aftellen naar 1 september!!

Moderators:Welcome, Moderators

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem
aftellen naar 1 september!!

Bericht door sandy » 08 aug 2006, 15:11

Nog een kleine 3 weken en het is 1 september. Voor sommige mama's hier (waaronder ik), een dag vol emoties.
Hoe leven jullie samen met je kind naar die dag toe?
Zie je het als mama zitten om je kind naar school te doen?
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding


Gebruikersavatar
goortjes
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:14 nov 2005, 10:20

Bericht door goortjes » 08 aug 2006, 15:49

hier gebeurt er niets speciaals
we rijden dagelijks langs de school en dan begint hij over schooltje te praten
2 dagen voor THE DAY is er nog een open-klasavondje
en dat is dan nog eens een kennismaking
verder ... tja afwachten wat het wordt hé :wink:
zijn rugzakje heeft hij al klaarstaan
De eerste dagen kan ik hem nog halen en wegdoen
maar 2 weken later moet hij in de opvang
dat zal wat anders zijn
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
sterretje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:05 apr 2004, 19:08
Contacteer:

Bericht door sterretje » 08 aug 2006, 15:51

zien zitten??helemaal niet...

tjorven wel..mama,hmmm..
wel al een boekentasje en een broodtrommeltje gekocht,en iedere dag lezen we uit het boekje'huppel gaat naar school'

hij ziet het volledig zitten..
AfbeeldingAfbeelding

AfbeeldingAfbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
kyrodu
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 mar 2005, 11:21

Bericht door kyrodu » 08 aug 2006, 15:53

Hier moet ik ze jammer genoeg s'morgens afzetten aan de voorschoolse opvang en ook daar weer ophalen.
Ik moet gaan werken,en de vrijdag is altijd enorm druk en kan dus geen dagje vrij krijgen.
Zit zelfs met een ander opvangprobleem voor de jongste.
Mijn onthaalmoeder vangt die dag geen kinderen op ,met als gevolg dat ik dus geen opvang heb.
De andere onthaalmoeder waar hij anders terrecht kan is dan in verlof en nog een andere waar hij al geweest is zit vol die dag,er is geen plaats meer.
Hopelijk kan mijn wederhelft die dag vrij krijgen,want ik zit dus weer op van de stress daardoor.
Weet het is stom,en zeker omdat het nog veraf is,maar toch loop ik daar al enorm mee bezig. :roll:

Gebruikersavatar
muppet
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:12 feb 2005, 13:32
Locatie:Oostende

Bericht door muppet » 08 aug 2006, 20:43

kyrodu schreef:Hier moet ik ze jammer genoeg s'morgens afzetten aan de voorschoolse opvang en ook daar weer ophalen.
Ik moet gaan werken,en de vrijdag is altijd enorm druk en kan dus geen dagje vrij krijgen.
Zit zelfs met een ander opvangprobleem voor de jongste.
Mijn onthaalmoeder vangt die dag geen kinderen op ,met als gevolg dat ik dus geen opvang heb.
De andere onthaalmoeder waar hij anders terrecht kan is dan in verlof en nog een andere waar hij al geweest is zit vol die dag,er is geen plaats meer.
Hopelijk kan mijn wederhelft die dag vrij krijgen,want ik zit dus weer op van de stress daardoor.
Weet het is stom,en zeker omdat het nog veraf is,maar toch loop ik daar al enorm mee bezig. :roll:
Sta jij er ook alleen voor als het op organiseren aankomt?
Ik wel dus. Ik vraag mij dikwijls af, moest ik ooit eens opgenomen worden in het ziekenhuis hoe alles zou verlopen thuis. Jens zou de helft niet meehebben naar school denk ik (eetbonnetje, schriftje, boterhammen, drank......).
Hier moet Jens ook naar de ochtendopvang. Ik vind dat zo verschrikkelijk en heb dan zo'n enorm schuldgevoel. Hij moet ten eerste zo vroeg opstaan en als ik hem afzet, bekijkt hij me met zijn grote puppie-ogen aan.....mijn hart breekt elke keer weer. Heb al eens gevraagd aan mijn baas om een half uur later te starten maar .....noppes.....mag niet.


