Een afgeplat hoofdje

Moderators:Welcome, Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Kim.D.
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:05 jan 2006, 15:04
Contacteer:
Een afgeplat hoofdje

Bericht door Kim.D. » 17 jan 2006, 10:05

Hallo,

toen Lander klein was lag hij altijd op dezelfde zijde in bed, zo heeft hij dus een afgeplat hoofdje gekregen. :(

Een paar maanden later konden we hem eindelijk verleiden om ook eens op de andere zijde te liggen, maar toen was het al goed zichtbaar.

Nu is het al wel veel beter maar je ziet het nog altijd. Had raad gevraagd aan de kinderarts en die zei dat dat nog ging wegtrekken.

Andere mensen zeggen van daarmee naar de osteopaat te gaan maar de kinderarts zegt, en ik geef hem gelijk, dat het niet natuurlijk is om aan dat hoofdje te gaan wringen.

Iemand ervaring mee? :D


Frieke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:02 jul 2005, 11:22
Locatie:Ieper

Bericht door Frieke » 17 jan 2006, 11:13

nog niet gehad nee, maar ik merk nu al dat Ferre steeds zijn hoofde langs dezelfde kant legt dus ik ga daar ook moeten op letten denk ik. K&G heeft gezegd dat ik zelf zijn hoofdje soms moet draaien mo hij draait het altijd terug :lol:
Afbeelding
Afbeelding

Hele fiere mama van Febe en Ferre

Gebruikersavatar
jong moederke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:27 jul 2005, 14:54

Bericht door jong moederke » 17 jan 2006, 11:39

nog niets meegemaakt maar denk ook niet dat ze daar kweet niet wat aan kunnen doen. Nekje vrij maken dat ie ook graag op zijn andere zijde ligt maar omdat ie dat nu toch al wil doen denk ik niet dat het een probleem zou zijn.

Snap ook niet goed wat een osteopaat er aan zou kunnen doen. Het is zijn schedeltje...daar zou ik ook niet graag aan laten wringen
Afbeelding

Nog eventjes maar....
Afbeelding

WWW.GEZINSFORUM.BE (mijn forum)

Sarah
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:26 jan 2005, 12:55

Bericht door Sarah » 17 jan 2006, 11:43

Kan je niet zon' speciaal kussentje kopen zodat ie maar op één kant blijft liggen?

Gebruikersavatar
Kim.D.
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:05 jan 2006, 15:04
Contacteer:

Bericht door Kim.D. » 17 jan 2006, 14:04

nu is het probleem van op 1 kant slapen opgelost, hij slaapt op zijn buik.
maar ik hoop dat er ook iemand dat heeft meegemaakt en mij kan zeggen wanneer het wegtrekt ongeveer. de kinderarts had gezegd dat dat wel een aantal maanden kon duren.

Ja Frieke je moet proberen zijn hoofdje af en toe eens te draaien maar dat is heel moeilijk. Lander wou dat nooit, die was en is heel koppig. :?


Katia

Bericht door Katia » 17 jan 2006, 19:45

dat is mij toch helemaal niet opgevallen hoor, Kim!!!
Goed nieuws dus... mensen die er niet van weten zien het niet :wink:

Gebruikersavatar
major
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:17 nov 2005, 07:45
Locatie:kortrijk
Contacteer:

Bericht door major » 17 jan 2006, 21:21

nu stond er in de gazet deze week een artikel over speciale helmpjes die nu de rage zijn in Nederland om afplatting van het hoofdje te voorkomen
K&G reageert dat de afplatting zelden blijvend is
ik denk dat ik nog ergens dat artikel liggen heb
Een papa is een mama met ballen !
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
kyrodu
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 mar 2005, 11:21

Bericht door kyrodu » 18 jan 2006, 09:14

Mijn schoonbroer zijn zoontje had dat ook een beetje.
Hij is nu 7 maand en je ziet er bijna niks meer van.
Hij lag dus ook steeds langs een kant.
Een kennis van ons hun dochtertje had dit ook,maar wel erger.
Maar nu zie je daar ook niks meer van.
Zei praate soms ook over die helmpjes.
Ze is verpleegkundige en had dit dus ook al eens gelezen.

Gebruikersavatar
barbara
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:22 feb 2005, 14:00

Bericht door barbara » 20 jan 2006, 22:27

ons isa had dat ook maar das veel beter nu. zij keek altijd naar rechts doordat ze geblokkeerd zat in haar nekje, heup en schouders. bij de kinderchiropractor geweest (6x) en nu kijkt ze alle kanten op. en volgens mij nergens nog last van. zij ging ook naar daar voor haar zure reflux.
barbaraxxx
Afbeelding

Afbeelding

Lily
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2005, 00:37
Locatie:Aarschot

Bericht door Lily » 21 jan 2006, 23:38

Onze Louis had dat ook... We hebben afgewacht en zijn dan verder gegaan ermee (Pellenberg). De arts daar zei dat er na 6 maanden niet echt meer spontane vooruitgang te verwachten was. We hebben verschillende maanden zitten afwisselen van zij, maar zo'n kind draait zich toch hoe het liggen wil. We hadden van het begin een babysleep-kussentje maar dat heeft helemaal niks afgedaan, hij heeft er vanaf week een op geslapen en nog altijd een plat hoofdje. En eerlijk, het werd steeds erger.
Om kort te gaan: Sinds een maand (hij was toen 8 en een halve maand) draagt Louis een van de (intussen berucht geworden :?) helmpjes. Na een maand is het verschil al echt spectaculair! Last heeft hij er ook niet van, hoewel ik hem liever zie zonder natuurlijk! Maar bij de om van Louis loopt er een kindje rond van bijna drie jaar die dit nog altijd heeft, en dat wilde ik kost wat kost vermijden. Bij sommige kindjes gaat het wel vanzelf weg, maar bij sommigen niet, en ik wou niet afwachten van welke soort Louis was :wink:

kimpie
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:09 mei 2004, 13:46
Locatie:vilvoorde (België)

Bericht door kimpie » 22 jan 2006, 18:54

Onze Jonas had ook die afplatting enorm.
En ik zie daar nu al niks meer van :wink:

Gebruikersavatar
Annubis
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:27 okt 2005, 15:17
Locatie:pulderbos(zandhoven)
Contacteer:

Bericht door Annubis » 22 jan 2006, 20:55

normaal komt dat wel goed hoor het hoofdje vorm nog en zolang de fontanellen nog meewerken komt da wel goed
ALESSIO(16/09/2003) EDWARDO(13/06/2005) EN IMILIO(19/09/2006)


Plaats reactie

Terug naar “Peutertjes”