Wie gaat/is er in Zottegem bevallen?

Moderators:Welcome, Keppebolle, Moderators

Gast

Bericht door Gast » 22 mar 2005, 22:21

Vanessa,

'k Ben het helemaal eens met je! Ikzelf ben al thuis sinds de geboorte van ons dochtertje (wordt er 2 volgende maand). Af en toe gaat ze eens naar mijn moeder voor een weekje wanneer ik thuis met iets bezig ben en wil doorwerken. Associaal is ze helemaal niet, we gaan vaak bij vrienden met kinderen, zien leeftijdsgenootjes. Ze is heel zelfstandig, ik heb er een goed gevoel bij dat ik zolang ben thuis gebleven.

Zoals voor de geboorte me te pletter werken, uren van huis zijn, in filles zitten, da's verleden tijd. Ik wil dat niet meer doen. Nu hebben de kinderen voorrang zolang ze kind zijn. Omdat het financieel niet echt meer haalbaar is verder thuis te blijven voor de 2de (het doet me harttzeer :evil: ) bijv. BV vroeger stoppen , die evoluties niet meer meemaken van dichtbij, ...

Was deze week eens gaan kijken naar een part-time in Etterbeek, makkelijke verbinding vanuit Denderleeuw. maar toch ben ik zowiso per dag voor een half - time en een hongerloon !!! 4 uur onderweg. Dan moet ik gaan werken om de opvang van de kinderen te betalen? me als een gek te haasten van hier naar daar ... Dus had ook beslist zowiso enkel in de buurt nog werken én enkel half - time. Heb bewust voor de kindjes gekozen (al voldoende miskramen gehad in het verleden) en werken zal ik zeker en vast nog doen. alleen is er een tijd voor alles en nu is dat "kinderen".

Isake,
Meiske, als je eens moet wenen, doe dat dan maar! dat kan eens deugd doen weet je? Af en toe heb ik dat ook en pffft waarom zou ik dat tegenhouden, voel me nadien beter :lol: Ge zijt er bijna, echt. Idd overtijd gaan moet niet leuk zijn ... ik kan er niet over meespreken, ons dochtertje is de dag voor de uitgerekende geboren! wachten duurt dan lang hé. Toch succes.

Allemaal goeienacht gewenst
Daaaag


mei mama
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:23 mar 2005, 15:52
Locatie:Zottegem

Bericht door mei mama » 23 mar 2005, 15:59

Hallo iedereen,

Ik hoop dat jullie het niet erg vinden dat ik erbij kom. Het lijkt mij hier echt een gezellige bende. Ik had al gezien dat jullie naar hier verhuisd waren maar het was er nog niet van gekomen om eens te komen kijken.
Ik ben momenteel 30 weken zwanger van ons eerste kindje. Tot nu toe veroopt alles heel goed behalve dat ik (alwéér) thuis zit met een zware verkoudheid.
Ik vind dat het nu echt wel spannend begint te worden. Nog 10 weekjes te gaan. En ik heb nog zoveel te doen. maar ja, als men zegt dat het snel zal gaan dan geloof je dat niet echt hé. Negen maand is zo lang, maar ze zijn over voor je het weet.
Ik heb eigenlijk een praktisch vraagje voor diegenen onder jullie die al kindjes hebben. Ik heb bijna geen pakjes gekocht zo in dikke sponsstof. Ik heb er bijna allemaal in van die dikke t-shirtstof, broekje en truitje apart. Nu vroeg ik mij af, is dat warm genoeg echt als allereerste pakje direct na de geboorte? Of moet dat toch zo iets dikkers zijn. Zo weet ik wat er in mijn valiesje moet hé.
amai, dat was direct een hele uitleg. Groetjes allemaal en tot binnenkort.

Vanessa
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:13 mei 2004, 15:57

Bericht door Vanessa » 23 mar 2005, 16:08

mei mama schreef: Ik heb eigenlijk een praktisch vraagje voor diegenen onder jullie die al kindjes hebben. Ik heb bijna geen pakjes gekocht zo in dikke sponsstof. Ik heb er bijna allemaal in van die dikke t-shirtstof, broekje en truitje apart. Nu vroeg ik mij af, is dat warm genoeg echt als allereerste pakje direct na de geboorte? Of moet dat toch zo iets dikkers zijn. Zo weet ik wat er in mijn valiesje moet hé.
.
Hallo,

Nee hoor, is echt niet nodig. 't Gaat zomeren :lol: . Ik heb dat eigenlijk nooit gekocht voor één van de kinderen, zo van die hele dikke sponsachtige kledij.
Altijd gewone pyjamatjes met voetjes voor 's nachts, en voor overdag gewone kledij (zoals kleren voor peuters, maar kleiner).
Zo van die echte typische baby-spullen heb ik eigenlijk nooit gekocht. Ik vond dat altijd zo baby-achtig :D . Ik had liever van die echte stoere jongenskledij. Een broekje met een leuk pulletje erop en zo.