Gebruikersavatar
kyrodu
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 mar 2005, 11:21

Bericht door kyrodu » 09 aug 2006, 12:05

Muppet,ja ik sta dus ook alleen voor zo'n dingen en nog een heleboel andere. :roll:
Heb mij ook al afgevraagd hoe ze dat hier zouden redden zonder mij moest ik onverwachts moeten opgenomen worden.
Heb daar al een voorproef van gezien toen ik bevallen was van de derde en het zag er niet zo best uit.
De afwas van 5 dagen stond er nog,de was lag torenhoog,enz...
En akoord,hij was bezig in ons huis terwijl ik in het ziekenhuis lag,maar hij heeft dan nog hulp gehad van mijn vader en kon dus gerrust nadien nog enkele klusjes doen zoals afwassen enz...
Ook de kinderen hadden de helft van hun gerief niet mee naar school,dus dat zegt genoeg.
Was dus een compleet vrak als ik enkele dagen thuis was,want van rusten kwam niks in huis,mocht alles eerst deftig maken eer ik wat kon rusten.
Maar wat die school dus betreft en opvang voor de jongste.
Heb gisteren nog eens gepolst,en heb maar een vaag antwoord gekregen.
Zal duren tot ik mij nog eens kwaad maak.
Begrijp wel dat hij alles klaar wil hebben tegen zijn openingsweekend van zijn zaak,maar wil niet aanvaarden dat dat weer ten koste moet komen van ons.
Ik werk maar twee dagen,soms drie dagen in de week,en als ik dan vraag of hij die ene dag geen vrij kan vragen (wat hij zeker zou krijgen) is dat te veel gevraagd. :roll:
Maar dat ik mij in alle bochten wring om dingen in orde te brengen voor hem vind hij normaal. :roll:

Gebruikersavatar
muppet
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:12 feb 2005, 13:32
Locatie:Oostende

Bericht door muppet » 09 aug 2006, 21:19

Het is toch zo herkenbaar.
Op den duur vinden ze alles normaal.
Mag zelfs niet klagen dat ik eens moe ben, ah neen ....dat kan niet want ik werk maar halftijds. :evil:

Gebruikersavatar
kyrodu
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 mar 2005, 11:21

Bericht door kyrodu » 09 aug 2006, 22:44

Is hier ook zo.
Was heel erg moe,en voelde mij echt zwak.
Hij had gezegd dat ik toch geen klagen had zeker.
Twee ,max drie dagen in de week wereken en de rest thuis zitten.
Maar de buurvrouw was bij ons en zij heeft ook drie kinderen en gaf hem direct eens een antwoord.
Dat een huishouden met kinderen,al is het maar ééntje ,maar in ons geval dus drie heel zwaar is.
En ze vond het zelfs knap dat ik dat combineerde met een bijna part -time job.
Hij zweeg ze,geen woord kwam er nog uit.
En nu als hij een opmerking maakt steek ik het hem dan eens door,hij zwijgt dan rap. :lol:

Gebruikersavatar
petrake
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:12 jun 2005, 09:23
Locatie:Ruisbroek
Contacteer:

Bericht door petrake » 10 aug 2006, 15:27

Hier een mama die nu al begint te snikken als ze nog maar denkt aan 1 september. Ons Luna gaat dan voor de eerste keer naar school, ben eens benieuwd. Zelf ziet ze het helemaal zitten. Ze weet dat als ze jarig is geweest (ze verjaart op 26 augustus) ze een paar dagen later naar school mag gaan. Boekentas, brooddoos en dergelijke krijgt ze voor haar verjaardag van grootouders en vrienden.
Momenteel kan ik ze wel zelf wegdoen en gaan halen omdat ik thuis zit in bevallingsverlof. Begin oktober moet ik bevallen dus ik kan de eerste maand genieten van haar weg te doen en te gaan halen.
Daarna zal mijn man ze weg doen en zal ik ze gaan halen. Voor ik thuis zat deed hij de kinderen ook altijd naar mijn ouders of naar zijn moeder. Ik ging elke dag om half vijf al de deur uit dus hij moest ze wel zelf wegdoen, ik moest er gewoon voor zorgen dat hun kleding voor de volgende dag altijd klaar lag. Ik heb hier dus niet te klagen. Ook toen ik in het ziekenhuis lag met de geboorte van ons Isis heeft hij heel de tijd voor ons Luna gezorgd, soms sprong de familie wel een handje toe, maar hij deed alles liever zelf.
Soms dacht ik wel eens van wat heeft ons Luna nu weer aan (combineren is niet zijn sterkste kant), maar hij sloeg zijn slag. Heb er dus nu ook alle vertrouwen in.

