Bevallen in Zottegem deel II

Moderators:Welcome, Keppebolle, Moderators

Gast

Bericht door Gast » 12 aug 2005, 11:34

Hallo allemaal,

Gisteren nacht had Ugo geslapen van 23.00 tot 07.30. Vannacht dus noppes he :cry: ik ben zo moe, hij slaapt nu terug en ik ga mee in bed duiken :oops: terwijl Noa vol energie staat te fluiten en deuren met geweld toeklapt :( Vanmorgend om 07.00 op (met de kinderen) om voor 't werk van vriend mijne wagen te gaan ophalen én ... niet klaar! Iets met ophanging dat moet hersteld worden, dat raam was nog niet binnen en ze konden me niet contacteren, groot onderhoud is wel al gedaan. Dus volgende zondag weer de wagen voor d edeur en dan de overige herstellingen de maandag. Heb vannacht amper 2 uurkes geslapen, ben doodop :(
Werd wakker gebeld door koerierdienst. had 2de hands een babyjbjorn draagzak gekocht én eindelijk iets dat voor mij werkt, makkelijk om aan te doen. Oef ... :D

Trui, ik snap dat hoor, hier zijn wij ook zo opgevoed dat wanneer je iets doet je dat graag moet doen en het financiele komt daarbij op de 2de plaats. Vriend is ook omgekeerd. maar ik zou toch wachten in jouw geval. Zou je dat andere werk écht graag doen of maar doen om van het andere vanaf te zijn? Want dan is het volgens mij geen oplossing :wink:
Dan zou ik wel Robby's idee volgen en je kan intussen nog steeds zoeken naar wat gepaster, eventueel zelf solliciteren naar wat jij goed vind (ook al zijn er geen vacatures, je weet immers nooit) Als ik kan meezoeken of iets weet? Laat maar horen.
De verbouwingen, ik trek me dat ook niet aan dat alles trager voioruit gaat door minder geld, het allerbelangrijkste is je gezondheid (en ook je innerlijke psyche)

Moet het hierbij houden, ipv te kunnen meeslapen is Ugo weeral wakker (zijn sensor heeft door dat ik er vanonder gemuist ben) :evil: Eens proberen of we samen kunnen verder soezen met een drukmakende Noa.

Liefs, tot schrijfs straks, wou nog meer kwijt, is voor later.
Daaag


Ellentje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:24 feb 2005, 19:43
Locatie:Herzele

Bericht door Ellentje » 12 aug 2005, 19:02

Hihi Luna, 't is vreemd om te lezen hoe energiek Noa is gezien wij nu enkel de superkalme Noa gezien hebben :lol:

Vanmiddag een telefoon gekregen van een uur van een collega, hij is gaan solliciteren bij de concurrentie en het gesprek was goed verlopen, dus wie weet mag hij daar nog beginnen :shock: Dan wordt onze zotten baas pas écht zot. Meerbepaald omdat het dan ook nog eens vlak naast het kantoor is waar we nu zitten :lol: ipv appartement 1 is het dan appartement 2 hahaha!

Luna, u zie ik dan morgenvoormiddag!

Trui, ik zal je een mail sturen om verder af te spreken voor de levering.

Ons meisje heeft vandaag voor het eerst haar overgooier aan met de kniekousjes, schattig zenne! Maar eigenlijk niet zo praktisch, dat kruipt omhoog, dus eigenlijk zal een rokje makkelijker zijn.

Volgende week zit de week verlof van mijn ventje er al op :( het is nogal gevlogen :(

Vanessa
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:13 mei 2004, 15:57

Bericht door Vanessa » 12 aug 2005, 21:58

Hey,

'k Ben hier ook nog es geraakt.
We zijn net terug sinds deze namiddag van enkele daagjes belgische kust. We hebben chance gehad met het weer. Juist maandag wat regen gehad, maar voor de rest was het super.


Is er intussen al iets gebeurd op BF met de foto's van vorige week?


Luna, amai ja zo hebben we uw dochterke niet gezien hé. Dacht dat dat zo een rustig kindje was.

Mei mama, hoe was 't in de Moezel? Veel mogen proeven :lol: ?

Trui, ja, voor tandjes kan je best teegel halen bij de apotheek. Ik heb me laten vertellen dat Chamomille ook heel erg goed is. 't Schijnt dat dat iets homeopatisch is, dat je ook gewoon bij de apotheek kan vragen. Druppeltjes heb ek me laten vertellen. Ik heb het nog niet zelf geprobeerd hoor, dus don't shoot me als 't niet zo is.

Groetjes allemaal, hé.

Vanessa.

Gast

Bericht door Gast » 13 aug 2005, 00:22

Trui, ga eens naar de website van Dr. Vogel (kijken onder Junior)

http://www.avogel.nl/indexfi.html

Groetjes,

Tot straks, Ellentje.

