zijn het driftbuien of is er meer aan de hand?

Moderators:Welcome, Moderators

dintje622
Pas blauw
Contacteer:
zijn het driftbuien of is er meer aan de hand?

Bericht door dintje622 » 17 mar 2007, 21:37

hallo

ik weet het soms echt niet meer :cry:

onze tweede van 3 jaar je kunt daar bijna niks mee doen

ze heeft vandaag weer serieuze driftbuien gehad?

dat komt meestal voor als ik iets zeg dat ze moet doen bv

vandaag waren ze buiten aan het spelen en ik zei dat ze naar binnen moesten komen want het begon fris te worden

begint madam daar van nee te schudden
ik zeg allez kom naar binnen
en zei neenee

en ik weg naar binnen en plots tieren en schreien dat het geen naam heeft
maar dat doet ze elke keer als ze iets niet mag

ik heb al eens een hele tijd genegeert,ik heb haar al eens gestraft,en nu ja ik weet het echt niet meer :roll:

ik dacht dat zal er wel uit groeien maar tis toch al meer of een jaar dat ze dat zo doet!

soms denk ik dat er iets is met haar?

weten jullie soms meer raad voor mij?

ik ben ten einde raad
AfbeeldingAfbeelding

AfbeeldingAfbeelding

AfbeeldingAfbeelding

sandy
Moderator

Bericht door sandy » 18 mar 2007, 08:29

Yana heeft momenteel ook van die buien, maar hier is het nog maar een paar weken bezig...
Ik weet ook soms niet goed hoe ik het moet aanpakken, want luisteren, dat kent ze niet meer.
Hier is het duidelijk een geval van peuterpuberteit en ik hou me eraan vast dat het wel zal overgaan,....gauw.
Mss heeft jou dochter last gehad van vroege hormoontjes :D ?
Daarom dat het al zo vroeg bezig is. Ik denk, dat het gewoon een fase is die iedere kleuter doorloopt, sommige al wat erger dan andere...
Zullen we er hier officieel ons klaagtopic van maken dan?
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

dintje622
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door dintje622 » 18 mar 2007, 11:03

ja oke das goed

maar ik vrees dak hier iedere dag wel zal komen klagen :lol:

maar kunnen we elkaar bijstaan in moeilijke driftbuientijden :?

heb eens gekeken op internet en die driftbuien duren van 2 tot 4 jaar

normaal in juni zou ze ermee moeten stoppen :? als je het allemaal zou moeten geloven

wat doe je als yana een driftbui krijgt

tot later baai
AfbeeldingAfbeelding

AfbeeldingAfbeelding

AfbeeldingAfbeelding

sandy
Moderator

Bericht door sandy » 18 mar 2007, 11:16

Ik zeg altijd iets 3 keer. Na de tweede keer waarschuw ik haar dat ze de volgende keer in de hoek vliegt!
Doet ze het nog een keer dan vliegt ze zonder pardon in de hoek en ik ben weg.
Dan mag ze wenen en boos zijn, ik kijk er niet naar.
Na een 3 tal minuutjes ga ik naar haar en vraag ik haar waarom ze in de hoek staat.
Ik buk me op haar hoogte en spreek met een luide stem.
Afbeelding
Afbeelding

Aicha
Pas blauw

mag ik mij hier ook inschrijven

Bericht door Aicha » 18 mar 2007, 13:34

Kan ik hier ook een abonnement krijgen? 't is jammer dat ik het mmoet vragen maar 't is hier ook van dat :wink:

Dintje,
Ons 2e zit hier op precies hetzelfde niveau en blijkbaar ook dezelfde leeftij als jou 2 e; Orphée wordt 4 in juni!

Een echte ramp voor de moment. Als ik iets vraag, roept ze dat ze dat niet kan ofwel heeft zegt ze dat ze geen zin heeft :? Met haar broer ligt ze constant in de clinch. Dat ventje speelt ergens mee en dan loopt zij ermee weg. Hij huilt natuurlijk en dan kijkt zij hem lachend aan :?

Eerst denk je natuurlijk aan peuterpuberteit maar soms vraag ik me serieus af of er niets meer aan de hand is. dat zal wel niet maarja....