Maar als ons Luna binnnekort naar het school gaat gaan dan heb ik het gevoel dat ze zo groot wordt, ze wordt een echte meid.

groetjes petrake
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
goortjes
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:14 nov 2005, 10:20

Bericht door goortjes » 10 aug 2006, 15:38

ze worden idd groot ...zucht
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 10 aug 2006, 20:41

Ik weet nog zo toen ze pasgeboren was en kijk nu...ik weende toen en ga binnen een paar weken ook weer wenen...Zou ik de enige zijn die haar emoties niet kan bedwingen onder de mama's?
Ik wil alleen niet wenen waar Yana bij is, wat moet ze dan niet denken...
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tamaravh
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:24 sep 2005, 22:12

Bericht door Tamaravh » 10 aug 2006, 20:47

sandy schreef:Ik weet nog zo toen ze pasgeboren was en kijk nu...ik weende toen en ga binnen een paar weken ook weer wenen...Zou ik de enige zijn die haar emoties niet kan bedwingen onder de mama's?
Ik wil alleen niet wenen waar Yana bij is, wat moet ze dan niet denken...
Amber gaat sinds januari naar school en de eerste dag heb ik ook geweend. Zij niet hoor maar ik wel zelfs mijn man had de tranen in zijn ogen. Er waren toen nog mama's dat aan het wenen waren, dat is normaal vind ik, het is een grote stap voor allebei.
De 2 allerliefste meisjes ter wereld:
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
goortjes
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:14 nov 2005, 10:20

Bericht door goortjes » 10 aug 2006, 20:51

heel normaal hoor!
wenen zie ik mezelf niet doen
maar ik zal toch wel even slikken hoor...
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 11 aug 2006, 22:05

goortjes schreef:wenen zie ik mezelf niet doen
Ik denk dat ik me serieus ga moeten inhouden om niet in haar buurt te beginnen. Ik zie ons al staan :lol:
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
goortjes
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:14 nov 2005, 10:20

Bericht door goortjes » 12 aug 2006, 11:11

:lol: :lol:
zou je niet beter een dweil meenemen ipv een zakdoek, sandy??!!
grapje hoor!
heel normaal toch... je kleine meid blijkt ineens al zo groot te zijn
je hebt het gevoel dat je ze weer iets meer moet loslaten....
Afbeelding
Afbeelding

falderie
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:31 mei 2006, 16:21
Locatie:Heestert

Bericht door falderie » 12 aug 2006, 17:04

Ik ga ook zeker een traantje laten hoor, kga alleen proberen om dat niet in Renates bijzijn te doen, da zal wel nog net lukken denk ik.

Aan de ene kant verlang ik wel tot ze naar school gaat (want ze begint zich soms wat te vervelen) maar tis inderdaad weer een beetje loslaten he.

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 12 aug 2006, 21:33

goortjes schreef::lol: :lol:
zou je niet beter een dweil meenemen ipv een zakdoek, sandy??!!
grapje hoor!
Grapje voor jou, maar voor mij weet ik dat zo zeker nog niet. Mss doe ik mij emmer ook wel mee om mijn dweil in uit te wringen :lol:
Onlangs vraag ik mijn dag verlof aan voor 1/9 en zegt mijn bazin: anders kan je ook om 9u beginnen, dan moet je geen verlof opnemen. Dat ging dus niet door, anders kan ik haar niet ophalen en zie dat ik een ganse voormiddag loop te snotteren... :lol: :lol: of beter :cry: :cry:
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
beam
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:20 apr 2006, 19:33
Locatie:Kuurne

Bericht door beam » 21 aug 2006, 17:48

Ik mag er eerlijk gezegd nog niet aan denken : Stine start volgende week AL met school... Natuurlijk, er is geen wet die zegt dat ze MOET gaan eh, en ik weet dat ze er deugd zal van hebben en zo maar toch... 't Zal hier heel stil zijn, tis nu al bijna elf jaar dat er constant eentje thuis is en nu geeneen, denk dat ik zal beginnen als OM :)
Afbeelding

Afbeelding

Sigri
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:05 sep 2004, 13:19
Locatie:Wezemaal

Bericht door Sigri » 22 aug 2006, 15:08

We moeten allebei werken die dag. Verlof gaan we niet krijgen want er is al zoveel volk niet daar die dag. Dus normaal gezien moet Jonas ook naar de voorschoolse opvang.
We hebben wel een ideetje ; we hebben glijdende uren en kunnen tot 10u binnen komen op het werk. Nadeel is dat we 's avonds later moeten blijven , dus dan moet Jonas sowieso naar de opvang.

