Bevallen in Zottegem deel II

Moderators:Welcome, Keppebolle, Moderators

Ellentje
Pas blauw

Bericht door Ellentje » 08 sep 2005, 18:46

de blauwe doos die heb ik idd al gekregen maar die babyboomdoos die kende ik niet. En bij oogappel en felicitas ben ik ook al gepasseerd. :wink:

Dat "moestuintje" heb ik vorige week aangevraagd.
De enige waar ik niks van gekregen heb is pampers :?

Er bestaat zo een website, www.allesgratis.net en daar moet je regelmatig eens gaan op kijken dan kan je hier en daar vanalles krijgen :D

In mijn blauwe of roze doos zat ook geen boekje :( van welk merk was dat dan?
Heb haar nu net zo eentje gaan kopen vandeweek, ze is er dol op.

Ik gebruik liever de lepeltjes van tupperware, en heb nu gezien dat ze die in de creche ook gebruiken dus zal die maar blijven gebruiken voorlopig tot ze een beetje beter kan eten.

Wat de WW betreft, ik ga nog een beetje wachten en eerst eens zien hoe mijn rondingen reageren op de oefeningen die ik nu doe :wink: in ieder geval voel ik nu spierpijn in spieren waarvan ik het bestaan niet kende :lol:
Want mijn grootste probleem is "blubber" :wink: en denk dat dat met dieet niet op te lossen is.

Ja ben eens benieuwd hoe dat eva gaat reageren aan de zee. Hopelijk is het dan wat goed weer want dat weet je niet vooraf. En dan zo op hotel!

Trui
Pas blauw

Bericht door Trui » 08 sep 2005, 19:20

De wet van wat...?? Bescherming van bv?? Leg uit want ik weet weer van niets :?
Afbeelding

Ellentje
Pas blauw

Bericht door Ellentje » 08 sep 2005, 19:58

de wet van de bescherming van de bv, de favoriete wet van een fv-mama :mrgreen:
Gezien een bepaalde instantie/overheid bepaald heeft dat BV dé beste voeding is voor een kind, is dat dan gelijk wettelijk bepaald in die zin dat een bedrijf (bvb nutricia, nestlé) geen stalen mag geven of reclame maken voor flesvoeding tot de leeftijd van 4mnd.
Wist je dat niet?

Ellentje
Pas blauw

Bericht door Ellentje » 08 sep 2005, 20:05

nog vergeten: voor het wassen gauw onze meid eens gewogen en ze is nu 5kg700... Officieel de magerste dus!
Het is misschien stom maar ik ben blij dat ik die weegschaal nu in huis heb.

Anna
Pas blauw

Bericht door Anna » 08 sep 2005, 20:07

hier is een diskrete campagne aan de gang in de apotheken...
Normal gezien noemt bv hier allaitement MATERNELLE....
En de promotie's voor de melkpoeders zijn.....allaitement PATERNELLE.
Papa voeding dus...
ventje vond da keigoed! :D
Andere manier van het te bezien!

Ellentje
Pas blauw

Bericht door Ellentje » 08 sep 2005, 20:10

:lol: :lol: :lol:
Vind het misschien wel te aanvaarden dat er geen echte reclame mag mee gemaakt worden, maar als je der nu specifiek om vraagt dan vind ik toch dat ze je info en stalen zouden mogen geven.
Gelukkig heb ik bij de KA 2 dozen voor niks gekregen 8)

mei mama
Pas blauw

Bericht door mei mama » 08 sep 2005, 20:20

Ikke niet. Toen ik overschakelde naar AR had ze net geen meer in huis :( Maar ja, ons poppeke drinkt nu toch goedkope hollandse melk :D
Ja en ne keer 4 maand vollop overal reclame. ja, dan heb je toch je merk al gekozen hé. Dan is het te laat.
Daarnet is mij iets te binnen geschoten. Ik vond dat zo zonde van al die stalen melk waar je niets kan meedoen omdat het haar merk niet is. maar die van K&G zei dat je melk kan maken met melkpoeder om bij de patatjes te doen. ik ga daarvoor al die stalen gebruiken. heb er wel al twee weggegeven maar heb er nog over.
Allé, feliciteer Eva met haar officieel statuut van magerste baby hier. Ik denk dat de onze de kortste baby hier is :wink:

Ellentje ik heb laatst een reeks bonnetjes gekregen van pampers en een pamper active fit om te proberen. Heb dan maar een doos gekocht in de winkel waar trui werkt want daar was ook een bonnetje. Normaal neem ik altijd die van die holandse winkel in de stationsstraat. Ik vind die beste. Maar active fit is ook wel goed. Baby dry trekt op niks vind ik.

Ellentje
Pas blauw

Bericht door Ellentje » 08 sep 2005, 20:28

totnogtoe hebben wij geen probleem met baby dry, enkel vanavond omdat ze zoveel kaka gedaan had dat het niet in de pamper kon :roll: klein beetje op haar body aan haar billetje.
Maar voor de rest geen problemen mee. (hout vasthouden)
Heb hier een pak liggen om te proberen van die andere winkel op de buke achter het tankstation maar die zijn maar vanaf 7kg denk ik dus die komen tot onder haar oksels.
Mijn schoonouders waren enkele weken geleden naar NL geweest en had gevraagd om pampers mee te brengen, hadden ze toch wel 3 pakken mee van die tot 6kg en toen waren we aan het zuchten maar nu kunnen we der mee lachen, ze doet ze nog altijd aan en de 3 pakken zijn bijna op.

Ja, die stalen melkpoeder ik heb die allemaal weggedaan. Behalve de koude versies, die in bricverpakking, die zullen wel eens van pas komen.

Mijn man is nu al meer dan een half uur gaan wandelen met de hond, zal wel weer ergens aan het tetteren zijn. En de kleine die slaapt, zware pertotal :lol:

Trui
Pas blauw

Bericht door Trui » 09 sep 2005, 08:54

Ik wist er zo min of meer iets van, van die wet...eigenlijk toch stom!! Je kiest toch voor bv of fv en het zou stom zijn dat als je weet aha ik ga stalen krijgen, ik ga fv geven :roll: Zo'n keuze maak je niet op basis van gratis staaltjes denk ik hoor!!
Wedstrijdje dunste, langste en dikste baby....ik denk dat Seppe dan aan het laatste mag meedoen :lol: Och ja, elk kind is uniek he en perfect zoals het is!!
Weer een kort nachtje achter de rug...zo'n nachtje doorslapen dat moet toch zalig zijn?! Ik wou zo graag eens een nachtje, als was het maar tot zes uur doorslapen :? Hopelijk duurt het nu niet meer te lang hoor...ik begin er een beetje door te zitten :(
Afbeelding

Ellentje
Pas blauw

Bericht door Ellentje » 09 sep 2005, 09:56

en ik heb dringend iets om handen nodig, ik ben psychisch klaar om te gaan werken probleem is natuurlijk de merde ginder...
Gisteren was een goeie dag, maar ik voel dat het vandaag een beetje een mindere dag gaat worden... Ik had het lastig om haar achter te laten, misschien omdat ze zo schoon aan het slapen was in de MC en dan moet ik haar zo aan haar geven en dan begon dat lipke, maar ze heeft toch niet geweend. Maar ik zag dat ze liever op haar gemak was ipv bij een joelende bende.
Misschien ook omdat ze een beetje uit haren haak is. Vannacht ben ik om 3u opgestaan omdat ze zo aan het snurken was, precies een varkentje en dan panikeerde ze omdat ze niet kon ademen (neus verstopt) en ze wou dan wenen maar dat ging niet. Dus eerst fysiologisch water, geen resultaat, dan neusdruppels, en uiteindelijk een halve ajuin op haar kamer gelegd en ze is dan toch in slaap gevallen maar vanmorgen snuffelde ze weer.

