2 jaar en eet nog niet van tafel mee

Moderators:Welcome, Moderators

Plaats reactie
Vivie
Pas blauw
2 jaar en eet nog niet van tafel mee

Bericht door Vivie » 28 nov 2005, 13:15

Mijn zoon is 2 jaar en 3 maand en zo ziet zijn eetschema eruit:

7u30: 250ml bambix groeimelk uit papfles + 2 boterhammen met choco
10u: potje cornflakes
11u30: potje olvarit (waarvan hij soms maar 1 lepel eet en soms helemaal opeet), ik geef het hem zelf nog met de lepel omdat ik het belangrijk vind dat hij groenten binnen heeft.
15u30: appel (ander fruit lust hij niet), boterham met smeerkaas
17u30: eet met ons mee van tafel = ofwel alleen vlees, alleen kroketten, alleen soep, alleen friet. Groenten wil hij zeker niet dan!
19u: 250ml bambix groeimelk

Dat ziet er niet zo goed uit!! Mama (ik dus) heb al jaren een eetprobleem en eet als avondeten enkel soep alle dagen met brood, maar papa eet wel normaal.

Hoe krijg ik het eetpatroon van mijn zoon weer normaal? Want nu ik zwanger ben van nr. 2 wil ik dat alles normaal wordt hoor!

Vivie
Pas blauw

Bericht door Vivie » 28 nov 2005, 21:17

Niemand???
Afbeelding
Afbeelding

Dagmar
Moderator

Re: 2 jaar en eet nog niet van tafel mee

Bericht door Dagmar » 28 nov 2005, 21:20

Vivie schreef:...
Hoe krijg ik het eetpatroon van mijn zoon weer normaal? Want nu ik zwanger ben van nr. 2 wil ik dat alles normaal wordt hoor!
...
Bedoel je dan dat je wil dat hij alles eet (aardappelen, groenten en vlees)?
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

Vivie
Pas blauw

Bericht door Vivie » 28 nov 2005, 22:19

Ik zou 't liefst willen dat hij normaal zoals wij (zoals mijn man) eet. Dus het ontbijt is oké, als middagmaal geen potjes olvarit meer maar boterhammen met charcuterie (wil hij niet eten, maar smeerkaas wil hij wel dus desnoods alle dagen dat) en 's avonds eerst soep en dan aardappelen met vlees en groenten (ik probeerde daar vanavond zelf een papje van te maken zoals die potjes olvarit maar meneer spuwde het uit), hij wou enkel 5 lepels soep en 1 stukje vlees, hij heeft dus niet gegeten en ik moet hem met honger dan in zijn bed leggen want iets anders in de plaats geven is ook volledig verkeerd vind ik.

Hoe zit het bij jullie kindjes? Wanneer is die overgang er gekomen? Bij ons is het al te laat vrees ik.
Afbeelding
Afbeelding

Dagmar
Moderator

Bericht door Dagmar » 28 nov 2005, 22:23

Nee, het is nog niet te laat!!! Ik vind dat hij eigenlijk goed eet (op een hele dag gezien dan).. Ik denk dat Mila nog niet half zo goed eet..
Ben jij thuis met hem? Bij Mila is het een beetje beter beginnen gaan sinds ze naar school gaat (dan zit je met vastere uren).. Maar zelfs nu is haar avondeten een ramp.. De KA zei dat dat normaal is.. Mila eet wel graag fruit, dus zo krijgt ze wel genoeg vitaminen binnen.. En bij haar avondeten eet ze de ene keer alleen aardappelen en de andere keer vlees of groenten.. De keren dat ze alles opeet, is heel uitzonderlijk.. Ze eet nu wel regelmatig soep als ze uit school komt (koude maanden), want eerst soep en dan direct warm eten is veel te veel voor haar..
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

Dagmar
Moderator

Bericht door Dagmar » 28 nov 2005, 22:26

Ohja, als Mila 's avonds niets of niet veel wil eten, dan krijgt ze erna niks meer.. Want soms vraagt ze dan om snoepjes (of zelfs een boterham).. Als ze van heel de dag nog niet veel gegeten heeft, dan durf ik haar wel eens nog een boterham of stuk fruit te geven, maar snoep en koekjes krijgt ze dan niet..
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

Vivie
Pas blauw

Bericht door Vivie » 28 nov 2005, 22:33

Ah bedankt! Dus binnenkort met school kan ik hem misschien laten overschakelen met normaal te eten? Dat is misschien een goed moment! Spijtig dat ze bij ons geen warme maaltijden hebben voor de kindjes, anders was 't probleem waarschijnlijk wel opgelost.

En ja, meestal ben ik bij hem. Ik werk 2 voormiddagen en 1 dag tot 15u30 dus ik ben er altijd voor hem!

