potjestraining

Moderators:Welcome, Moderators

kimpie
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:09 mei 2004, 13:46
Locatie:vilvoorde (België)
potjestraining

Bericht door kimpie » 27 jul 2005, 15:55

Hallo,

Ik zou met Jonas willen beginnen met het potje.
Maar weet dus niet hoe er aan te beginnen.
Wanneer zijn de beste tijdstippen enzo?
Hoe en wanneer zijn jullie begonnen met potjestraining?

Liefs kim :wink:


Gebruikersavatar
Greetje,Laura en William
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:23 feb 2005, 15:12

Bericht door Greetje,Laura en William » 27 jul 2005, 16:00

Bij ons staat het potje al een poosje in de badkamer. Elke keer als ik naar't wc ga, gaat ons meisje toch mee, en dan vraag ik ? Wil laura'tje ook pipi doen op't potje ? Soms zegt ze ja, en dan gaat ze er opzitten, soms zegt ze nee , ook goed voor mij. Als ze ja zegt, dan zeg ik: ok , dan gaan we't pampertje uitdoen hé, en dan kan laura'tje pipi doen. Meestal laat ze dat gewillig doen, maar soms ook niet, weeral maak ik er geen probleem van. 'k Heb al een paar keer gehad dat ze op't potje pipi deed, soms deed ze ook wel pipi op haar schoenen, of soms wou ze niet...
Ik dwing haar tot niets, ze zal het wel aangeven als ze er rijp voor is. Zoiets kan je toch niet forceren.
Afbeelding

Zoon William is sinds 1 april 2005 7 jaartjes jong en heeft al 2 wisseltandjes !!!!

kimpie
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:09 mei 2004, 13:46
Locatie:vilvoorde (België)

Bericht door kimpie » 27 jul 2005, 17:42

Hey ja ik wil Jonas ook niet forceren maar ik dacht het dus ook zo te doen.
Hem er telkens opzetten en doet hij iets is het goed doet hij niks is het ook maar zo.

Liefs Kim :wink:

Sarah
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:26 jan 2005, 12:55

Bericht door Sarah » 27 jul 2005, 20:26

Ik ben er ook wat mee bezig. Maar het lukt niet zo goed.
Ik heb haar gisteren alleen een onderbroekje aangedaan en gezegt "als Lani pipi moet doen, moet Lani naar het potje" en het potje stond daar vlak naast. Plast ze toch ter plekke, zeker? Nét naast het potje :roll: En dan keek ze naar mij en zei ze "Ei! Pipi!" :)
Ze weet dan toch al dat het pipi is...

Gebruikersavatar
conny-jonas-jens-jelle
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 jun 2005, 22:54
Locatie:bredene

Bericht door conny-jonas-jens-jelle » 28 jul 2005, 23:52

het zindelijk maken met jonas gaat ook niet vlot hoor bij mij.
nu staat het potje in de wc en ik vraag ook aan jonas gaat jonas ook pipi doen zoals mama soms zegt hij ook ja maarook vaak nee dan niet. ik vind dat niet erg het isteken dat hij nog niet klaar voor is.

soms als hij op izjn potje izt en ik zit bij hemop de wc zeg ik dan Jonas luister en dan hoort hij de plas van mij en dan zegt hij ook ineens mama luister en ja hij heeft dan pipi gedaan.

maari n september mag hij naar de kleuterklas maar daar maken ze geen enkel probleem dat hij nog niet zindelijk is (oktober word jonas drie) ze leren het aan in de klas ook is een kinderverzorgster aanwezig en dan gaat hij ook izen van de nadere kindjes dat ze pipi doen en meestal gaan ze dan ook vlugger zindleijker worden


Sigri
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:05 sep 2004, 13:19
Locatie:Wezemaal

Bericht door Sigri » 30 jul 2005, 17:11

Jonas heeft ook nog steeds zijn pamper aan.
Wel zetten we hem regelmatig op het potje en dan doet hij ook pipi.
We willen hem ook niet forceren.

Binnen 2 weken hebben we verlof en dan wil ik proberen om af en toe de pamper uit te laten.

GRoetjes,
sigri
Afbeelding

Afbeelding

kimpie
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:09 mei 2004, 13:46
Locatie:vilvoorde (België)

Bericht door kimpie » 31 jul 2005, 14:25

amai hier zijn ineens veel Jonas 'sen :D :lol:
Ja Jonas heeft er eigenlijk nog geen interesse in.
Sommige mensen zeggen dat het nog te vroeg is maar ja.
Ik zie wel wanneer het gebeurt

Liefs Kim :wink:

Gebruikersavatar
Kaatje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:10 apr 2005, 13:11
Locatie:Galmaarden

Bericht door Kaatje » 18 okt 2005, 09:11

Hallo,

Ons zoontje is nu bijna 2 jaar en 2 maand en we beginnen ook stilletjesaan met de potjestraining. Ik zet hem op zijn potje 's morgens als hij opstaat, als hij gaat slapen 's middags en dan rond 16u als hij wakker is, als hij 's avonds gaat slapen proberen we nog eens!
Tot hiertoe lukt het redelijk goed! Maar hij heeft nog niet het besef van er zelf gaan op te zitten.... Maar dat zal wel komen zeker!
In april volgend jaar gaat hij naar school dus tegen dan zou ik hem toch graag proper hebben.

