Het irriteert me een beetje

Moderators:Welcome, Moderators

Sarah
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:26 jan 2005, 12:55
Het irriteert me een beetje

Bericht door Sarah » 05 apr 2005, 12:00

Ik weet dat dit raar gaat klinken maar het begint me te irriteren dat Lani nog niet echt spreekt. De hele dag door trekt ze aan mijn mouw, broek, hand, been,... om me iets duidelijk te maken. Dan wijst ze en zegt ze "da" Maar als ze wijs naar een hele hoop dingen, tja, pikt dan maar eens het goede eruit.
Het is vooral dat getrek aan mijn lijf dat ik niet kan verdragen. Als je met iets bezig bent, stoort het me enorm maar je mag niet kwaad zijn, he?
Misschien ben ik aan het muggenziften en is er niet veel aan te doen. ik probeer een hele dag door haar te leren praten maar ze heeft er gewoon het geduld niet voor.
Het resultaat is dat ik weer voor de zoveelste keer zucht als ze weer eens an mijn had aan het trekken is. Bovendien loopt onze hond ook nog eens voor je voeten. Het is soms zo druk in mijn hoofd en mijn omgeving, ik word er soms gek van!


Anna
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:13 jun 2004, 12:42

Bericht door Anna » 05 apr 2005, 12:13

Wat lani doet is heel normaal hoor!!
Om gek van te worden, maar helaas wel normaal.
Waarom zou zij de moeite nemen om te spreken, al ze een schat van een mama heeft die alles op haar wenken, en wensen vervuld!!
gewoon niet luisteren, en toch proberen haar de woordjes te doen uitspreken!!
En nogmaals, geduld is een schoone zaak!!
heb het al een paar keer gezegd, je lani is een slimme meid en ze windt je perfekt rond haaar kleine vingerkes!!

Sarah
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:26 jan 2005, 12:55

Bericht door Sarah » 05 apr 2005, 12:19

janewaye schreef:Wat lani doet is heel normaal hoor!!
Om gek van te worden, maar helaas wel normaal.
Waarom zou zij de moeite nemen om te spreken, al ze een schat van een mama heeft die alles op haar wenken, en wensen vervuld!!
gewoon niet luisteren, en toch proberen haar de woordjes te doen uitspreken!!

Ik heb al geprobeert om haar de woordjes te doen uitspreken maar daar word ze gewoon heel lastig van en dan zit ze hier wel een kwartier te huilen. Vaak leid ze mij gewoon rond de salontafel en laat ze me dan los. :?: :?: :?:
Het zijn zo'n dingen dat me irriteren. Dat ze me voor niets kothalen. Altijd net als ik met iets bezig ben. Jaloers, misschien?

Anna
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:13 jun 2004, 12:42

Bericht door Anna » 05 apr 2005, 12:50

Gewoon te zijn van al de aandacht te hebben voor haar.
Dan staat haar kleine universum ondersteboven als je weer niet
naar haar luistert en omkijkt.
Kleine kinderen zijn heel egoistisch.
dat is normaal voor hun leeftijd en ze zijn allemaal zo.

Ness
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:06 jan 2005, 09:44
Locatie:Essene

Bericht door Ness » 05 apr 2005, 13:20

Sarah
maar je niet druk, het is gewoon een periode, die ook weer voorbij gaat.
Je moet niet kost wat kost de woordjes uit haar mond persen.
Als je zelf alles bij de jusite naam noemt zal ze dat op een dag van je overnemen.
Als ze iets wil vb. een knuffelbeer, en ze wijst en zegt 'da', dan geef je haar de knuffelbeer en je zegt erbij 'hier is je knuffelbeer'. Op de duur zal ze wel snappen dat dat ding knuffelbeer heet en het proberen na te bootsen.
Ja het geduld wordt wel op de proef gesteld, wij hebben ook zo'n periode meegemaakt met Lukas. Nu kan hij zich meestal wel goed duidelijk maken, maar soms zijn er nog wel wat frustrerende momenten als hij iets zegt en je begrijpt het niet en hij wordt dan kwaad omdat je hem niet snapt!
succes
en vooral veel geduld hé
Ness


Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 05 apr 2005, 13:30

Ze is ook nog jong hé! De echte taal"boom" komt pas rond twee jaar, je zal zien, dan gaat het ineens razendsnel. En verder zoals Ness zegt, alles zelf juist benoemen, dan neemt ze het zelf snel over.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

Sarah
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:26 jan 2005, 12:55

Bericht door Sarah » 05 apr 2005, 13:54

Het is me opgevallen dat ze het beste iets nazegt als ze naar mijn lippen kijkt, om zo de klank te krijgen.Maar ze maakt nog wat foutjes, he?
Tatu is dank u
tita is tik tak
oe-e is Moeke
ita is ons Akitta (hond)
totoe is toren
...

Maar dat zijn geen dingen dat ze dagelijks gebruikt (behalve die dank u) en die heeft ze zo onder de knie. Het is toch maar een rare, ze! :D

Gebruikersavatar
wen
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 apr 2005, 15:54
Locatie:Ranst
Contacteer:

Bericht door wen » 12 apr 2005, 19:23

Sarah schreef:Het is me opgevallen dat ze het beste iets nazegt als ze naar mijn lippen kijkt, om zo de klank te krijgen.Maar ze maakt nog wat foutjes, he?
Tatu is dank u
tita is tik tak
oe-e is Moeke
ita is ons Akitta (hond)
totoe is toren
...

Maar dat zijn geen dingen dat ze dagelijks gebruikt (behalve die dank u) en die heeft ze zo onder de knie. Het is toch maar een rare, ze! :D
Hey,

Yenthe is nu 22 maand en hij spreekt ook ni goe,alleen mama en papa en dada.
Al mijn kinderen waren slechte praters,jana nu 6 jaar volgt logopedie er voor!
Maar ik heb nooit te veel zorgen om gemaakt,het is natuurlijk leuker als ze beter praten!!
Maar och dat komt wel,als ze er klaar voor zijn!!

Groetjes Wendy


Plaats reactie

Terug naar “Peutertjes”