Zelf doen

Moderators:Welcome, Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
mell
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:20 aug 2006, 14:29
Zelf doen

Bericht door mell » 10 sep 2007, 19:05

Wanneer wasten jullie kindjes zich zelf? (met nog hulp) Kleden ze zich zelf aan en uit? ...


Gebruikersavatar
major
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:17 nov 2005, 07:45
Locatie:kortrijk
Contacteer:

Bericht door major » 10 sep 2007, 21:08

wij zijn daar nog lang niet, sorry ;)
Een papa is een mama met ballen !
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Molly
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:03 mar 2006, 23:21
Locatie:GERAARDSBERGEN

Bericht door Molly » 10 sep 2007, 21:11

Hier doet hij wel al zelf zijn broek uit en zijn jas of gilet..
De rest gaat nog niet zo goed.
Ik was hem nog zelf.. hij vraagt er niet naar dit zelf te doen, dus doe ik het liever grondig en snel zelf, zodat hij lekker lang kan spelen in 't badje...
al de rest wil hij wel al zelf doen... boterham smeren, vlees snijden... 'k ben al content dat hij me laat doen als ik hem was.. voorlopig althans.
Afbeelding


Afbeelding

spotje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 dec 2005, 11:23
Locatie:De Kust

Bericht door spotje » 10 sep 2007, 22:32

Wat kan Timothy al zelf: met een rietje drinken, eten met een lepel
Bij het kleden: mama vasthouden en voetje omhoog, meewerken met de armpjes en hij probeert ook zelf zijn schoenen aan te trekken

Het bad is hier nog om in te spelen. Eens ik de washand aan hem geef, laat hij die onder water en wringt hem uit, opnieuw en opnieuw :lol:
Hij kan per momenten zeer goed alleen spelen: daar bij hoort ook: in en uit de zetel kruipen....


een ding gaat niet : brood eten :evil:
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 11 sep 2007, 14:21

Ik was Yana nog altijd. Hetzelfde met tandjes poetsen.
Ik geef haar wel een beetje zeep in haar handjes en dan mag ze zelf wel eens wrijven met haar hand, maar wassen doe ik.
Haar jas doet ze atlijd zelf aan/uit, kleren: schoenen, sokken en broek doet ze zelf aan/uit, bovenkledij lukt nog niet.

Bij Milan doe ik alles zelf, ook jas uitdoen lukt niet goed.
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding


Sofie S.
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:25 apr 2006, 16:51
Locatie:Hooglede
Contacteer:

Bericht door Sofie S. » 11 sep 2007, 15:56

Als ik Daan zijn trui uitdoe, dan werkt hij wel mee. Hij wil die zo vlug mogelijk over zijn hoofd hebben.
Zijn sokjes en schoenen probeert hij ook aan te doen, maar da lukt precies nie zo goed :roll:
Hij kan van een rietje drinken, dopt zijn boterham in de soep :wink: en begint alleen te eten met een lepeltje.

Zichzelf wassen doet hij nog niet, hij is nog graag bediend in bad :wink: :lol:
Afbeelding

Afbeelding

spotje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 dec 2005, 11:23
Locatie:De Kust

Bericht door spotje » 11 sep 2007, 16:21

sandy schreef:Ik was Yana nog altijd. Hetzelfde met tandjes poetsen.
Ik geef haar wel een beetje zeep in haar handjes en dan mag ze zelf wel eens wrijven met haar hand, maar wassen doe ik.
Haar jas doet ze atlijd zelf aan/uit, kleren: schoenen, sokken en broek doet ze zelf aan/uit, bovenkledij lukt nog niet.

Bij Milan doe ik alles zelf, ook jas uitdoen lukt niet goed.
Timothy wil altijd de tandenborstel afpakken :roll:
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
bijou
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 nov 2006, 16:33
Locatie:Turnhout

Bericht door bijou » 11 sep 2007, 18:49

Wij zijn daar ook nog lang niet in de buurt...
Afbeelding

Gebruikersavatar
mell
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:20 aug 2006, 14:29

Bericht door mell » 11 sep 2007, 20:24

spotje schreef:
sandy schreef:Ik was Yana nog altijd. Hetzelfde met tandjes poetsen.
Ik geef haar wel een beetje zeep in haar handjes en dan mag ze zelf wel eens wrijven met haar hand, maar wassen doe ik.
Haar jas doet ze atlijd zelf aan/uit, kleren: schoenen, sokken en broek doet ze zelf aan/uit, bovenkledij lukt nog niet.

Bij Milan doe ik alles zelf, ook jas uitdoen lukt niet goed.
Timothy wil altijd de tandenborstel afpakken :roll:
2 tandenborstels hebben. Eentje waarmee zij kunnen oefenen en de andere waarmee je de tanden zelf mee poetst. Hier helpt dat dus goed :wink:

Maaike helpt dus al goed met kleren aan en uitdoen. Wilt zelf ook vaak een broek aandoen maar eindigt dan meestal met 2 benen in hetzelfde broeksgat. Als hij beentjes in de broek zijn dan trekt ze die wel zelf op en wij helpen door ze vanachter op te trekken.
Body, bloes, Tshirt, ... trekt ze zelf over haar hoofd.

En wassen wilt ze ook zelf doen. Doet ze haar waslap over haar hand, gelijk het hoort, neemt ze water (500 keer :lol: ) en wast ze haar gezicht, haar buik, haar poep, ... Natuurlijk wassen wij haar na.

Rietje drinken doet ze al van een maand of 6 en de lepel eten doet ze nu ook flink. Af en toe nog wat helpen. Wat daardoor wel gebeurd is dat ik soms vergeet dat Maaike nog af en toe geholpen moet worden met eten :oops: . Dan zitten wij allemaal te eten en die is dan zo flink zelf aan het eten dat ik ineens kan denken: oeps ik vergeet Maaike. :roll:

Sigri
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:05 sep 2004, 13:19
Locatie:Wezemaal

Bericht door Sigri » 11 sep 2007, 20:52

We wassen Jonas nog steeds zelf want anders gebeurt het niet grondig genoeg. Wel mag ie zijn gezicht wassen. Zijn tanden mag ie ook zelf poetsen en dat doet ie wel heel goed.

Jonas kleedt zich al een tijdje zelf aan. Op school wordt hij ook aangespoord om zelf zijn jas aandoen en zijn turnpantoffels.
Thuis gebeurt het weleens dat hij zijn T-shirt achterste voren aandoet maar hij probeert toch steeds. En dat lukt heel goed.
Hij heeft meestal schoenen met zo van die klitteband dus dat gaat ook. Veters nog niet.

Groetjes,
sigri
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Sabtje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 jan 2007, 16:21
Locatie:West - Vlaanderen

Bericht door Sabtje » 14 sep 2007, 12:42

kleertjes aan en uit doen kan Amytje nog niet, wel werkt ze goed mee, als ik bv zeg, steek je armpje erdoor...
ze moet wel steeds een washandje hebben, en dan "wast" ze zich ook, een extra tandenborstel ook...

eten doet ze zelf, met een vorkje prikt ze stukjes erop, en scheppen met een lepeltje gaat ook, al gaat het soms wel vlugger met haar handjes :roll: :lol:
Afbeelding

Afbeelding


Plaats reactie

Terug naar “Peutertjes”