Groetjes
Kathy, mama van Yenthe en nog een boeleke in april 2006

Afbeelding
Afbeelding

Gast

Bericht door Gast » 19 okt 2005, 22:35

Onze dochter gaat sinds van de week enkel nog met een broekje naar de creche, en het is nog maar 1 dag fout gegaan, goe hé :lol: ... maar wij zijn er toch al een maand of 8 mee bezig, beetje bij beetje en nu is ze er goed mee weg. Zo goed zelfs dat ze meer op de grote pot ( onze wc ) gaat dan op haar eigen potje. Ge moet haar zien doen, hoe ze op die grote pot kruipt :D

Gebruikersavatar
wen
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 apr 2005, 15:54
Locatie:Ranst
Contacteer:

Bericht door wen » 20 okt 2005, 09:49

Oei,ik ben dus een laatkomer.Wij zijn totaal nog ni bezig,ik heb wel gewacht tot yaro geboren is.
Ik denk dat ik volgende week eens zal beginnen met Yenthe,want het word toch tijd hij is nu2j en 3 maand.

Wen

Sigri
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:05 sep 2004, 13:19
Locatie:Wezemaal

Bericht door Sigri » 20 okt 2005, 17:16

Hoi,

Bij de onthaalmoeder is Jonas door de dag droog. Hij loopt daar dan ook zonder pamper. Dat loopt goed. 's Nachts heeft hij wel nog een pamper aan en 's morgens ook.

In het weekend proberen we dit door te trekken.

GRoetjes,
sigri
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
conny-jonas-jens-jelle
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 jun 2005, 22:54
Locatie:bredene

Bericht door conny-jonas-jens-jelle » 20 okt 2005, 23:41

jonas draagt ook nog steeds een pamperbroekje
ik probeer nu om tijdens de dag een onderbroekje aan te doen dan voelthij wat nattigheid is al een paar keer gleukt dat hij iets begon te voelen dat hij vlug naar izjn potje liep en zette zich dan neer maar hij had no ggeen besef dat hij dat onderbroekje ook moest uittrekken maar het voornaamst eis dat hij het al een beetje begint te beseffen en als ik vraag moet jonas pipi doen dan schud hj vna nee. en gebeuren er ongelukjes dan is hetmaar oz is rap weero pgekuist.

Gebruikersavatar
Annubis
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:27 okt 2005, 15:17
Locatie:pulderbos(zandhoven)
Contacteer:

Bericht door Annubis » 28 okt 2005, 07:15

onzen alessio gaat ook al op het potje ik ben er in juli mee begonnen. eerst thuis deed hij het niet zo goed maar als hij in de creche de andere kindjes het zag doen is hij het ook beginnen doen.

nu zegt hij al mama kaka doen en daarmee wilt hij allebei bedoelen. hij gaat zowel op de toilet met brilverkleiner als op het potje . ik heb het hem allebei aangeleerd omdat het in de kleuterschool meestal wc'tjes zijn.

ik heb hem van de week een paar keer in zijn boxershortje laten rondlopen en hem gezegd dat als hij pipi moet doen hij het moet komen zeggen. hij kwam naar mij en zei ''mama kijk daar nat eike bah'' dus dat lukt nog niet zo goed.

wel heb ik al gemerkt als ik hem s morgens uit bedje haal dat zijn pampertje droog is . en dan zet ik hem direkt s morgens op het potje en doet hij pipi.

wij hebben het hier ook eerst thuis geleerd met het potje bij ons aan de wc te zetten. en toen hij papa zag plassen ging hij ook proberen van al rechtstaand te plassen dat was echt een grappig zicht. :D
ALESSIO(16/09/2003) EDWARDO(13/06/2005) EN IMILIO(19/09/2006)

Sigri
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:05 sep 2004, 13:19
Locatie:Wezemaal

Bericht door Sigri » 28 okt 2005, 19:18

Kan me voorstellen dat dat een grappig zicht was.
Morgen gaan we proberen om de pamper weer uit te laten.
En ja, ongelukjes horen erbij.