Ellentje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:24 feb 2005, 19:43
Locatie:Herzele

Bericht door Ellentje » 13 aug 2005, 16:05

Amai kalm hier! Luna nogmaals bedankt, eigenlijk heb ik wel een koopje gedaan hé :wink: Er waren nog wel leuke spullen maar ja kan moeilijk kleren hamsteren hé :lol:

In den beiaard staat bij de geboortes een foto van een meisje dat bij San Marco werkt, en hij werkt in de keuken denk ik. De vorige keer dat we geweest zijn dan diende hij wel op maar toen was er niet veel volk. Hij spreekt ook geen Nederlands dus beetje moeilijk dan hé. Hij vroeg toen in het italiaans aan mijn man of hij brood wenste 8) maar mijn ventje met zijn talenknobbel :lol: wist niet wat ie bedoelde.

Trui staan seppe zijn tandjes er nu al volledig door? Of gaat dat trager? Kan me daar dus niks bij voorstellen, langs de ene kant hoop ik dat ze er nog effe mee wacht!
De fruitpap gaat moeizaam, vooral eigenlijk omdat we er 's morgens teveel mee weggaan en dan is ze te moe en dan doet ze lastig, ze wil dan alleen maar een fles. En het gekke is, als ze dan haar fles krijgt dan bolt ze zich zo helemaal op in foetushouding, vroeger deed ze dat nooit, zo bijna met haar knietjes in haar nek.
En sinds ze fruitpap krijgt valt ze als een blok in slaap na de maaltijd, da moet vree vermoeiend zijn, fruit :lol:


mei mama
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:23 mar 2005, 15:52
Locatie:Zottegem

Bericht door mei mama » 13 aug 2005, 16:47

Heb niet zoveel tijd. Alles was heel leuk op vakantie. Meer uitleg volgt wel nog. We hebben gisteren een feestje gehad van een vriend die 30 geworden is. Zat maar om 06.00 uur in bed, dus nog moe. En morgen hebben we hier feest voor mijn ventje zijn verjaardag, moet nu nog soep maken, bouletten bakken ('t is breugelbuffet) en dan nog een beetje kuisen.
Daarnet heb ik een appelsien geperst en Amy met een lepeltje en beetje gegeven. De smaak vond ze heel lekker, ze trok zo een verbaasd gezicht, en aan het lepeltje was ze na twee scheppen ook al gewoon. Ga haar dat nu een weekje of zo alle dagen geven en dan misschien eens dikken met wat rijstvlokken of granen.
Allé, moet gaan, tot vanavond misschien. Als ik niet te moe ben.

Gast

Bericht door Gast » 13 aug 2005, 17:35

Ellentje, bedankt dat je wat kleertjes hebt overgenomen! :lol:
'k Hoop dat Eva er veel plezier aan zal hebben en heb je wat nodig in de toekomst je mag altijd komen kijken zonder dat je je verplicht moet voelen hé. Zou niet graag hebben dat je maar wat meeneemt en het niet echt leuk vindt.

Meimama, welkom thuis. Geniet van 't feetsje morgen.

Moet nu gaan, Ugo voelt zich alleen :( en ga eten maken terwijl.

Tot gauw,
Groetjes allemaal

Ellentje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:24 feb 2005, 19:43
Locatie:Herzele

Bericht door Ellentje » 13 aug 2005, 19:21

Hey mei mama, zit de vakantie der ook al op jong? :(
'k Weet niet wat jij er van denkt maar ik vind dat altijd geweldig om thuis iets te organiseren. De 28e heb ik ook volk. Moet nog eens zien wat ik ga maken. Als je tijd hebt, kan je dan eens zeggen wat jij zoal gedaan hebt op dat breugelbuffet?

Deze week hadden we fotokadertjes besteld en we mochten er vandaag om gaan, natuurlijk staan we daar en ze zijn binnen maar ze heeft nog geen tijd gehad om de leveringen open te doen. Dus moet'k vandeweek nog terug. Misschien dat ik eens naar de markt ga, als Didier Eva meeneemt naar kantoor.
En dan bij Mesdag geweest, mijn klantenkaart was vol en ik had dus al een tijdje een bon van 54euro, en wou mezelf nu eens trakteren :wink:
Het zijn theelichthouders geworden.

En in de Hoogstraat is er een nieuwe winkel, van allerlei dingen in hout, kadertjes en speelgoed en zo, en ook bloemen :shock: Rare combinatie maar allé ja :lol:
Het speelgoed zag er nog wel leuk uit! Maar we zijn dan niet gaan kijken, moest nog de mosselen kuisen voor vanavond.

Iedereen heeft hier precies meer geluk met de papkes :( Hopelijk komt er tegen dinsdag verbetering want dan gaat de papa weer werken en zit ik hier alleen met een smossende klagende baby...
Als we haar pap geven is dat in de relax met een handdoek onder haar, haar broek uit en een grote bavet aan. En met een doos kleenex bij de hand.

