Wat kunnen ze op 1 jaar!?

Moderators:Welcome, Moderators

Heidi
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:26 feb 2005, 18:35
Locatie:nijlen

Bericht door Heidi » 11 nov 2005, 11:23

amber haar woordjes breiden zich stilaan uit, zegt nu voortdurend wasda, het leuke brabbeltijdperk kan beginnen.
vraagje zij heeft steeds mooi doorgeslapen maar nu houd ze mij al 3 weken uit mijn slaap, ik zit stikkapot want is niet simpel om als alleenstaande die ploegen arbeid doet nog eens 5 of 6 keer op een nacht uit je bed te moeten, hebben jullie ook ervaring met dit probleem op deze leeftijd gehad?


Gebruikersavatar
suzynatascha
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:10 sep 2004, 15:37
Locatie:Lier

Bericht door suzynatascha » 11 nov 2005, 17:30

Zal waarschijnlijk aan de tandjes liggen, niet? Ik heb dat helemaal niet, Joaqhim slaapt altijd helemaal door. Of het moet zijn dat hij last van koorts heeft als ie ziek is, dat kan natuurlijk wel es gebeuren. Maar anders niet. Maar ik hoor wel van meer mensen dat die af en toe eens hun bed uit moeten. Wij zijn nogal lui thuis, en vinden het bed uitstappen nooit een pretje. Gelukkig dus dat Joaqhim genoeg slaapt.

Joaqhim is nu 1 jaar en bijna 2 mnd. Hij kan kruipen als de beste en het stappen gaat ook al heel goed. Maar dan wel nooit alleen. Hij staat overal recht, trekt zich eigenlijk overal recht, zelfs in bad. Maar als ik hem wil loslaten, dan gaat hij meteen zitten, meer dan 3 seconden alleen rechtstaan is hem véél te veel. :lol:

Nu is de gooiperiode begonnen, hij gooit met alles, af en toe vliegt zijn speelgoed of gelijk wat wel eens tegen mijne kop, maar ja dat hoort erbij zeker. (het basketbal zit hem al in't bloed, joepie)

De brabbelperiode, tja die is wel al een tijdje begonnen, alleen geraak ik e nog niet wijs uit hoor. Mama en Papa zegt ie wel al, maar eigenlijk nooit bewust naar die persoon uit. Hij zegt heel dikwijls MAMA MAMA MAMA, maar ik heb de indruk dat ie dat gewoon zegt en niet naar mij toe.
Hij brabbelt ook veel andere dingen hoor, dadadadada, boebaboeba enz...

Grtjs,
Natascha
Ik ben 24 jaar en ben in verwachting van mijn tweede kindje!

Afbeelding

Afbeelding

Talleke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:05 sep 2005, 20:03
Locatie:Sint Truiden

Bericht door Talleke » 13 nov 2005, 18:42

Heleba,

Lara is nu bijna 14 maanden.
Ze kan al veel meer ondertussen dan het oude lijstje...

Nu loopt ze alleen... gaat ze terug zitten... kruipt ze weg... gaat ze weer zitten en probeert zo terug alleen recht te staan (zonder iets van steun) en vertrekt terug met lopen...

Ze zegt: mama - papa - bomma - bompa - opa -

bo = boterham
koek = koek
dink = drinken
mek = melk
die = op alles (je hoort haar soms uren aan een stuk wijzen en die zeggen, zelfs in de winkel wijst ze alles aan en alles noemt die)

Ze gaat graag mee winkelen... ze doet absoluut nog niet moeilijk.
Je zet haar in de kar en dan moet je ons zien zwieren door de winkel.
Ik schaam mij echt niet voor de mensen wat er nog rond wandelen... het is toch de bedoeling om het winkelen voor u kindje zo fijn mogelijk te maken of niet soms??? En als het te lang duurt... koop ik een sandwich voor Lara en mag ze die opeten... hehe.

Haar grootste hobby nu is: handjes klappen en rond draaien :)
Dat zie je haar ongelofelijk véél doen nu!!!