Maar hij krijgt een nieuwe juf .Dus zou er 's morgens graag voor hem willen zijn.
En hopelijk zijn we dan op tijd op het werk.

Frank gaat wel al eens naar school bellen hoe zijn nieuwe juf heet. Want hij zit de hele tijd achter Juf Ilse te vragen. Maar dat is zijn vorige juf. En dan eens horen om hoe laat die juf er is.

Groetjes,
sigri
Afbeelding

Afbeelding

falderie
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:31 mei 2006, 16:21
Locatie:Heestert

Bericht door falderie » 22 aug 2006, 17:08

Wij mochten na 15 augustus naar de school gaan kijken om te zien in welke klas ze gaat terechtkomen, en bij welke juf. Ben waarschijnlijk al 3x gaan kijken maar nog steeds geen lijsten te zien :?

Hier is het tezien of er genoeg peutertjes zijn om een peuterklasje op te starten of niet. Als er genoeg zijn, gaat Renate tot nieuwjaar naar het peuterklasje, en daarna naar het 1ste kleuter. Ze is van eind 2003 dus hoort ze bij al die kindjes van het 1ste kleuter.

Als er geen peutertjes genoeg zijn gaat ze direct naar het 1ste kleuterklasje. Ik weet eigenlijk niet wat het beste zou zijn? Nou ja, we hebben er zelf niet aan te beslissen he.

Ga binnenkort toch nog eens gaan kijken hoor, ben wel benieuwd. Ik heb zelf ook in die school gezeten en er zijn wel nog een aantal juffen dezelfde, grappig he, dat mijn kind bij dezelfde juf zou zitten als ikzelf (ooit, in een ver verleden).

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 26 aug 2006, 22:18

Filip heeft vanmiddag naar de juf gebeld en uitgelegd dat ze nog steeds niet droog is. Die van: "natuurlijk moet ge haar brengen". Superenthousiaste juf!!
We zijn dus vandaag om haar boekentasje geweest, het is er eentje geworden van Winnie de Pooh. We hebben haar laten kiezen en daar is ze wel zot van.
Goh, ik heb vrijdag verlof voor een spannende voormiddag!
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
sterretje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:05 apr 2004, 19:08
Contacteer:

Bericht door sterretje » 27 aug 2006, 03:10

ik kan tjorven de eerste tijd ook naar school brengen,en gaan afhalen(zwangerschapsverlof)
en ik heb sven (onder lichte,harde dwang)verplicht vrijdag verlof te nemen,zodat hij mee kan gaan...want ik zou tjorven gewoon weer mee naar huis nemen,denk ik..
AfbeeldingAfbeelding

AfbeeldingAfbeelding

Afbeelding

falderie
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:31 mei 2006, 16:21
Locatie:Heestert

Bericht door falderie » 27 aug 2006, 09:23

Hier is het ook zo, ik ben nog thuis, in borstvoedingsverlof, maar mijn ventje mag die dag later beginnen met werken. Zijnen baas zei: ja, das goed, ga maar mee om de traantjes op te vangen, en mijn ventje heeft gezegd, kweet wel nog nie van wie, van renate of van mijn vrouwtje?

Ondertussen weet ik ook al dat Renate zal starten in het peuterklasje, bij juf Heidi (een hele lieve, huiselijke) en ze zal heel het schooljaar bij die juf blijven zitten. Als er na kerst weer peutertjes bijkomen gaan zij naar een tweede peuterklasje en zo zorgt juf Heidi dat de jongsten van 2003 ook het niveau eerste kleuter halen (zo zei de directrice het toch).

