rare manieren

Moderators:Welcome, Moderators

Plaats reactie
Schorpioentje73
Pas blauw
Contacteer:
rare manieren

Bericht door Schorpioentje73 » 15 jul 2007, 19:31

Ik zit er al een tijdje mee in mijn hoofd deze vraag te stellen, dus ga het dan maar doen ook :oops: .
Als Shayenzo moe is schudt hij hevig met zijn hoofd van links naar rechts, dat doet hij al sinds hij een paar maand was.
Nu de laatste tijd zit hij soms in zijn ogen te prikken, slaat hij tegen zijn eigen hoofd/oren/slapen. Zou dit ook van vermoeidheid zijn of zou dat een ander oorzaak kunnen hebben ? Iemand ervaring mee?
Soms zit in vanalles te denken, ja kweet het ben een doemdenker, maar soms vrees ik dat hij misschien hoofdpijn heeft, misschien scheelt er iets in zijn kopke ? Toen ik dat tegen de huisarts zei verklaarde ze me bijna zot van "mo bah nee gij", maar ze zien er dat toch zo niet aan he :roll: .

Nu als hij iets niet mag en ik zeg een paar keer "nee", heeft hij het nu beginnen oppakken van op zijn knietjes te gaan zitten en met zijn voorhoofd op de grond te boenken :? :shock: , dat is natuurlijk een manier van uittesten, maar ik kan daarom ook niet alles toelaten.

mell
Moderator

Bericht door mell » 15 jul 2007, 19:55

Nu van het slapen gaan heb ik geen ervaring mee. Den deze hier wrijft dan enkel in haar oogjes.

Maar als ze iets niet mag kan ze dat ook hebben dat ze haar laat vallen en met haar hoofd begint te bonken. Gewoon negeren doen we dat en het is direct over dan.

Ook heeft ze de neiging als ze per toeval tegen een muur bonkt om het daarna gewoon nog een paar keer te doen. Gewoon omdat ze het leuk vindt. :? Bij dit zeggen we dan wel dat het niet mag en laten we haar ophouden.

Trouwens als je twijfelt waarom hij het doet, ... zou ik gewoon eens naar de kinderarts stappen. Desnoods naar verschillende. Het is al vaker gebleken dat een moeder het juist heeft en de dokter niet he?! :wink: Maar als hij het alleen maar doet als hij moe is dan is dat misschien gewoon zijn teken van vechten tegen de slaap. Hij hoopt misschien dat de slaap zo verdwijnt.

Nino!
Pas blauw

Bericht door Nino! » 15 jul 2007, 20:21

Tja, wat is dat?

Ik denk dat ze allemaal wel eens periodes hebben dat ze "raar" doen...Ik zou er nog niet onmiddelijk te zwaar aan tillen, maar als je zeker wil zijn dat er niets anders is, kan je eigenlijk alleen maar laten onderzoeken, hé.

Bekijk misschien eens wanneer hij het juist doet...als het vermoeidheid is zal het wel alleen gebeuren als het rond bedtijd is, hé.

Hier ook dat bonken gehad, maar niet op gereageerd en voila, het was rap gedaan.

Sigri
Moderator

Bericht door Sigri » 15 jul 2007, 22:06

Ilsa heeft ook een tijdje met haar hoofd tegen de grond geboenkt omdat ze heel boos was. Negeren is het beste en zien dat ze zich niet te pijn doet. Zo hebben wij dat gedaan en het is voorbij gegaan.
Afbeelding

Afbeelding

Aditi
Pas blauw

Bericht door Aditi » 15 jul 2007, 23:05

Mila kan heel hard aan haar oortjes trekken als ze moe is. Ik heb een tijdje gedacht dat ze oorpijn had of zo, maar dat is het echt niet.
Als je echt ongerust bent over zijn gedrag, zou ik toch naar een goeie kinderarts stappen zoals hierboven werd gezegd.

Aditi
Afbeelding

Breng ons eens een bezoekje op http://baby.barbe.be :)

Schorpioentje73
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door Schorpioentje73 » 15 jul 2007, 23:33

bedankt voor de reacties, tis dus niet de enige die zijn hoofd boenkt, en anders als ze vallen of per ongeluk zich pijn doen ist ambiance :lol:
nuja als hij boenkt begint hij dan ook te bleiten soms, maar ja, zeggen dat niet mag of negeren is idd beste

ja die manieren van tegen zijn hoofd slaan, ook vaak rond zijn oren, is vaak als hij moe wordt, maar ook als hij nog maar net wakker is of soms ook als je iets verbied
dokter heeft zijn ogen en oren bekeken, er was niks mis mee
en toen ik zei dat misschien iets in zijn hoofd was zei ze van niet
tja, als het blijft duren ga ik er mee naar de kinderarts

jong moederke
Pas blauw

Bericht door jong moederke » 16 jul 2007, 07:03

mss lichte vorm van autisme fo tja kind met automutulatie kan maar Sete deed dat soms ook zo met zijn hoofd hoor
Afbeelding

Nog eventjes maar....
Afbeelding

WWW.GEZINSFORUM.BE (mijn forum)

Schorpioentje73
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door Schorpioentje73 » 16 jul 2007, 07:54

jong moederke schreef:mss lichte vorm van autisme fo tja kind met automutulatie kan maar Sete deed dat soms ook zo met zijn hoofd hoor
autisme zal wel niet, hoe dat diene sociaal is tegen iedereen
automutulatie, mje misschien een lichte vorm, zal afwachten zijn, tis in momenten hoor dat hij dat doet, meestal als hij moe is of nog niet lang wakker of als hij iets niet mag

Nino!
Pas blauw

Bericht door Nino! » 16 jul 2007, 08:27

Klinkt toch wat als testen, hoor...

Soms is het wel moeilijk om er koelbloedig bij te blijven, hé.

Molly
Pas blauw

Bericht door Molly » 16 jul 2007, 09:09

Volgens mij is het inderdaad van moeite.
Aangezien hij dat niet de hele dag door doet... ?
Afbeelding

Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “Peutertjes”