Dus jij zou voorlopig niks doen? Eigenlijk is dat wel normaal dan?
Afbeelding
Afbeelding

Dagmar
Moderator

Bericht door Dagmar » 28 nov 2005, 22:35

Gewoon blijven proberen.. Hem niet dwingen, anders gaat het misschien nog slechter gaan..
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

Vivie
Pas blauw

Bericht door Vivie » 30 nov 2005, 16:36

Vandaag heeft hij weer heel goed gegeten (is momenteel zijn 3de klein potje petit gervais aan 't eten, is ook gezond hé). Ik laat het bij wat het is voorlopig en we zien wel als hij naar school gaat.
Afbeelding
Afbeelding

sandy
Moderator

Bericht door sandy » 30 nov 2005, 21:23

Hier eet Yana alles mee.
s'Morgens boterham met tja, alles eigenlijk.
Middag: warme maaltijd, ook alles. Enkel als we frieten eten, dan krijgt ze een aparte maaltijd.
Avond: boterhammen.
Net voor het slapengaan: 2 potjes yohurt.
Toen ze een maand of 8 was deed ik wel al een beetje zout en kruiden in haar eten en een lepeltje saus om het smeuïg te maken.
Zo wist ze al vroeg wat "lekker" is.
Nu eet ze sinds een maand of twee volledig alleen en ik moet zeggen dat ze proper eet.
Hopelijk raak je er snel uit.
Heeft je kind dan genoeg met zo'n potje? Als ik zie wat Yana van groenten naarbinnen werkt, dan kom ik er niet met één potje.
Wat ik wel doe is alles ondereen mengen.
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Vivie
Pas blauw

Bericht door Vivie » 01 dec 2005, 14:10

Hallo Sandy,

Vanmiddag heeft hij zijn potje helemaal opgegeten!!! Ik ben wel blij dat hij potjes wil eten want dan heeft hij alles binnen (aardappelen, vlees en groenten). Bij mijn moeder (die hem 1 dag per week bijhoudt) eet hij zo'n bordje olvarit en eet hij ook alleen. Hij KAN perfect alleen eten hoor (eet soep of petit gervais ofzo zefs alleen van toen hij 1,5 jaar was) maar dan WIL hij dikwijls niet eten. Dat is wel het enige wat ik 'voer', de rest eet hij allemaal alleen op. Gisterenavond was mijn man pas thuis om 18u30 (tegenwoordig dagelijkse kost met die filles altijd) en had mijn zoon al met mij soep gegeten (enkele lepels) en nadien was hij eigenlijk te moe om nog met mijn man mee te eten en heeft hij maar 2 stukjes kip gegeten.

Hij eet gewoon 's middags beter als 's avonds. Maar wij eten gekookt eten 's avonds. Anders moet ik gewoon blijven voor doe zoals ik bezig ben, ik weet het eigenlijk niet goed.
Afbeelding
Afbeelding

Annubis
Moderator
Contacteer:

Bericht door Annubis » 01 dec 2005, 16:58

ja ik vind ook dat hij wel goed eet mijn zoontje eet bijlange zoveel nog niet .
ik zou er niets aan veranderen juist zou ik proberen van 's middags een boke te geven anders gaat hij in de kleuterschool problemen hebben.

mijn zoontje die wilt alleen de bordjes van bledina eten en geen vers eten wat ik ook heel ambetant vind juist spaggeti eet hij met ons mee.
ALESSIO(16/09/2003) EDWARDO(13/06/2005) EN IMILIO(19/09/2006)

Annubis
Moderator
Contacteer:

Bericht door Annubis » 01 dec 2005, 17:00

hey vivie ik zag zojuist dat onze kindjes ongeveer even oud zijn van wanneer in september is uw zoontje?

jong moederke
Pas blauw

Bericht door jong moederke » 01 dec 2005, 17:03

ik schat op 23 september
Afbeelding

Nog eventjes maar....
Afbeelding

WWW.GEZINSFORUM.BE (mijn forum)

Vivie
Pas blauw

Bericht door Vivie » 01 dec 2005, 22:00

Nee, van 9 september!!!

En het uwe?? Dat is tof!! Amai en al eentje van 5 maand erbij, is dat niet te zwaar?

Ik wou er bewust 3 jaar tussen hebben (zal nu 2 jaar en 10 maand zijn) omdat het me anders nogal zwaar leek allemaal.

Ah, dus die eet ook nog niet van tafel mee (behalve spaghetti, de onze eet friet van 't frituur vlot van tafel mee)? Dat boke 's middags vind ik ook niet zo'n goed idee want dan heeft hij geen groenten meer binnen???

Ik heb het geluk dat ik vanaf 1 juli in zwangerschapsverlof kan gaan (zoontje gaat vanaf 1 september naar school) en zal al tot 1 februari thuis zijn (dus kan hij gerust patatjes eten 's middags) en daarna komen waarschijnlijk onze ouders naar hier om onze zoon 's middags van school te halen. En ik werk part-time, dus hij zal hooguit 2x per week in school moeten blijven over de middag (als de ouders eens niet kunnen).
Afbeelding
Afbeelding

Annubis
Moderator
Contacteer:

Bericht door Annubis » 02 dec 2005, 07:15

hoikes mijn zoontje is van 16 september en hij zou normaal na de paasvakantie naar school gaan .

ik zal zijn dagmenu is opschrijven maar soms eet hij gewoon van iets niet dus zo ziet het er ongeveer uit.

's morgen : granenpapje of cornflakes (heel soms een boke)

10u letterkoekjes met yoghurtdrink

's middags : bordje van bledina en roosviceedrink

4uurtje : appel of banaan of soms fruitpap

's avonds pudding of platte kaasjes (en dan een paar snoepjes als hij braaf is geweest)

meer krijg ik er nie in ik voel me er soms wel lastig over dat hij niet wilt eten maar je kan het er toch moeilijk instompen he.
van drukte valt het hier nog heel goed mee met de kids . ik heb er echt geen klagen over . ik zou er graag nog een derde bij willen maar daar wachten we nog even mee. (lees verhaal bij forum NOG EEN KINDJE ...)

Plaats reactie

Terug naar “Peutertjes”