Nu heeft ze wel plattere stoelgang van de fruitpap, wat zou ik daar kunnen aan doen? Want 't is écht wel plat zenne.
Ze krijgt nu koekjesmeel bij de pap, zal volgende week eens een doos rijstvlokken gaan halen.

Allé, ik ga de kleertjes van vanmorgen opbergen :wink:

Trui
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:25 feb 2005, 15:33
Locatie:Velzeke

Bericht door Trui » 14 aug 2005, 08:59

K'ben hier ook nog eens geraakt...
Seppe heeft nogal last van zijn opkomende tandjes...da manneke :(
Eergisterenavond heeft hij een aantal uur echt zitten huilen en schreeuwen, wou niet eten, slapen...en uit pure miserie heb ik hem in de maxi-cosi gezet en er nen toer mee gaan rijden in den auto tot hij sliep.
Ik had in den apotheker iets gevraagd en ze hebben me Fluocaril meegegeven maar als ik dat op zijn tandjes doe weent hij nog meer :? Ik denk dat het de smaak is da hij niet moet hebben...
Het zijn de twee bovenste tandjes, je ziet z nog niet echt maar je ziet wel dat het tandvlees precies aan het openbarsten of rekken is...plaats maken voor de tandjes...
Ik ga hierbij stoppen want hij is nogal aan de trieste kant :? Tot binnenkort...
Afbeelding

mei mama
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:23 mar 2005, 15:52
Locatie:Zottegem

Bericht door mei mama » 14 aug 2005, 09:50

Hallokes allemaal.
Ellentje, mijn breugelbuffet:
- van alle soorten vlees: gandaham (zo een hele m nog zelf af te snijden), bouletten, frikandon, breydelspek, witte en zwarte pensen (gaan we op de barbeque leggen) kip
- een paar soorten kaas
- tonijnsla
- de gebruikelijke groenten: sla, tomaat, wortel, komkommer
- pastasla, aardappelsla en brood
- soep

Ik denk dat dat alles is. Ah ja, en voor te drinken geven we oud zottegems bier en wijn.

De vakantie is goed meegevallen met de kleine, alleen 's avond elke keer als we gingen eten had ze krampjes, dus altijd rap rap gegeten, met rode kaken omdat heel het restaurant naar ons keek. Voor de rest heel goed, ze heeft genoten van haar uitstapjes elke dag in de buggy.
We hebben daar een supertoffe winkel gezien, allemaal van hout en blik speelgoed. Ik heb er zo een vlinder gekocht om aan de plafond te hangen en als je aan het touwtje trekt dan fladderen de vleugels. Voor op haar kamer.

Mijn rekeningen van de kliniek zijn toegekomen. Voor mij 1198 euro. En mijn hospitalisatieverz. betaald maar 780 terug bij zwangerschap dus mag ik nog wat opleggen. Ik heb zo baxters gekregen om geen stuipen te krijgen en daar moet ik in de 90 euro voor betalen dat niet terugbetaald wordt. :? En voor de kleine is het 248 euro, dat valt dus best mee en we hebben haar direct aangesloten bij de verzekering dus ik zal nog terugkrijgen. En dan was er nog een rekening voor haar monitorke ook.

Allé, ik ga verderdoen

Trui
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:25 feb 2005, 15:33
Locatie:Velzeke

Bericht door Trui » 15 aug 2005, 14:36

Ik had gedacht dat ik hier het een en het ander zou bij te lezen hebben maar precies is het hier zeeeeeeer kalm geweest...
Mei mama hoe was de verjaardag en het Breughelmaal??
Seppe is nog steeds lastig en moe...van zijn tandjes :?
En hij maakt zo moeilijk stoelgang!!! Het is weer vijf dagen geleden en hij heeft er ook last van..en de thermometer-truc die lukt me niet :?
Vandaag wouden we er een gezellig dagje van maken maar mijn zussen belden dat ze het niet zagen zitten om bij mijn vader te blijven dat het boel was, met de vriend van mijn zus is het bijna gedaan....dus ze wouden naar hier komen. Wat kan je daar op zeggen??
Ze zijn dan gekomen, allen met een lang gezicht, hebben Robby genegeerd...ik heb gekookt en dan hebben ze gebeld naar ons neef om hun te komen halen... Gezellig :shock: Stank voor dank :evil: ze konden toch wat vriendelijker geweest zijn. We zijn toch geen crisiscenter?? Och ja, ik denk dat we het moeilijkste nog niet gehad hebben...
Wie ging er den 20e weer naar Holland naar die winkel?? Ik zou eigenlijk wel iets nodig hebben maar ik weet niet meer wie er ging. Of ben ik te laat??
Alle, k'ga een beetje verderdoen... tot later
Afbeelding

Gast

Bericht door Gast » 15 aug 2005, 15:29

Trui,
Ja, ik ken dat gevoel, stank voor dank! Trek het je niet aan, misschien een kleine opmerking over hun gedragen zeggen de volgende keer?