Groetjes, en welkom bij dit groepje hé.

Vanessa.

Anna
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:13 jun 2004, 12:42

Bericht door Anna » 23 mar 2005, 17:15

Als je al het één en ander hebt, koop dan geen nieuw en doe aan wat je hebt voor de baby.
Ik kleedde mijn baby's altijd wat warmer aan...
Baby's hebben het vlugger kouder natuurlijk.
Maar dan gewoon die pyjama en een licht hemdje zijn voldoende.
( en als het te warm is, dan een hemdje, dat zal ook goed zijn!!

Gebruikersavatar
Marina
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:20 mar 2005, 11:31
Locatie:Zottegem

Bericht door Marina » 23 mar 2005, 17:48

He,
kijk uit naar een lang weekend met mijn ventje, hem drie dagen bij mij hebben.

Ja carine is altijd bezig met de kindjes,. Mijn ma keek naar mijn kindjes totdat ze plots is overleden. Dan sta je daar en nu, gelukkig had mijn baas begrip en heeft me thuis gelaten tot ik opvang had.
Els haar ma had geen plaats meer , ben na lang zoeken bij iemand gekomen die een schat van een mens is, trekt op mijn moeder mijn zoontje zei oma tegen haar in het begin.
Mijn ma liet hem alles toe dus thuis onhandelbaar, moeke heeft me een ander kind gegeven sinds hij bij haar was.

ze zeggen de laatste loodjes wegen het zwaarst dus hou de moed er in he dames.
groetjes marina


Gebruikersavatar
Isake
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:18 feb 2005, 13:11
Locatie:Brakel (Sint-Maria-Oudenhove)
Contacteer:

Bericht door Isake » 23 mar 2005, 19:33

mei mama schreef:Hallo iedereen,

Ik hoop dat jullie het niet erg vinden dat ik erbij kom. Het lijkt mij hier echt een gezellige bende. Ik had al gezien dat jullie naar hier verhuisd waren maar het was er nog niet van gekomen om eens te komen kijken.
Ik ben momenteel 30 weken zwanger van ons eerste kindje. Tot nu toe veroopt alles heel goed behalve dat ik (alwéér) thuis zit met een zware verkoudheid.
Ik vind dat het nu echt wel spannend begint te worden. Nog 10 weekjes te gaan. En ik heb nog zoveel te doen. maar ja, als men zegt dat het snel zal gaan dan geloof je dat niet echt hé. Negen maand is zo lang, maar ze zijn over voor je het weet.
Ik heb eigenlijk een praktisch vraagje voor diegenen onder jullie die al kindjes hebben. Ik heb bijna geen pakjes gekocht zo in dikke sponsstof. Ik heb er bijna allemaal in van die dikke t-shirtstof, broekje en truitje apart. Nu vroeg ik mij af, is dat warm genoeg echt als allereerste pakje direct na de geboorte? Of moet dat toch zo iets dikkers zijn. Zo weet ik wat er in mijn valiesje moet hé.
amai, dat was direct een hele uitleg. Groetjes allemaal en tot binnenkort.
Hey mei mama,

Tuurlijk is da nie erg da jij erbij komt, graag zelfs!
wat die pakjes betreft, mijn zoontje is ook in april geboren en had voor hem een drietal van die dikke pakjes gekocht en hij heeft ze niet aan gedaan! Da was veel te warm, dus das nie nodig hoor, echt nie!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Isake
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:18 feb 2005, 13:11
Locatie:Brakel (Sint-Maria-Oudenhove)
Contacteer:

Bericht door Isake » 23 mar 2005, 19:40

Marina schreef:
ze zeggen de laatste loodjes wegen het zwaarst dus hou de moed er in he dames.
groetjes marina
Ja, da mag je idd wel zeggen dat die het zwaarst wegen :!: :!: :!:
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Marina
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:20 mar 2005, 11:31
Locatie:Zottegem

Bericht door Marina » 24 mar 2005, 10:42

Goedemorgen,

Hoe is het hier met de dames?

Heb weer een slapeloze nacht achter de rug, heb in het zetelke tv zitten
kijken om mijn ventje niet wakker te houden. :roll:
Ga strak een badje nemen om te ontspannen en dan proberen wat te slapen.

groetjes

Trui
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:25 feb 2005, 15:33
Locatie:Velzeke

Bericht door Trui » 24 mar 2005, 10:50

Hello ladies!!