Als ik eraan denk dat het binnen 2 weken paasvakantie is....pffff...Gaan we dat wel overleven :?
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

dintje622
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door dintje622 » 18 mar 2007, 13:44

hmmm aicha

ik denk dat de wederhelft van annelies daar bij u zit!

nee echt voila volledig hetzelfde!

deze morgen ook al 2 keer getiert voor zot.

en dat luisteren staat niet in haar woordenboek :roll:

sandy = ik mag ze in de hoek zetten dan loopt ze er uit en loopt als een zot door het huis! :evil:

ik derachter !

raar is met papa doet ze dat niet hoor!

gewoon maar met mij he! dat van weglopen uit de hoek.

en die paasvakantie tja heb een week verlof gevraagt en ben ook thuis maar t'zijn leuke vooruitzichten :?
AfbeeldingAfbeelding

AfbeeldingAfbeelding

AfbeeldingAfbeelding

Aicha
Pas blauw

overeenkomen

Bericht door Aicha » 18 mar 2007, 14:12

Dintje,

Dat is soms zo tegenstrijdig hé. je vraagt verlof om bij je kindjes te zijn en .... Kmoet gene verdere uitleg geven zeker :roll:

Ik denk dat als we Orphée en Annelies samen zouden steken dat die 2 goe overeen zouden komen! :lol:
Ik heb hier soms het gevoel dat ik haar met niets kan straffen. ze trekt er zich niets van aan. Ze roept wel op de momentzelf maar kort daarna neemt ze haar activiteit :roll: gewoon weer op en herbegint het gewoon.
Ocharme onzen Andrès! heb soms echt compassie met dat ventje, wat die allemaal moet ondergaan met haar :?

groetjes Aicha
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

goortjes
Moderator

Bericht door goortjes » 18 mar 2007, 14:24

niet onmiddellijk denken dat er meer aan de hand is hoor
ik heb hier een enorme peuterpuber in huis
en weet wat het is
in het begin maakten we ons ook serieus zorgen, maar het went...
je weet gewoon dat er niets 'mis' is met hen, maar dat ze bepaalde frustraties kwijt moeten
Heel gekend voor die leeftijd
Wij hebben hier blijkbaar een nogal extreem geval in huis, en dat is niet altijd even makkelijk
Straffen.... dat helpt niet
Negeren dat is het meest effectieve
Wat niet wil zeggen, dat er hier niet gestraft wordt!
Een paar weken geleden zag ik het even niet meer zitten,
driftbuien, vervelend doen, nachtelijke rituelen, niet meer eten... dit weken aan een stuk
na enkele gesprekken met de grootouders en de juffrouw is het hier enorm gebeterd.
Nu trekt iedereen aan het zelfde zeel en dat maakt dat er meer duidelijkheid is in de situatie voor ons ventje...
Bij hem is het duidelijk een vorm van dingen niet verwerkt krijgen, en dat doet hij dan maar dmv koppig en heel vervelend gedrag
Jaloezie tov zijn zusje is het niet
en op school is het het braafste manneke dat je je maar kan inbeelden
Ook op plaatsen waar hij zich niet thuis voelt, kan niemand een slecht woord over hem zeggen... hij is dan het voorbeeldige engeltje
Maar thuis....
ik troost mij met de gedachte dat het overgaat én dat we nu wel merken dat als hij echt iets wil, hij er ook echt voor gaat
Wat misschien in de toekomst een positief punt in zijn schoolcarriere kan worden (zo heb ik me laten wijsmaken door dokters :wink: )

Wat wij wel proberen is om hem zoveel mogelijk af te leiden
we weten welke situaties conflicten geven en proberen om die zo onopvallend mogelijk te vermijden
BV hij wil als eerste aan de deur zijn en dan als eerste binnengaan
doen wij dat niet, dan is het raak voor een hele dag!!
Dus... nu doen we alsof we wat treuzelen zodat hij als eerste aan de deur kan staan zonder dat hij voelt dat we het hem gunnen
Klinkt onnozel, maar het helpt wel hoor
het vergt alleen een beetje aanpassing. Wij, als ouders moet ook leren van ons aan te passen
en dat is ook niet altijd evident
Papa had het er in het begin vrij lastig mee, maar nu lukt het heel goed hier