'k Ga eens zien waarmee ik me kan bezighouden...

Trui
Pas blauw

Bericht door Trui » 09 sep 2005, 09:58

Oei Ellentje, ook een verkoudheid bij Eva??
Ik zou zeggen om u bezig te houden ik kom af en toe naar hier...ik zou wel willen maar ik heb zoveel werk....ik zal mijn best doen!!
Probeer te genieten van de rust nu je nog thuis bent..doe iets voor jezelf. Leg je in uw bad, lees een boekske...ik weet het niet...probeer maar te helpen...
Afbeelding

Trui
Pas blauw

Bericht door Trui » 09 sep 2005, 11:42

En ik zitten zeggen dat ik zoveel werk heb :oops: :oops: ik zit hier weer :roll:
Mijn werk zal wel niet weglopen zeker...??
Maar nu ga ik toch Seppe zijn patatjes nog eens proberen geven...ik heb er een appeltje in gedaan. Geraspte appel zou opstoppen en gestoofde laxeren...proberen dus..
Ik had hem daarnet in slaap proberen krijgen om zelf ook nog een tukje te kunnen doen...niet echt gelukt dus...straks nog eens proberen...
Ellentje, hoe gaat het meid??
Afbeelding

Ellentje
Pas blauw

Bericht door Ellentje » 09 sep 2005, 12:12

ben om boodschapkes geweest vandemorgen, krant, kaas, fruit.
Vanmiddag naar gewoonte mijn rustmoment, dan leg ik me op mijn bed naar tv te kijken. Moet er van profiteren hé.
Ik weet niet of het komt door mijn dagelijkse rust, of de oefeningen die ik doe, of gewoon de combinatie, maar mijn bekkenprobleem is wel al goed vooruit gegaan.
Vandaag in de creche is het spinazie. Ben benieuwd.

Isake hare congé zit er ook al op zeker? Al bij al hebben ze nog goe weer gehad.
Als zij hier opduikt zullen we dan eens een datum vastleggen zeker?

Ik heb ook nog veel werk hoor, in een huis heb je eigenlijk altijd wel iets te doen hé. Maar ik ben zo iemand die daar goesting moet voor hebben. Soms doe ik eens niks, en dan een andere keer vlieg ik door het hele huis van hier naar daar. En zo geraakt alles op z'n tijd ook wel eens gedaan :lol:

We hebben dan toch de knoop doorgehakt ivm de kleur voor onze keuken, hopelijk valt het een beetje mee want verf dat zie je maar of dat goed is als het te laat is hé :roll: als het al op de muur hangt.
Misschien dat we komende woensdag verven, tegen dat ze dan thuiskomt vd creche is de reuk weg.

Trui
Pas blauw

Bericht door Trui » 09 sep 2005, 12:41

Heb net Seppe zijn badje gegeven...de patatjes vond hij maar niets...pffft zei hij en alles hing vol...en voor de rest bleef zijn mondje toe :?
Heb hem nu in zijn bedje gelegd..maar slapen :(
Ik ga mij dan eens een koffietje maken...even op mijn gemak voor hoelang het duurt natuurlijk..
Afbeelding

Ellentje
Pas blauw

Bericht door Ellentje » 09 sep 2005, 13:48

wij gaan hier weer eens van slaapkamer verhuizen. We zijn al een paar keer van slaapkamer verhuisd zie je... De kamer die oorspronkelijk voorzien was als onze kamer die heeft namelijk tv. Maar die kamer is ook een zeer warme kamer. Dan is het 's nachts 26° met het raam open dan nog en dat is echt niet te doen. Dat is de kamer waar we nu liggen.
De kamer naast die van Eva is groter en frisser en heeft een groter raam, maar geen tv. Dus gaan we de tv laten doortrekken naar die frissere kamer en daar weer gaan slapen.
Maar die frisse kamer is nog niet geverfd dus dat moet dan eerst gebeuren, vantweekend waarschijnlijk. :roll:
Chance dat we maar keuze hebben tussen 2 vrije kamers :lol:

Hoe zit dat bij jullie, hoeveel slaapkamers hebben jullie?