Welkom mei mama!! Ik heb je al eens eerder gezien kan dit?
Marina, spijtig dat uw kindje niet bij Carine kan gaan!! Anders zagen we elkaar daar dan ook eens. Ik dacht dat ze binnenkort (alle tegen september denk ik) weer plaatsjes had. Ben het niet zeker hoor. Maar ja, als je al iemand anders gevonden hebt is da niet meer nodig zeker? Spijtig van uw mama!! Dat moet niet gemakkelijk geweest zijn!! Maar wat bedoel je met 'moeke heeft me een ander kind gegeven sinds hij bij haar was'? Geniet van jullie lang weekend!!
Ik heb ook enkele pyjamatjes gekregen van een collega die nog maar net bevallen is. Ik heb eigenlijk zelf nog bijna niets gekocht. Enkel wat bodykes. Maar het zijn maar een pyjamake of vier. Is da genoeg? Maar ja, als ik niet genoeg heb kan ik er m'n ventje nog snel achter sturen he?! Ik vind da wel moeilijk, want wat moet je meenemen? Maat 50 of 56? Je weet niet of het een groot of klein kindje zal zijn he?
Ik ben gisteren naar de info over voeding geweest in de kliniek. Interessant!! Maar ik wist niet dat borstvoeding geven in het begin echt leren zou zijn. Niet altijd makkelijk in het begin precies. Maar ik denk wel dat ze veel zullen helpen. We zitten op de goede materniteit denk ik!! Beter kan niet!! Het was wel een lange en vermoeiende avond!! In dat auditorium op die slechte plastieken stoelkes!! Amai mijne rug!! Ik heb me na de pauze een andere stoel genomen. Er keken er wel een paar raar, maar ik zat toch beter!! En dat telt!!
Ik vraag me af wat we eigenlijk allemaal nodig hebben tegen dat we met ons kindje van de kliniek naar huis mogen. Eigenlijk staat alles op de lijst, maar ja, we zullen er op voorhand al wat van moeten kopen he? Zijn nonkel en tante hebben het badkamermeubeltje al gekocht, dus dat hebben we al. Het park staat ook, maar de matras moeten we nog kopen. En ik heb dekentjes op de lijst gezet, maar naar het schijnt mag dit niet voor wiegedood? Maar hoe moet je dan uw kindje warm houden??
Liefs en tot schrijfs. Xxx
Afbeelding

Anna
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:13 jun 2004, 12:42

Bericht door Anna » 24 mar 2005, 11:04

Over die wiegendood...
Inderdaad, naar het schijnt zijn dekentjes, lakentjes en dekbedjes niet goed.
En om lekker warm te krijgen?
Trappelzak!
Warm, veilig en ze kunnen zich niet bloot schoppen bij wijze van spreken.
Je kunt er messchien best eentje of twee op je lijstje zetten.
neemt ze niet te groot voor in het begin he!!

of 4 pyjamake's genoeg zijn, daar twijfel ik aan...
Ik zou er nog twee bijkopen, maar maatje 56, dan heb je allezins genoeg in de klieniek en voor thuis in de eerste weken.

verder kunnen baby's kleine viezerikjes zijn, die graag overgeven op hun kleertjes!
reserve is dus altijd welkom.
ook de hemdjes niet vergeten hoor.
Maar dan liefst hemdjes die opengaan langs de zijkant, want zo een hemdje over het hoofdje trekken in de eerste dagen, is maar een
angstige bedoening hoor.
( vind ik toch, zelfs naa 5 baby's, doe ik aan een nieuwboren kindje liever geen dingen, over het hoofd aan).
je ventje om pyjamaa's sturen is ook een goed idee hoor, maar vergeet niet te zeggen dat het eerst ne keer gewassen moet worden he!
Ik denk eraan een lijstje te maken om de valies klaar te zetten
voor als je gaat bevallen...
Dan zou iedereen hier op het bf kunnen aanvullen wat ze weten..