Toen Noa klein was (een maand) zat mijn broer hier 1 dag, de volgende, de daarop volgende, ... tot wel 7 dagen. Hij had problemen, maar zeg dan iets he, of help een handje. Ik wil best wel helpen of gewoon weten wat zijn plannen zijn ... :wink: enfin mijn babyblues daarbij, het werd me teveel en heb hem toen gewoon aan de deur gezet. We hebben dan ook lang niks meer tegen elkaar gezegd. :roll: Ik zat tussen hem en mijn vriend.
Dus trek het je niet teveel aan, overal is er wel iets.

Ja, wij gaan de 20ste normaal nog naar Nederland, laat maar weten wat je wil dat ik meebreng.

Ellentje,
Ik heb nog zitten denken, da's echt een fijneke he Eva! was me ook nog niet opgevallen hoe mollig Ugo is! Maar die billekes zijn een groot verschil hé :lol:
Ben gisteren gauw even naar geraardsbergen gereden op ontdekking hoe het er was. Ik ga dus enkel wanneer er geen regen in de lucht hangt want met zeilen enz ... sleuren! Ofwel verkoop ik niks, ofwel alles :D
Jezzzes wat ne rommel! Maar heb niet veel kinderkledij ofzo gezien. Ga 2 rekjes zetten, wat kan hangen hangen en de rest in de dozen hé :wink:
Ik laat je weten of ik ga. Nog geen weersvoorspelling.

Allé ga iets ondernemen.
Salukes

Marina, hoe was het reisje?
Meimama, en 't Bruegelfeest?

Ellentje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:24 feb 2005, 19:43
Locatie:Herzele

Bericht door Ellentje » 15 aug 2005, 16:11

Gisteren heb ik eens een opkuis gedaan in alle kleertjes. Er is toch al een hoop wat ze niet meer kan gebruiken nu, en die zitten in een doos voor wie weet een tweede kindje. En dan hebben we ook een heleboel mogen gebruiken van een bevriend koppel die er al 2 heeft, en alles wat nu al te klein is of we niet meer gaan gebruiken zit in grote zakken en dat gaat morgen terug. Als je daar eens bij nadenkt, zo een klein prutske heeft wel vééééél nodig hé.

Luna ik heb eens gekeken op de website van de gezinsbond die organiseren ook rommelmarkten, maar kent iemand dat principe daar? Want er stond zoiets van "anonieme markten" waar je dan je spullen op voorhand moet gaan afgeven?

Ik denk, moesten ze in geraardsbergen de rommelmarkt na de middag laten doorgaan, dan zou er toch wel meer volk op af komen. Allé ja, persoonlijk zie ik mij nog niet op zondagmorgen naar de rommelmarkt gaan, terwijl zo op een zondagnamiddag.

Mei mama ik denk dat ik dat ook ga doen zo een breugelbuffet de 28e. Normaal is dat hier altijd BBQ maar Didier heeft er niet zo zin in, we moeten de 21e dan ook al naar een BBQ. En dat is dan makkelijk, zo alles vooraf klaar. Bedankt voor de tip!

Isake hoe gaat het bij jou met de fruitpap? Jongens toch dat is toch iets zenne... Zo'n vuile baby dat je daarvan krijgt :wink: Ze steekt eerst haar handjes in haar mond, dan neemt ze haar voeten vast en sleert ze zo met haar handjes over haar benen. En dan hangt ALLES dus vol fruitpap :?
En plezierig dat dat is, hoe vettiger hoe prettiger.
Ik ga wel moeten leren meer geduld te hebben, want dat duurt echt zeer lang eer die hoeveelheid pap op is. Goh en dan eerst zo moeten zoeken wat ze graag lust... Zal wel verbeteren zeker? Had ik niet eens ergens gelezen dat het zo'n twee weken duurt eer het echt goed gaat?

Trui ben eigenlijk een beetje verbaasd als ik lees dat Seppe geen kaka kan doen, hebben baby's die tandjes krijgen normaal niet net het tegenovergestelde? Ik moet nog zoveel leren...
Kweetniet, anders moet je eens een beetje fruitsap geven? Of zouden er zo geen voedingsmiddelen zijn die jij kan eten waardoor hij dan via de BV een positieve invloed krijgt op zijn buikske?

Hier is het nu het omgekeerde, veel te platte kaka, door de fruitpap neem ik aan...

mei mama
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:23 mar 2005, 15:52
Locatie:Zottegem

Bericht door mei mama » 15 aug 2005, 16:59

Hallokes. Het feestje was goed gisteren. Iedereen toegekomen om 13.00 uur en de laatste buiten om 23.00 uur. :D Maar het was leuk, Amy heeft in de namiddag wat geslapen en 's avonds zat ze om 21.00 uur in bed. En ze heeft tot 08.15 geslapen.