Ellentje
Pas blauw

Bericht door Ellentje » 09 sep 2005, 13:52

Allé, ik lees zopas op dat andere forum dat dat meisje dat ik ken er hier ook gaat bijkomen, ik ben benieuwd!
Nog een zwangere! Goed hé want we hebben hier dringend nog wat zwangere nodig om mee mee te leven :lol:

mei mama
Pas blauw

Bericht door mei mama » 09 sep 2005, 13:55

Wij hebben hier maar twee slaapkamers. Dus geen keuze. Er waren er drie , maar de ene kamer hebben we de deur uitgedaan en het deurgat uitgeplakt en dat is onze bureau. Daar is ook een deurgat om naar onze toekomstige badkamer te gaan. Dus moest er ooit nog een kindje bijkomen (je weet maar nooit) dan moeten ze op dezelfde kamer.

Trui
Pas blauw

Bericht door Trui » 09 sep 2005, 15:12

Awel dat doet deugd zulle...eens een douche kunnen pakken op uw gemak... Ik heb voor het eerst ook een beetje parfum gebruikt...ben benieuwd of Seppe er iets van zal merken...ik durfde eerst niet zo goed omdat ik dacht dat hij niet meer zou rieken wie ik was...och ja hij kan me al herkennen zeker??
Nu nog vlug strijken...ik zeg al de hele tijd dat ik ga werken :oops: :roll:
Ah, wij hebben twee slaapkamers...Seppe slaapt nog bij ons omdat de andere nog verre van af is... De onze ook niet hoor :roll: Er ligt nog geen vloer in, gewoon de chappe en de gyproc is nog maar net geplakt...nog niet geverfd dus..
Alles op zijn tijd...
Afbeelding

Trui
Pas blauw

Bericht door Trui » 09 sep 2005, 15:13

Ellentje, heb je het op Danoontje?? Dat is de laatste nieuwe dacht ik...??
Afbeelding

Ellentje
Pas blauw

Bericht door Ellentje » 09 sep 2005, 15:22

kweetnie hoe ze zich zal noemen, ze heeft geschreven op het andere forum dat ze zich der eens zou tussengooien dus ik wacht... :roll:

sharon
Pas blauw

Bericht door sharon » 09 sep 2005, 15:24

hallo iedereen,
ben er ook geraakt, via ellen weliswaar.
heb me even bezig gehouden met alle berichten te lezen :shock: zodat ik wat op de hoogte ben

Trui
Pas blauw

Bericht door Trui » 09 sep 2005, 15:24

Ah, ze is hier dus nog niet :?
En nu ben ik echt weg!!!!! Ik moet mezelf van achter de pc sleuren :roll: :x :wink:
Afbeelding

Ellentje
Pas blauw

Bericht door Ellentje » 09 sep 2005, 15:29

Hallo hallo hallo!!!!!!!!!

Zoals al gezegd, blij hier nog eens een zwangere te hebben om samen mee af te tellen!
Als je ook zo een banner wil om af te tellen tot de uitgerekende datum dan moet je dat vragen aan janewaye. Een persoonlijk bericht stuur je met die knop "pm"

En belangrijke tip: dit forum is opgebouwd ism een groep winkels (zoals bellini in brakel) en er mogen hier dus geen namen van andere winkels of merken gezegd worden, anders wordt dat gewist in uw bericht. Ook namen van andere forums zijn verboden. :roll:

Hoe is het met je?

Als je alles leest dan zal je dus wel lezen dat paul ontslag genomen heeft, hij werkt er nog tot 15 oktober. Ik ben momenteel in ziekteverlof nog tot 30/09. En ik kijk er niet naar uit om terug te gaan, ben op zoek naar iets anders!!

Ellentje
Pas blauw

Bericht door Ellentje » 09 sep 2005, 15:40

Joepie joepie ben blij dat sharonneke hier is!!

