klein of groot bed

Moderators:Welcome, Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
little_devil
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:07 jun 2007, 13:57
Locatie:in mijn vriend zijn hart
Contacteer:
klein of groot bed

Bericht door little_devil » 14 dec 2007, 12:43

Slapen jullie kindjes al in een grote bed ? mijn zoontje word eind december 2 en slaapt vanaf zo'n 19 maanden in een groot bed, hij heeft nooit echt goed kunnen slapen in een babybedje. Wij hebben ons zoontje ineens in een eenpersoonsbed gelegd, ook vond ik het weggesmeten geld als je eerst nog eens een tussenbedje moet kopen. er staat natuurlijk wel iets voor zijn bed, dat hij er niet uit kan vallen.
**fear is the opposite of faith**

Afbeelding

Afbeelding


Gebruikersavatar
goele
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:13 aug 2006, 11:20
Locatie:bilzen

Bericht door goele » 14 dec 2007, 12:53

En dat lukt goed?
wij gaan Hasse in een tussenbedje leggen als ze 19 maanden zal zijn.
Wel horen we van heel veel kanten: dat is nog veeeeeel te vroeg.

Gebruikersavatar
little_devil
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:07 jun 2007, 13:57
Locatie:in mijn vriend zijn hart
Contacteer:

Bericht door little_devil » 14 dec 2007, 12:57

zoals ik al zei, hij heeft nooit echt goed kunnen slapen in een babybedje, en vanaf dat we dat grote bed hadden gehaalt, sliep hij al vanaf de eerste nacht heel goed... op het cb zeiden ze er niets over, alleen dat we zelf moesten zien dat het lukte of niet. Trouwens, ze zeggen zoveel over dat is nog veeel te vroeg, en dat mag nog niet enz, maar je doet toch met je kind wat je zelf wil he. Natuurlijk, de mensen hebben ook hun mening, maar uiteindelijk moet je toch zelf zien wat het beste is voor je kind :roll:
**fear is the opposite of faith**

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 14 dec 2007, 13:22

Zodra hier alles in orde is (nee, is nog steeds niet :evil: ), krijgt Karsten ook een groot bed.. Nu heeft hij zijn babybedje nog, maar kruipt meestal bij mij.. (en dat zou ook niet "mogen" :roll: ).. Als hij beter slaapt in een groot bed, dan heb je er goed aan gedaan.. :wink:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

Gebruikersavatar
little_devil
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:07 jun 2007, 13:57
Locatie:in mijn vriend zijn hart
Contacteer:

Bericht door little_devil » 14 dec 2007, 13:28

:lol: ja, renzo komt tegen de morgend aan ook liever tussen ons in liggen, dan pikt hij mijn hoofdkussen in en lig ik op het randje van het bed (en de papa ook) :P maar ja, dat is dan tegen de morgend aan, en dan is het ook tijd om op te staan :roll:
**fear is the opposite of faith**

Afbeelding

Afbeelding


Sigri
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:05 sep 2004, 13:19
Locatie:Wezemaal

Bericht door Sigri » 14 dec 2007, 19:07

Hey,

Ilsa ligt nog in haar babybed . Ik weet nog niet juist wanneer we een groot bed gaan kopen .Heb er wal al één op zicht . Ook geen tussenmaat , ineens een groot bed.

Jonas is naar zijn grote bed (middelmatige hoogslaper ) verhuisd , iets voordat Ilsa geboren werd. Toen was ie bijna drie jaar.

Groetjes,
Sigri
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 15 dec 2007, 08:35

Yana is rond haar 3 jaar in een éénpersoonsbed beginnen slapen. Met Milan gaan we dat ook zo doen denk ik;
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
saardientje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:07 okt 2006, 23:25

Bericht door saardientje » 15 dec 2007, 10:16

sandy schreef:Yana is rond haar 3 jaar in een éénpersoonsbed beginnen slapen. Met Milan gaan we dat ook zo doen denk ik;
ik laat simon in zijn babybedje slapen tot hij er te klein voor is. mijn broer heeft vroeger tot zijn 6 jaar in zijn babybed geslapen! maar dat bedje was zelf gemaakt door opa en het formaat was groter dan normaal.

ik moet nog beslissen of ik een tussenbedje ga kopen. maar aangezien ik wel nog 4 kids wil, is dat wel een goed idee want als simon daar dan te klein voor is, zou ik het doorgeven aan het 2de kindje. het derde bed zou dan ineens een groot bed zijn, allé een eenpersoons hé. een stapelbed dan. als de 2de te groot voor zijn middelbed is, gaat hij mee naar het stapelbed en kan het 3de kindje in het middelbed slapen. zo zie ik het, we zullen wel zien of het zo wel gaat gebeuren :-)

en als het 3de kindje te klein is geworden voor het middelbed, kopen wij er terug een stapelbed bij :wink:

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 15 dec 2007, 21:57

Een tussenbed, wat moet ik me daar dan bij voorstellen? Niet zo groot als een éénpersoons dan?
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Sigri
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:05 sep 2004, 13:19
Locatie:Wezemaal

Bericht door Sigri » 15 dec 2007, 22:00

Een tussenbed is korter qua lengte dacht ik .
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 15 dec 2007, 22:09

En wat nut heeft het dan?
Dan heeft het niets te maken met eruitvallen of niet.
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
mama24
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 sep 2006, 15:03
Locatie:poperinge

Bericht door mama24 » 15 dec 2007, 22:13

milan is hier in een 1persoonsbed gaanslapen iets voor maité werd geboren dus was hij ook bijna 3jaar
en dat is goed me gevallen

Gebruikersavatar
major
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:17 nov 2005, 07:45
Locatie:kortrijk
Contacteer:

Bericht door major » 16 dec 2007, 08:20

Torbentje slaapt nog in een kinderbedje, en we voorzien dat hij, wanneer hij kleuter is (3-4 jaar) naar het grote bed verhuist.
Een papa is een mama met ballen !
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

spotje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 dec 2005, 11:23
Locatie:De Kust

Bericht door spotje » 16 dec 2007, 10:15

hier ook nog 'baby bed'; het is een dat je kan ombouwen tot eenpersoonsbed; Moeten wel nog lattenbodem bijkopen dan.
We gaan timothy daar in laten slapen als ie 3 jaar is
Afbeelding
Afbeelding

Sofie S.
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:25 apr 2006, 16:51
Locatie:Hooglede
Contacteer:

Bericht door Sofie S. » 16 dec 2007, 10:18

Daan gaat binnenkort ook in een groter bed, maar waarschijnlijk gaan wij wel nog voor een "junior-bed" Dat zijn bedjes die inderdaad korter zijn en nog ietsje dieper. Normaal is dit van 1 tot 6 jaar. Wij voorzien dan om voor zijn eerste communie een leuke "tienerkamer" te kopen; want nu vind ik het zinloos om al bureau en dergelijke te kopen.
ik wil er eerst een leuke kinderkamer van maken en dan later mag het wat serieuzer :wink:
Afbeelding

Afbeelding

Sigri
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:05 sep 2004, 13:19
Locatie:Wezemaal

Bericht door Sigri » 16 dec 2007, 13:32

@Sandy
Of het nuttig is weet ik niet . Ik heb zoiets van, direct een groot bed .
Maar misschien is voor sommige kids de overstap van een klein tot eenpersoonsbed te groot .

Voor Jonas hebben we geopteerd voor een halve hoogslaper maar als ik opnieuw kon kiezen zou ik dat niet meer kopen.
Bij Ilsa zal het direct een eenpersoonsbed zijn .
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 16 dec 2007, 14:37

Sigri schreef:...
Voor Jonas hebben we geopteerd voor een halve hoogslaper maar als ik opnieuw kon kiezen zou ik dat niet meer kopen.
...
Ah en waarom niet? Interessant om verschillende ervaringen en meningen te horen.. :wink:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

Sigri
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:05 sep 2004, 13:19
Locatie:Wezemaal

Bericht door Sigri » 16 dec 2007, 15:35

Toen we dat gekocht hebben vonden we dat er chique en interessant uitzien . Er is ook een laddertje om erin en eruit te gaan.
Een ruimte onderin waar hij kan spelen.

Nadeel is dat dat bed bed tot 60kg is. En je kan dus niet met hem erin gaan liggen. Dus samen verhaaltje voorlezen in bed gaat niet.
Nu zet ik mij op zo'n kinderkrukje in zijn kamer om voor te lezen. Maar ja dan ziet hij de prentjes niet .

Nadeel is dat je het bed moeilijk kan dekken aangezien je er niet mag gaan op zitten.

Neen voor Ilsa geen halve hoogslaper .

Groetjes,
sigri
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 16 dec 2007, 15:46

Sigri schreef:...
Nadeel is dat dat bed bed tot 60kg is. En je kan dus niet met hem erin gaan liggen. Dus samen verhaaltje voorlezen in bed gaat niet.
Nu zet ik mij op zo'n kinderkrukje in zijn kamer om voor te lezen. Maar ja dan ziet hij de prentjes niet .
...
Owja, zo ver had ik nog niet nagedacht :? .. Waar bf al niet goed voor is hé! :lol: Hier zal het voor een stuk van de volgende twee afhangen wat voor bed ze krijgen.. :wink:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

Gebruikersavatar
mell
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:20 aug 2006, 14:29

Bericht door mell » 16 dec 2007, 17:42

Wij hebben hier voor Maaike een bed uit de ikea gekocht. Er zit aan ene kant een rand aan (dat staat tegen de muur) en aan de andere kant is er zo'n een beetje een hekje zodat ze er niet uit kunnen vallen.

