Vanaf wanneer verjaardagsfeestjes?

Moderators:Welcome, Moderators

Plaats reactie
Vanessa
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:13 mei 2004, 15:57
Vanaf wanneer verjaardagsfeestjes?

Bericht door Vanessa » 11 mar 2005, 09:58

Hallo,

Ons nichtje die 4 jaar is is dit jaar al verschillende keren naar verjaardagsfeestjes moeten gaan van vriendinnetjes uit haar klas.
Ik vind dit toch echt nog vroeg, en denk niet dat ik daar nu al ga mee beginnen.
Bij Joran in de klas zijn er tot nu toe nog geen geweest (voor zover ik weet).
Vanaf wanneer beginnen jullie daarmee, met verjaardagsfeestjes te geven voor vriendjes?
En wat doen jullie dan? Gaan jullie naar een speeltuin of dergelijke? Of gewoon thuis?

Groetjes;


Gebruikersavatar
Isake
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:18 feb 2005, 13:11
Locatie:Brakel (Sint-Maria-Oudenhove)
Contacteer:

Bericht door Isake » 11 mar 2005, 10:06

Hela scheeteke, hihi, zit ook met de vraag jong!
Jens die is dit schooljaar voor het eerst naar een verjaardagsfeestje geweest van een klasgenootje en dat was bij hem thuis, ze hebben buiten gespeeld en pannekoeken gegeten enzo he en sinds dan is Jens ook bezig he dat hij een verjaardagsfeestje wil en dat zijn vriendjes allemaal moeten komen enzo hihi, en da is zo al van ongeveer begint van het schooljaar he en hij blijft het vragen he :roll: !
Nu moet het er just om doen da ik dan ongeveer ga bevallen he, tis voorzien op 18 april en hij is op 25 april jarig :shock: , ofwel gaan we just met ons boelleke zitten en in het slechtste geval ga ik op punt staan van te bevallen, tja, Jens was ook tien dagen over he en als de gyn nu zegt dat ze nie vroeger zal komen dan den 18de, tja, het zal spannen he!
Nu kan ik het nie over mijn hart krijgen van da manneke geen feestje te geven, gaan het zeker dan hoor, maar het zal mss wel met een paar weekjes verschil zijn dan zijn verjaardag!
Ik vind het zelf ook nog vroeg hoor, ik had gedacht, ne keer in het eerste dan zijn ze toch al 6 - 7 jaar he!
Dus ja, we gaan het ons toch riskeren he, we zien wel!!!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Greetje,Laura en William
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:23 feb 2005, 15:12

Bericht door Greetje,Laura en William » 11 mar 2005, 13:02

Mama's, bij ons worden de feestjes al gegeven van in de eerste kleuterklas. Dus vanaf 3 jaar, zit je d'ermee, hihi, en elk jaar is dat een planning , jongens toch ! Ik zit nu ook weer ons ventje zijne verjaardag te plannen, zijn feestje voor de klas is voorzien op 26 maart, en de eerste week van april ga ik samen met de kindjes van mijn vrienden naar de binnenspeeltuin. Onze William moet ook naar ongelooflijk veel feestjes gaan, ik betaal me soms arm aan kadootjes !
Als die 2de van ons ook zo populair wordt, dan sta ik er goed op :wink: :lol:
Groetjes !
Afbeelding

Zoon William is sinds 1 april 2005 7 jaartjes jong en heeft al 2 wisseltandjes !!!!

Gebruikersavatar
Isake
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:18 feb 2005, 13:11
Locatie:Brakel (Sint-Maria-Oudenhove)
Contacteer:

Bericht door Isake » 11 mar 2005, 13:08

en als je het thuis doet, want ik zie mij nog nie direct met zo een bende kindjes en ons Laura, ocharme , zo een klein bolleke dan naar een speeltuin gaan, nee, ik zou da liever hier thuis doen, maar wat kan je zoal doen om die gastjes bezig te houden? Iemand een gedacht?
Alles is welkom hoor, tis voor ons de eerste keer en het zijn mij een bende kerelkes zulle!!!!!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Greetje,Laura en William
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:23 feb 2005, 15:12