Dus wie zit er hier allemaal uit de streek:

Luna: Ninove, dochtertje Noa (2jr) en baby-zoon Ugo
Isake: Zwalm, zoontje Jens (5jr) en baby-dochter Laura
Mei mama: Zottegem, baby-dochter Amy
Trui: Zottegem, baby-zoon Seppe
Marina: Zottegem, dochter Phaedra (7jr), zoon Robbe (3jr) en baby-zoon Rune
Elske: Geraardsbergen, nog zwanger, uitgerekend voor 31/10
Vanessa: Zottegem, 3 zonen: Joran (3jr), Jelco (11mnd) en Jarno (2jr)

Hopelijk heb ik nu niemand overgeslagen en is alles juist :lol:

Alle baby's zijn zowat rond dezelfde periode geboren, ons Eva is de oudste (van maart) en Ugo de jongste (van mei)

sharon
Pas blauw

Bericht door sharon » 09 sep 2005, 15:53

ja ik ben der geraakt! :P
Dus..., ik ben nu bijna 34 weken ver, tis voor oktober normaal gezien, maar het zal voor vroeger zijn waarschijnlijk al voor binnen een week of 2,3(wegens contracties en opening) en ik ben der nie rouwig om :wink:

sharon
Pas blauw

Bericht door sharon » 09 sep 2005, 16:02

en vertel eens van opt werk, heb al het één en ander gelezen en heeft me wel nieuwschierig gemaakt. Heb trouwens op de site van vdab vacature gezien voor daar

mei mama
Pas blauw

Bericht door mei mama » 09 sep 2005, 16:09

Welkom Sharon!!!!
Tof nog iemand zwanger, om samen af te tellen en kwaaltjes te bespreken. Wij zijn er al door dus we weten wat het is. :?
Is het in Zottegem dat ge gaat bevallen?
Hopelijk vind je het hier een beetje leuk, wij zijn allemaal hele toffe ze 8) 8) 8) hihihi

Daarnet naar de winkel geweest waar Trui werkt (sharon wij hebben voor elke winkel zo al een beetje onze eigen beschrijving want we mogen de naam niet noemen hé. Waar Trui werkt is het grootwarenhuis op de bijloke) en Amy heeft 2 keer een serieuze kluts overgegeven in de draagzak. De tweede keer liep het zelfs door de draagak over mijn broek. Heel plezant :? Draagzak zit nu in de wasmachine en Amy slaapt; De fruitpap zal dus iets later zijn vandaag.

Hoe doen jullie dat, drinken jullie kindjes nog na de fruitpap? Amy niet meer, maar probleem is dat ze dan later wel honger heeft. Dus ze eet fruitpap om 16.00 uur, wil niet meer drinken, maar heeft dan wel honger om 19.00 u. Maar normaal gezien drinkt ze maar tegen 21.00 u. En als ik dan om 19.00 pap geeft dan wil ze om 21.00 uur niet meer drinken maar dan komt ze niet toe tot 's morgens. Snap je wat ik bedoel?

Ellentje
Pas blauw

Bericht door Ellentje » 09 sep 2005, 16:25

sharon, ik weet nu ook niet alles want ben sinds februari nie meer gaan werken maar ik had je in de supermarkt wel al verteld dat er één en ander scheef loopt met pvg zijn drankprobleem, en dat blijft maar duren, hij zit iedereen uit te maken voor rotte vis enzo en op den duur zoekt ge dan wel eens ander werk hé... Ben ook al efkes aan het zoeken maar paul heeft blijkbaar meer geluk gehad, en hij heeft op 01/09 zijn ontslag gegeven. Pvg zou me willen ontslaan en uitbetalen maar hij heeft er het geld niet voor, spijtig want ik krijg het al op mijn zenuwen als ik denk dat ik moet teruggaan.
Ge moogt dan nog blij zijn dat ge daar weg zijt!

