Rusten en in de gaten houden he... Maar ik ben toch een beetje gerustgesteld dat alles ok is. 36 weken vind ik toch nog een beetje te vroeg...!!
Afbeelding

mei mama
Pas blauw

Bericht door mei mama » 30 mar 2005, 13:11

Hoi Trui, dan ben je toch weer gerustgesteld hé. Ik heb hier net mijn schoenen uitgedaan want mijn voeten zijn zo gezwollen dat mijn schoenen pijn doen aan mijn voeten. Ik moet vanavond op controle bij de huisarts. Zal wel zien wat hij zegt hé. En ik ben nog maar 31 weken. Hopelijk wordt het niet nog erger. Straks moet ik nog op mijn pantoffels komen werken.
Luna, ik heb vorige week bij de GVO les mijn kamer gereserveerd. Ik was wel blijkbaar de laatste. De rest was al eens naar de materniteit geweest om dat te doen.

Isake
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door Isake » 30 mar 2005, 13:35

Hey bijna mamatjes :)

Ellentje zal al weten wat het is zeker :-)

Truike, ben blij voor u dat alles ok is! Wie was het gisteren op de materniteit? Toch niet die ouwe vieze trien :wink:

mei mama, da moet wel vervelend zijn als u voetjes zo opzwellen, ik heb er gelukkig nog geen last van, bij Jens heb ik daar ook geen last van gehad eigenlijk!!!
Wanneer stop je met werken?
Moet je ver om naar je werk te gaan of werk je in de buurt?

Vanessake,
Schone foto van Jelco in het parochieblad :lol:

Luna, is het geluk voor de oorprop? Had gisteren ook last van mijn oor! Was wakker geworden met hoofdpijn en daarna een hele dag een druk in mijn oor, was alsof ik een schelp op mijn oren had, echt raar gevoel!
Heb mijn oren es gespoeld met zuurstof water, deze morgen had ik het nog licht en nu is het toch aan het over gaan, had als schrik dat ik nog naar de dokter moest voor mijn oor :?

Marina, waar ben jij eigenlijk gebleven, het is al efkes geleden dat we nieuws hebben van u....
En Elske, ook geen nieuws meer :?:

Hier is het rustig voor de moment!
Ons trezeke die is kalmkes vandaag mag ook ne keer hoor :lol:
Nog 19 daagskes en ze mag haar tonen, we zijn benieuwd :-)

Groetjes
xxx
Afbeelding
Afbeelding

mei mama
Pas blauw

Bericht door mei mama » 30 mar 2005, 15:41

Ja, ik moet nog vijf weken werken. Daarna hou ik het voor bekeken ze. Zalig eerst nog een beetje uitrusten dan. Nog een beetje tijd voor mezelf voor de baby er is. Ik moet nu elke dag op en af naar Brussel. Het is te doen hoor, dat is het niet maar zoals nu bv. als je een hele dag met zere voeten zit is het soms wat lastig. Of als ik slecht geslapen heb.
Jullie moeten allemaal niet zo lang meer, ik ben er echt jaloers op. Ik nog negen weken. Pfffffffff. Ik begin toch ongeduldig te worden hoor.

Vanessa
Pas blauw

Bericht door Vanessa » 30 mar 2005, 15:51

Isake schreef:
Vanessake,
Schone foto van Jelco in het parochieblad :lol:
'k Had het al gehoord van mijn ventje zijn oma, maar 'k heb het zelf nog niet gezien. 'k Zal straks es gaan kijken.

Groetjes.

elske
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door elske » 30 mar 2005, 17:55

hallo,

Amaai iedereen is hier al bijna op het einde ik ga hier alleen achter blijven :( ,ik leef nog hoor maar heb het enorm druk en hoe is het met jullie?? En zou ellentje nu al haar kleine meisje hebben?