Ze slaapt er nu toch al meer dan een maand in. Geen problemen mee gehad.

De reden dat wij zo snel zijn overgestapt is dat ze niet sliep in een babybed maar in een babybox. En we vonden dat ze er te veel in begon te botsen in haar slaap. Het oogde ook zo klein.

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 16 dec 2007, 19:59

Sigri schreef: Of het nuttig is weet ik niet . Ik heb zoiets van, direct een groot bed
Dat heb ik ook.
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Molly
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:03 mar 2006, 23:21
Locatie:GERAARDSBERGEN

Bericht door Molly » 16 dec 2007, 20:17

Lowie slaapt nu nog in zijn klein bedje..
Zolang hij er goed in slaapt en er niet te groot voor is ( en dat is hij bijlange nog niet), zal hij daar nog lang in slapen.
In de lente van 2008 gaan we een nieuwe kamer voor hem inrichten, maar als hij dan nog goed slaapt in zijn klein bedje, zal ik dat nog effe in zijn nieuwe kamer zetten. :wink:
Wij zijn ook van plan direct een groot bed in zijn nieuwe kamer te zetten.
Afbeelding


Afbeelding

Gebruikersavatar
Kim.D.
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:05 jan 2006, 15:04
Contacteer:

Bericht door Kim.D. » 16 dec 2007, 23:05

lander is op zijn 20 maand naar een juniorbedje gegaan. hij kroop altijd uit zijn babybed uit maar met zijn hoofd eerst . :roll:
dus vonden we het veiliger om een juniorbedje te kopen. wij hebben daarvoor gekozen omdat het eentje is dat je kan uitklappen tot 2m lengte.

Gebruikersavatar
Sabtje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 jan 2007, 16:21
Locatie:West - Vlaanderen

Bericht door Sabtje » 19 dec 2007, 11:21

goele schreef:En dat lukt goed?
wij gaan Hasse in een tussenbedje leggen als ze 19 maanden zal zijn.
Wel horen we van heel veel kanten: dat is nog veeeeeel te vroeg.
dat krijg ik ook vaak te horen als ik zeg dat we binnenkort Amy haar babybedje gaan ombouwen...
maar voor mij is het nu al "lastig" om haar in haar bedje te leggen, ben nogal klein en mijn buik duwt dan steeds op de rand van haar bedje...
dus bij ons zou het vooral uit praktische reden zijn voor mij vooral...

maar ik lees hier toch dat er ook een aantal al succesvol overgeschakeld zijn rond die leeftijd, kan het maar proberen he, we zien wel wat het geeft, zal natuurlijk zo'n hekje aanhangen dat ze er niet uit kan vallen...

grtjs
Afbeelding

Afbeelding

Sofie S.
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:25 apr 2006, 16:51
Locatie:Hooglede
Contacteer:

Bericht door Sofie S. » 19 dec 2007, 11:25

Sabtje schreef: maar voor mij is het nu al "lastig" om haar in haar bedje te leggen, ben nogal klein en mijn buik duwt dan steeds op de rand van haar bedje...
dus bij ons zou het vooral uit praktische reden zijn voor mij vooral...
Hier ook zo :roll: Ik moet echt mijne buik meeheffen om zijn lakentjes te kunnen vast stoppen :roll:
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Sabtje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 jan 2007, 16:21
Locatie:West - Vlaanderen

Bericht door Sabtje » 19 dec 2007, 11:27

Sofie S. schreef:
Sabtje schreef: maar voor mij is het nu al "lastig" om haar in haar bedje te leggen, ben nogal klein en mijn buik duwt dan steeds op de rand van haar bedje...
dus bij ons zou het vooral uit praktische reden zijn voor mij vooral...
Hier ook zo :roll: Ik moet echt mijne buik meeheffen om zijn lakentjes te kunnen vast stoppen :roll:
ken da :roll: :lol:
ale, ben al blij dak nie alleen ben.... begon mij gelijk al egoïstisch te vinden, als ik de reacties van sommige mensen hoor :roll:

ik denk wel dat da ga lukken, zal wel questi van gewoon worden zijn zeker?
Afbeelding

Afbeelding


Plaats reactie

Terug naar “Peutertjes”