Trui
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:25 feb 2005, 15:33
Locatie:Velzeke

Bericht door Trui » 24 mar 2005, 11:11

Hey Janewaye dat lijstje vind ik een fantastich idee. Ik weet totaal niet wat ik in de valies moet steken!!
En die hemdjes, wat bedoel je daar precies mee? Hemdjes gebruiken als bodyke? Ik heb hier wel enkele hemdjes liggen, maar die zijn wel redelijk losjes. Bij een bodyke zit het wat aanspannender en zit over de pamper ook. En zou je persoonlijk zelf die dekentjes dan niet gebruiken? Als dit inderdaad kan leiden tot wiegendood smijt ik ze liever van de lijst hoor!!
Afbeelding

Anna
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:13 jun 2004, 12:42

Bericht door Anna » 24 mar 2005, 11:32

de lijst staat inmiddels op de babyuitzet.

over de dekentjes...
Als ze groot genoeg zijn, en vb niet wiegenmaat, maar klein bedje maat,
niet van de lijst doen.
je kindje kan dat zeker later gebruiken, al was het maar om een tukje te doen, op de zetel, eens ze een jaartje of meer zijn.
Het is wel aangeraaden door kind en gezin dekentjes enzo niet te gebruiken, en dan wel weer trappelzaken.

daar liggen ze knusjes en veilig in.

Met die bodykes, een foto zou beter zijn, maar ik vind ze niet!!
Je vind ze in babywinkels.
Het zijn hemdjes die de baby inpakken begindende bij de schouder en dat stopt onder de luier.
Nu zijn er zo die je boven het hoofdje moet aandoen, en daar griezel ik van, wat dat hoofdje is toch zo fragiel!
Beter zijn dezelfde maar die overal langs de zijkant knopjes hebben
en waarin je de baby legt, en dan gewoon weer dichtknoopt.
Er zijn er ook zo met koordjes.
( maar dat is veel gefoefel).
Kijk eens goed in de babywinkel.
Eens je ze ziet zul je het meteen begrijpen.
het is eigenlijk maar voor de eerste weken hoor, messchien kun je ze effe lenen van iemand??
Stel maar vragen hoor anders!!
Ik antwoord graag!

Gast

Bericht door Gast » 24 mar 2005, 11:40

Hey,

Mei mama, welkom hé! Heb je niet meer gemaild ... druk druk druk, maar dan kunnen we hier wel verder babellen hé :D

Ik ben de laatste dagen zo MOE! Zou dat de lente zijn of einde van de zwangerschap. een ramp hoor, val gewoon bijna in slaap en dat is niet evident met een peuter van 2. Wil l dan vanalles doen terwijl zij even slaapt maar lichaam zegt me dat ik beter ook ga liggen om de rest van de dag geen zak te zijn. Dus zou nu beter in bed liggen ipv hier te typen :oops:

Trui,
Je leert het snel hoor, die BV, is even wennen de eerste 2/3 weken? Wanneer je thuis komt ben je wat onzeker maar 't lukt en die van K&G helpen je ook!!! Echt niet allemaal slechte mensen zoals vaak beweerd wordt :lol: De verpleegster die thuis kwam was zo lief !!! maar eens die niet meer kwam ben ik maar 1 keer naar het consultatiebureau gegaan, voelde me er een nummer, wachten, allé ging veel liever maandelijks naar de huisarts, tenminste juiste uur zonder wachten, oké 't was niet gratis maar heb dan onmiddellijk zo'n globaal dossier betaald zodat je meer terug krijgt van het ziekenfonds + dat eenmalig bedrag krijg je ook integraal terug betaald.

Wat betreft babykledij, ghooo om eerlijk te zijn ik geef daar weinig geld aan uit, ruilen met vriendinnen, (ieder heeft zijn kleurtje in de labeltjes), wordt doorgegeven, soms definitief gegeven, en in de kringloopwinkel liggen er soms "amper gedragen" kledij die massa's kosten nieuw, zelfs heel veel merken. En heb ik echt iets nodig dan wacht ik op de solden. Ze moeten nog jaren gekleed worden hé :lol:
Dus, gebruik wat je hebt.

Met de tijd leer je wel wat praktisch is en niet om ze aan te doen! Die liefelijke spulletjes kunnen soms zo onpraktisch zijn dat je ze liever niet aandoet. Enfi, meer hierover later.

Ben moe én ga even rusten.
Tot later vandaag hé.

Ellentje, ben je er nog :?

Gebruikersavatar
Marina
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:20 mar 2005, 11:31
Locatie:Zottegem

Bericht door Marina » 24 mar 2005, 12:27

He,
Trui;
Wat ik bedoel met een ander kind gegeven wel onze Robbe kon bij mijn ma alles doen en ze gaf hem alles toe, bij moeke (onthaalm) moet hij zich aan de regels houden en daar door doet hij dat thuis ook nu. als hij bij mijn ma was zei ik zo en zij dat en hij deed natuurlijk dan wat ze zei want het kon toch geen kwaad.
Mijndochter is bij mijn ouders groot gebracht en is daar nu nog in de weekends als ze niet bij haar vader is. Ze is daar liever dan thuis gewoon omdat ze daar alles mag.

