kennismaking alleenstaande mama's (en papa's)

Moderators:Welcome, Moderators

Gebruikersavatar
jong moederke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:27 jul 2005, 14:54

Bericht door jong moederke » 02 dec 2005, 11:33

Sarah heeft binnenkort terug internet...nog even wachten!

Haar verhuis is beetje hectisch verlopen maar ze sleip snachts al beter en Lani begon ook stilaan te wennen
Afbeelding

Nog eventjes maar....
Afbeelding

WWW.GEZINSFORUM.BE (mijn forum)


Gebruikersavatar
Patricia
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:08 mei 2004, 23:00
Locatie:Neerpelt, Limburg ( Belgie)

Bericht door Patricia » 04 dec 2005, 08:19

Hoi




Mag ik er ook bij ?

ik ben Patricia mama van Bryan en Mirthe

Ik heb woensdag een streep onder mijn relatie van 4 jaar gezet waarvan we er 3 jaar samen wonen zit sindsdien wel vol twijfels van heb ik echt wel alles gedaan kon/kan ik het nog redden had mijn kinderen graag het heen en weer gesleep bespaard.


Hij woont hier voorlopig nog tot hij een andere woning gevonden heeft wat best raar overkomt en uit gewoonte toch soms de neiging heb om heb een kus te geven of te knuffelen ..


Hier was er ook geen ander in het spel maar het ging gewoon niet meer te ver uit elkaar gegroeit en zijn ex maakte het leven van ons zuur en dit kan/kon ik nimmer aan .


Hij had al 2 kids 1 wel 1 niet van hem maar hij moest wel voor beide opdraaien ze komen alle 2 om de 2 weken en dat kind dat niet van hem is mja had soms gewoon is een gewoon gezin willen zijn ..



Heb vooral het gevoel dat ik faal dat ik mijn kinderen iets te kort doe nu hun papa gaat vertrekken .. heb het echt moeilijk met momenten al mijn vrienden beginnen terug te komen mijn familie vind dat ik de juiste keuze maak maar toch ergens knaagt er iets ..
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
jong moederke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:27 jul 2005, 14:54

Bericht door jong moederke » 04 dec 2005, 12:10

zeker te begrijpen maar je kan beter als vrienden uit elkaar gaan dan op een andere manier.

Het lijkt neit de beste keuze en het lijkt allemaal moeilijk maar eens je eraan begonnen bent zal het zich hopelijk een beetje uitwijzen voor jou.

Ik vind het allemaal zo dapper van jullie...volhouden en probeer niet te veel te twijfelen. Falen doe je pas als je je kinderen veel verdriet aandoet...
Afbeelding

Nog eventjes maar....
Afbeelding

WWW.GEZINSFORUM.BE (mijn forum)

Gebruikersavatar
spike
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:24 jun 2005, 23:56
Locatie:oostende

Bericht door spike » 04 dec 2005, 21:55

Dag Patricia,

k zou zeggen "join the club" maar das nie echt goed hé!

Kan t goed verstaan dat je er niet goed bij voelt maar als het niet meer gaat...
Bij mij is het mijn vriend die weggegaan is, ik denk in zijn plaats dat ik het nog ging proberen voor de kleine, hij was tenslotte nog niet geboren!
Maar k heb me er al een tijdje bij neergelegd en we komen goed overeen ivm de kleine, en dat is toch het belangrijkste.

Kindjes opvoeden in een slechte sfeer kan ook niet goed zijn. En dat is wat jij wil vermijden denk ik, dus doe je er goed aan uit elkaar te gaan.

Veel sterkte en groetjes,
Trotse mama van Maxim 25/01/2005

Gebruikersavatar
Patricia
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:08 mei 2004, 23:00
Locatie:Neerpelt, Limburg ( Belgie)

Bericht door Patricia » 05 dec 2005, 08:43

mja ik heb al veel keer op het punt gestaan en elke keer trok hij bij en ging het weer ff beter.