Wat is er te doen in geraardsbergen?

Bij Amy is het altijd afgewisseld. Gisterenmorgen heel harde kaka, vandaag gewoon normaal. Geef haar nu alle dagen ongeveer 1/4 appelsien uitgeperst. Volgende week ga ik het sap dan wat dikken en de week daarna een stukje banaan of zo bijdoen.

Trui
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:25 feb 2005, 15:33
Locatie:Velzeke

Bericht door Trui » 15 aug 2005, 17:21

Onze Seppe ligt nu op mijn schoot te slapen :) , ik ben een toerke gaan doen met hem in zijn draagzak en hij is in slaap gevallen....
Hij doet al zo lang maar om de vijf dagen kaka. En ik had dat ook gelezen dat als ze tandjes krijgen het 'platter' kan zijn en ik had al gehoopt...maar nee, hij heeft het nog steeds zo moeilijk...
Ja, ik voelde me eigenlijk nog schuldig ook deze middag...en waarom??
Mijn pa belde daarnet ook weer om te zeggen dat het boel was...hey seg het begint mij een beetje tegen te steken hoor!! Ze hebben mij daar toch niet voor nodig??
Ah, Luna mag ik u dan een mailke sturen of vind je dat ambetant om iets mee te brengen?? Je moet het weten te zeggen he. Kun je me die site nog eens zeggen?? Merci he.
T'is een tijdje geleden dat we Isake en Elske gehoord hebben. Of vergis ik mij??
Seppe eet zijn groentepap redelijk, alle vind ik toch. Hij eet niet zoveel maar we oefenen. En ja, hij doet niets liever dan zijn handjes dan in zijn mond steken...was, was,was da ik nu heb :roll:
Gisteren was de maat weer eventjes vol bij mij met die bv. Hij wil alleen al wandelend eten en zelfs dan krijst hij soms :? Telkens vechten om hem te laten eten, da steekt op den duur ook tegen :x Da ventje kan er nu ook niet aan doen dat hij last heeft maar hij doet zo al een tijdje en gisteren was het me even beu. Ja, kan gebeuren zeker?
T'is hier zo kalm vandaag....
Afbeelding

Gast

Bericht door Gast » 15 aug 2005, 17:55

Trui, mail me maar.

Gebruikersavatar
Isake
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:18 feb 2005, 13:11
Locatie:Brakel (Sint-Maria-Oudenhove)
Contacteer:

Bericht door Isake » 16 aug 2005, 00:07

Heykes, hier zijn we nog een keertje!

Gisteren zijn we voor de eerste keer met Laura gaan zwemmen naar het domein tegen G'bergen... :lol:
Hihi, hebben goed gelachen, ons trezebees wist nie goed wat er allemaal aan het gebeuren was, ze keek rond met haar mondje open en dan het water, man man toch, nie te doen, ze hield altijd haar adem in en ze trok zo altijd haar armpjes verkrampt tegen haar aan... denk dat het bad te groot was voor madammeke :wink: tja, thuis is da altijd in de emmer he, :wink:
ocharme....
Het wild water, dat vond ze wel leuk en daarna terug naar het baby- badje, dat was zalig warm...
Na een tijdje kreeg ze het wel kou en is ze dan bij meter gegaan en dan hebben we nog een paar uurkes met Jens in het water gespeeld!!

De fruitpap da lukt heel goed!
Sinds eergisteren eet ze de volledige portie op:
- 1 koekje
- 1/4 sap van roze pompelmoes ( is beter tegen de krampjes
dan sinaasappel)
- 1/2 appel
- klein stukje banaan ( mindeste uitgehaald, ook tegen de krampjes)

We hebben de manier gevonden om haar de fruitpap te geven en da is een paar keer haar tutje in te stoppen om te laten proeven en daarna met het lepeltje een beetje geven en onmiddelijk haar tutje in haar mondje en zo zuigt ze op 15 min haar fruitpap op en het kan nie vlug genoeg gaan hoor voor trezebees!
Zonder haar tutje lukt da ook nie hoor want het is da slikken da zo moeilijk is he en als je het tutje in hun mondje doet dan leren ze zo slikken!
We hebben da met Jens ook zo gedaan en na een paar keer willen ze het tutje nie meer hoor :wink:
En na haar fruitpap dan drinkt ze nog es aan de borst ook.
En ik heb de indruk dat ze nu ook beter slaapt! Om 20u drinkt ze normaal de laatste keer dan gaat ze rond 21u slapen, rond een uur of 6 wordt ze es wakker voor haar tutje en dan slaapt ze terug tot 8u.
En volgens mij maken de onderste tandjes ook hun komst klaar!

