peuterpaniek

Moderators:Welcome, Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
sterretje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:05 apr 2004, 19:08
Contacteer:
peuterpaniek

Bericht door sterretje » 26 sep 2006, 12:45

Deze morgen bij het opstaan

tjorven:mama,ik ga niet naar school
ik:waarom wil jij niet naar school,manneke?
t:school is gesloten,mama,de kelder is open..
i:we zullen eens gaan kijken als de school gesloten is,he...maar als er kinderen daar zijn,mag jij ook daar blijven.
t:ja,is goed

wenend heb ik hem achter moeten laten...

heel het weekend had hij me verteld dat de 'kelder'op school openstond.Nu hebben ze op zijn school een nieuw alarm gelegd,en die mannen zijn dus echt in de kelder(die blijkbaar naast zijn klasje ligt)geweest..
Op dat keldergat,ligt een stevige plaat(ofzoiets)en als ze daar met veel op staan te springen,zegt de juffrouw dat ze dat niet mogen doen,omdat de kelder daar onder ligt..

vrijdag stond dat keldergat dus open....paniek vandaag dus!!
Als ik hem daar juist ging halen,vertelde zijn juffrouw dat hij vandaag gelijk in paniek was,als de deur naar buiten toe(dus richting kelder)openstond..
na een beetje gepraat te hebben,kwamen we er dan achter dat hij die link gelegd zou hebben tussen dat springen op die plaat,en de kelder die vrijdag openstond..

Onderweg naar huis vertelde hij weer voortdurend over de kelder die openstond,en dat er kindjes invallen..

Ik heb hem proberen duidelijk te maken dat die mannen dat nu goed gemaakt hebben,en dat er geen kindjes in de kelder kunnen vallen..maar zijn ongeloof is groter dan zijn geloof,denk ik...hoe kan ik hier nog mee om???
AfbeeldingAfbeelding

AfbeeldingAfbeelding

Afbeelding


Gebruikersavatar
Anneliefje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:27 nov 2005, 18:01

Bericht door Anneliefje » 26 sep 2006, 12:58

Zou het kunnen dat oudere kindjes, de kleintjes bang maken? In de zin van: Stoute kindjes moeten in de kelder, of, in de kelder zitten stoute mensen die kindjes pakken ...
Ik weet het niet hé, maar misschien daardoor dat hij er schrik van heeft?
Een manier hoe je er het best mee omgaat, heb ik ook niet echt :?
Alleszins niet plezant waarschijnlijk. Als kind (6 jaar ofzo) ben ik eens in de regenput bij mijn grootouders gevallen. Het was woensdagmiddag en ik liep langsachter naar binnen (ik zie me nog lopen) en opeens "boempatat" hang ik daar. Ik ben mijn ellebogen nog altijd dankbaar. Ik kan me dus nog herinneren dat ik op de koer liep en dan dat ik daar hing, mijn opa die op het toilet zat (naast die put) en mijn oma die ook kwam aangelopen. Er was nog een andere meneer binnen en ik heb toen een roze pyjama'tje mogen aandoen .... Dus sindsdien ben ik ook niet zo zot van deksels boven een put ...

Gebruikersavatar
Snuffie
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:19 sep 2006, 16:15
Locatie:Brugge

oplossing

Bericht door Snuffie » 26 sep 2006, 13:17

Hij is dus degelijk bang om in die kelder te vallen.

Ik zou met je zoontje eens naar die werkmannen gaan.

Die mannen kunnen hem uitleggen wat ze daar doen en hoe ze voorkomen dat er iemand in valt.

Hij kan misschien eens helpen de plaat op het gat te leggen, zodat hij weet dat er niemand zomaar in die put kan komen.

Je zoontje heeft dan alles kunnen bekijken en dan voelt hij zich misschien beter. Zo heeft hij geen schrik meer, want hij weet wat er dan in die put gebeurd..