Ja mensen, kleine kinderen.... niet te doen soms hé!!
wij hebben vandaag nog eens een conflictloos dagje!! zalig
't is lang geleden!
Afbeelding
Afbeelding

Aicha
Pas blauw

buien

Bericht door Aicha » 18 mar 2007, 14:54

Ja goortjes, als papa en mama zijnde weten we dan wel dat bv truezelen tot aan de voordeur helpt maar hier hebben we er 2 die eerst willen zijn :roll: .Leg da maar eens uit aan een 5 jarige!

Ook op school is ons fee echt niet te schatten!
Weet je wat de woorden waren van haar juf, letterlijk dan hé? " Ik zou haar soms met een nagelke aan de muur kunnen hangen"

Ik weet dat ons fee een staffe is maar om dat op die manier uit de mond van de juf te horen.... :? ewel, kmoet zeggen dat ik er toch efkes niet goed van was!

Vorig jaar zat Andrès bij diezelfde juf en ik was er heel tevreden over maar dit jaar...ook al is orphée een felle. Ge hoort dat toch niet graag zo verwoord zunne!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

dintje622
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door dintje622 » 18 mar 2007, 19:05

ja zeg ik kan dat begrijpen dat je dat niet graag hoort aicha

k'zou ook verschieten de eerste moment

maar ons annelies is een engeltje op school!

raar he

ze werkt haar frustraties thuis uit op ons!

ja die verlof he!
maar ik zal zoveel proberen te doen met hen als ik kan en als het weer het een beetje toelaat :roll:

ga jij ook gaan werken aicha of ben je een thuisblijfmama?

ik voel me soms zo dat ik dan denk dat het is dat ze me mss mist als ik ga werken en de late heb :?

deze namiddag redelijk rustig geweest en nu gaat ze slapen.

en s'nachts komt ze wel 4x wakker al wenend!
AfbeeldingAfbeelding

AfbeeldingAfbeelding

AfbeeldingAfbeelding

Aicha
Pas blauw

werken

Bericht door Aicha » 18 mar 2007, 20:07

Hey dintje,

Nu mijn zwangerschapsverlof juist afgelopen is blijf ik nog een jaartje thuisblijfmama! In overleg ( en berekening) zijn we tot de conclusie gekomen dat ik voorlopig beter thuisblijf . Een jaar, denk ik. Daarna weer parttime gaan werken.
Jij werkt dus in ploegen als iok het goed begrijp. Jou ventje zorgt dan voor de kindjes na 16 u ofzo?
Hier heeft mijn ventje geen vast uur om thuis te komen en meestal is het dan nog vrij laat. Kan makkelijk 19-20 uur zijn. Is dus ook moeilijk voor opvang :? Vandaar dus ook

Soms kan gaan werken ook een verademing zijn. Allée, dat heb ik al wel eens ervaren :oops: :oops: .
Maarja, dat zal ook wel een gevoel zijn dat iedere mama wel eens overvalt zeker :roll:

Ik hoop inderdaad ook dat het weer een beetje meezit tijdens de paasvakantie en ben nu al enkel uitstapjes en activiteiten aan het plannen.

Vandaag is in rust geëindigd maar deze voormiddag en tot zo ongeveer 16u was ons mie weer in topvorm hoor. Opeens viel ze gelijk een blad (zoals wij dat hier zeggen). Geen beetje averechts meer geweest. Ik heb erevan genoten :lol: :lol:

AMorgen weer naar het klasje en Orphée kijkt daar altijd weer naar uit, niettegenstaande.... (je weet wel). Laten we hopen dat ze eze week een beetje aangenaam is in de klas :?
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Tamaravh
Pas blauw