Groetjes,
sigri
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 28 okt 2005, 21:01

Ons dochtertje wordt in februari 2 jaar en de om heeft me gezegd dat ze rond december stillaan zou willen proberen met haar zindelijk te maken. Dus vanaf dan gaan we ervoor :)
Het geluk is wel dat er een stuk of 4 andere kindjes van haar leeftijd zitten, dus kunnen ze het van elkaar zien hoe het moet.
Als ik nu naar de wc moet, dan vertel ik haar ook dat mama pipi doet op het potje en dan brengt ze wcpapier.
Heb ook al enkele weken de indruk dat ze komt zeggen als ze kaka gedaan heeft in haar pamper. Da's wel goed, dan weet ze toch dat er iets loos is vanonder.
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Sigri
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:05 sep 2004, 13:19
Locatie:Wezemaal

Bericht door Sigri » 29 okt 2005, 18:06

Hoi,

Vandaag niet geoefend. Beetje gemakshalve omdat ik te moe was en omdat Frank nog steeds ziek is. Maar morgen gaat hij het zonder pamper proberen tijdens de dag.

GRoetjes,
sigri
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Annubis
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:27 okt 2005, 15:17
Locatie:pulderbos(zandhoven)
Contacteer:

Bericht door Annubis » 29 okt 2005, 18:11

ja het gaat niet zo direkt vanzelf da moet echt zijn tijd hebben . en je moet er zlf ook klaar voor zijn en er echt mee bezig zijn? gaat uw kindje naar de OM of de creche?
ALESSIO(16/09/2003) EDWARDO(13/06/2005) EN IMILIO(19/09/2006)

Sigri
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:05 sep 2004, 13:19
Locatie:Wezemaal

Bericht door Sigri » 29 okt 2005, 18:26

Hoi,

Jonas gaat naar de onthaalmoeder en daar lukt het aardig de laatste tijd. Tijdens de dag geen pamper meer.

Maar Jonas was gisterenavond ziek geweest (2 keer overgegeven in bed). Frank is al een tijdje ziek. Ik geraak heel moe. Ben ondrtussen 6 maand zwanger.
Niet goed geslapen vannacht want Jonas heeft een slechte nacht gehad.
Dus morgen ga ik eht proberen.

Groetjes,
sigri
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Annubis
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:27 okt 2005, 15:17
Locatie:pulderbos(zandhoven)
Contacteer:

Bericht door Annubis » 29 okt 2005, 18:31

toen ik de eerste keren met onzen alessio probeerde was ik 8 maanden zwanger en toen ging het ook echt niet voor mij dus had ik da een tijdje uitgesteld . maar in de creche deed hij het wel goed en uiteindelijk kwam hij het zelf vragen om op het potje te gaan . eerst trok hij telkens aan zijn pamper en nu zegt hij mama kaka doen en daar bedoelt hij dan ook pipi met.
ALESSIO(16/09/2003) EDWARDO(13/06/2005) EN IMILIO(19/09/2006)

Sigri
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:05 sep 2004, 13:19
Locatie:Wezemaal

Bericht door Sigri » 29 okt 2005, 18:49

Jonas zegt het af en toe maar niet dikwijls.
Hij zit het ook van de andere kindjes van zijn leeftijd bij de om.
Het zal wel komen met de tijd.
9/01/2006 gaat hij naar school.

Groetjes,
sigri
Afbeelding

Afbeelding

Sarah
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:26 jan 2005, 12:55

Bericht door Sarah » 03 nov 2005, 13:43

Lani komt het zeggen wanneer ze kaka heeft gedaan, dan moeten we een kijken. Soms klopt het, soms ook niet. In dat laatste geval denk ik dat ze pipi bedoeld. Ze zit graag op de wc en kuist alles ook weer proper af (ik moet haar dan een stukje wc papier geven) maar ze doet niets.
Tegenwoordig wilt ze pas op de wc als ik er eerst ben op gegaan :? Dan wilt ze eens kijken "hoe ik dat allemaal doe" :wink: Gelukkig moet ik meestal ook wel, zodat ik dat kan "demonstreren" (discreet dan wel, he)
Is dit een teken dat ze interesse toont? Of is dit een vorm van spelen?

Sigri
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:05 sep 2004, 13:19
Locatie:Wezemaal

Bericht door Sigri » 03 nov 2005, 14:50

Jonas is bij de onthaalmoeder tegenwoordig gedurende de dag droog. Gisteren kwam ie zonder pamper thuis.

Gisteren had hij over zijn onderbroek zo'n spnosen shortje aan ; hij stond aan de trap en riep "mij kaka gedaan" , "mij nu pipi doen ". Papa vloog uit de keuken. En is met Jonas naar het potje gegaan .Allée hij heeft hem gedragen. Hij had geen kaka gedaan maar zijn broekje was een beetje nat van de pipi . De rest van de pipi heeft ie verder op het potje gedaan.
Dus eigenlijk was ie net te laat.

