Nee? Wat is dat?

Moderators:Welcome, Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Saartje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 nov 2005, 21:01
Locatie:Glabbeek
Nee? Wat is dat?

Bericht door Saartje » 08 okt 2007, 20:41

Pffff Fleur zit in een heel vermoeiende periode. Ze wil alles hebben, vooral alles wat ze niet màg hebben. En nee, dat aanvaardt die dus niet he. Dan lacht ze gewoon ne keer of doet gewoon verder. En als ik haar ni wil geven wat ze moet hebben begint ze zo hard te zeuren...bijna krijsen eigenlijk. Nee zeggen heeft echt geen effect en als ik het op een strenge toon zeg, dan trekt ze een pruillip of begint te huilen.
Echt, ik ben zó opgelucht als ze in haar bedje ligt he!

Het voorbije weekend heeft ze niet veel geslapen, dat was echt erg. Veel zeuren veel doen wat niet mag... Gelukkig heeft ze vannacht en overdag veel slaap ingehaald en is ze al veel aangenamer!
Zo is ze zalig!

Maar met momenten is 't echt niet makkelijk.


Gebruikersavatar
major
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:17 nov 2005, 07:45
Locatie:kortrijk
Contacteer:

Bericht door major » 08 okt 2007, 21:38

heel herkenbaar !
de momenten waarop je constant "neen" moet zeggen en je hebt het gevoel dat je tegen een muur staat te praten :roll:
Een papa is een mama met ballen !
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Mieke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 nov 2005, 10:56
Locatie:Bilzen
Contacteer:

Bericht door Mieke » 08 okt 2007, 22:16

idem hier!!
Probeer ze eens in de hoek te zetten voor een paar seconden.
Ik doe dat af en toe met Marie en dan weet ze toch even niet waar ze het heeft en heeft ook wel effect hoor. Alleen als ze moe is, helpt niks en gaat ze zonder pardon ook haar bedje in.

Gebruikersavatar
Saartje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 nov 2005, 21:01
Locatie:Glabbeek

Bericht door Saartje » 08 okt 2007, 22:17

Blijft Marie dan in de hoek staan? Ik denk dat Fleur er dadelijk zou uitkomen.

Gebruikersavatar
Lena
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:12 jun 2005, 12:43
Locatie:Zuid-Limburg

Bericht door Lena » 08 okt 2007, 22:25

dan heb ik toch een braaf manneke hoor 8)

't enige waar die moeilijk over doet, is zelf eten :roll: Maar dat gaat ook steeds beter en beter :wink:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


Gebruikersavatar
Mieke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 nov 2005, 10:56
Locatie:Bilzen
Contacteer:

Bericht door Mieke » 08 okt 2007, 22:34

nee hoor, ze blijft er zeker niet instaan, maar als ze er een second of 10 erin heeft gestaan, ist ook al goed voor mij. Je kunt van hun nog niet verlangen dat ze een minuut of 2 blijven staan hé :wink:
Maar ze weet dan toch dat ze iets verkeerd heeft gedaan hoor, en hier werkt het.
Veel succes!!!

Gebruikersavatar
major
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:17 nov 2005, 07:45
Locatie:kortrijk
Contacteer:

Bericht door major » 08 okt 2007, 22:58

Lena schreef: 't enige waar die moeilijk over doet, is zelf eten :roll: Maar dat gaat ook steeds beter en beter :wink:
:lol: da zelf eten is hier ook een ramp :roll:
Een papa is een mama met ballen !
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

jodocus
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:30 jul 2007, 14:49
Locatie:Hoogstraten

Bericht door jodocus » 09 okt 2007, 09:04

heel normaal hoor. Die begint haar eigen ik te ontwikkelen hé. En probeert zo grenzen te zoeken.
groetjes

Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Myla
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 nov 2005, 18:50
Locatie:Lummen
Contacteer:

Bericht door Myla » 09 okt 2007, 11:50

Hier ook een moeilijke periode en dan ben ik ook blij dat hem in zijn beddeke ligt :oops: Ik laat hem hier vrij rondlopen (jaja kan hij al 3 weken, stappen!!!!) maar gaat dan meestal naartoe wat niet mag. Als ik neen zeg dan is het pruilen of zelfs met zijn hoofd op de grond bonken :shock: Voor de rest is hij superlief zenne, komt af en toe met zijn hoofdje tegen mij liggen om te fletsen; Maar vermoeiend... Zal wel weer beteren zeker :)
AfbeeldingAfbeelding

Ontzettend trotse mama van Kyan!!!


Afbeelding

Gebruikersavatar
Katharina
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 jun 2005, 16:27
Locatie:Veurne (West-Vlaanderen)
Contacteer:

Bericht door Katharina » 09 okt 2007, 13:31

Anaïs is nu wel al ouder, maar ze krijgen inderdaad dat eigen willetje...en geloof me dat betert er nog niet meteen op. Anaïs is nu echt op haar top van grensverleggen.
Hier hebben we het straf-trapje ingevoerd...en ze moet daar dan ook effectief 2 min. op blijven zitten. Meestal blijft ze wel zitten...en zoniet zet ik haar terug.
Soms als we zeggen: Flink zijn of je moet opt trapje zitten....dan gaat ze er soms zelfs spontaan naartoe :roll:
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
mell
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:20 aug 2006, 14:29

Bericht door mell » 09 okt 2007, 14:15

Inderdaad heel normaal. Soms ga ik slapen en denk ik dat ik een ganse dag "neen" heb gezegd. Erg vind ik dat.