Veel geld aan eerste kleertjes geef ik ook niet uit, ze kunnen er toch niet lang in. Ik had juist mijn kleine kleertjes weg gegeven toen ik ontdekte dat ik zwanger was dus terug kleertjes kunnen kopen voor onze zoon nu.

salukes

mei mama
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:23 mar 2005, 15:52
Locatie:Zottegem

Bericht door mei mama » 24 mar 2005, 13:14

Trui, je bent mij waarschijnlijk al eens tegengekomen "ginderachter" bij het onderwerp over Sint-Elisabeth. En ben je ondertussen met de GVO lessen het bevallingskwartier al gaan bezoeken? Wij wel, vorige week. Ik had mij de ruimte met het bad al heel anders voorgesteld dan de verloskamer maar nu ik het gezien heb. Amai wat een verschil. Ik hoop echt dat het mij lukt van in bad te bevallen want ik wil voor geen geld ter wereld op die tafel gaan liggen. Dat is precies een middeleeuws foltertuig. Ik vrees dat ik mij al helemaal heb ingesteld op een onderwaterbevalling. Als het om de een of andere reden niet gaat dan gaan er traantjes van komen hoor. Maar ja, we zullen het wel zien als et zover is. Nog 9 weekjes en een half. Maar ik hoop op een weekje vroeger, dan is het volle maan :)
Ja, die kleertjes, het is verleidelijk als e het allemaal ziet liggen in de winkels. nog een geluk dat ik het geslacht niet weet of ik denk dat ik mij al half failiet had gekocht. Nu heb ik enkel wat neutrale pakjes gekocht en de rest koop ik dan in de solden.
En nu ga ik een hapje eten. Daaaaaaaag

Ellentje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:24 feb 2005, 19:43
Locatie:Herzele

Bericht door Ellentje » 24 mar 2005, 13:17

jaja, ben hier nog, jammer hé :lol:

zoals bekend ben ik dinsdag op consult geweest, 's avonds beetje ongi-pijn en ... slijmverlies, eerst bruinachtig en naar gelang de nacht vorderde ook stilaan meer, en tegen de ochtend rozerood.
Keymeulen gebeld, moest langsgaan (pff zit meer daar dan thuis), aan de monitor, was slijmprop. :D
De meesten bevallen dan binnen de week, maar ja voor mij maakt dat niet veel verschil meer uit, het maximum was sowieso nog anderhalve week.
We zien wel. Misschien eens een paar huis-tuin-en-keukenmiddeltjes proberen?

De monitor registreerde regelmatige weeën, maar niet pijnlijk.

Morgen terug aan de monitor...

Wat kleertjes betreft, was voor mij een wat moeilijke periode, als ze te vroeg geboren werd was het nog koud (zie maar met de late winter) en bij overtijd zou het al warmer zijn. Dus heb ik nu eigenlijk nog zo goed als géén kleertjes!!! :shock:
Ik heb een stuk of 5-6 pyjama's in dikke stof met voetjes en dan 2 in iets dunnere stof zonder voetjes. Body's leen ik van een vriendin, die allerkleinste stuks zijn nauwelijks gedragen.
Ik had wel een jasje gekocht dat gewatteerd is, voor moest ze vroeger geboren worden, maar gezien het nu al zo goed weer is zal ze dat jasje niet lang meer kunnen dragen.
Maar allé, dan hou ik dat bij en dan heeft ze al gelijk poppekleertjes!
Heb trouwens ook een kleedje wat ik zelf nog gedragen heb!

Eens ze geboren is ga ik dan eens zien voor kleertjes voor overdag, Ruilen kan ik jammer genoeg niet gezien ik de tweede ben die mama wordt en de eerste vriendin die heeft een jongetje, dus ja...

Trui
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:25 feb 2005, 15:33
Locatie:Velzeke