Ik wou ook dat touwtrekken vermijden ik zag wat de kids van ex doorstonde en hoopte mijn kids dit te besparen zelf weet ik niet wat het is om je ouders uit elkaar te zien gaan ze hebben we ff op het punt gestaan maar zijn nu al 32 jaar getrouwd als het niet langer is maar nu hij hier nog woont merk ik maar op een paar vlakker verschil ( geen kus bij het vertrekken en in bed nimmer tege elkaar aankruipe )
de naieve ik hoopt nog steeds op een mirakel
de nuchtere ik is al aan de breuk gewent


maar ja als we uiteen zijn zal hij mss iets kostbaar make van de tijd dat hij heeft met de kids maar 1 ding staat vast tot ze het zelf willen blijve ze niet bij hem slapen hij word niet wakker van de kids ..
Afbeelding
Afbeelding


Sarah
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:26 jan 2005, 12:55

Bericht door Sarah » 09 dec 2005, 21:44

Hallo, ik kom nog eens even piepen.
Patricia, welkom hier zou'k zo zeggen :? :wink:

Ik had het ook moeilijk met mijn beslissing, dacht soms dat ik het misschien toch nog eens wou proberen. Maar dat zou goed gegaan zijn voor een paar maanden en dan begint het weer, he? Ik kon niet meer.
Ik weet dat een relatie hard werken is, maar zo hard wou ik er ook niet voor werken. En het kwam trouwens maar van één kant, de mijne dus.

Maar soit.
Ik kan nu zeggen dat het lijkt alsof er een last van mijn schouders is gevallen. Ik heb veel meer geduld. Vroeger kon ik voor het minste geambeteerd zijn, ook tov Lani. Maar nu gaat alles veel gemakkelijker. Als ze weer iets uitsteekt zucht ik gewoon even en straf ik haar een beetje. Terwijl ik ervoor hard kon uitvliegen :oops:
Ik sta ook met plezier op 's morgens.
Het voelt allemaal zo natuurlijker aan, ik kan het niet goed uitleggen. Ik mis ook niets. Behalve misschien mijn eigen stekje...
Mijn dochter en ik zijn een team nu, echt fijn, ook al is ze maar 2 jaar.
Ik kan eerlijk zeggen dat ik gelukkig ben. :D

Gebruikersavatar
spike
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:24 jun 2005, 23:56
Locatie:oostende

Bericht door spike » 09 dec 2005, 22:10

Dag Sarah,

K ben blij te lezen dat alles goed gaat!

Groetjes
Trotse mama van Maxim 25/01/2005

Heidi
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:26 feb 2005, 18:35
Locatie:nijlen

Bericht door Heidi » 12 dec 2005, 16:10

hoi allemaal,
net even bijgelezen, tijdje geleden, net met dochtertje weekje in het ziekenhuis gelegen,daarvoor ook al enkele weekjes niet goed, oorontstekingen met nachtelijke huilbuien, je snapt me wel. zodoende ist er dus even niet van gekomen. ik zou zeggen, doorzetten allemaal, beter geen relatie dan een slechte, beter voor kids, steeds positief denken, lukt mij nu ook beter en beter

Gebruikersavatar
spike
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:24 jun 2005, 23:56
Locatie:oostende

Bericht door spike » 12 dec 2005, 21:03

Dag Heidi,

Wat was er met je dochtertje?

Tis allesinds een feit, beter geen dan een slechte, volledig mee akkoord!

Groetjes,
Trotse mama van Maxim 25/01/2005

Sarah
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:26 jan 2005, 12:55

Bericht door Sarah » 12 dec 2005, 21:23

Nu heb ik via via te weten gekomen dat er een paar mensen zijn van forums waar ik ook kom, die alles wat ik schrijven doorvertellen, of willen doorvertellen aan Guy. :x Ja, fijn hoor. :roll:
En ik weet dus niet welke forums...
Soit...
Morgen ga ik naar het OCMW, eens horen voor een sociaal woning, ook al is het maar om me op de lijst te zetten, dan sta ik er toch op, he?
In ieder geval, alles komt stilletjes aan op z'n plooi. Vanaf het nieuwe jaar zal ik er echt kunnen invliegen.

Heidi, alles nu een beetje ok met je dochtertje?
Patricia, hoe gaat het nu met jou, kom je er een beetje door?
Spike, hoe gaat het leventje daar bij jullie 2? :wink:


Hoe graag ik ook bij mijn broer woon, ik kijk ernaar uit om toch mijn eigen stekje te hebben. Met dat ons mama vlak naast mij woond, zijn er toch al woorden gevallen tussen ons ivm de opvoeding van ons Lani. :roll:
Volgens haar geef ik teveel toe, terwijl zij haar rotverwend en haar dus nooit bersipt. Ja, zo gewoon van "Dat mag niet, he?" Tja, ons Lani lacht daar dus gewoon mee, he?
Niet dat ze uitzonderlijk stout is, dat niet. Ze is ook echt op haar plooi aan het komen.
Vroeger, als we zeiden "Lani is een flinke" riep zij "JA!"
Na de verhuis schudde ze steeds haar hoofd. Als ik zei "ik hou van je" antwoorde ze nee ipv "ik ook"
Dat kwetst wel even, dan twijfel je wel een beetje aan jezelf...
Maar nu is ze weer opgewekt en lief, leergierig,... Haar eigen oude zelf...