Ocharm Trui, Seppeke heeft het lastig blijkbaar!!!!
En dat u fam. u betrekt bij hun problemen da maakt het u natuurlijk ook nie gemakkelijk voor de bv hoor!
Stress is alles behalve goed voor de bv he!
En ja, als je nerveus bent om de voeding te geven dan zet je da over het aan u kindje en dan wordt hij ook onrustig en zo verder he...
Ik ken da, da is hier ook soms zo!
' ik geef bv, jens aan het zagen om voor hem iets te doen, ik word lastig op hem, Laura wordt lastig door mij, wil nie drinken, ik word dan nog lastiger door haar en dan is het huilen.... alle twee he, Laura en Jens, en ik dan ook bijna.... ' :roll:

Alle ik denk van nu toch maar te stoppen en in mijn bedje te kruipen...!
dada
xxx
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Marina
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:20 mar 2005, 11:31
Locatie:Zottegem

Bericht door Marina » 16 aug 2005, 12:09

hallo,

Ons weekend is goed verlopen, veelgewandeld en genoten van de omgeving.

trui trek je stekker uit als je nog eens van plan bent om er een gezellige dag van te maken.

Rune zit sinds vandaag ook in zijn eetstoel maar vindt het toch niet zo leuk.

heb ook mijn rekening gekregen317,92e dus dat valt mee vind ik.
gaat er iemand naar deforum dag in bokrijk?

Gast

Bericht door Gast » 16 aug 2005, 13:12

Heb mijn rekening ook gekregen ... 615,20 euro maar komt nog hospitalisatieverzekering tussen. Verleden keer ongeveer zelfde factuur en nog geen 100 uit eigen zak.

Marina, wij gaan niet naar die dag in Bokrijk, zijn dan op verlof, trouwfeest in Zwitserland. Heb al vanalles gedacht, wel gaan, wel maar zonder Noa, dan weer helemaal niet maar na aandringen van vriendin gaan we dan toch allemaal ... er is overnachting voorizen daar waar het feest doorgaat + we hebben hun huis voor ons wanneer ze op huwelijkreis zijn. geen idee hoe lang we blijven, een weekje denk ik.

Bokrijk is wel leuk voor de kinderen. ben als kind jarenlang in de vakantie naar daar gegeaan aangezien mijn moeder daar vakantie cursussen gaf op het domein. Heb daar ontzettend leuke herinneringen aan. Er is ook een grote speeltuin. Denk dat het dan net "Libelle dagen" zijn, zal héél veel volk zijn!

Daaag

Ellentje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:24 feb 2005, 19:43
Locatie:Herzele

Bericht door Ellentje » 16 aug 2005, 18:32

Pff, ben :evil: :evil: kwaad op mijn buurvrouw!!! Ge weet wel, de vrouw van bob de bouwer.
Nu heeft die een plant uitgetrokken van ons!?? Ge moet weten, vorig jaar had ze dat ook al eens gedaan en nu weer!!!
Vanmorgen was ik effe naar de winkel en blijkbaar heeft ze me zien vertrekken, maar had ze niet gedacht dat ik zo snel terug ging zijn want als ik terugkwam was ze lustig aan het snoeien. Ons klimplanten wel te verstaan. Op onzen draad die NIET gemeenschappelijk is. Ze zag me op de oprit rijden en zij lopen jong.
Maar nu ga ik vanmiddag daar kijken en nu heeft ze mijne clematis uitgetrokken :evil: .
Ik heb me nu bewust binnen gehouden want moest ze mij aanspreken (denk dat ze denkt dat ik het niet weet) dan zou ik wel eens kunnen ontploffen.

Da's nu misschien onnozel maar ik hou zo van mijn tuin en mijn plantjes, 't zijn allemaal jonge planten dus die vertroetel ik heel goed ik steek daar veel tijd in en dan dit. Dus heb ik al een traantje gelaten.

effe posten

mei mama
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:23 mar 2005, 15:52
Locatie:Zottegem

Bericht door mei mama » 16 aug 2005, 18:40

Allé wie doet dat nu? en wat doet ze daar dan mee in hare hof planten? Je hebt toch wel raar mensen ze.

Ik ben naar de winkel op de buke geweest maar in g'bergen. Er ware veel mooi dingen. Ik heb een potje gekocht voor fruitpap te eten (ze hadden een volledig servies) nieuwe bavetten met streepjes, een body, een bijtring en een supertoffe paarse dikke winterbroek.

Ellentje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:24 feb 2005, 19:43
Locatie:Herzele

Bericht door Ellentje » 16 aug 2005, 18:42

En nu heeft Eva gegeten om 9u, om 13u, en om 17u telkens een fles. En dan om 18u nog een volledig potje fruitpap :shock:
Ben nu eens benieuwd om welk uur ze vanavond gaat eten.

