welke slaapkledij?

Moderators:Welcome, Moderators

Marijke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 dec 2005, 16:15
welke slaapkledij?

Bericht door Marijke » 10 nov 2007, 13:51

Naomi had de laatste nacht wat koud en heeft daarom bij ons geslapen. Op onze slaapkamer is er nooit verwarming, we verwarmen beneden enkel met een houtkachel. 's Nachts draagt ze haar bodytje met lange mouwen, daarover een t-shirt met lange mouwen, dan daarover een dikke warme trui, dan haar pyjamabroekje en een lange katoenen slaapzak, ik leg dan een dekentje over haar, maar blijkbaar is dat niet genoeg. Ze zat ocharme de hele tijd te woelen, ze had niet echt koud, maar voelde alleszins niet warm aan :cry: . We gaan op zoek naar warmer slaapkledij, zou een skipak een oplossing bieden? Het klinkt raar, maar het zou alleszins warm zijn hé :?
Afbeelding

Afbeelding


Gebruikersavatar
kyrodu
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 mar 2005, 11:21

Bericht door kyrodu » 10 nov 2007, 14:16

Mijn jongste slaapt met een pyjama (truitje en lange broek),dan heeft hij zijn slaapzak aan.
En dan dek ik hem af met een lakentje en fleece dekentje.
De slaapkamers bij ons zijn altijd rond de 16°c.
Hebben wel verwarming boven,maar die slaat maar 1 keer per dag aan,en voor de rest blijft het goed op temperatuur.

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 10 nov 2007, 15:49

Yana slaapt in een flanellen pyjama met haar deken en heeft het zeker niet koud.
Milan in een flanellen pyjama, met slaapzak (dan nog zonder mouwen) en een dubbel deken. En die heeft ook zeker niet koud.
Ik zou niet weten hoe warm het op onze kamers is. Feit is wel dat de ruit een ganse dag open staan, en pas dicht gaat als ze gaan slapen. Chauffage gebruik ik nooit.
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Aditi
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 jun 2006, 18:10
Locatie:Halle (Vlaams-Brabant)

Bericht door Aditi » 10 nov 2007, 17:43

Bij ons op de slaapkamer is het ook 16°C. Mila slaapt in een bodyke met lange mouwen, een flanellen pyjama, een dikke slaapzak en een fleece dekentje erbovenop. Ze heeft het altijd lekker warm. Maar het is eentje die vrij rap te warm heeft, dus ja...
Afbeelding

Breng ons eens een bezoekje op http://baby.barbe.be :)

Gebruikersavatar
mell
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:20 aug 2006, 14:29

Bericht door mell » 10 nov 2007, 20:30

bij ons is het ook maar koud in de kamer (geen verwarming)
Maaike slaapt met gewone of flanellen pyjama of af en toe zo'n pyjama van boven tot onder met voetjes (ja ik weet niet hoe dat noemt).
Dan een fleecedeken en een donsdeken over haar.
Ze heeft het dan meer dan warm genoeg.

Heeft je kleintje echt last van de kou? Want Maaike heeft soms ook koude handjes als ze wakker wordt maar ze slaapt nog steeds gelijk anders, dus geen last van.

En ivm het woelen ... Is dit elke nacht zo? Want het kan ook gewoon zijn dat ze iets aan het verwerken is, of misschien iets aan het wringen (ziek aan het worden, tandje, ...), ...


Gebruikersavatar
goortjes
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:14 nov 2005, 10:20

Bericht door goortjes » 10 nov 2007, 20:43

brittje heeft een gewoon pyamaatje met lange mouwen
daarover een slaapzak zonder mouwen
op haar bedje een lakentje en een dekentje
maar ze heeft geen kou
Ze slaapt wel op haar buikje en ze legt haar handjes onder haar buikje
of onder haar hoofdje
verwarming staat ook niet aan op de slaapkamers
Afbeelding
Afbeelding

Molly
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:03 mar 2006, 23:21
Locatie:GERAARDSBERGEN

Bericht door Molly » 12 nov 2007, 14:38

Wij zetten ook geen verwarming aan op de slaapkamers... en we hebben enkel glas, dus 't kan behoorlijk koud zijn.
Ik doe Lowie een body aan, een pyjama, een slaapzak zonder mouwen en een fleecedeken.
'k Heb niet de indruk dat hij het koud heeft in zijn bed.
In de winter, als 't serieus vriest, leg ik een 2° dekentje over hem. :wink:
Afbeelding


Afbeelding

Marijke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 dec 2005, 16:15

Bericht door Marijke » 12 nov 2007, 17:40

Boven hebben we wel chauffage maar we zetten die haast nooit aan, maar voor Naomi hebben we die dan toch maar aangezet en dat hielp. Ze krijgt ook een tandje rechtsonder, één kiesje :) Allemaal bedankt voor de goede tips!
Afbeelding

Afbeelding


Plaats reactie

Terug naar “Peutertjes”