Bericht door Tamaravh » 19 mar 2007, 14:54

Amber die heeft rond haar 2 jaar ook volop in de peuterpuberteit gezeten, dat was met momenten echt om gek te worden. Ik heb dat toen zelfs eens aan de kinderarts gevraagd of dat dat wel normaal was en hij zei toen dat elk kind dat doormaakt en dat ze rond 2 jaar echte "ettertjes" zijn :wink:. Bij haar is dat nu heel fel verminderd. Over het algemeen luistert ze wel tamelijk goed en als ze dan nog eens in zo een bui is dan negeer ik haar meestal en dat helpt echt wel goed bij haar want als ik blijf discussiëren dan verergerd het enkel nog maar. Nu is ze ook meer voor rede vatbaar, als ik haar dan uitleg waarom iets niet mag dan maakt ze daar achteraf ook geen probleem meer van.

Caro heeft tot hiertoe nog zo geen zotte kuren gehad (hout vasthouden :wink: ), ik hoop dat we ervan gespaard zullen blijven want ons Ambertje heeft het voor 2 gehad.
De 2 allerliefste meisjes ter wereld:
Afbeelding
Afbeelding

sandy
Moderator

Bericht door sandy » 19 mar 2007, 19:44

Ik ben zo beginnen denken: Yana is 3 en heeft daar nu heel veel last van. Feitelijk kan je dan toch niet echt meer spreken over peuterpuberteit?
Nu is het hier stukken erger dan als ze 2 was.
Afbeelding
Afbeelding

Aicha
Pas blauw

3

Bericht door Aicha » 19 mar 2007, 20:40

Sandy,
Ja bij orphée is dat ook zo. Toen ze 2 was , was ze stukken rustiger en braver dan u en ze wordt in juni 4!

Verslag van vandaag :lol: :lol:
Deze morgen was ze heel goed gezind maar deze middag was dan weer een andere zaak zunne :?
Na schooltijd is ze heel flink geweest, op "en akkefietje na dan :wink:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

dintje622
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door dintje622 » 19 mar 2007, 21:48

nee sandy ik vind dat ook geen peuterpubertijd meer

vandaag was annelies al wakker van 5u :shock:

tussen ons komen liggen en toen we moesten opstaan was ze moe he :roll:

met alle gevolgen ....

dan vertrokken naar school na eten en wassen en deze week de late dus ik zie ze gewoon s'morgens :(

soms denk ik ook goh en dan komt tommy nog achter :roll:

aicha,mijn ventje is thuisgebleven van z'n werk na hartproblemen en sindsdien zorgt hij voor de kindjes en ga ik werken.maar als ik had geweten dat tommy een kindje met een handicap was had ik mss wel thuisgebleven.maar ja den papa doet dat ook goed hoor :lol:

en ja soms is dat een verademing ik denk ook dat iedere mama dat wel eens heeft.

vele groetjes :wink:
AfbeeldingAfbeelding

AfbeeldingAfbeelding

AfbeeldingAfbeelding

Dagmar
Moderator

Re: buien

Bericht door Dagmar » 20 mar 2007, 13:24

Aicha schreef:Ja goortjes, als papa en mama zijnde weten we dan wel dat bv truezelen tot aan de voordeur helpt maar hier hebben we er 2 die eerst willen zijn :roll: .Leg da maar eens uit aan een 5 jarige!
...
In de klasse voor ouders stond een leuke tip daarvoor (als je kindjes allebei eerste willen zijn): Je maakt een leuk kaartje met een foto (of herkenningsteken) voor ieder kind en iedere dag hang je een "kind van de dag" op (ieder om de beurt natuurlijk).. Het kind dat die dag "kind van de dag" is, mag alles eerst doen, maar bij de voordelen horen natuurlijk ook de nadelen.. Dus ook eerst in bad, eerst tandenpoetsen, slapen natuurlijk niet als ze verschillende uren hebben,.. Maar zo trek je de lijn door.. Hier helpt het in ieder geval al heel goed!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

Aicha
Pas blauw

ja

Bericht door Aicha » 20 mar 2007, 15:06

Awel Dagmar, ik ga dat ook eens doen! Zeker het proberen waard! :lol:

Maar kga eerst dat artikelke eens lezen. Ligt hier tussen al mijn andere boekskes voor als ik eens tijd en zin heb :oops:

greotejs AIcha
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Dagmar
Moderator

