2 jaar

Moderators:Welcome, Moderators

Gebruikersavatar
wen
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 apr 2005, 15:54
Locatie:Ranst
Contacteer:
2 jaar

Bericht door wen » 20 okt 2005, 07:56

Yenthe is nu 2 jaar en 3 maand,maar ik vind da zo'n moeilijke leeftijd pfffff.
Zo'n eigen willeke dat die heeft!!
Wie vind dit nog een moeilijke leeftijd?

Wen


Gebruikersavatar
jong moederke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:27 jul 2005, 14:54

Bericht door jong moederke » 20 okt 2005, 10:44

het kindje gisteren bij de onthaalmoeder is ook 2 jaar en die begint nu ook in de koppigheidsfase te zitten.

Alles wat er gevraagd word is nee en zo. En zo gedrag vertonen dat ze overal tegenaan schopt gewoon omdat ze boos is om iets.

Tja een kindje opvoeden val tniet altijd mee he
Afbeelding

Nog eventjes maar....
Afbeelding

WWW.GEZINSFORUM.BE (mijn forum)

Sarah
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:26 jan 2005, 12:55

Bericht door Sarah » 20 okt 2005, 10:45

Lani word er in november 2 jaar en voorlopig zit ze in haar "nee" periode. Zelfs als ze ja bedoeld, zegt ze nee :roll:
Ze schiet rap in paniek als ze ziet dat we iets doen wat haar niet aanstaat, zoals een beetje verleggen ofzo. Dan is het hier "Nee, mama, nee!!!!!" :roll:

Gebruikersavatar
jong moederke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:27 jul 2005, 14:54

Bericht door jong moederke » 20 okt 2005, 12:12

dat kindje bij onthaalmoeder was ook zo...

Haha ik zit hier soms dan met scheidingsangst en jullie met nee en koppige kindjes :lol:
Afbeelding

Nog eventjes maar....
Afbeelding

WWW.GEZINSFORUM.BE (mijn forum)

Ilse en Silke

Bericht door Ilse en Silke » 20 okt 2005, 22:22

Hallo, Silke is een heel zelfstandige meid en wil alles zelf doen,en altijd helpen maar ze is ook koppig ( kan niet missen met koppige ouders :lol: )Maar daarvoor hebben we het tel systeem, wil ze niet doen wat er gevrraagd wordt, is het 1...2 en dan wordt het nogmaals gevraagdt en dan 3, doet ze het dan nog niet kan ze 2 minuten in de hoek gaan staan. Maar ze is het tel systeem al zo gewoon dat het niet veel meer moet gebruiken, ze mag spelen maar ze moet luisteren ook. Groetjes Ilse


Sarah
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:26 jan 2005, 12:55

Bericht door Sarah » 20 okt 2005, 22:23

Wij zetten ze dus in de zetel. Al vind ik niet dat het blijft helpen. :roll:
Het weerhoud haar er wel van om zich te laten vallen en met haar hoofdje ergens aan te stoten. Da's toch al iets.

Sarah
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:26 jan 2005, 12:55

Bericht door Sarah » 03 nov 2005, 13:47

We hebben nu iets nieuws dat toch wel werkt.
Als ze begint te petten (zo noemen wij een driftbui) met veel lawaai, wacht ik even tot het iets stiller is en dan vraag ik "Is het gedaan?" Meestal antwoord ze "Ja" en dan antwoord ik "Dan is het ook gedaan met wenen" en dan houd ze op. Meestal pak ik haar dan even bij mij en zeg ik haar dat ze flink is dat ze is opgehouden en leg ik haar uit waarom ik datgene verboden had.
Heel simpel, he? Ik verschoot ervan dat het zo aansloeg. :lol:
Nu vliegt ze enkel in de zetel als ze bv iemand slaat. Voor echt extreme dingen, dus. En dat pakt nu ook weer.
Maar ja, hoe lang gaat dat nog duren?


Plaats reactie

Terug naar “Peutertjes”