Dus misschien moeten we het zo proberen, eerst een fles en een uurtje later wat fruitpap. En dan binnen een week ofzo weer eerst pap en dan zien of ze nog honger heeft.

Want om 17u was ik begonnen met pap maar als ze honger heeft dan heeft ze liever een fles anders is het concert. Dus heb ik dan na 2 hapjes en gekrijs maar een fles gemaakt.

Waarschijnlijk kan ik hier binnen een maand nostalgisch op terugkijken met een hartverwarmend gevoel maar nu toch niet hoor.


Ook heb ik nieuws vd vakbond ivm mijn werk, ze weten zo niet goed wat te doen, 't is eigenlijk allemaal "op het randje". Moest hij niet meer uitbetalen dan zou er een pasklaar antwoord zijn maar blijkbaar is dat dan erger dan dat hij daar nu ladderzat en scheldend rondloopt.
En de persoon die kan vragen aan de rva of ik mijn ontslag mag geven maar dan met behoud van recht op stempelgeld, die is nu met verlof tot eind augustus.

Allé, straks misschien meer eerst pampertje nakijken!

Ellentje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:24 feb 2005, 19:43
Locatie:Herzele

Bericht door Ellentje » 16 aug 2005, 18:43

mei mama, je bent hier ook. Wat ze gedaan heeft? Op het vuurtje gegooid dat ze in haren hof aan het stoken was.

Volgende keer dat ik een rookpluim zie zal ik eens de flikken bellen, want die doet dat zowat elke dag. Zo hebben ze geen vuilzakken, ze verbranden alles gewoon.

elske
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 mar 2005, 18:07
Locatie:geraardsbegren
Contacteer:

Bericht door elske » 16 aug 2005, 20:21

hallo iedereen,

hier ben ik nog eens,ben ziek geweest harde buikpijn enz...

ben bij de dokter geweest en blijkbaar is het door oververmoeidheid en stress tja wat wil je met zo'n werk elke dag werken tot 23u!!ik ben het echt beu!! :cry: binnen 3 weken ben ik in vakantie eindelijk :shock:

hey ellentje,het is echt wel vervelend he als je zo'n buren hebt bij mij is dat hetzelfde vorige week heeft de politie nog geweest ze waren aan het vechten buiten en ze gingen het huis in brand steken maar ze vergeten wel als ze hun huis in brand steken dat wij er wel aan vasthangen!! :x

zoals mijn hond ook die is superlief tegen iedereen en als hij mijn buurvrouw ziet wordt die razend ik ben zeker dat ze al iets uitgehaald heeft met hem want anders is die zo niet.
bij de vorige huurders hebben ze zelfs de hond vergiftigd en ging ze ook eten stele en zo binnen erg he :shock: tja er bestaan van alle soorten he op de wereld.

Gast

Bericht door Gast » 16 aug 2005, 22:21

Buren hé .... :roll:
Wij wonen naast n'een boer en vroeger verbrandde die ook al zijn afval op de wei, alles in onze richting, vieze verbrandde plastiekgeuren.
Paar keer politie bijgehaald, maar dei doen NIKS!
Nu doet hij het uit een stalleke zodat we zgz niks zien, maar zelfde stank, die zetten ook nooit ene vuilzak buiten, te gierig.
Ellentje, staan er zo geen planten van haar aan een draad waar jij aan kan? Awel ik zou het zelfde doen, t is wel kinderachtig maar dat doet ge gewoon niet!
Onze andere buur die heeft last van onze dennen die aan onze kant staan en maakt daar gewoon gaten in wanneer hij denkt dat we weg zijn :x , zo kunnen ze dan binnen gluren ertussen, afschuwelijk!

daaag

Ellentje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:24 feb 2005, 19:43
Locatie:Herzele

Bericht door Ellentje » 17 aug 2005, 14:05

Nee, zij hebben vrijwel geen planten. En nu weet ik waarom :lol:
Wat ze ook wel doen is, de planten die ze hebben, om de zoveel maanden eens verhuizen in hun tuin, van plaats verzetten. Dat weet iedereen nu toch, dat ge en plant best laat staan. En dan is het "oei, mijnen buxus gaat precies kapot". Ach ja,...

Marina, als je een groot huis zoekt met veel kamers en een grote tuin, op de Meerlaan staat dat huis naast dr De Maesschalck te koop :lol:
:lol:
Nee serieus, ik heb nog wel iets zien staan, op de rand van Zottegem, de Kloosterstraat, mei mama jij zal dat misschien wel kennen.
Was er vandeweek al gepasseerd en heb dan eens zitten zoeken op internet maar ik vind het niet. Het staat te koop bij een notaris.
't Is vlak naast een maisveld en vooraan zie je een deur, een venster en een garagepoort. Als ge van zottegem centrum komt is het op uwe rechterkant vlak voor ge de zone 50 uit zijt.