Gebruikersavatar
Patricia
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:08 mei 2004, 23:00
Locatie:Neerpelt, Limburg ( Belgie)

Bericht door Patricia » 13 dec 2005, 01:20

Hoi




Met mij gaat het redelijk ..


Dit weekjend waren er weer zware woorde gevallen tusse mij en hem waren zonder mazout gevallen hij vond het niet nodig dat na te kijken een maand geleden dus waren zonder gevallen een heel weekend in de koude zitte ik was :evil: ..


Moest dus 3 nachten mijn kleintjes missen thuis gister werd het Bryan ook teveel en sloeg in paniek toen het bedtijd was ocharme ..

Toen hebben ik en hij wel bij een vriendin gezeten om ook warm te zitten en had hij met haar 2 1/2 fles martini leeg gedronken maar vandaag teruig mazout en verwarming gemaakt dus mijn kleintjes weer dicht bij mij in hun eige bedje ..



ook merk ik aan Bryan dan hij nu stilaan terug de vrolijk lieve jongen begint te wiorden ook begint hij meer te praten terwijl ik eerst weinig tot geen vordering zag


thnx voor jullie steun .. ben blij dat ik hier mijn hartje kan luchte
Afbeelding
Afbeelding

Heidi
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:26 feb 2005, 18:35
Locatie:nijlen

Bericht door Heidi » 13 dec 2005, 19:44

ze had griep en virale darminfectie, maar was al 2 weken ziek, oorontstekingen en verkoudheid, dus al 2 weken aan de antibiotica en slecht eten wat maakt dat ze dus compleet door haar reserves doorzat he.
laatste dagen is ze wel terug heel flink aan het eten, ze groeit enorm en heeft nu op haar 14 maanden al 12 tanden, nr 13 en 14 zitten er bijna door, flinke meid he, kben spijtig genoeg niet slim genoeg om een fotootje erop te zetten, dan kon iedereen meegenieten van dat lief snuitje

Gebruikersavatar
greet mama van yoran
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:28 okt 2005, 12:42
Locatie:Beerse, Turnhout, Antwerpen
Contacteer:

Bericht door greet mama van yoran » 13 dec 2005, 19:49

als het niet lukt kun je een pm sturen naar jong moederke en die zal je verder helpen.
veel beterschap voor de kindjes
grtz greet
fiere mama van yoran & Ylian & Ylenia & ?? Afbeelding
fiere meter van dieuwke

http://www.babyforum.be/phpforum_NL/alb ... ser_id=630

Gebruikersavatar
spike
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:24 jun 2005, 23:56
Locatie:oostende

Bericht door spike » 13 dec 2005, 23:04

Blij dat iedereen beetje op zijn plooi komt, beetje bij beetje lukt het wel!
Alles tijd geven om te verwerken en voor de kindjes ook natuurlijk.

Max is nog zo klein dat hij niets beseft, waarschijnlijk beter zo, hij zal niets anders gewoon zijn.

Bij ons verloopt alles goed, contact met zijn pa nog zeer goed, komen goed overeen, hij belt af en toe om te weten hoe het met Max is, is echt geïnteresseerd.
Wat ik raar vindt is dat als Max zijn pa binnenkomt dat hij heel vrolijk reageert, anders dan bij familieleden die hij ook regelmatig ziet. Raar hé, zou hij dat voelen dat het zijn pa is?

Maxim heeft wel af en toe ambetante kuren, beetje zijn leeftijd zeker? Hij huilt als ik hem 's middags in zijn bedje steek, wil veel gepakt worden, huilt als hij zijn gedacht niet krijgt (bv aan de dvd prutsen!), ik zeg dan Neen Maxim en lap zijn lipje trilt en hij huilt! Soms wel grappig. En protesteren terwijl hij huilt, kan me soms niet inhouden, zo grappig! Ocharme mama lacht!