Bericht door Dagmar » 20 mar 2007, 17:03

't Is geen lang artikel hoor.. Gewoon een tip denk ik..
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

goortjes
Moderator

Bericht door goortjes » 21 mar 2007, 13:20

die tip heb ik ook gekregen dagmar!!
maar ja, nog niet van doen hier hé :wink: :lol:

wat betreft peuterpuberteit...
kindjes van 3-4 jaar hebben wel degelijk nog last van peuterpuberteit.
Bij de meeste kindjes vat het aan bij de leeftijd van 2 jaar en duurt gewoonlijk tot rond de leeftijd van 4 jaar.
Uiteraard geldt dat niet voor elk kind hé
Sommigen zijn er vrij snel van af en andere hangen er voor langer aan vast.
Je kan daar geen lijn in trekken.
Er zijn verschillende vormen van gedrag.
Bij ons krijgt ons ventje zoveel te verwerken op school enzo, wat hij heel graag doet, en dat moet hij verwerkt krijgen op zijn manier
Dus.... zweten we dat thuis uit
hij is net zoals bij het dochtertje van Dintje, een engeltje op school
Kinderen opvoeden is een levenswerk, zeg ik :wink:

hierbij een berichtje dat ik eens gelezen heb
Wat is peuterpuberteit?

De een noemt het de "Ik-ben-2-dus-Ik-zeg-Nee fase", de ander noemt het "terrible two’s", wij noemen het hier peuterpuberteit. Puberteit is kort samengevat een fase waarin een kind grenzen verkent, zich losmaakt en op eigen benen probeert te staan (een eigen identiteit zoekt). In feite maakt je kindje rond 2 jaar zo’n soort fase door. Hij krijgt een eigen willetje en laat dat ook gelden.

Hij merkt dat sommige dingen niet mogen, of geaccepteerd worden door zijn omgeving. Hij merkt dat hij een reactie krijgt op zijn gedrag. Je kind is koppig en heeft regelmatig driftbuien. Het aantal buien neemt af zodra je peuter beter kan praten. Rond 4 jaar is hij heel wat rustiger. Deze fase is positief. Je peuter wordt zelfstandig genoeg om de wereld alleen tegemoet te treden. Hieronder volgen verschillende tips over hoe om te gaan met driftbuien. Natuurlijk is ieder kindje anders van aard en je moet uitvinden wat bij jouw kindje het meest effectief is.

Wat doe ik als mijn peuter koppig is?

Als de koppige momenten niet te hevig zijn, kan je hem* het beste negeren. Vaak draait hij dan vanzelf weer bij. Wanneer je kind echt te ver gaat, maak dat dan meteen duidelijk. Blijf consequent en duidelijk, nee is nee. Geef je kind de ruimte om alles zelf te proberen: eten, zijn broekje optrekken, etcetera. Moedig zijn pogingen aan. Dat geeft het kind zelfvertrouwen. Tracht altijd de focus van je aandacht te leggen bij het positief stimuleren (prijs het kind wanneer het iets goed doet) en niet de nadruk te leggen op de negatieve dingen die het kind doet. Leidt het kind af of probeer negatief gedrag om te zetten in positief gedrag, bijvoorbeeld wanneer je kind met speelgoed gooit, zeg dan bijvoorbeeld, ach, het beertje wil niet op de grond, het wil graag voor het raam zitten. Wanneer hij het opraapt en wegzet voor het raam, prijs hem dan. Doe het eventueel samen met je kind, wanneer het protesteert.
Wanneer of waarom wordt mijn peuter driftig?

Als hij iets niet mag of kan, moe of ziek is. Ook bij een onbekende situatie of te hoge eisen. Je peuter kan zijn gevoelens nog niet uitleggen en wordt hier heel boos om. Je merkt het onmiddellijk: Hij laat zich op de grond vallen, slaat met zijn armen en/of schopt met zijn benen, of bonkt met zijn hoofd op de grond.