Bericht door Trui » 24 mar 2005, 15:20

Helokes allemaal,

vavavond gaan we terug naar de GVO lessen in de kliniek en normaal gezien gaan we dan de rondleiding krijgen in het verloskwartier. Tenzij er bevallingen zijn op dat moment. Ellentje misschien...
Ik heb me eigenlijk ook ingesteld op een onderwater bevalling. Ik hoop dat het zal gaan op de moment zelf, ik zou ook wel teleurgesteld zijn anders denk ik. En ik denk dat ik in het water minder snel achter een epidurale zal vragen. Ik heb wel een beetje schrik van die epidurale. Ze spuiten toch iets tss uw ruggewervels en zie dat ze verkeerd zitten...kan er dan niets gebeuren? Maar ja, we zullen op de moment zelf wel zien hoeveel pijn we kunnen verdragen he?!
Zou het echt zijn dat er met of net na volle maan meer mama's bevallen? Ik ben uitgerekend de 26e april en het is volle maan de 24e als ik me niet vergis? Dus als ik het geloof zal ik iets vroeger of niet veel later moeten bevallen.
Luna, zo een globaal medisch dossier moet je dat speciaal aanvragen? Of doet de huisarts dit automatisch als je er regelmatig gaat?
Oei, het word hier ineens zeer donker, we zullen straks een regenbui krijgen denk ik... Hopelijk blijft het goede weertje nog een beetje hoor!!
Groetjes aan iedereen!!
Afbeelding

Ellentje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:24 feb 2005, 19:43
Locatie:Herzele

Bericht door Ellentje » 24 mar 2005, 15:53

Dag Trui,

denk niet dat je moet vrezen dat ik het verloskwartier ga bezetten hoor vanavond, dan zou het al snel moeten gaan!
Want als wij geweest zijn, was er iemand op een arbeidskamer en dan moesten we gewoon een beetje stil zijn en overal binnen met gesloten deuren.
Denk dat je zal opkijken van het IMMENSE verschil tussen de gewone verloskamer (zeer klinisch) en de oase van rust en sfeer in de badkamer.

Je zal alles ook eens mogen uitproberen, aangekleed ja :D dan heb je al een beter idee van alles
Want die baarkruk leek op het eerste zicht raar maar als je er eens op gezeten hebt is dat precies wel iets gemakkelijk.
Dat vond ik de tofste GVO-les.

Wat epidurale betreft deel ik totààl uw mening! Allé, ik zal het u wel weten te zeggen hé...

Gast

Bericht door Gast » 24 mar 2005, 16:10

He,

Ellentje, soms kan het rap gaan zelle :lol: , zonder dat je het beseft.

Hier is het bijna aan het regenen ...

Trui,
Zo'n Globaal medisch dossier (is per persoon hé) moet je zelf vragen aan je huisarts, je betaald zo'n 30 euro? 'k Weet niet goed meer, (maar je krijgt dat bedrag toch helemaal terug) + bij elk visite nog eens extra meer terug , ik vind dat toch de moeite hoor. Vraag hem/haar eens.

Tja, weet je dat ik dagen heb wakker gelegen van dat verloskwartier. Ik droomde dat dat telkens bezet was en ik zonaodig in dat andere kleine bad zou moeten bevallen. En oef, het is me gelukt om in die zalige kamer met mooie steentjes & achtergrondmuziek van Enya te bevallen. Alleen al dat in mijn hoofd was genoeg om niet aan een epiduralle te denken. Ik was daar op voorhand zo bang van dat ik me op veel meer pijn had voorbereid dat ikzelf vond dat de bevalling best draaglijk was.
Je mag trouwens zelf muziek naar keuze meebrengen hé! Maar op de moment zelf kon me dat niet schelen, Enya vond ik zowiso relax genoeg.
Ben maar een half uurke in de whirlpool kunnen gaan, had dan al volledige ontsluiting en persweeën.

Ben eigenlijk wat "bang" dat zo een 2de vlotte & snelle bevalling misschien niet vanzelfsprekend is :shock: , allé ik hoop op eenzellfde senario.
Echt, ik vond het doenbaar hoor in bad, je verstand op nul en net wanneer het echt wat pijnlijker wordt het je bijna volledige ontsluiting en mag je persen.

Allé geniet nog van je GVO lessen he Trui!

Vanessa, heb gezien dat jij ook van Ninove bent. Ken jij een goede vrouwelijke kiné die zelf al kindjes heeft? Ik ben zo op zoek naar één. Bij vorige zwangerschap had ik er een voor, een andere na en ben nog niet tevreden ... Zoek dus nog een andere, ben moeilijk hé :oops:

Groetjes

elske
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 mar 2005, 18:07
Locatie:geraardsbegren
Contacteer:

Bericht door elske » 24 mar 2005, 16:17

hallo iedereen,

dinsdag ben ik geweest voor mijn eerste echo wat is het toch speciaal he het hartje te horen van dat leventje in je!!! :)


ellentje was jij daar ook dinsdag ik denk dat jij dat was he die mij gezegd heeft voor het secretariaat of heb ik het mis??

hij is 1.8cm groot amaai zo klein en op die echo is dat precies veel groter!!

weet iemand waar ik nog toffe zwangerschapskledij kan vinden in de buurt??

groetjes

Ellentje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:24 feb 2005, 19:43
Locatie:Herzele

Bericht door Ellentje » 24 mar 2005, 18:46

Dag Elske,

ik was daar inderdaad dinsdag maar je zal met iemand anders gesproken hebben hoor. Wij zaten in de linker wachtzaal, daar zat nog 1 iemand, de rechterkant zat al vrij vol.
Was jij daar ook met uw ventje of was je alleen?