Allé vele groetjes aan iedereen en veel courage!
Trotse mama van Maxim 25/01/2005

Gebruikersavatar
Patricia
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:08 mei 2004, 23:00
Locatie:Neerpelt, Limburg ( Belgie)

Bericht door Patricia » 15 dec 2005, 02:30

Hoi




Heb voor de tijd van het jaar mij foto ook maar ff aangepast ..


hier gaat alles zen gangetje verder zal toch blij zijn als hij een eige woning heeft pfff
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
sterretje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:05 apr 2004, 19:08
Contacteer:

Bericht door sterretje » 16 dec 2005, 23:15

hallo,

ik ben hier even komen lezen,en vind dat jullie dat super doen!!!!

ikzelf ben een tijdje alleenstaande mama geweest(6maanden),maar sinds september dit jaar zijn sven en ik weer samen...Die tijd dat ik alleen was met ons tjorven was wel zwaar,maar je went eraan,he!(allez,wennen,je weet wel wat ik bedoel),en als we weer samen waren,heb ik me op bepaalde punten weer serieus moeten aanpassen...Ik schrok ervan hoe"goed me dat afging",het alleen zijn...wat niet weg neemt dat ik toch wel serieus diep heb gezeten...

ik kan niet anders zeggen dan;chapeau!!!
AfbeeldingAfbeelding

AfbeeldingAfbeelding

Afbeelding

Sarah
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:26 jan 2005, 12:55

Bericht door Sarah » 21 dec 2005, 21:44

Hey iedereen, alles goed.
Hier gaat het schitterend, echt waar.
Wel wat slechter nieuws, mijn broer (bij wie ik woon) is vandaag ontslagen en is er dus even helemaal geen inkomen :? Maar vrijdag gaan we met z'n allen naar de interim. Ik ga ook eens kijken naar part time nachtwerk. Zo van 20u tot 00u. zou ideaal zijn. Ik ga toch nooit voor 1u slapen (allé, ik kan niet voor 1u in slaap vallen.) dus ben ik het gewoon en kan ik 's morgens met gemak opstaan voor ons meisje. Zolang ik daar woon kan ik daarvan sparen, want ons mama let 's nachts toch op Lani.
(ter verduidelijking---> Ik slaap bij mijn broer op de studio, hij in de zetel en ik in bed. Lani slaapt in het appaertement van ons mama, die vlak naast die van mijn broer ligt. Het scherm tussen onze 2 balkons is weggehaald, dus kunnen we altijd, via de achterdeur :wink: binnenspringen. De babyfoon reikt tot ginder, dus 's morgens springt die aan en ga ik gewoon naar ons ma haar appartement, ga Lani halen en neem haar mee naar de studio.)
Dan breng ook wat meer geld in het laadje en kan ik sparen voor "later".
Bij het ocmw was er massa's volk, Lani had honger (het typische scenario), dus heb ik een telefoonnummer gekregen en daar ga ik morgen eens naar bellen en "een klapke" doen met die vrouw.

Ook ben ik naar de tandarts gegaan en die kan niets doen tot mijn wijsheidsranden getrokken zijn. Ik weet dus al waarvoor ik moet sparen :roll:

Maar ja, voor de rest gaat het goed, het kan me allemaal niet deren. Optimistisch blijven, he? :D Zeker met de feestdagen! :wink:

Sarah
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:26 jan 2005, 12:55

Bericht door Sarah » 21 dec 2005, 21:44

En let voorlopig niet op de schrijffouten. Het klavier ligt me niet :wink:

Gebruikersavatar
spike
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:24 jun 2005, 23:56
Locatie:oostende

Bericht door spike » 21 dec 2005, 22:28

Sarah,

Veel succes met het zoeken van een baan!
Trotse mama van Maxim 25/01/2005

Sarah
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:26 jan 2005, 12:55

Bericht door Sarah » 21 dec 2005, 22:30

Thx, hopelijk heb ik meteen een fijne job. Maar ja, het is ook maar tijdelijk, tot Lani naar school gaat (normaal mei, als ze zindelijk is) en dan ga ik een full time job zoeken met leuke daguren.
't Zal wel lukken, er is wel altijd iets. Anders ga ik solliciteren voor toiletmadam :lol: :wink:

Sarah
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:26 jan 2005, 12:55

Bericht door Sarah » 28 dec 2005, 22:12

Hoi, we zijn gisteren eindelijk in het OCMW geraakt :roll: En die had me goed nieuws te vertellen. In het dorp waar ik ben opgegroeid hebben ze net 2 appartementen gerenoveerd; een studio met 1 kamer en een appartement met 3 slaapkamers, dat laatste verhuren ze aan een 475€ :!: Morgen ga ik me daar op de lijst zetten. Er is één nadeel, het appartemnt ligt boven een muziekschool en je moet zelfs een papier tekenen waarin staat dat je nooit mag klagen over de geluidsoverlast.
Ach, liever boven een muziek school dan boven een café of dancing, he? En we hebben een dak boven ons hoofd, het is van ons, meer wil ik niet. En zo erg zal het nu ook wel niet zijn, violen en gitaren ed, klassieke muziek is naar't schijnt goed voor een kindje :wink: Het is dus een win-win situatie.