Ik heb het enorm druk om het aan iedereen te vertellen het goede nieuws . :D

Isake
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door Isake » 30 mar 2005, 20:58

we gaan u hier niet alleen achter laten hoor, hoop er maar niet op :-)
Afbeelding
Afbeelding

elske
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door elske » 30 mar 2005, 21:16

hey Isake

Ik hoop het want wat ga ik hier anders doen tegen mijn eigen beetje babbelen :lol:

Isake
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door Isake » 30 mar 2005, 21:36

hihi, nee ze, ik ga blijven komen hoor, ik wil kik weten wat jij hier allemaal te vertellen hebt hoor :-)
Afbeelding
Afbeelding

elske
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door elske » 30 mar 2005, 22:25

Oef bijna gedaan met werken ik ben verschrikkelijk moe. Nog een half uurtje dan nog een half uurtje rijden en ik ben thuis oef!

groetjes :D

Isake
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door Isake » 30 mar 2005, 23:22

oeje, moet ge zo laat werken?
wa doe je van werk?
of heb ik dit ergens gemist?
ik ga ne keer zoeken of da hier ergens staat :-)
Afbeelding
Afbeelding

mei mama
Pas blauw

Bericht door mei mama » 31 mar 2005, 08:43

Hallo allemaal,
ik ben gisteren op controle geweest bij de huisarts en het was niet zo heel goed. Mijn bloeddruk was opnieuw te hoog (145/95) en samen met mijn gezwollen handen en voeten en eiwitsporen in mijn urine was de huisarts toch wat ongerust. Nu moet ik morgen naar de dietiste voor een zoutarm dieet. Ben nu natuurlijk ook ongerust en ga daarom straks nog eens naar de gyn bellen. Ik hoop dat alles in orde komt maar ben wel een beetje depri voor het moment.
Ik hou jullie op de hoogte hoor.

Gast

Bericht door Gast » 31 mar 2005, 09:30

He allemaal,

Elske, we gaan je hier niet alleen achterlaten :lol: , wie weet komen er nog wat mama's bij die dan weer lna jou moeten bevallen hé!
Zo laat werken, idd!

Isake,
De oorprop is eruit, oef, duurde wel even ondanks d eoordruppeltjes die ik er enkele dagen vooraf al heb moeten indoen. Ben dat wel gewoon, zonder aan mijn oren te prutsen ofzo, heb aanleg aan wat meer oorsmeer in een oor en dus wel vaker oorproppen die moeten verwijderd worden. Ben blij dat ik gegaan ben, had af en toe last, zo'n druk, niet horen wanneer hoofd bewoog tijdens slapen vooral. Tja en wanneer ik van zoiets last zou hebben tijdens een bevalling (met persen ofzo); zou me eraan geregerd hebben.

Mei Mama,
Hé, ik loop hier ook nog "zo lang" rond he (nog 8 weken te gaan), voel je niet de enige hoor. ben uitgerekend 27 Mei en heb een gevoel dat ik deze keer overtijd zal gaan. (We gaan nog samen op d egang liggen!!! ) Had nl. niet meer verwacht zwanger te zijn geweest, moet echt héééééél laat tijdens vruchtbare periode geweest zijn DUS volgens mij kan ik zeker een week na zgz datum bevallen. Grrrr , heb geen ervaring mee want ons dochtertje kwam de dag voor de uitgerekende, dus geen verlies van verlof extra, geen zenuwen of maar afwachten ...
Wat betreft je gevoel, toch beter dat je huisarts misschien te veel voorzorgen neemt ipv het zo laat, neen?