Ivm de hoek. Wij zetten haar gewoon in haar eetstoel dan, tegen de muur. Ze kan er niet uit en ze kan dan rustig haar tijd doen :wink:

Voor de rest blijven we neen zeggen. Begint die te zeuren of zo dan negeren we dat gewoon. Vaak door iets anders te gaan doen, eventjes verder van haar weg. Heeft meestal effect.
En als het echt de spuigaten uitloopt de stoel in.

spotje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 dec 2005, 11:23
Locatie:De Kust

Bericht door spotje » 10 okt 2007, 00:15

allemaal zo herkenbaar :roll: :lol:
Ik voel mij precies een plaat die blijft haken hé
'neen, Timothy, nee'
Hij kan dan azo lachen in uw gezicht en er een spelletje van maken :roll:
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Aicha
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 jun 2006, 19:42
Locatie:Lauwe (West-Vlaanderen)

ook

Bericht door Aicha » 10 okt 2007, 11:25

Ons 10maanderke kan dat ook al goed zunne! Als we iets verbieden (want ze zit overal aan: plant, snoeren van de pc, modem, klavier, keukenladen......)dan lacht ze zo eens en gaat gewoon door....... :roll:

liefs Aicha
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Sabtje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 jan 2007, 16:21
Locatie:West - Vlaanderen

Bericht door Sabtje » 10 okt 2007, 11:47

tja idd, alles wat niet mag is vééééééél leuker!
vanaf ik hier 2sec niet oplet heb k t ook aan mn been :roll:
of de keukenlade met plastieke potjes is geleegd, of de inhoud van de tv kast ligt over gans de vloer :roll:
of de mand met houtblokken legen, nog zoiets plezant :roll:

en als ge dan afkomt dan loopt die al "neen" schuddend weg :lol:
maar dat zijn echt deugenietstreken he
een tijdje geleden beet ze overal in als ze iets niet mocht of haar zin niet kreeg en dan gooide ze zich vervolgens al schreeuwend op de grond :shock:
we hebben dat gewoon blijven negeren en dat komt nu gelukkig niet zo vaak meer voor ...
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
goortjes
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:14 nov 2005, 10:20

Bericht door goortjes » 10 okt 2007, 12:39

hier soortgelijke taferelen hoor :wink:
qua eten gaat het nog wel
maar die van ons kan NERGENS, maar ook echt NERGENS afblijven
die is ook zo curieus en die wil alles zien en weten en hebben...
om zot van te worden soms!!

moet je weten dat onze oudste zo helemaal NIET was!
die bleef overal af, die kon je overal op betrouwen, die was rustig
Maar kleine zus.... die is niet te doen soms!!!
dus NEE is hier het meestuitgeproken woord!!
en dat zal zo nog wel een tijdje blijven, vrees ik :lol:

ik weet ook wel dat het leeftijdeigen is
ze willen alles ontdekken en zich ook groot gedragen hé!!
hier heeft ze ook een voorbeeld aan grote broer
Alles wat die kan en mag
dat wil zij ook...
en voor de meeste dingen is ze nog te klein
en dan is dat zo'n klein lichtontvlambaar grompotje dat hier rondloopt!!
die loopt hier dan in huis rond, al mompelend en grommend :roll: :lol:
als ik nu nog eens begreep wat die allemaal mompelt hé :wink:
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Schorpioentje73
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 sep 2005, 13:38
Locatie:Moorslede
Contacteer:

Bericht door Schorpioentje73 » 10 okt 2007, 13:19

awel geloof het of niet, maar ik ben blij dat hier zo allemaal te lezen
tis dus niet hier alleen :lol:

ik ben er vorige week zelfs mee naar de dokter geweest, zo viesgezind dat die liep, ge moogt er niks tegen zeggen, dus wou ik zeker zijn dat er niks scheelde, dat ik niet onnodig berisp als dat kind lastig is omdat het zich niet goed voelt
maar de KA zei dat alles in orde is en dat het idd zijn karakterke is
awel amaai zenne, kzou hem soms ook achter het behang pakken hoor :twisted:

die wil ook altijd dingen die niet voor hem zijn, aan tv prutsen, de stereo (eerst volumeknop op max en dan aanzetten dat hij wipt van verschieten, en wij erbij :roll: ), aan mijne pc prutsen, pakt mijn muis, klavier, zet hem uit terwijl ik bezig ben :shock: enz

van het minste dat ik "nee" zeg, hem ook op de grond gooien, met zijn hoofd boenken, tegen de bureau slaan met zijn hoofd, krijsen, hem laten vallen, .... is hier allemaal normaal tegenwoordig
als ik gewoon iets zeg, dat hem niet zint, slaat hij zo met zijn handje van "zwijgt gij" :shock:

tzou idd een periode zijn en negeren is de boodschap zeggen ze
wel ik let er gewoon op dat hij zich niet kwetst, maar verder negeer ik zoveel mogelijk, als hij bleit omdat hij pijn heeft, tja, zelf gezocht he als hij zijn hooft ergens tegenslaat :roll:

en ja, tis een mei kindje, een koppig Stierke dus he :?