Groetjes,
sigri
Afbeelding

Afbeelding

Sarah
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:26 jan 2005, 12:55

Bericht door Sarah » 06 dec 2005, 22:42

Ons Lani is vandaag voor de eerste keer naar de wc gegaan. Een mooie pipi :lol:
Ze zat op de wc en wou er zoals gewoonlijk meteen weer af. Maar ik spoorde haar aan om toch nog even te wachten en te "dùùùùùwen" :wink: Haar pampertje was droog, dus moest ze wel gaan. Ik hurkte voor haar neer en liet haar voetjes op mijn knieën staan en zo kon ze wat kracht zetten. Ze vond het raar, ze wist precies niet hoe dat kon. Maar ik zat daar te juichen toen ik het zag lopen, klinkt stom, he? Maar op 't laatste was ze zeker van haar stuk en ging ze trots tegen ons mama vertellen dat ze pipi had gedaan. En ons mama verjaarde vandaag, dus die haren dag kon niet meer stuk! :wink: :lol:
Ik bn echt wel trots, hoor!

Gebruikersavatar
jong moederke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:27 jul 2005, 14:54

Bericht door jong moederke » 06 dec 2005, 22:44

zeker wel!

Goed van Lani! Goede stap in een goede richting en ze is net 2..prachtig van Lani!

Hip hip hoera
Afbeelding

Nog eventjes maar....
Afbeelding

WWW.GEZINSFORUM.BE (mijn forum)

Sarah
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:26 jan 2005, 12:55

Bericht door Sarah » 06 dec 2005, 22:46

*glunder, glunder* :wink: :lol:

Sigri
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:05 sep 2004, 13:19
Locatie:Wezemaal

Bericht door Sigri » 07 dec 2005, 19:58

GOED ZO Lani !!!!
Hiep hiep hoera , kleine meid wordt groot :P

Liefs,
Sigri
Afbeelding

Afbeelding

2lingmama
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:05 sep 2004, 20:12

Bericht door 2lingmama » 07 dec 2005, 22:52

Sommige moeder boffen gewoon.....
Ik heb gewoon gewacht tot ze het helemaal zelf aangaven.
Kyra en Jurgen waren met 2,5 jaar dag en nacht zindelijk en Sverre met 21 maanden...
Wat een bof hè? neits voor hoeven oefenen.
Groetjes van Jolanda,
hele trotse mama

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 07 dec 2005, 22:57

Dag en nacht ineens? Gelukzak (ben een beetje stiekem jaloers :D ).. Mila heeft 's nachts nog steeds een pamper.. En die is 's morgens nog steeds goed zwaar.. Maar op een keer zal het wel komen.. :D
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

Gebruikersavatar
Greetje,Laura en William
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:23 feb 2005, 15:12

Bericht door Greetje,Laura en William » 16 dec 2005, 13:16

Met William heb ik geluk gehad: na de grote vakantie ging hij terug naar de OM (hij was toen 2 jaar en 5 maanden, en toen zag hij dat andere kindje op't potje doen, en binnen de week was hij proper, nooit meer een ongelukje gehad ! En ook 's nachts ! Heb hem wel voor alle veiligheid een aantal maanden in een pamperbroekje laten slapen, maar 'k kon bij manier van spreken 1 broekje per week gebruiken :wink: en dan nog ....

Laura gaat af en toe op haar potje, flinke meid, alleen doe ik haar nog steeds een pamper aan, zeker omdat ik merk dat ze een beetje bang heeft van "kaka". Ze heeft is 1x in 't bad kaka gedaan, net toen ze er met William in zat, en toen heeft dieje zo'n schandaal gemaakt ! En nu denkt ons meisje altijd dat het stopje van't bad ook kaka is, en nu wil ze zelfs nie direct meer in't bad zitten !!! Arme William moet nu met zijn billen het badstopje verstoppen :lol:

Och, ik forceer niks, alles zal wel in orde komen !
Afbeelding

Zoon William is sinds 1 april 2005 7 jaartjes jong en heeft al 2 wisseltandjes !!!!

Sarah
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:26 jan 2005, 12:55

Bericht door Sarah » 21 dec 2005, 21:57

Ons meisje is dus niet meer naar de wc gegaan, vanaf die avond.
Ik vraag zo eens (op aanraden van de KA) om de 2uurtjes of "we lekker naar de wc gaan" :D Maar ze weigerd. Als ik dan naar de wc ga en ik roep ze, zegt ze nog nee en soms begint ze zelfs te huilen :? Tsja en ik wil niet dwingen, he...


Plaats reactie

Terug naar “Peutertjes”