Ze heeft 15 tandjes... is 81cm en weegt 11kilo!!!

Zo een korte update!!!
In kinderen, wordt liefde levend!
Wanneer ik goed over vriendschap nadenk, merk ik dat ik veel goede kenissen heb!

Talleke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:05 sep 2005, 20:03
Locatie:Sint Truiden

Bericht door Talleke » 13 nov 2005, 18:44

Oh ja nog iets:

Ze ziet graag op TV naar de TWEENIES en BLUES CLUES en DORA en TELETUBBIES en nu kijkt ze ook naar Dag Sinterklaas op KETNET!!!

Voor de rest: het is gewoon een pompiedoeke!!! EEN SCHATJE DUS!!!!
In kinderen, wordt liefde levend!
Wanneer ik goed over vriendschap nadenk, merk ik dat ik veel goede kenissen heb!

Sarah
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:26 jan 2005, 12:55

Bericht door Sarah » 14 nov 2005, 10:10

Talleke schreef: Ze gaat graag mee winkelen... ze doet absoluut nog niet moeilijk.
Je zet haar in de kar en dan moet je ons zien zwieren door de winkel.
Ik schaam mij echt niet voor de mensen wat er nog rond wandelen... het is toch de bedoeling om het winkelen voor u kindje zo fijn mogelijk te maken of niet soms??? En als het te lang duurt... koop ik een sandwich voor Lara en mag ze die opeten... hehe.

Als wij naar de winkel gaan, loopt Lani meestal mee, enkel als ze stout is, moet ze in de kar zitten. Maar soms vraagt ze er zelf achter en dan is het omdat wij dan ook moeten racen met haar. :lol: Vaak staan we ook gewoon te dansen temidden van de winkel, omdat er een leuk liedje op de radio speeld.
Idd, het moet ook leuk zijn voor de kindjes. Toen ik klein was en ons mama ging boodschappen doen, toen ging ik alvast naar de gang waar de strips & boeken lagen, en daar bleef ik tot ons mama gedaan had.
Misschien is daar mijn liefde voor boeken begonnen?


Gebruikersavatar
conny-jonas-jens-jelle
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 jun 2005, 22:54
Locatie:bredene

Bericht door conny-jonas-jens-jelle » 17 nov 2005, 12:32

als wij gaan winkelen zitten jens en jelle in de kar zitten er heel graag in

ook jonas zit nog steeds in de kar hij wil niets liever

we gaan wel nooit met alle kinderen naar de winkelen want dat is niet te doen dan kan ikook niet voldoende dingen kopen.

Gebruikersavatar
Wendy B
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:24 apr 2004, 15:53
Locatie:Antwerpen
Contacteer:

Bericht door Wendy B » 23 dec 2005, 15:53

Hallo'kes,

Mijn meisje is onlangs 1 jaar geworden en ik vind dat ze minder kan en doet dan mijn zoontje op deze leeftijd. Zo zie je maar dat elk kindje anders is en ik mag niet vergelijken. Dat foutje doe ik toch geregeld. Zo van ... Onze Jorden deed dit al, en onze Jorden deed dat al, ....
Ik mag het eigenlijk niet doen, maar ik denk dat da een normale reactie is.

Wat onze meid al kan:
Alleen staan met steun
Stapjes zetten aan de handjes
Recht trekken
Van rug naar buik
Van buik naar rug
Van ligpositie naar zitpositie
Rollen en draaien
Handjes klappen
Handjes zwaaien
Handjes draaien

'Die' zeggen en dan aanwijzen wat ze wil
'Boe' zeggen en dat is eigenlijk 'Blue' onze hond
'Bo' zeggen en dat is dan bonni of botti (kijkt altijd naar hun als ze dit uitspreekt)

Alleen eten kan ze nog niet.
Alleen drinken ook niet, maar ze drinkt vanaf 5 maanden uit een glas en als ik haar dat geef, dan ligt alles eruit omdat ze er graag met schudt.


Groetjes,
Wendy B mama van
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
Surf eens naar: www.jordenjade.tk


Plaats reactie

Terug naar “Peutertjes”