Amai gaat het al voor zo binnenkort zijn jong! En ziet ge het al zitten om natuurlijk te bevallen? Ge gaat mij toch iets laten weten hé dan kom ik u bezoeken!
Allé, we zullen dan al niet lang moeten aftellen!
Der zit hier een apart topic met een online vroedvrouw dus als ge problemekes hebt zal Marita u wel antwoorden!
Hoeveel ben je al bijgekomen? Wat zegt de toekomstige grote broer? Gaat hij niet jaloers zijn?
En hoe is het nu met steph?

Oeioei mei mama dat was niet leuk! Wij hebben dat zo voorgehad in de diepvrieswinkel... Al was het wel in de MC en niet in de draagzak. Heb je dan nog afgerekend of ben je weggegaan?
Ze is toch niet ziek?

Ons meisje eet in de creche fruitpap rond 16u dan nog een kleine fles erachter en dan komt ze wel toe tot 21u-21u30 om zo de nacht door te slapen. Nog een halfuurke en ik ga der om zie!

sharon
Pas blauw

Bericht door sharon » 09 sep 2005, 17:04

hey mei mama,
ja, ik ga ook in zottegem bevallen, bij dr keymeulen ook,zie er echt naar uit, maar heb natuurlijk ook wel een beetje schrik, het is mijn tweede keer en ik weet dat het gaat pijn doen :( ai ai!

hey ellen,
ik zal u een kaartje sturen als het zover is, ge moet me dan wel nog eens je adres geven.
Kyell ziet er ook naar uit, alhoewel ik bijna zeker weet dat hij toch een beetje jaloers gaat zijn, hij is tenslotte 4,5 jaar alleen geweest e, maar da zal wel goed komen, hij is kweet nie hoe trots dat hij grote broer gaat zijn.
Met mijn gewicht valt het goed mee, 12 kilo bijgekomen hetzelfde als de eerste keer en der kon toch wat gewicht bij dus ik ben der nie kwaad om. Heb wel weer wat striemen bijgekregen :x dat vind ik minder leuk.
en met steph ga ik u da allemaal wel eens uitleggen, ik denk da mijn vingers kramp zouden krijgen moest ik het allemaal moeten typen. Ivm werk ben ik wel blij dat ik er nie meer werk, veel te veel stress! Dat is het allemaal niet waard

Ellentje
Pas blauw

Bericht door Ellentje » 09 sep 2005, 18:24

even ter info voor iedereen: sharon is een hele smalle en dan vraagt ge u af hoe dat kindje der gaat uitgeraken :lol: :lol: :lol:
Zal nu stilaan wel meer buik dan sharon zijn zeker? :wink:

Hier aan het café naast ons was het net zwaren ambras, enen die peopeloere zat met paard en kar toegekomen was en nog wat pintjes gedronken dus nog zatter.
Dan passeert er zeker een camion en dat paard verschiet, die pipo valt en dat paard steigert. Ze hebben hem net kunnen oprapen of hij was vertrappelt.
En dan is hij kwaad geworden op dat paard, is er mee weggereden en er maar op slaan, dat paard op hol, hier op die steenweg het was in orde.
Toevallig kwam er hier nen anderen met een paard toe, ze hebben hem dat gezegd, die daar achter en ze zijn dan toch teruggekomen.
Maar dan was hij altijd aan het roepen dat hij dat paard ging dooddoen en ik was hier bijna aan het wenen want dat paard kon daar toch niet aan doen :(
Ondertussen komt zijn vrouw hier toegevlogen met nen auto en roepen en tieren, of dat hij zot geworden is, dan hebben die staan ambras maken want die vrouw was da paard ook aan het verdedigen.
Allé ze zijn nu weg, maar ik denk nog aan dat beestje dat kan der toch niet aan doen en hij met zijn zatte botten :evil: Heb al spijt dat ik het gezien heb :(
Ik kan daar nie tegen hé dierenleed...

Sharon wanneer ga je terug op controle?

Plaats reactie

Terug naar “Oost Vlaanderen”