Hier ook een peuterpuber!

Moderators:Welcome, Moderators

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen
Hier ook een peuterpuber!

Bericht door Dagmar » 29 mar 2007, 09:37

Amai, ik dacht dat Mila een sterk eigen willetje had, maar Karsten kan er ook wat van! (waren jongens niet rustiger dan meisjes?)
Hij luistert amper, doet alles wat niet mag, is een echte waaghals en maakt ruzie met Mila! Ohja, Karsten weigert 's middags te gaan slapen en ofwel heeft hij dan een hele ambetante namiddag, ofwel ligt hij om 4 à 5 uur ineens ergens te slapen om dan 's avonds niet meer moe te zijn!
Hem in zijn bed leggen is geen optie, hij klimt er gewoon uit.. Een ander bed (ons of Mila haar) daar springt hij op en blijft hij niet liggen..
Gewoon heel koppig dus en ons uittesten!
Als ik Mila 's morgens naar school breng, wil hij niet mee mee naar huis.. Of als we eender waar zijn eigenlijk.. :lol:
Als hij iets niet mag, moeten we het 10 keer herhalen en dan luistert hij nog niet.. In de hoek zetten: hij blijft niet staan, alleen als Mila in de hoek moet, gaat hij erbij staan.. Om dan ruzie te krijgen met Mila..
Jaja, ik heb er mijn handen mee vol! En nu snap ik echt waarom ze het de terrible two noemen!
Ik denk dat het bij Mila gewoon iets gemakkelijker was, omdat zij geen broer of zus had om ruzie mee te maken.. :? :lol:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)


Gebruikersavatar
dintje622
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 nov 2006, 13:12
Locatie:nieuwkerke (heuvelland)
Contacteer:

Bericht door dintje622 » 29 mar 2007, 15:37

ik ken at hoor!

tis ongelofelijk he hoe ze soms kunnen zijn!

ons tommy doet ook veel dat je daar vertelt en dan hebben we ons lies nog!

bij ons lore was dat ook minder mss omdzt ze de oudste is!

dus hier heb je een lotgenoot!

groetjes
AfbeeldingAfbeelding

AfbeeldingAfbeelding

AfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
goortjes
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:14 nov 2005, 10:20

Bericht door goortjes » 29 mar 2007, 20:36

ocharme Dagmar..... je doet me al goeie moed krijgen
want ons brittje is veel heviger dan onze niels :roll: :?

Hopelijk is het bij Karsten van voorbijgaande aard
ligt het maar aan het weer ofzo....
cross my fingers for you!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Lena
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:12 jun 2005, 12:43
Locatie:Zuid-Limburg

Bericht door Lena » 29 mar 2007, 21:31

zou hij niet klaar zijn om naar school te gaan?
In principe mag hij 21 mei he...
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
kyrodu
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 mar 2005, 11:21

Bericht door kyrodu » 30 mar 2007, 13:31

Dagmar,ik herken er helemaal onze Duncan in.
Die is ook zo rebels voor de moment.
Als we naar de auto stappen mag ik hem niet meer dragen,meneer wil zelf lopen.
Maar ik heb liever van niet want mijn oprit is een modderpoel en hij durft zich wel eens losrukken om dan zo rap hij kan te gaan lopen.
Met die drukke weg hier voor de deur is dat dus wel niet te doen om hem zo te laten lopen.
Als hij zegt dada ,dan moet het ook zo zijn.
Dus niet vlug de anderen afzetten aan school,neen hij moet en zal ook uit de auto komen om hen aan de poort af te zetten.
Ga ik hen afhalen in de opvang wil hij niet mee komen eer hij al de lokalen nog eens gezien heeft.
Dus hij gaat er zijn baan al goed kennen in september. :lol:
In bed over de middag gaat nog redelijk.
Hij wil wel zelf de trap op gaan,en zijn lichtje aan steken.
Zijn slaapzak aan en dan nog een knuffel.
Maar dan ineens denkt hij van,ze gaat hier nu weg gaan hé dus ga ik maar beginnen wenen.
Dat duurd maar een minuutje maar toch vind ik dat zo vervelend.
Ondertussen is hij dan zijn slaapzak aan het uit doen om hem dan met een zwier en zwaai naar zijn deurgat te gooien.
Ook zijn knuffels vliegen dan die richting uit.
Zijn bodyke rukt hij dan open en dan valt hij in slaap zonder zijn dekentjes,slaapzak en knuffels,maar wel met blote buik en de armen in de lucht. :lol:
Uit zijn bed kruipen durft hij ook doen,en daar wij nog geen deuren hebben boven moet ik nu een plank voor zijn deurgat zetten of meneerke loopt op de gang te giechelen.
Heb van in het begin gezegd dat we daar nog toeren gaan mee beleven en ik krijg dus gelijk. :P


Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 30 mar 2007, 21:36

Lena schreef:zou hij niet klaar zijn om naar school te gaan?
In principe mag hij 21 mei he...
Als hij droog is, dan gaat hij vanaf dan halve dagen.. Als ik dan zie dat hij het aankan van hele dagen, dan mag hij hele dagen gaan.. (hoewel ik nog twijfel, zo een dikke maand, is dat wel de moeite? Ook omdat ze volgend jaar naar een andere school gaan.. we zien wel :wink: )
Maar hij is dus momenteel nog niet droog hé..
Het zal wel van voorbijgaande aard zijn, maar hoelang het gaat duren??? :? :lol: Och we moeten er door hé!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

Molly
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:03 mar 2006, 23:21
Locatie:GERAARDSBERGEN

Bericht door Molly » 31 mar 2007, 13:35

Lowie is nu bijna 20 maand... en ik stel vast dat hij er ook begint in te komen ze, in zijn 'peuterpuberteit'.
Ik had gehoopt dat hij die fase zou overslaan :wink: :roll: :?
Niet dus...
Enfin, hij heeft ook een enorme sterke wil. Smijt zich gewoonweg op de grond als hij zijn zin niet krijgt.
Ik probeer (lukt mij totnogtoe wonderwel) heel zijn schouwspel te negeren en ik moet zeggen, voorlopig lijkt dit het beste, want hij houdt snel op.
Maar hij vindt dan altijd wel iets anders om over te jammeren.

Al bij al valt het nog mee momenteel.
Ik vind het vooral vreselijk ambetant als hij het doet als ik hem in zijn autostoel moet zetten.
Soms wil het er dus echt niet in hè, en dan strekt hij zicht zo volledig uit en verkrampt hij al zijn spieren :shock: !
Ik krijg hem dan amper geplooid om hem vast te maken... vreselijk vind ik dat.
En dan kijken voorbijgangers naar ons met zo'n blik van "mens, wat steek jij met dat kind uit?!" ah ja, want meneerke moet er dan ook zonodig nog eens hysterisch bij wenen.
Alsof ik hem aan het martelen ben.
En als er dan op de koop toe iemand staat te wachten die zijn auto op mijn vrijgekomen plaats wil parkeren en ik ben daar 5 minuten in de weer om Lowie in zijn stoel te krijgen... awel, dan begin ik serieus te zweten.
MAAR!!!! 't Blijft natuurlijk een schatje ze!!!
Afbeelding


Afbeelding

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 02 apr 2007, 13:32

Hahahaha (sorry).. Heel herkenbaar! Iedereen zal het wel al meegemaakt hebben.. Het gevecht om je kind in zijn autostoel te krijgen.. Vantijd moesten we dat zelfs met twee doen omdat het anders niet lukte.. Och, ze groeien er wel uit, denken we dan! :wink:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

Gebruikersavatar
kyrodu
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 mar 2005, 11:21

Bericht door kyrodu » 02 apr 2007, 15:46

Dat van die autostoel ken ik ook. :lol: :lol: :lol:
Als hij dat doet begint het zweet mij uit te breken.
Maar ondanks alles is het echt zo'n lieve schat.
Deze morgen maakte ik hem wakker en ik vroeg hem hoe het was en hij zo 'goette' en dan vroeg ik hem of hij lekker geslapen had en hij zo 'jaaaaa' en hij knikte dan nog zo overtuigend ook.
Maar een half uur later was het dan alweer mijn klein duiveltje die met zijn melk zit te smossen en zijn boterhammen aan de poes geeft in plaats van die zelf op te eten. :wink:


Plaats reactie

Terug naar “Peutertjes”