Wat doe ik als mijn peuter driftig is?
•
Tijdens de bui is je kind moeilijk te kalmeren. Zorg dat hij zichzelf of zijn omgeving niet beschadigt. Bij een driftbui raakt je kind overspoeld door emotie: woede. Hij heeft geen beheersing over zichzelf en doet dingen die hij anders nooit zou doen. Dat is een angstige ervaring. Na afloop kan hij helemaal ontredderd zijn en zich gedragen alsof hij weer een beetje baby is.
• Laat hem rustig uitrazen. Bij sommige kinderen werkt beetpakken kalmerend, maar de meeste worden er nog razender van. Andere kindjes kalmeren weer beter door ze even in afzondering te plaatsen.
• Schopt hij, slaat hij of gaat hij dingen kapotmaken, stel dan duidelijke grenzen. Geef zeker niet toe. Dat geeft je kind de indruk dat hij met een driftbui iets kan bereiken. Maak duidelijk dat hij aanvaard wordt, maar niet zijn boosheid.
• Schud je kind nooit door elkaar om het te kalmeren. Dit helpt niet en kan zelfs gevaarlijk zijn.
• Na afloop troosten. In zijn ontredderde toestand kan hij wel wat troost gebruiken, ook al was de aanleiding tot de driftbui een conflict met jou.

Wat moet ik NIET doen als mijn peuter een driftbui heeft?
•
Het is soms moeilijk om je te beheersen want woede is besmettelijk. Maar wordt zelf niet kwaad en ga niet schreeuwen. Dat zal hem alleen nog woedender te maken.
• Ga niet redeneren of tegensputteren. Drift is niet vatbaar voor rede.
• Niet straffen, of juist belonen door hem zijn zin te geven. Je moet voorkomen dat een driftbui kan gaan dienen om aandacht te krijgen.
• Wanneer je in omstandigheden verkeert dat de driftbui je in verlegenheid kan brengen, ga hem dan niet extra voorzichtig behandelen. Daardoor plaats je je kindje in een machtspositie. Dat is beslist niet goed voor jou of voor hem. Bovendien geeft onduidelijkheid en inconsequentie in regels een onveilig gevoel bij je kind.

Hoe verandert je peuter snel van gedrag?
•
Leid je kind af. Bij jonge kinderen lukt dit redelijk makkelijk. Gooit je kind in huis met spullen, wijs dan naar iets leuks op tv of in een boekje.
• Negeer je kind. Je hoeft niet altijd op alles te reageren. Gebruikt je kind lelijke woorden (die het vaak zelf niet snapt), dan kan je daar maar beter geen aandacht aan schenken. Er wel aandacht aan geven lokt soms nog extra negatief gedrag uit.
• Laat je kind de gevolgen van zijn gedrag ondervinden. Is het koud buiten en weigert je kind om handschoenen aan te doen, laat het dan de last ondervinden van het niet-luisteren. Doe dit niet in een gevaarlijke situatie.
• Corrigeer het gedrag. Moedig het gewenste gedrag aan. Neemt je kindje iets af van zijn broertje, zeg dan dat het daar eerst om moet vragen.
• Beloon of bevestig je kind als het dit goed doet!
Afbeelding
Afbeelding

Sigri
Moderator

Bericht door Sigri » 21 mar 2007, 14:52

BV hij wil als eerste aan de deur zijn en dan als eerste binnengaan
doen wij dat niet, dan is het raak voor een hele dag!!
Dus... nu doen we alsof we wat treuzelen zodat hij als eerste aan de deur kan staan zonder dat hij voelt dat we het hem gunnen
Zo herkenbaar !!!
Afbeelding

Afbeelding

goortjes
Moderator

Bericht door goortjes » 21 mar 2007, 14:57

wel vermoeiend hé :wink:
je moet steeds al vooruit denken....
Afbeelding
Afbeelding

dintje622
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door dintje622 » 21 mar 2007, 21:44

verslag van vandaag

vanmorgen redelijk goed meegewerkt en braaf geweest.
deze namiddag ook braaf geweest

geen problemen :P
AfbeeldingAfbeelding

AfbeeldingAfbeelding

AfbeeldingAfbeelding

Aicha
Pas blauw

super

Bericht door Aicha » 22 mar 2007, 08:57

Hier gisteren ook een superdag! :lol:

's mrogens flink gegeten en aangekleed! inde namidaag heel braaf geweest bij oma en opa. Oma zei dat ze geen enkel keer is moeten tussenkome, dus da's leuk om te horen é.
Gisterenavond ook alles ok en voor het slapengaan nog samen een gezelschapsspelletje gespeeld en heerlijk genoten van ons kindjes!

