bijna niets meer eten
Moderators:Welcome, Moderators
- jong moederke
- Pas blauw
hier nu een peiter die al meer dan een week een paar happen eet en anders gewoon weigert. Hij is ziek geweest maar nu volkomen genezen...
Zo petit gervais wil hij copnstant maar een banaan, boterham zelfs met choco of zo wil hij niet. Snoepjes maar daarin is hij ook kieskeurig. Gisteren erwtjes en vissticks en puree, meneer vistte enkel puree en alles wat andere kleurtje had, weigerde hij.... zelfs gemengd met puree weigerde hij
morgen moet ik naar kind en gezin, ben benieuwd wat ze gaan zeggen.
Ik vind dat wel vervelend want tja je zou al iets lekkers gaan klaarmaken en zelfs wat hij anders graag eet, durft hij nu te weigeren....
Zelfs melk drinkt hij smorgens amper....
Zou dat nu niet te weinig zijn?
Hij drinkt smorgens geen melk ,savonds geen melk enkel tussendoor wat water. Maximum een glas of 2. Soms krijgt hij limonade ook want heb van huisarts gehoord als ze niet eten en weinig drinken, best zo suiers binnen te laten krijgen.
Qua eten is dat 2 tot mx 3 hapjes pasta met zo klein lepeltje. Dan petit gervaiske en verder is dat het bijna....
Ik was vreoger ook een ramp in eten maar Sete was altijd ene goede eter en nu amai
Zo petit gervais wil hij copnstant maar een banaan, boterham zelfs met choco of zo wil hij niet. Snoepjes maar daarin is hij ook kieskeurig. Gisteren erwtjes en vissticks en puree, meneer vistte enkel puree en alles wat andere kleurtje had, weigerde hij.... zelfs gemengd met puree weigerde hij
morgen moet ik naar kind en gezin, ben benieuwd wat ze gaan zeggen.
Ik vind dat wel vervelend want tja je zou al iets lekkers gaan klaarmaken en zelfs wat hij anders graag eet, durft hij nu te weigeren....
Zelfs melk drinkt hij smorgens amper....
Zou dat nu niet te weinig zijn?
Hij drinkt smorgens geen melk ,savonds geen melk enkel tussendoor wat water. Maximum een glas of 2. Soms krijgt hij limonade ook want heb van huisarts gehoord als ze niet eten en weinig drinken, best zo suiers binnen te laten krijgen.
Qua eten is dat 2 tot mx 3 hapjes pasta met zo klein lepeltje. Dan petit gervaiske en verder is dat het bijna....
Ik was vreoger ook een ramp in eten maar Sete was altijd ene goede eter en nu amai
eten
Ik ben geneigd te denken dat het de leeftijd is. Bij ons was het eten zo rond hun 2e verjaardag een echte ramp! Opeens lustten ze niets meer. En het waren nochtans echt flinke eters.
Ik weet dat dit vreselijk ambetant is en in het begin heb ik dan ook vanalles geprobeerd om ze toch maar treffelijk te laten eten, zonder al te veel succes
. Na een tijdje is dat stilaan weer gebeterd maar ik moet er wel bijzeggen dat het wel nooit geen zo'n goeie etrkes meer geworden zijn als voordien.
Zo kan ik vandaag bloemkool serveren waarvan ze heel veel eten en als ik volgende week hetzelfde voorschotel kan het zijn dat ze niet eens willen proeven! vreselijk ambetant.
Heb dat ten tijde ook besproken met de kinderarts en die zei dat zelfs kindjes die heel weinig eten ook meestal voldoende vitmamientjes binnenkrijgen. Hun organisme neemt dan gewoon veel meer op uit het weinige dat ze binnenhebben. NIet te vlug zorgen maken dus! Makkelijker gezegd dan gedaan hé, ik weet het!
groetjes AIcha

Ik weet dat dit vreselijk ambetant is en in het begin heb ik dan ook vanalles geprobeerd om ze toch maar treffelijk te laten eten, zonder al te veel succes