Bericht door Greetje,Laura en William » 11 mar 2005, 13:17

Isake, meestal houden die kinderen zichzelf bezig hoor. Zolang er een pannekoek of een stuk taart is :lol:
Wat ik altijd doe, is een heeel groot blad (of een stuk van een rol behangpapier) klaarleggen en heel veel kleurtjes, en dan vraag ik of ze een verjaardagstekening willen maken voor de jarige, zodat hij dat als herinnering aan zijn feestje kan bijhouden. En dan schrijf je de namen van alle aanwezige kindjes derop. Ze zullen daar graag aan meewerken hoor!
Je kan natuurlijk ook iemand inhuren, heb ik ook al eens gedaan: om ze te laten grimeren, dat vinden kinderen ook fantastisch, je kan als't beter weer is een springkasteel huren, maar je kan ook gewoon gezellig tikkertje en verstoppertje spelen met die mannen, dat vinden ze ook reuzeplezant.
Je moet eens surfen naar www.4feest.be , daar hebben ze ook toffe ideeën. William krijgt met de kindjes van zijn klas een "Wildebeestentocht". Ik doe dit samen met mijn nicht, haar zoontje zit samen met onze William in de klas en hij verjaart de dag na den onze. Wij trekken naar Beerzelberg, da's een bosje op een berg, en daar stippelen we een route uit die de kindjes moeten volgen: ze moeten spelletjes doen, en als ze in de spelletjes slagen, krijgen ze een stuk van een puzzel. Als alle stukken verzameld zijn, moeten ze die puzzel maken, en daarop staat de plaats waar er een "wild beest" verstopt zit. Dat wilde beest zal iemand zijn die zich in een leeuw ofzo verkleed heeft, en die deelt een kadootje uit. Ik hoop dat ze het leuk gaan vinden !
Afbeelding

Zoon William is sinds 1 april 2005 7 jaartjes jong en heeft al 2 wisseltandjes !!!!


Gebruikersavatar
Isake
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:18 feb 2005, 13:11
Locatie:Brakel (Sint-Maria-Oudenhove)
Contacteer:

Bericht door Isake » 11 mar 2005, 13:29

o, tof!!! ja da van die tekening da ga ik zeker al doen! Is wel een tof idee en zo heeft hij een aandenken he!!! Ja da is super!
Pannekoeken of taart dat is er zeker bij, zover was ik toch al gekomen :)

Jullie plannen zien er super uit gewoon! Ja, als ik vragen heb weet ik zeker bij wie ik ze moet stellen !!! :)

Bedankt hoor!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Greetje,Laura en William
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:23 feb 2005, 15:12

Bericht door Greetje,Laura en William » 11 mar 2005, 13:32

Graag gedaan hoor Isake, hopelijk heb je redelijk goed weer voor je feestje, duim jij ook dat het 26 maart droog weer is ?
Afbeelding

Zoon William is sinds 1 april 2005 7 jaartjes jong en heeft al 2 wisseltandjes !!!!

Gebruikersavatar
Greetje,Laura en William
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:23 feb 2005, 15:12

Bericht door Greetje,Laura en William » 11 mar 2005, 13:35

Oh ja, was ik nog vergeten te zeggen, weet je wat ook heel leuk is ? Ballonnen laten vliegen, met een kaartje aan , dat vinden kinderen ook superleuk.
Afbeelding

Zoon William is sinds 1 april 2005 7 jaartjes jong en heeft al 2 wisseltandjes !!!!

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 12 mar 2005, 21:53

Heel toevallig, daar was ik gisteren ook over aan het nadenken.. Vanaf wanneer zou ik verjaardagsfeestjes "moeten" geven? Ik denk dat ik toch ga wachten tot Mila in het eerste leerjaar zit.. Ik weet niet of ik zo'n bende kleuters zou aankunnen ('t zou eigenlijk wel moeten, ik heb jaren speelpleinwerking gedaan als monitor :) ). Och, ik zie nog wel.. Mijn nichtje is er 5 geworden in augustus en tot nu toe heeft ze wel altijd een feestje gehad, maar gewoon in de familie, geen klasgenootjes..
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 18 feb 2006, 22:06

En Mila is vandaag naar haar allereerste verjaardagsfeestje mogen gaan van een klasgenootje.. Ze vond het geweldig, alleen wilde ze de anderen mee naar huis nemen, want nu was het aan haar om haar vriendinnetjes mee naar huis te nemen.. :lol:
De mama zei zo al van "ja, J. wilde een verjaardagsfeestje omdat de oudere broers dat ook al hebben", dus ja, ik denk dat we er bij Karsten waarschijnlijk ook vroeger mee gaan beginnen omdat Mila ouder is.. Zou dat niet altijd zo gaan? Dat de oudste zo een beetje het pad moet effenen?
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)


Plaats reactie

Terug naar “Kleutertjes”