Is maar een idee hee...
Proberen om zijn angst te over winnen.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
goortjes
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:14 nov 2005, 10:20

Bericht door goortjes » 26 sep 2006, 19:42

:lol: :lol:
gek hé hoe die mannekes met zulke dingen bezig zijn hé
onze niels zou net hetzelfde reageren volgens mij
hoe je dat aanpakt??? gewoon vertellen waar het om gaat
en zeker proberen wijs te maken dat er geen verband bestaat tussen dat springen en de deur die open is....
niet makkelijk hoor, eens een kleuter iets in zijn hoofdje heeft :roll:
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
muppet
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:12 feb 2005, 13:32
Locatie:Oostende

Bericht door muppet » 26 sep 2006, 20:29

Ik heb dit ook voorgehad met Jens en 't is nog niet zo lang geleden trouwens (het zou dus beter bij de topic van de kleuter vallen, soit...)
Hij is een periode zeer bang geweest van monsters in zijn kamer.
Ik heb hem toen uitgelegd dat monsters alleen in lelijke, vuile kamers komen en dat ze niet in zijn kamer willen komen omdat hij een veel te mooie kamer heeft. Ik heb hem gezegd dat als de monsters zijn kamer zien dat ze dan zeggen : oh ow, we zitten verkeerd....deze kamer hier is veel te mooi.
Een gans verhaal dus maar 't heeft geholpen. 't Is snel overgegaan.


Gebruikersavatar
sterretje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:05 apr 2004, 19:08
Contacteer:

Bericht door sterretje » 27 sep 2006, 10:48

deze morgen dezelfde situatie..

niet naar school willen,eens op school paniek..

mee gaan kijken naar het kelder'gat',en hem proberen duidelijk te maken dat het echt geen kwaad kan..maar zelfs ik mocht niet in de buurt van de kelder komen.
hem naar het klasje gedaan,en daar was het goed van het moment de deur toe was..en zolang mama en papa bij hem bleven..hysterische huilbui tot gevolg toen we vertrokken.. :( :( :( :cry: :cry:
AfbeeldingAfbeelding

AfbeeldingAfbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
bioMam
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 jul 2006, 15:44

Bericht door bioMam » 27 sep 2006, 14:14

:s ik zou dat toch eens aankaarten bij de juf EN de directie hoor ... en ik vrees dat je een hele tijd nodig gaat hebben om 'm gerust te stellen dan als hij zo over zijn toeren geraakt. Kan hij niet eens een paar daagjes thuisblijven anders en dat je dan met de juf afpsreekt dat je hem vertelt dat hij daarna echt niet meer bang moet zijn want dat de kelder nu echt in orde gemaakt is tijdens zijn afwezigheid of zoiets?? Weet j eal of het voor het indekeldervallen-idee i dat hij echt bang is of dat er nog iets anders meer gemoeid is (voor hem dan bedoel ik) en waar hij het meeste schrik voor heeft? Goh echt niet simpel.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
sterretje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:05 apr 2004, 19:08
Contacteer:

Bericht door sterretje » 29 sep 2006, 10:17

Vandaag tjorven zonder trane,zonder paniek naar school gebracht!!!!

thuis treuzelde hij nog wel wat,en 'moest' hij afwassen( :? ),pingu kijken,en zijn kamer opruimen..

eens in de auto ging het goed,en begon hij weer spontaan te vertellen over het klasje..
op school zelf gaf hij me een zoentje,en vroeg voor de zekerheid toch nog eens als ik hem straks wel kwam halen..

ik rij dus al 4 dagen met tranen in mijn ogen naar huis,maar vandaag waren het tranen van opluchting...of hoe emotioneel je toch kan zijn,he!!
AfbeeldingAfbeelding

AfbeeldingAfbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
goortjes
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:14 nov 2005, 10:20

Bericht door goortjes » 29 sep 2006, 10:42

da's goed hé!!!
dat slijt wel weer, maar dat heeft tijd nodig hé
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
sterretje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:05 apr 2004, 19:08
Contacteer:

Bericht door sterretje » 02 okt 2006, 09:31

Ik denk dat we er door zijn!!!

deze morgen geen enkel probleem gehad!!!


*opluchting*
AfbeeldingAfbeelding

AfbeeldingAfbeelding

Afbeelding


Plaats reactie

Terug naar “Peutertjes”