Trui
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:25 feb 2005, 15:33
Locatie:Velzeke

Bericht door Trui » 17 aug 2005, 15:10

Ja buren zijn vreemde wezens :? Den onze zit hiernaast weer te kloppen en smijten en ik heb eindelijk Seppe in slaap gekregen...binnen de kortste keren is die dus weer wakker :evil: Die houden dus echt met niets rekening!!
Seppe zit ook in zijn eetstoel als wij aan tafel gaan, dan is hij content omdat hij alles ziet :)
Seppe zijn groentjes gaan ook niet zo vlot. Ik hoorde hier van sommigen dat ze wel uit potjes aten, ik da vandaag geprobeerd maar da was nog slechter... :? Zo lopend dat da is :shock: hij kon het bijna drinken :?
Oei Elske, das minder :? Gaat het nu beter?? Let maar op met die stress, da's nergens goed voor en zeker niet voor uw baby...
Ik heb mijn rekening van de kliniek nog niet gekregen. Raar he?? En Luna is nochthans na mij bevallen :? Zou da een goed of een slecht teken zijn da ik het nog niet gekregen heb??
Ik ga niet te lang hier blijven want ik heb straks bezoek...gisteren ook al...
Tot later misshien...
Afbeelding

elske
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 mar 2005, 18:07
Locatie:geraardsbegren
Contacteer:

Bericht door elske » 17 aug 2005, 18:47

hallo iedereen,

jaja het gaat wel al beetje beter voor het ogenblik,heb soms nog wel steken in mijn onderbuik en zo maar ja ik moet het maar een beetje kalm aandoen he!

Ik heb daarjuist nog naar mijn tante gebeld zij is ook zwanger en het is voor alle dagen!!!Ik kan al niet meer wachten ook een meisje kan ik al een beetje oefenen :D zij gaat in Geraardsbergen bevallen.

Zeg ik heb een vraagje,welke kamer hebben jullie eigenlijk genomen in Zottegem zo'n grote kamer of type 2 of 3 is dat prijsverschil eigenlijk groot?

groetjes

Gast

Bericht door Gast » 17 aug 2005, 19:42

Hallo Elske,
Luxekamer voor 6 dagen, onderwaterbevalling, elke dag mijn krant ...
615,20 euro en met de hospitalisatieverzekering (bij Argenta) zal ik zelf nog minder dan 100 euro moeten betalen.
Ik kan je zo'n luxekamer echt wel aanraden hoor (trouwens het verschil tussen een gewone 1 persoons en luxe is maar 2 euro/dag!) en die gewone 1 persoonskamer (heb daar voor 1 dag opgelegen bij eerste bevalling omdat er geen enkele luxekamer aanwezig was) is véééél kleiner, je kan er echt moeilijk draaien of volk ontvangen. Je moet dan ook naar een douche op de gang om je te wassen, bheuuuu ...

Ga anders maar eens kijken, ze zullen je de kamers wel tonen wanneer er vrij zijn.

Groetjes

Ellentje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:24 feb 2005, 19:43
Locatie:Herzele

Bericht door Ellentje » 17 aug 2005, 19:50

Seg Elske hou u maar goed kalm, want anders als je teveel doet zou het wel eens kunnen zijn dat je moet platliggen ofzo en dat is toch ook niet fijn hé.

Ik had een luxekamer, en dat prijsverschil is niet groot met een standaardkamer, een euro of 2 denk ik. Dus daarvoor moet ge het niet laten. Er is dan weer wel een groot verschil met de goedkope tweepersoonskamer maar vraag dat aub niet, denk echt niet dat dat een goed idee is.
Meestal is het zo dat je niet direct op je luxekamer kan omdat het vaak druk is. Zo heb ik bvb de nacht moeten doorbrengen op het verloskwartier alvorens ik 's morgens op mijn kamer mocht.
Ze hebben blijkbaar ook nog een gang op een andere verdieping maar daar zijn ze niet zo voor omdat dat te ver is en omdat dat gewone ziekenkamers zijn.

Voor wanneer is het bij jou nu weer? Je moet ook eens zo een banner zetten, dan kunnen we meevolgen!

Isake bedankt voor de tip met de tut, ze was wat zeurderig aan het worden tijdens het eten en heb dat dan eens geprobeerd en prima! Na een tijdje floept ze zelf haar tut uit haar mond en doet ze haar mondje open voor de pap.
We geven haar nu wel 5 voedingen. Eerst een fles en een uurtje later haar pap. En die eet ze toch nog helemaal op dus moet dan toch zijn dat ze kan. Want als ze echt honger heeft is er geen beginnen aan met de pap. En op die manier is ze al verzadigd en hebben we allemaal meer geduld bij het papgeven.
Want ze begint te huilen als het niet rap genoeg gaat maar ja mama kan niet vliegen hoor :lol:


Plaats reactie

Terug naar “Oost Vlaanderen”