wanneer een school zoeken

Moderators:Welcome, Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
saardientje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:07 okt 2006, 23:25
wanneer een school zoeken

Bericht door saardientje » 09 apr 2007, 23:50

hallo

van welke leeftijd kan je best een school zoeken en inschrijven?

van 2,5 gaan de meeste beginnen naar school gaan maar hoeveel op voorhand moet je zijn ingeschreven??


:oops:


Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 10 apr 2007, 08:48

Het zal er vanaf hangen waar je woont en voor welke soort school je kiest.. Hier bij ons moet je niet echt vooraf inschrijven (dorpsschool)..
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

tweety
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:31 jan 2007, 21:30

Bericht door tweety » 10 apr 2007, 16:06

Bij ons is de school zelf lang gekomen en dat as gemakkelijk zo moesten we zelf niet gaan zoeken. :wink:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
saardientje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:07 okt 2006, 23:25

Bericht door saardientje » 10 apr 2007, 16:31

tweety schreef:Bij ons is de school zelf lang gekomen en dat as gemakkelijk zo moesten we zelf niet gaan zoeken. :wink:

:o echt waar? dat heb ik nog niet gehoord. Handig, vertel me er meer van :)

Gebruikersavatar
mell
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:20 aug 2006, 14:29

Bericht door mell » 10 apr 2007, 16:47

Ik heb dat dus nog gehoord dat ze zelf langsgekomen zijn. Hier weet ik dat niet.

Maar het hangt effectief af van regio. Maar de schoolfeesten komen eraan je kan daar misschien eens gaan horen wanneer je dat het beste doet. :wink:

Hier scholen genoeg in de nabije omtrek, dus ik trek het me nog niet aan. Bovendien zal Maaike pas september volgend jaar naar school gaan. Dus nog tijd genoeg. Volgend jaar met de schoolfeesten zullen we eens beginnen rondkijken en vragen.


Gebruikersavatar
goortjes
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:14 nov 2005, 10:20

Bericht door goortjes » 10 apr 2007, 17:59

wij hebben een briefje in de bus gekregen dat je kon inschrijven
niels ben ik in mei, geloof ik gaan inschrijven, om te starten in september
En toen was hij nog maar 1 van de eerste ingeschrevenen....
dus hier is dat niet zo belangrijk.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 10 apr 2007, 21:04

Als je een bepaald soort school wilt (freinet en wat heb je nog allemaal) moet je er vroeg bij zijn.
Yana gaat naar een dorpsschool en we hebben haar in mei ingeschreven om in september te starten en toen zeiden ze dat we er vroeg bij waren.
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 11 apr 2007, 10:03

saardientje schreef:
tweety schreef:Bij ons is de school zelf lang gekomen en dat as gemakkelijk zo moesten we zelf niet gaan zoeken. :wink:

:o echt waar? dat heb ik nog niet gehoord. Handig, vertel me er meer van :)
Wij hadden via Mila ook wel een briefje voor Karsten.. Maar ik herinner mij dat vroeger de juffrouwen en meesters op het einde van de vakantie hun toer in het dorp (Zelem) ook deden.. En dan wist je al in welke klas je terecht kwam en bij welke klasgenootjes..
Vlak voor we verhuisden zijn ze in Schaffen ook langsgeweest voor Mila, maarja, zij zou daar niet naar school gaan..
Ik denk dat dat meer de dorpsscholen zijn die dat doen..
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

Gebruikersavatar
Tamaravh
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:24 sep 2005, 22:12

Bericht door Tamaravh » 11 apr 2007, 10:31

Hier ook een gewone dorpsschool. Rond hun 2e verjaardag hebben we telkens een briefje gekregen van de school en daarna werden we uitgenodigd op hun info avond waar we ze dan ook konden inschrijven. Op het einde van vorig schooljaar kregen we een briefje mee en daarop konden we aanduiden of we wouden dat Amber haar nieuwe juf naar huis kwam om haar voor te stellen.

Toen ik nog naar die school ging was dat altijd wel de gewoonte dat ze langskwamen in de grote vakantie.
De 2 allerliefste meisjes ter wereld:
Afbeelding
Afbeelding

Sigri
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:05 sep 2004, 13:19
Locatie:Wezemaal

Bericht door Sigri » 11 apr 2007, 15:33

Ik heb dat dus nog gehoord dat ze zelf langsgekomen zijn. Hier weet ik dat niet.
Wij hebben ok van drie scholen in briefje in de bus gekregen met een uitnodiging om te komen kijken op een bepaalde dag.

Voor een freinet school of een steiner school zijn er wel wachtlijsten.

Maar Jonas gaat hier naar de Gemeenteschool en daar moest je niet op voorhand inschrijven.
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
saardientje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:07 okt 2006, 23:25

Bericht door saardientje » 16 apr 2007, 23:26

hier heb ik vrij veel keus qua scholen. Het probleem is dat wij nu aan het zoeken zijn om iets te kopen, wie weet waar we nog terecht komen en of er in de buurt wel een school is en of wel een school dat mij aansta!

ach we zullen wel zien. Ik had ook al gedacht om hem misschien naar een steinerschool te sturen. Maar de kans is miniem.

hier heb ik keus uit: atheneum school (dit zeker niet)
gemeentescholen: gilo,gibo
vrije scholen: mater dei (3 verschillende!)
steinerschool
als we in onze gemeente blijven wonen dan kies ik één van de mater dei scholen (zonder uniform) de rest is met uniform.

Gebruikersavatar
kyrodu
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 mar 2005, 11:21

Bericht door kyrodu » 17 apr 2007, 10:52

Vandaag een brief ontvangen van de gemeenteschool waar ook mijn andere kinderen zitten.
Op 14 mei kan mijn kapoentje gaan kennis maken met de school en de klas.
Ben al blij dat het eens de maandag is,vroeger werd dat steeds de vrijdag gedaan maar ik kon er dan nooit naar toe gaan.
Hoe dan ook,wij krijgen dan een rondleiding in de school en kunnen onze kapoentjes dan inschrijven als we dat willen terwijl de kindjes zelf in de klas mogen spelen.
En ik weet dat op het eind van de grote vakantie de juf ook nog eens langs komt.
Eerlijk gezegd keek ik met gemengde gevoelens naar die brief.
Het maakt het allemaal zo definitief,hij is echt baby af en klaar om de grote wereld van het schoolleven in te stappen.


Plaats reactie

Terug naar “Peutertjes”