Vandaag ben ik mijn adres gaan veranderen, allé, aangifte gedaan (eindelijk) Ik ben dus weer LEGAAL, wat een opluchting. Daarna hebben ons mama, Lani en ik nog wat geshopt in 't stad. Ons Lani is weer goed voorzien :wink:


Voor de rest... kijk ik uit naar het spetterend vuurwerk met nieuwjaar aan het atomium en...
Ons meisje zit hier vollop in de nee fase, frustrerend, hoor. Want nu is nee echt nee. Hiervoor was nee meestal een ja, kunnen jullie nog volgen?
Hopelijk is dit vlug voorbij want dit is erger dan de driftbuien die ze soms had.

Gebruikersavatar
spike
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:24 jun 2005, 23:56
Locatie:oostende

Bericht door spike » 03 jan 2006, 22:23

Dag Sarah,

Goed dat je ingeschreven bent voor een appartement, kan je herbeginnen.

Hier gaat alles zijn gangetje, kom niet meer zoveel op pc omdat ik vroeg ga slapen, nu al twintig na tien, aaah moet naar mijn bed, maar moet nog zoveel lezen!

Ben met oudejaar niet uitgeweest, gaan eten bij vrienden met maxim erbij. K vond het leuk, dat uitgaan is zo'n gedoe!

Tataaaaaaa en een gelukkig nieuwjaar!
Trotse mama van Maxim 25/01/2005

Sarah
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:26 jan 2005, 12:55

Bericht door Sarah » 04 jan 2006, 09:35

Ik heb me op nieuwjaarsavond kapot verveeld, echt waar. :roll: Maar dat is altid al zo geweest, de laatste 4 jaar. Vanaf dit jaar gaan er een paar dingen veranderen. Omdat ik mezelf heb voorgenomen dat dit jaar een spetterend jaar word, word dat ook op een spetterende manier gevierd. :wink:

Gebruikersavatar
Patricia
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:08 mei 2004, 23:00
Locatie:Neerpelt, Limburg ( Belgie)

Bericht door Patricia » 04 jan 2006, 10:54

Hoi




Hier is het jaar geeindigd en begonnen met gemengde gevoelens .

na 3 weken uit elkaar gewest te zijn ( sliepe nog samen woonde nog samen en hebben in die tijd ook paar x gevreeen ) vroeg ik hem of hij een nieuwe start zag zitte.

hier heeft hij 1 a 1,5 week over lope tobbe blijkbaar was die keuze niet vanzelfsprekend meer want na nog geen week had hij al een andere vrouw in zijn leven .


waar hij op die 3 wekjen 2 x sex mee gehad heeft ben enorm teleurgesteld in hem dat hij zo vlug met een ander ging maar ook in haar ( was een vriendin van ons beide )
hij is gedurende die tijd dus niet eerlijk geweest tege mij en vooral dat valt me zwaar ..


hij heeft uiteindelijk voor ons gezin gekoze en dat geeft hij als rede maar ben bang dat het is om geen allimentatie te betale of dergelijke hoop dat het nog volledig goed komt na een tijd maar blijf bang dat hij haar gaat blijve zien blijf bang dat hij er nog heen gaat als ik slaap zoals hij in die 3 weken gedaan heeft
...


sorry voor mijn gezaag
Afbeelding
Afbeelding

Sarah
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:26 jan 2005, 12:55

Bericht door Sarah » 04 jan 2006, 10:57

Nu, ik wil helemaal niet stoken ofzo maar het lijkt mij allemaal niet oprecht, hoor. Als je al meteen een ander hebt... :shock:
Maar het hangt natuurlijk volledig van jou af, he? Als jij het weer helemaal ziet zitten, dan moet je ervoor gaan!


Plaats reactie

Terug naar “Bewust of onbewust alleenstaande mama's of papa's”