Voor zwangerschapskledij ben ik naar Aalst geweest, maar niet veel geld uitgegeven in speciale zwangerschapswinkels. Om te beginnen kan je misschien iets kopen in een gewone winkel maar een beetje groter. En voor mijn bh's heb ik ook zo "tussenstukken" gekocht, zo een stukje rekker met haakjes aan weerszijden om je gewone bh te verlengen. Want met een hele hoop mega-bh's :D doe je achteraf toch ook niks meer en zo'n bh's zijn nu ook niet goedkoop.

Wat vond je van keymeulen?

Vanessa
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:13 mei 2004, 15:57

Bericht door Vanessa » 24 mar 2005, 19:08

Luna schreef: Vanessa, heb gezien dat jij ook van Ninove bent. Ken jij een goede vrouwelijke kiné die zelf al kindjes heeft? Ik ben zo op zoek naar één. Bij vorige zwangerschap had ik er een voor, een andere na en ben nog niet tevreden ... Zoek dus nog een andere, ben moeilijk hé :oops:

Groetjes
Hallo Luna,

Ik denk dat je het mis gelezen hebt, want ik woon in Zottegem (deelgemeente St Maria Oudenhove).

Groetjes.

Vanessa.

Gast

Bericht door Gast » 24 mar 2005, 19:47

Sorry Vanessa,
Ben helemaal gaga aan het worden vrees ik :shock: :shock: :shock:

Trui
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:25 feb 2005, 15:33
Locatie:Velzeke

Bericht door Trui » 24 mar 2005, 20:59

Ben net terug van de GVO. Amai, da relaxatie-bad en bevallingsbad da is nogal luxe he!! Ik hoop dat er op de moment da ik moet bevallen niemand is! De arbeidskamer vond ik nogal oubollig, donker en niet zo gezellig. De kamers waar je verblijft daarentegen zijn weer super in orde. Ik moet zeggen dat ik me wel meer op mijn gemak voel nu ik alles gezien heb. Zo enkel nog een beetje schrik voor het onbekende he... Maar da zal allemaal wel meevallen hoop ik. Morgen ga ik naar Gent om al hetgeen nog in orde moet gebracht worden voor de bevalling te gaan halen. Gelukkig heb ik een lieve mama die er met me naartoe wil want anders zou ik da niet meer zo zien zitten hoor!! Op het gemakske he!!
Slaapwel en tot een dezer... Liefs
Afbeelding

elske
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 mar 2005, 18:07
Locatie:geraardsbegren
Contacteer:

Bericht door elske » 24 mar 2005, 21:18

hallo,

Ik zat dus de de rechterkant en ja was met mijn ventje he.En hoe gaat het met u ??

Ik ben al eens gaan kijken in aalst maar zoals bij heb je al vlug voor 100€ tja..


Aja Keymeulen viel supergoed mee echt waar ik voelde me echt op mijn gemak bij haar.

het was wel grappig babietje beweegde al en zo :D

Trui
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:25 feb 2005, 15:33
Locatie:Velzeke

Bericht door Trui » 25 mar 2005, 06:50

Goede (vroege) morgend!!

Ik lig al wakker van vier uur deze nacht en ben dus om zes uur maar mee opgestaan met mijn ventje. Draaien en keren, steken,...gewoon niet kunnen slapen!! Maar ja, veel is er niet aan te veranderen he. Ik zal het vandaag zeer opt gemakske moeten doen in Gent!! Die steken blijven maar duren. Vraag me af of dit het hoofdje is dat draait of mijn bekken dat aan het rekken is...?
Ik heb wat zwangerscahpskleren in de H&M gaan halen. En ik heb er ook wat van een vriendin gekregen die net bevallen was. Maar veel geld heb ik er ook niet aan uitgegeven hoor!! Ik vrees dat ik voor na de bevalling ook nog wat zal sukkelen. De zwangerschapskledij te groot en mijn andere kleren te klein!! Ik zal me een makkelijke training gaan halen denk ik voor net na de bevalling. Staat daar een beetje een tijdsperiode op wanneer je terug in je kleren kan? Of is dit bij iedereen anders? Hopelijk ga ik er toch nog ooit in kunnen!! Alle, k'ga nog mijn afwaske van gisteren gaan doen. Slukes he...
Afbeelding