Allé, ga wat in gang schieten.
Tot binnenkort, daaag

mei mama
Pas blauw

Bericht door mei mama » 31 mar 2005, 12:24

Hallo allemaal,
ik heb dus gebeld naar het ziekenhuis. Ik heb gesproken met de vroedvouw. Ze heeft het overlegd met dr Waterschoot en ik ben moeten naar huis komen van mijn werk. Ik ben nu in het labo om 24-uurs urinepotten moeten gaan. Morgen moet ik die terug brengen en ook bloed laten nemen. Is de uitslag goed dan moet ik toch sowieso maandag op controle (bij dr. Mulier want Waterschoot is in verlof) en dan de week erop bij Waterschoot. Ja en als het niet goed is (waar ik niet durf aan te denken) dan hoor ik morgenavond wat er moet gebeuren.
In mijn omslag voor het labo zat ook een ziektebriefje bij tot 30 april. heb nu al proberen bellen naar gyn of het de bedoeling is dat ik tot het einde thuis blijf maar het is middag en er neemt niemand meer op. Ik hoop van niet (maar ik vrees van wel aangezien ik direct een maand gekregen heb) Ik zie het echt niet zitten om te moeten gaan werken als mijn baby nog maar 9 weken oud is.
Allé ja, ben mij dus momenteel in alles aan het opjagen met als resultaat natuurlijk dat mijn bloeddruk daarnet nog wat hoger stond. Proberen rustig te blijven en morgen het resultaat af te wachten dus hé.
Daaaaaaaag,

een niet zo happy mei mama :(

Trui
Pas blauw

Bericht door Trui » 31 mar 2005, 14:02

Helokes allemaal,

oei mei mama, da's niet zo plezant nieuws!! Hou je maar zo veel mogelijk opt gemakske!! Rusten!! En als je een ziektebriefje hebt gekregen dan gaat dit toch niet van je bevallingsrust vanaf? Of vergis ik me daarin? Beter thuisblijven zodat alles ok is met je baby dan gaan werken en bv te vroeg bevallen of zo he!! En ik was ongerust over die bloeddruk en da vocht ophouden en had er eigenlijk geen reden toe. Als ik dit van jou hoor toch niet!! Hopelijk gaat het met het dieet allemaal snel beter. Ik duim voor je!!
Luna, hoe ziet die ouwe eruit van op de materniteit? Ik denk niet dat zij het was hoor. Ik heb er drie gezien en die vielen allemaal mee!!
K'ben deze morgen op controle geweest bij de gyn. Alles nog tip top in orde!! Bloeddruk was gelukkig ok. En alles is nog potdicht!! Ik had gehoopt op al een beetje opening, dat zouden dan toch cm-ters zijn die ik niet meer moet doen. Maar ja, beter zo zeker. Ik ga zeker niet vroeger bevallen zei dr Waterschoot. En ons kindje heeft nogal een groeispurt gedaan. Amaai, hij weegt al ongeveer 2,9 kilo en ik moet nog vier weekjes gaan. Dat beloofd!!
Ze hebben zo een staalke vaginaal genomen voor streptokokken of zo iets. Hopelijk is alles ok. Anders is het antibiotica nemen net voor de bevalling. Maar ja, als dat moet voor ons kindje zal dit wel het beste zijn he... 13 april moeten we teruggaan. Ik kijk er al naar uit!!
Heb deze nacht slecht kunnen slapen. Harde buiken denk ik. Een ongemakkelijk gevoel en een serieuse spanning op mijn buik. Ik denk toch dat dit harde buiken waren??? En ik denken dat ik er nooit zou krijgen, te vroeg geroepen!!
Hou jullie allemaal goed!!
Liefs
Afbeelding

Marina
Pas blauw

Bericht door Marina » 31 mar 2005, 16:18

He dames,

Ik ben er nog; net thuis van het ziekehuis heb terug aan infus gelegen had terug weeen en nu al drie cm opening. Heb nu pillekes prepar gekregen om thuis te nemen omdat ik naar huis wou voor mijn andere kindjes.

Mei mama dat ze je thuis zetten wil toch zeggen dat het nodig is anders zouden ze dat niet doen.
Had heel wat bij te lezen na die paar dagen , en mijn geheugen laat me wat in de steek. dus weet ik nu niet wat ik nog wou zeggen .
Het beste allemaal.
Groetjes Marina

elske
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door elske » 31 mar 2005, 16:46

Hallo iedereen ,

ja spijtig genoeg werk ik zo laat ik ben telefoniste voor bijstand verzekeringen maar moet veranderen van werk want als mijn kleintje er is heb ik daar echt geen zin meer in zo laat werken en hoe is het met iedereen vandaag?

groetjes

Plaats reactie

Terug naar “Oost Vlaanderen”