's nachts zindelijk zijn

Moderators:Welcome, Moderators

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 18 aug 2006, 21:00

Yana krijg ik maar niet proper! Ze loopt meestal met haar blote poep rond, maar doet maar zelden pipi IN de pot. Ik vraag haar heel veel of ze pipi moet doen, maar het is altijd nee!
Heeft ze dan een luier aan en ze heeft kaka gedaan, zegt ze niets. Dus het stoort haar niet dat er iets in de pamper zit :roll:
De om zegt dat het haar totaal niet intereseert. Iedereen zegt dat het vlug kan gaan eenmaal ze vertrokken is, maar ik hoor dat nu al maanden. Binnen 14 dagen is het school, maar zo kan ze onmogelijk starten.
Volgend jaar kom ik hier dat nog eens lezen en zal ik er eens hartelijk om lachen :D maar nu :cry:
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding


Gebruikersavatar
bioMam
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 jul 2006, 15:44

Bericht door bioMam » 18 aug 2006, 21:32

Sandy, als ze er echt geen intersse voor toont dan zl ze er waarschijnlijkngog niet aan toe zijn - 2j6m is nog altijd jong hè en wij zijn het enig eland waar de kids zo vroeg naar school gaan maar meer en meer kindjes starten tegenwoordig maar op 3j en dat is niet zo erg hè ... Probeer het te relativeren en zeker neit te pushen omwille van shool: veel kids die al droog waren die gaan van de stress terug in hun broek doen als ze naar school gaan, andere die leren het op school pas echt vlot om op de pot te gaan?! Hangt ook van de school en de juf af maar soms worden ze wel al toegelaten met een optrekbroekje ...

Als je echt wil trainen kan je best belonen dor bijvoorbeels damen een stickertje op een blad te plakken (of een lachend gezichtje te tekenen of zo) per keer dat ze op de pot plast = niet materieel maar wel aanmoedigend, met positieve feedback belonen (stickers en tekeningen maken dat tastbaarder voor een kind maar het zijn geen zotte cadeaus) en je kan een doel stellen ook hè: zoveel stickers op een dag of zoveel dagen droog is een doe-activiteit naar (har) keuze en dat kan dan bijvoorbeeld een uitje naar de speeltuin of eens gaan zwemmen zijn of knutselen of zo maar vooral iets leuks samen dat zij daar dan als superbeloning voor gekozen heeft. Wij maakten zo een spaarkaart met smileys en die kon hij dan ruilen tegen een doe-activiteit. Als het eens niet goed loopt dan niet op kankeren maar totaal negeren en haar zeker nooit het gevoel geven dat ze stout is door ni op de pot te gaan. Wat ik wel deed was zeggen dat datplasje zich wat vergist had en als er een beetje in de pot was dan was dat het slimme (deel) plasje ;) en altijd blijven aanmoedigen ... Gut dat opkuisen van al die missers is niet leuk maar het gaat over hè. Het belangrijkste is dat het kind de klik zelf maakt hoor, want anders hervallen ze toch maar.

Eventueel de tips uit het hoofdstuk over belonen in het (enfin "een") boek van Peter Adriaenssens (wat-was-die-titel-ook-alweer?) eens lezen maar ik heb het al samengevat hoor ;) hierboven.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 18 aug 2006, 21:35

Daar heb ik wel wat aan! Hier in de wijk wonen nog 4 kindjes van even oud en die zijn allemaal proper. Die starten dus in de klas samen. De om zegde ook dat ze er volledig klaar voor is, en vind het jammer dat ze daardoor niet kan starten met haar vriendinnetjes :( Heb zelfs al een paar weken terug een verlofdag aangevraagd.
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
goortjes
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:14 nov 2005, 10:20

Bericht door goortjes » 19 aug 2006, 09:57

maar mag ze niet naar school met een optrekpampertje??
dacht dat dat hier mocht...
en misschien als ze dan ziet dat andere kindjes dat doen, dat de interesse wel komt hé
het is vroeg hoor om nu proper te zijn
sommigen kunnen het en anderen wachten liever nog wat
en idd er zijn er vele die hervallen (hopelijk hier niet)
Afbeelding
Afbeelding

PeeBee
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 aug 2006, 18:56

Bericht door PeeBee » 19 aug 2006, 11:10

goortjes schreef:maar mag ze niet naar school met een optrekpampertje??
dacht dat dat hier mocht...
Onze zoon is de eerste dagen gegaan met een optrekbroekje en reservekledij. Op school was hij er ineens goed mee weg en thuis ging het dan ook stilletjesaan beter. In het begin van het jaar zijn de peuterklasjes klein en kan het wel. Vraag eens na bij de juf.

succes!
mama van een guitige zoon en een meisjesspook...


Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 19 aug 2006, 16:16

Ga ik eens doen, dat navragen! Ik ga dan eind augustus eens bellen naar school, want een samenkomst zoals bij jou Wendy, hebben we hier niet :?
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding


Plaats reactie

Terug naar “Kleutertjes”