Ellentje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:24 feb 2005, 19:43
Locatie:Herzele

Bericht door Ellentje » 25 mar 2005, 09:12

Goedemorgen mede-st-elisabeth-bevallers!

ik ben ook in "die bovenvermelde winkel" om kleren geweest, enkele zwangerschaps t-shirts (die zijn vooraan een beetje langer want gewone t-shirts die krijg ik nu niet meer over mijn buik) en zwarte stretch-broeken. Maar ja, er is wel een verschil tussen zomer-zwanger en winter-zwanger. Ik kon me behelpen met grote pullovers maar in de zomer is het al wat luchtiger hé. Bovendien was die broek die zo helemaal over mijn buik kon lekker warm!
Die stretch-broek (met een hoog buikstuk) was zodanig gemakkelijk dat ik er mij nog om 2 geweest ben. Dus nu loop ik al zo'n 6 maand met elke dag een zwarte broek, dus ik SNAK naar mijn jeans...

Ik had zo'n jeans gekocht met een stretch stuk vooraan maar die vond ik niet gemakkelijk omdat ik een smalle taille heb en dat paste niet goed aan.

Ik denk dat ik de eerste tijd nog die stretch-broeken zal dragen, en eens ik weer in mijn gewone kleren kan vliegen ze in een doos ver weg! Heb ze dan lang genoeg aangehad!

Op 7-8 maand heb ik me wel andere schoenen moeten kopen, want in mijn lederen botjes kon ik niet meer in. Dus heb ik zo geklede sportschoenen gekocht, en tegenwoordig doe ik mijn veters zelfs niet meer dicht.
Ha ja, en een andere jas, (één die dichtkon hihi) maar dat zal je in de zomer wel niet nodig hebben.


Ja die badkamer dat is nogal iets hé seg! Ik had dan weer een vriendin die dat niet zag zitten om daar te bevallen, en iemand van de GVO ook niet, gek hé?

Die arbeidskamers, zeg dat wel, ik ken ze nu al allemaal vanbuiten, met al mijn monitorbezoeken... Ik denk ook zo, als ge daar eerst een halve dag moet liggen is toch ook niet aangenaam.
Maar die laatste, met dat kleine bad, die is ook nog te doen omdat die om te beginnen al veel ruimer is.

Vanessa,
ik denk keymeulen ook van st maria oudenhove is, of toch ergens van die kanten, ik kan al die gemeentekes moeilijk uiteen houden


Rond een uur of 4 ga ik weer naar de kliniek, nog een monitorke, ben benieuwd wat ze nu gaat zeggen, wanneer ik zal moeten teruggaan (of binnengaan?)

Vanessa
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:13 mei 2004, 15:57

Bericht door Vanessa » 25 mar 2005, 15:34

Ellentje schreef:Vanessa,
ik denk keymeulen ook van st maria oudenhove is, of toch ergens van die kanten, ik kan al die gemeentekes moeilijk uiteen houden

Hallo ellentje,

Keymeulen is van St Martens Lierde, da's hier een kilometer of 3 verder.
En Waterschoot, die woont in Leeuwergem. Die haar man is daar huisarts.

Groetjes.

mei mama
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:23 mar 2005, 15:52
Locatie:Zottegem

Bericht door mei mama » 25 mar 2005, 19:13

Hallo Vanessa,
Ik ben ook van Sint-Maria-Oudenhove.
Dat wist ik niet dat Waterschoot in Leeuwergem woont. Omdat op haar briefje van de consultatie Meerlaan staat. Ik dacht dat ze dus daar woonde. Allé ja, het is om het even waar ze woont he.

Ellentje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:24 feb 2005, 19:43
Locatie:Herzele

Bericht door Ellentje » 25 mar 2005, 20:12

Hallokes,

mijn monitor was goed, bloeddruk ook, dinsdag terug naar de monitor :?

Vroedvrouw heeft me de raad gegeven vrouwemantelthee te drinken, iemand een idee hoe dat smaakt?

Kleine mop: de baby was aan het maffen en de lijn op de monitoring was dus te plat, en ze hebben graag een beetje beweging in de lijn. Gelukkig ken ik mijn kleine al een beetje en had ik een twix in mijn tas zitten. Ik heb die opgegeten, en geen 2 seconden later ging haar hartslag de hoogte in! Ons pruts reageert nogal op chocolade hoor, niet te doen! Als dat geen paaskindje wordt...
:D :lol:


Plaats reactie

Terug naar “Oost Vlaanderen”