Zo kan ik vandaag bloemkool serveren waarvan ze heel veel eten en als ik volgende week hetzelfde voorschotel kan het zijn dat ze niet eens willen proeven! vreselijk ambetant.
Heb dat ten tijde ook besproken met de kinderarts en die zei dat zelfs kindjes die heel weinig eten ook meestal voldoende vitmamientjes binnenkrijgen. Hun organisme neemt dan gewoon veel meer op uit het weinige dat ze binnenhebben. NIet te vlug zorgen maken dus! Makkelijker gezegd dan gedaan hé, ik weet het!
groetjes AIcha
- jong moederke
- Pas blauw
@ jong moederke
op die leeftijd had onze niels dat ook wel eens
maar dat ging dan zo wat op en af
een weekje wel goed een weekje niet goed
Toen maakte ik me er niet zoveel zorgen in
hij zag er goed uit, speelde goed en woog niet te weinig
dus....
maar deze keer was het anders
Het duurde nu weken aan een stuk dat hij bijna niets tot niets at
Voorlopig gaat het nog goed
Je zegt dat Sete ziek geweest is
misschien heeft hij nog wat last van naweeen van zijn ziekzijn
forceer het nog maar niet te erg
en wie weet eet hij een van de dagen terug flink
succes!!! niet-etende kindjes is frustrerend hé!
op die leeftijd had onze niels dat ook wel eens
maar dat ging dan zo wat op en af
een weekje wel goed een weekje niet goed
Toen maakte ik me er niet zoveel zorgen in
hij zag er goed uit, speelde goed en woog niet te weinig
dus....
maar deze keer was het anders
Het duurde nu weken aan een stuk dat hij bijna niets tot niets at
Voorlopig gaat het nog goed
Je zegt dat Sete ziek geweest is
misschien heeft hij nog wat last van naweeen van zijn ziekzijn
forceer het nog maar niet te erg
en wie weet eet hij een van de dagen terug flink
succes!!! niet-etende kindjes is frustrerend hé!

- jong moederke
- Pas blauw
ja, en dat betert er niet op
als ik bv zeg: wat ben je braaf
zegt hij: ik ben NIET braaf
al 1,5 week... goh ik zou het eens vragen aan K&G
die horen wel meer van die verhalen en kunnen je misschien wel tips geven
Bij ons was het vroeger zo dat als niels niet veel at
ik zeker voor verse soep zorgde. Daar deed ik dan vanalles in en dat dronk hij dan wel op. zeker als er dan nog eens balletjes inzaten
Brood heeft hij nooit echt willen eten (de laatste dagen wel!)
en dan at hij bambix-7 granen in melk zonder suiker. Maar dat was hij al gewend van kleinsaf. kan me voorstellen dat sete dat niet onmiddellijk zonder suiker zou eten. En dan hebben ze toch ook weer hun granen binnen.
Lust hij graag fruitsap?? anders maak je verse fruitsap. Dat deed ik ook wel eens, maar aangezien niels geen fruiteter is, mislukte dat meestal. Terwijl dat bij vrienden van ons wel lukte!!!
ik noem maar wat dingen op die hier werkten hé....

als ik bv zeg: wat ben je braaf
zegt hij: ik ben NIET braaf

al 1,5 week... goh ik zou het eens vragen aan K&G
die horen wel meer van die verhalen en kunnen je misschien wel tips geven
Bij ons was het vroeger zo dat als niels niet veel at
ik zeker voor verse soep zorgde. Daar deed ik dan vanalles in en dat dronk hij dan wel op. zeker als er dan nog eens balletjes inzaten

Brood heeft hij nooit echt willen eten (de laatste dagen wel!)
en dan at hij bambix-7 granen in melk zonder suiker. Maar dat was hij al gewend van kleinsaf. kan me voorstellen dat sete dat niet onmiddellijk zonder suiker zou eten. En dan hebben ze toch ook weer hun granen binnen.
Lust hij graag fruitsap?? anders maak je verse fruitsap. Dat deed ik ook wel eens, maar aangezien niels geen fruiteter is, mislukte dat meestal. Terwijl dat bij vrienden van ons wel lukte!!!
ik noem maar wat dingen op die hier werkten hé....
- jong moederke
- Pas blauw
ik heb van kind en gezin gehoren te kregen dat het iets typisch leeftijdgebonden kan zijn
Niet van aantrekken, niet forceren zeiden ze. Is tussen leeftijd van 2 jaar en 4 heel normaal omdat ze ervoor meer nodig hebben dan die periode.
Ze gaven me als tip gewoon aanbieden, speelt hij ermee of weigert hij dan opzij zetten en nog eens proberen wil hij nog niet gewoon wegdoen....
Niets anders aanbieden of dergelijke
Verder bij kind en gezin had hij goede resultaten zeg maar. Hij kreeg zelfs de naam perfectionist
Hij meet nu 91cm en weegt 12kg780
Niet van aantrekken, niet forceren zeiden ze. Is tussen leeftijd van 2 jaar en 4 heel normaal omdat ze ervoor meer nodig hebben dan die periode.
Ze gaven me als tip gewoon aanbieden, speelt hij ermee of weigert hij dan opzij zetten en nog eens proberen wil hij nog niet gewoon wegdoen....
Niets anders aanbieden of dergelijke
Verder bij kind en gezin had hij goede resultaten zeg maar. Hij kreeg zelfs de naam perfectionist

Hij meet nu 91cm en weegt 12kg780
- jong moederke
- Pas blauw