Sigri
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:05 sep 2004, 13:19
Locatie:Wezemaal

Bericht door Sigri » 27 aug 2006, 19:04

De nieuwe juf van Jonas heet Juf Petra. Hij gaat naar het eerste kleuterklasje .
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
petrake
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:12 jun 2005, 09:23
Locatie:Ruisbroek
Contacteer:

Bericht door petrake » 01 sep 2006, 08:49

Ziezo, de lang verwachte dag is eraan gekomen.
Ons Luna kon maar niet zwijgen over het naar school gaan tijdens het ontbijt, en ik kon maar niet lang genoeg treuzelen om ze nog maar ietsje langer thuis te houden. :lol:
We hebben samen haar boekentas klaar gemaakt. Brooddoos, drinkbeker, stukje fruit en een koekje ingestoken en ze was klaar om te vertrekken.
Als een groot meisje is ze dan samen met ons naar de schoolpoort gestapt, ik voelde de tranen bij mij al opkomen. Aan de poort hebben we nog een dikke zoen gekregen en dan is ze naar de juf gegaan. Ik heb nog even gekeken en heb me dan omgedraaid. De tranen waren er en ik wou niet dat ze dat zag. Wie weet dat ze anders ook had beginnen huilen.
We zijn dan maar terug naar huis gekomen en nu probeer ik zoveel mogelijk te doen hier. Kwestie dat de tijd dan een beetje vooruit gaat. Het kan niet snel genoeg half vier zijn.
Haar zus kan er maar niet aan uit dat ze hier alleen nu is. Ze weet niet wat ze nu moet doen, ze hebben nog nooit echt zonder elkaar geweest, zeker niet heel de dag.
We zullen wel zien, maar ik leef nu mee met alle mama's en papa's die hun kindje naar school doen. Nu besef je maar al te goed dat je kindje groot aan het worden is.


Petrake
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
goortjes
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:14 nov 2005, 10:20

Bericht door goortjes » 01 sep 2006, 09:09

ja, ze worden veel te snel groot hé :wink:
Blijft ze de ganse dag??
ik haal onze niels vanmiddag even op om thuis te eten
en dan hup terug.
Binnen 2 weken moet hij ook ganse dagen blijven, dan moet ik terug gaan werken.

Ze is ook wel heel flink geweest dan!
proficiat hoor!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 01 sep 2006, 09:18

Hier gaat ze maar tot vanmiddag en dan slapen. Ik weet nog niet wanneer ze ganse dagen zal gaan.
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
petrake
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:12 jun 2005, 09:23
Locatie:Ruisbroek
Contacteer:

Bericht door petrake » 01 sep 2006, 10:02

We gaan ze een hele dag laten gaan. We hebben aan de juf gevraagd om ons te laten weten of ze het aan kan.
Normaal slaapt ze 's middags nog wel eventjes, maar ze is nu drie jaar en ik wil het wel eens proberen.
Lukt het niet, dan kan ze nog altijd halve dagen gaan. We zien wel.
Ik denk dat er deze morgend vele traantjes zullen gevloeid zijn.

petrake
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

falderie
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:31 mei 2006, 16:21
Locatie:Heestert

Bericht door falderie » 01 sep 2006, 11:09

Ik zit hier op hete kolen tot en met om er straks weer achter te gaan, ik ben zo nieuwsgierig.

Renate is ook flink geweest hoor, al stond ze toch even sip te kijken toen een paar andere kindjes het op een wenen zetten, maar ik denk dat ze zich sterk heeft gehouden, ik zal het wel horen van de juf straks.
Kben zo nieuwsgierig.

Normaal gaat ze maar halve dagen gaan, maar als ik merk dat ze niet supermoe is, en toch niet slaapt in de namiddag, stuur ik ze hele dagen. We zullen wel zien, maar ik denk dat ze haar middagdutje wel nog zal kunnen gebruiken, en nu kan het nog he, ik ben nog thuis.

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 01 sep 2006, 22:10

De om is daarstraks aan de deur geweest om te vragen hoe het geweest is. Leuk!!
Ze zei ook wel dat, zolang ze nog slapen als je ze in hun bed legt, ze het nog niet aankunnen om ganse dagen te gaan. Ik verwacht dat het nog tot nieuwjaar zal duren. Nu is ze nog zo klein.
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding


Plaats reactie

Terug naar “Peutertjes”