Dringende oproep

Moderators:Welcome, Moderators

Flappy
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:30 jan 2007, 10:40
Locatie:Lille
Contacteer:
Dringende oproep

Bericht door Flappy » 24 okt 2007, 20:12

Hey meiden,

Ik heb een dringende oproep. Ik moet voor school een taak maken en ik zit met men handen in mijn haar. Ik moet enkele moeilijke vragen stellen aan ouders met een kleutertje. Ik moet mijn opdracht vrijdag (26/10) afgeven.

Vraag 1: Wat zijn de regels en afspraken i.v.m. Eten aan tafel?

Vraag 2: Wat zijn de regels en afspraken i.v.m. Het pijn doen van andere kinderen (slaan, bijten, ...)

Vraag 3: Wat zijn de regels en afspraken i.v.m. Het opruimen van speelgoed/materialen

P.S.: Je mag me da antwoorden ook mailen hoor. baby_flappy@hotmail.com

Groetjes
Flappy


Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Re: Dringende oproep

Bericht door Dagmar » 25 okt 2007, 08:50

Vraag 1: Wat zijn de regels en afspraken i.v.m. Eten aan tafel?

Van alles zoveel hapjes proeven als jaren ze zijn (Karsten dus 2, en Mila 5), bord leeg dan verdienen ze een sticker (vooral bij Mila helpt dit), geen tv tijdens het eten, op de poep zitten, niet zingen aan tafel, praten mag wel, ik vind het leuk om dan nog eens over 't school of iets anders te praten met hen..

Vraag 2: Wat zijn de regels en afspraken i.v.m. Het pijn doen van andere kinderen (slaan, bijten, ...)

Zoals bij alles, 1 verwittiging, dan volgt de hoek, bijten doen ze gelukkig niet.. Als er één van de twee begint, het tegen mij of de papa zeggen, maar niks terugdoen (anders loopt het echt uit de hand).. Dan bedoel ik echt gericht gaan slaan op elkaar of terugstampen of zo..

Vraag 3: Wat zijn de regels en afspraken i.v.m. Het opruimen van speelgoed/materialen

Als ze gespeeld hebben, moeten ze opruimen, om de twee weekjes of zo (hangt af van hoe goed ze tussendoor opruimen) doen we grote opruim (alles terug op de juiste plaats, poppen bij de poppen, blokken bij de blokken)

Ik denk dat ik het meeste heb..
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

Flappy
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:30 jan 2007, 10:40
Locatie:Lille
Contacteer:

Bericht door Flappy » 25 okt 2007, 14:39

MERCIKES MEID :D

Gebruikersavatar
sterretje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:05 apr 2004, 19:08
Contacteer:

Re: Dringende oproep

Bericht door sterretje » 25 okt 2007, 20:00

Vraag 1: Wat zijn de regels en afspraken i.v.m. Eten aan tafel?
-aan tafel komen als het gevraagd is.Van alles een beetje proeven,maar moet zeker niet opgegeten worden.Hij moet niet blijven zitten tot we klaar zijn met eten.

Vraag 2: Wat zijn de regels en afspraken i.v.m. Het pijn doen van andere kinderen (slaan, bijten, ...)
-als andere kinderen hem pijn doen,hebben we geleert dt hij zijn handen vooruit moet steken,en zeggen dat hij het niet leuk vind.Zelf andere kinderen pijn doen=strafstoeltje(mazar dat doet hij bijna nooit)

Vraag 3: Wat zijn de regels en afspraken i.v.m. Het opruimen van speelgoed/materialen
-weinig!
Ik vraag hem wel te helpen opruimen,en één keer per week kuisen we zijn kamer'samen'
AfbeeldingAfbeelding

AfbeeldingAfbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Re: Dringende oproep

Bericht door sandy » 25 okt 2007, 20:59

Vraag 1: Wat zijn de regels en afspraken i.v.m. Eten aan tafel?

-Iedereen eet op hetzelfde tijdstip en niet in 5 keer.
-Dessert als ze veel gegeten hebben.
-Dessert als de kinderen allebei hebben gedaan.
-Ze mogen van tafel als ze klaar zijn, niet wachten tot iedereen gedaan heeft.
-Ik sta erop dat ze van alles proeven en dan pas beslissen als ze het al dan niet lusten.

Vraag 2: Wat zijn de regels en afspraken i.v.m. Het pijn doen van andere kinderen (slaan, bijten, ...)

-Iemand pijn doen kan nooit! Dat is hier direct hoek en een fikse waarschuwing.

Vraag 3: Wat zijn de regels en afspraken i.v.m. Het opruimen van speelgoed/materialen

-Hier wordt 2 keer per dag opgeruimd. De eerste keer s'middags (Yana gaat dan weer naar de klas en Milan slapen) en s'avonds voor het slapengaan.
-Ze moeten allebei helpen, maar ik help ook. Zij maken de rommel, dus kunnen ze opruimen ook.
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding


Alfredje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:28 aug 2007, 15:59
Locatie:Bilzen

Bericht door Alfredje » 25 okt 2007, 22:13

Veel succes met je verslag morgen!!
Afbeelding

Gebruikersavatar
jong moederke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:27 jul 2005, 14:54

Bericht door jong moederke » 26 okt 2007, 08:07

Vraag 1: Wat zijn de regels en afspraken i.v.m. Eten aan tafel?

Wij eten als een gezin, dus iedereen eet samen aan tafel en wacht op elkaar tot ze gedaan hebben!
We eten zo netjes mogelijk en spelen niet!
Bordje als de eerste keer is opgeschept leegeten dan volgt er dessert als beloning en als er tweede maal opgeschept word en niet op kan volgt beloning even goed!
Als hij echt moeite heeft met zijn eerste portie bepalen wij wat hij nog moet opeten en doet hij dat niet volgt er geen dessert. Bord niet leeg, geen plaats voor dessert ook niet

Vraag 2: Wat zijn de regels en afspraken i.v.m. Het pijn doen van andere kinderen (slaan, bijten, ...)
Dit kan niet en hier komt een waarschuwing, verwittiging op! Doet hij het nog een keer dan word hij even apart gezet omdat hij niet in hoek blijft staan!
Krijgt hij een driftbui doe ik eventueel op een zachtaardige manier na wat hij deed en leg hem uit wat er dus verkeerd aan is en dat hij het ook niet fijn vind, dat hij dat ook niet bij een ander kind moet doen

Vraag 3: Wat zijn de regels en afspraken i.v.m. Het opruimen van speelgoed/materialen
Mama en papa helpen nog beetje mee opruimen, maar elke dag moet hij opruimen voor slapen gaan!
Doet hij niet dreig ik ermee om het in de vuilbak te gooien!
Ook probeer ik te leren als hij met iets nieuws wil spelen dat hij het andere terug op zijn plaats zet
Afbeelding

Nog eventjes maar....
Afbeelding

WWW.GEZINSFORUM.BE (mijn forum)


Plaats reactie

Terug naar “Kleutertjes”