De eerste vraagjes over de bloemetjes en de bijtjes ;-)

Moderators:Welcome, Moderators

Tamaravh
Pas blauw
De eerste vraagjes over de bloemetjes en de bijtjes ;-)

Bericht door Tamaravh » 05 aug 2006, 13:49

Gisteren was Amber naar babyfoto's van haar en Caro aan het kijken en ze kwam een foto tegen van toen ik zwanger was van haar en ze zei: hier zat ik samen met Caro in mama haar buik en ik antwoordde dat zij alleen toen in mijn buik zat. Dan vroeg ze waar Caro toen was en ik zei dat Caro er toen nog niet was want dat zij de grote zus is en dat zij er eerst was. Dan zij terug: ja maar mama waar was Caro dan, waar heb je die dan gedaan? En ik heb haar dan geantwoord dat mama en papa Caro nog moesten maken en zij bekeek mij dan met zo een grote ogen en zei: Caro nog maken? En dan is ons gesprek gestopt want dan ging haar interesse ineens naar iets anders uit. Ik denk dat ik mij de komende jaren nog aan veel vraagjes van ons madameke zal kunnen verwachten :wink:
De 2 allerliefste meisjes ter wereld:
Afbeelding
Afbeelding

Katia

Bericht door Katia » 05 aug 2006, 16:11

of zo:

ze vragen verschillende vragen op verschillende tijdstippen en op de duur maken ze daar hun eigen verhaal van :lol:
mijn oudste broer is erin geslaagd om volgend verhaaltje over dat onderwerp te maken en zich daar nog jaren aan vast te houden (en vraag mij niet hoe hij daaraan kwam, maar hij had toen ook een beetje de leeftijd van amber, misschien een ietsiepietsie ouder):
Gary schreef:de haan heeft een zaadje en die moet hij aan een kip geven die hij mooi vind...
de kip moet dat opeten en dan komt dat in haar buik terecht en dan krijgt die een dikke buik...
als ze dan een kindje krijgt dan moet ze heel veel lawaai maken en dan komt daar een ei uit en uit dat ei komt een kindje...
vraag mij al niet waarom hij ooit van kippen en hanen gesproken heeft hoor, terwijl hij nooit over kippen vragen gesteld heeft op die manier, waarschijnlijk door het woord "zaadje"-kippen eten zaadjes he...
En ook was hij ervan overtuigd dat wij dan ook uit eieren kwamen, maar dat niemand die eitjes kon zien omdat wij daar heel rap uitkwamen.
Logisch redeneren noemen ze dat :P ze gaan alles wat ze horen en zien combineren om tot zelf verzonnen verhaaltjes te komen. (en het heeft nog heeeeeeeeel lang geduurd eer hij eindelijk besefte dat kippen niets te maken hebben met menselijke voortplanting :roll: )

major
Moderator
Contacteer:

Bericht door major » 06 aug 2006, 01:12

kinderlogica is toch prachtig he :D
Een papa is een mama met ballen !
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

bioMam
Pas blauw

Bericht door bioMam » 07 aug 2006, 11:34

er bestaan moooooooooie boekjes over dit onderwerp en ook op kleuterniveau hoor! Wij hebben er enkele (ik geloof "kindje lief" en de andere titel ontsnapt me) maar er zijn er nog veel. We hebben ook de CD-ROM "Welkom baby" (samenwerking van Lanoo en de Gezinsbond) waar in uitgelegd worrdt dat een deel van het recept om een kindje te maken bi jmama zit en een deel bij papa - ik vind dat heel eerlijk en toch begrijpelijk allemaal en je kan zelf nog een beetje bepalen wat je laat zien hè (tot ze zelf helemaal weg zijn met het besturen van computers ;) dan toch :p hihi). Altijd nuttig voor iets grotere kindjes ook als er nog een baby bijkomt: dan begrijpen ze makkelijker dat die in die buik groeit.
Afbeelding
Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “Kleutertjes”