Gebruikersavatar
Sabtje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 jan 2007, 16:21
Locatie:West - Vlaanderen

Bericht door Sabtje » 10 okt 2007, 13:25

Schorpioentje73 schreef: en ja, tis een mei kindje, een koppig Stierke dus he :?
ja ge heeft mij nogal goeie moed gij :wink: :lol: :lol:

tja idd negeren is het beste wat je kan doen, maar tis nie altijd gemakkelijk he :?
maar wij hebben volgehouden en nu is het toch beter zunne, ze durft nog hoor, maar niet meer zo vaak en het duurt ook nie meer zo lang...
maar kan nog terugkomen he :roll: kben er me van bewust :?
grtjs
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Schorpioentje73
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 sep 2005, 13:38
Locatie:Moorslede
Contacteer:

Bericht door Schorpioentje73 » 10 okt 2007, 13:43

hahaha Sabtje, ah, tis niet alleen die van mei als ik het zo lees he, tis een periode blijkbaar
nochtans als ge Amy zo ziet, dat is precies zo een rustig kind he :roll: , ge zou zeggen de kalmte zelve, maar tis precies geen waar

en ja, tis hier door het negeren ook effe beter geweest, maar tis des te erger herbegonnen :? , en tis ook doorbijten hoor, maar we negeren zo veel mogelijk, of als het echt TE erg is, afleiden met iets, of met zijne Bumba dvd, daar is hij dan direct zoet mee :lol: voor een half uur

Gebruikersavatar
Sabtje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 jan 2007, 16:21
Locatie:West - Vlaanderen

Bericht door Sabtje » 10 okt 2007, 14:01

Schorpioentje73 schreef: nochtans als ge Amy zo ziet, dat is precies zo een rustig kind he :roll: , ge zou zeggen de kalmte zelve, maar tis precies geen waar
schijn bedriegt he :lol:
nee, ze is heel braaf maar ze heeft zo haar "kuren" he :wink:
en als ge haar gezien hebt had ze veel afleiding ook he, ze moest rondkijken en ontdekken he :wink:
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
mell
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:20 aug 2006, 14:29

Bericht door mell » 10 okt 2007, 14:03

Sabtje schreef:
Schorpioentje73 schreef: nochtans als ge Amy zo ziet, dat is precies zo een rustig kind he :roll: , ge zou zeggen de kalmte zelve, maar tis precies geen waar
schijn bedriegt he :lol:
nee, ze is heel braaf maar ze heeft zo haar "kuren" he :wink:
en als ge haar gezien hebt had ze veel afleiding ook he, ze moest rondkijken en ontdekken he :wink:
:lol: zo moet ik aan Maaike denken.
Als die ergens komt dan is die zo verlegen dat die dus amper iets zegt of doet he?! En die mensen dan "'t is precies een braveke he?"
Jaja ze is wel braaf maar amai ze kan ook haar kuren hebben. En thuis staat die kwebbel geen seconde stil (enkel als ze slaapt :lol: )

Gebruikersavatar
Schorpioentje73
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 sep 2005, 13:38
Locatie:Moorslede
Contacteer:

Bericht door Schorpioentje73 » 10 okt 2007, 14:47

toch raar he, dat ze elders zo "braaf" zijn
Shayenzo nu zelfs bij mijn pa :roll: , als ik binnenkom staat hij daar precies aan de grond genageld, dat mijn pa dan zegt "awel ventje, kleeft er lijm aan u schoentjes ?" :lol: :lol: precies kweetnie hoe verlegen, euhum, ge zou het hem ook niet toegeven zenne :lol:

Gebruikersavatar
Mieke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 nov 2005, 10:56
Locatie:Bilzen
Contacteer:

Bericht door Mieke » 10 okt 2007, 16:09

:lol: :lol:

Allemaal zo herkenbaar!!! En eigenlijk ook wel grappig nu ik die dingen van jullie bengeltjes lees :wink:
Als ik Marie meeneem naar de post of eender waar 'een plaats waar ze niet in een karretje kan zitten) Dan kleeft die de hele tijd aan mijn broek. Ze zou, als ze goed durfde, er aan opklimmen :D

Marijke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 dec 2005, 16:15

Bericht door Marijke » 15 okt 2007, 22:11

Ik moet hier ook lachen als ik dit hier allemaal lees, het is zooo herkenbaar. Ik weet niet hoeveel keren 'neen' ik per dag moet zeggen en ik zou het ook niet willen weten! Ik zorg er wel voor dat als ze haar best doet om te luisteren haar volop te prijzen en dan komt ze mij altijd een kusje geven!

Het is echt al een dikke deugniet :roll:
Afbeelding

Afbeelding


Plaats reactie

Terug naar “Peutertjes”