Ik hoop dat de trend zich verder zet!

Wat ik zo eigenaardig vind is dat telkens als ik over iets klaag de situatie kort daarna fel veranderd. Wel grappig eigenlijk! :lol: :lol:

groetjes Aicha
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Dagmar
Moderator

Bericht door Dagmar » 22 mar 2007, 10:44

Veel komen klagen dus :wink: ..
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

dintje622
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door dintje622 » 22 mar 2007, 13:05

dat zullen we zeker doen!

want vanmorgen was het al minder!
weigeren aan te kleden :roll: papa is tussenbeide gekomen :(

hopelijk vanavond achter school beter want vandaag ben ik een dagje thuis :wink:

hopelijk blijft het een beetje hetzelfde bij u Aicha!

tis toch duizend keer leuker als ze braaf zijn en lief :)
AfbeeldingAfbeelding

AfbeeldingAfbeelding

AfbeeldingAfbeelding

goortjes
Moderator

Bericht door goortjes » 22 mar 2007, 19:35

als er hier geklaagd wordt, is het ook altijd nadien wat beter
precies of die voelen dat aan hé :lol:
Afbeelding
Afbeelding

dintje622
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door dintje622 » 22 mar 2007, 19:58

hoikes

pfff dat is hier echt niet meer te doen he

ze heeft juist 2 uur liggen tieren en brullen ik kom er bijna zot van

ik denk dat ik ga moeten hulp zoeken van buitenaf :(

maar naar waar of wie :roll:

een pshygologe
er is geen hier ergens die kinderen doet allez heb juist eens vlug gekeken!

wat kan ik anders doen?

heb vanmorgen gebelt naar juff.
ik die dacht dat liesje een engeltje was :roll: heb me serieus mispakt!

ze slaat naar iedereen die in haar weg staat goh jong ik kon het niet geloven.
ik ben er heel nerveus van aan het worden dju he :shock:

kent er iemand die mij ken helpen hier ergens in de omstreken rond ieper of poperinge?

alvast merci groetjes
AfbeeldingAfbeelding

AfbeeldingAfbeelding

AfbeeldingAfbeelding

sandy
Moderator

Bericht door sandy » 22 mar 2007, 20:09

Slaat ze in de klas naar andere kinderen??
Afbeelding
Afbeelding

dintje622
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door dintje622 » 22 mar 2007, 20:11

ja en op de speelplaats en overal waar ze ook maar iemand tegenkomt :shock:

ik kon het bijna zelf niet geloven maar toen ik het vroeg aan annelore zei ze 'ja mama dat is echt waar he wat juff gerda zegt'

en nu?

is dat nog peuterpuberteit?

of is het toch iets anders :?
AfbeeldingAfbeelding

AfbeeldingAfbeelding

AfbeeldingAfbeelding

goortjes
Moderator

Bericht door goortjes » 22 mar 2007, 20:15

ai, dat klinkt niet leuk...
ik heb hier op het consultatiebureau van K&G een heel goed contact
en die staan me steeds met raad en daad bij
Ook al gaat niels niet meer op consultatie
Die hebben ook werkgroepen rond peuterpuberteit.
Uiteraard worden je kinderen op school begeleid door het clb
Misschien moet je op school eens vragen of je daarmee een gesprek kan hebben.
Die kunnen je allicht al meer op weg helpen
en je eventueel verdere doorsturen indien bijstand vereist is...

sterkte hoor, want die dingen kruipen niet in je kleren hé!!!
je ziet je kinderen toch zo graag, maar ze maken het je soms zo verdomd moeilijk om dat 'graag-zien' vol te houden hé.... als je begrijpt wat ik bedoel :wink:
Afbeelding
Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “Kleutertjes”